vojtechoun Vloženo 16. Září 2019 Sdílet Vloženo 16. Září 2019 Zdravím vespolek, mám OIII Scout 2.0 TDI CR 4x4 110 kW CRMB a o víkendu jsem měnil olej a všechny filtry. Auto jsem kupoval teprve nedávno a palivový filtr jsem koupil podle OEM čísla uvedeného na faktuře servisu předchozího majitele. Když jsem palivový filtr vyndal, zjistil jsem, že je asi o 5 cm delší než MANN PU8021, který jsem pořídil. MANN filtr má na výšku 102 mm a starý filtr má cca 150 mm. Pravděpodoně se jen jedná o jiného výrobce filtru, ale rozdíl ve velikosti mě překvapil a filtr jsem nakonec nevyměnil. VAGem jsem pak jen pustil palivové čerpadlo a jezdím se starým filtrem. Poradíte mi prosím někdo, jestli tam tento "menší" filtr můžu použít? Všechny ostatní rozměry jsou správné. Díky za rady! Vojta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 Ahoj, samozřejmě nemůžeš. Filtr se ze spoda musí opírat o nádobu, aby se při jízdě neuvolnil z víka filtru. Pokud je novější kratší než originál, tak samozřejmě bude příliš krátký. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 Tady https://www.autotorque.news/latest-news/product-bulletins/pu-8006-pu-8021-pu-8014-new-recommendations-for-vw-applications/ píšou, že můžeš. uvidíš, jak to bude vypadat, až ho otevřeš. Myslím, že těsnící plochy budou stejné, tak by nemel být problém. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vojtechoun Vloženo 17. Září 2019 Autor Sdílet Vloženo 17. Září 2019 40 minutes ago, 15degren said: Ahoj, samozřejmě nemůžeš. Filtr se ze spoda musí opírat o nádobu, aby se při jízdě neuvolnil z víka filtru. Pokud je novější kratší než originál, tak samozřejmě bude příliš krátký. Ahoj. To není pravda, těsnící kroužek je uplně stejný na obou filtrech a ani jeden filtr se o spodek nádoby neopírá. Filtr tam sedí jako obrácený cylindr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vojtechoun Vloženo 17. Září 2019 Autor Sdílet Vloženo 17. Září 2019 24 minutes ago, McMatej said: Tady https://www.autotorque.news/latest-news/product-bulletins/pu-8006-pu-8021-pu-8014-new-recommendations-for-vw-applications/ píšou, že můžeš. uvidíš, jak to bude vypadat, až ho otevřeš. Myslím, že těsnící plochy budou stejné, tak by nemel být problém. Ahoj, díky :) já už to otevřené měl. Těsnící plochy jsou stejné a těsnit a filtrovat to bude. Spíš mě překvapilo, že má menší plochu a bál jsem se, že bude palivová pumpa více namáhaná, když musí "přeprat" menší plochu filtru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 (editace) @vojtechoun tak přesně na tento "zádrhel" s jinou výškou Mann filtru jsem natrefil před měsícem, kdy jsem dělal každoroční výměnu náplní a filtrů a tentokrát právě i s palivovým filtrem. Nejprve ve mě hrklo, že jsem blbec objednal jiný filtr, nakonec jsem i na krabičce od filtru viděl, že je to náhrada za filtr který tam byl daný (UFI). Tedy dal jsem ho tam, jezdím a vše je v pořádku. Každopádně se mi to nelíbí a příště už si musím více pohlídat, aby výška palivového filtru byla co nejvyšší co se do "nádobky" vejde, protože pocitově to prostě nemůže filtrovat na mnohem menší ploše stejně. Co jsem tak koukal, našel jsem tento snížený rozměr jen u Mannu, u všech ostatních byl klasický vysoký. A jak píšeš, samozřejmě se nemá jak oddělit od vršku, protože je to jedna kompletně spojená část. Editováno: 17. Září 2019, autor: ZbyšekSU 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 A není to jako u OII, kde se filtr vybírá nikoliv podle motoru, ale podle typu nádoby (jsou tuším tři)? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 17. Září 2019 Sdílet Vloženo 17. Září 2019 Je kód 5Q0 127 177 bez indexu a s indexy A, B, C, D. Je tam varianta s odlučovačem i bez. Je možné že je tam vazba právě i na výšku nádoby. Každopádně přímo na Mann Filtru PU8021 (výška 102mm) je uvedeno, že je to náhrada za UFI 26.038.00 (ten přesně jsem já z auta vytáhnul a má výšku 151,5mm. Kromě MannFiltru mají všichni ostatní výrobci délku 149-152mm. Tedy jak Mann všude doporučuji z dlouhodobých zkušeností, tak jako palivový filtr na O3 fakt ne. I když snad vědí co dělají a přefiltruje to stejně jako ty větší. Tak jako tak ho tam ale 60 tkm nechávat nehodlám. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 18. Září 2019 Sdílet Vloženo 18. Září 2019 Z podstaty věci nafta vs. voda a konstrukce starších naftových filtrů bych řekl, že si konstruktéři u Mann uvědomili, že asi není dobře mít filtrovací patronu v celé výšce nádoby filtru a že tedy nechají prostor na dně nádoby pro "těžší" vodu i pro verze bez odlučovače vody, kterou by pak měl někdo při výměn patrony odsát. Variant nádob a přiřazených patron filtrů je opravdu spousta, ne nadarmo ETKA vyžaduje fyzickou kontrolu starého dílu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vojtechoun Vloženo 19. Září 2019 Autor Sdílet Vloženo 19. Září 2019 Tak jsem ho tam nakonec taky dal. Všechny filtry jsem koupil od MANN, protože je to OEM od škodovky a u palivového filtru jsem uvěřil tomuhle viz článek výše: “Although PU 8021 differs dimensionally from PU 8006 and the alternative supplier’s OE and Aftermarket filter elements, all OE filtration performance requirements are met”. Stejně jak psal @ZbyšekSU přístě si dám větší pozor a koupím pravděpodobně Bosch 150 mm. Díky všem za postřehy a rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jano81 Vloženo 20. Září 2019 Sdílet Vloženo 20. Září 2019 Dnes kúpený filter MANN PU8021 a bol v balení pribalený informačný leták: 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 22. Září 2019 Sdílet Vloženo 22. Září 2019 Veľmi to prežívate , zo začiatku chodilo všetko na UFI 5Q0127177 - modrá gumička , dlhý filter ... potom sa začali od cca 2016 objavovať autá kde bol Mann 5Q0127177B s červenou gumičkou a bol kratší , ten sa vyrábal cca dva roky a dnes už je nahradený Mannom 5Q0127177D s červenou gumičkou a je dlhý ako pôvodný UFI filter ... Takže dnes sa môžem vykašlať niečo okolo toho riešiť a dám tam rovno UFI ktorý má najväčšiu plochu a je s tým pokoj ... a to ešte je varianta 5Q0127177C s vyhrevom a ten som ešte nikdy nepoužil /mám ich skladom 4ks od 2013 ako prišli prvé OIII/ 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 20. Březen 2020 Sdílet Vloženo 20. Březen 2020 Tenhle chaos kolem naftových filtrů nechápu, že mohl někdo připustit. Už na O2 byly asi 3 možnosti vložek a koukám že to pokračuje i na O3. Na nádobce filtru je uvedeno 5Q 127 400 F a UFI 55 297 00. Vložka tedy 5Q0127177 by tam tedy měla pasovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 4. Květen 2020 Sdílet Vloženo 4. Květen 2020 5q0127177 pasuje všade okrem toho čo má dole tú plastovú blbosť , ale také auto som ze 8 rokov ešte nevidel ...OII mala reálne tiež len dva filtre ,aj to len prvé dva roky , potom už bol len jeden Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 8. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2020 (editace) Ta nižší patrona ale ve verzi bez odlučovače už asi není aktuální, pokud není někde ve skladu a nečeká na svého kupce ... Ten bordel byl zřejmě způsoben alternativou s odlučovačem vody a jeho senzorem na spodku kovového obalu, ten má dnes ale patronu uplně jinou ... Mann tu nižší PU 8021 nejprve obhajoval už tím zmíněným informačním listem 128 z 30/1/2017 MFPI128_cze_Modifikace_designu pal filtru.pdf https://catalog.mann-filter.com/EU/cze/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Palivo/PU%208021 aby pak listem 155 z 21.11.2019 mohl zase vysvětlit, že ta PU 8021 odpadá a je nahrazena delší PU 8028 ... :-) MFPI155_de_PU_8028_ersetzt_PU_8021.pdf https://catalog.mann-filter.com/EU/cze/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Palivo,%20Fuel%20Filter%20Housing/PU%208028 Editováno: 8. Srpen 2020, autor: rayx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pan_zelva Vloženo 17. leden 2022 Sdílet Vloženo 17. leden 2022 Mohu poprosit o to jaký koupit palivový filtr na svojí O3? Nám v tom nějaký hokej jestli koupit variantu s/bez odlučovače? Dle poradce na eshopu mohu použít obě varianty... Jedná se o motor 2.0 TDI 4x4 110kW. VIN:TMBLJ9NE5F0102518 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vojtechoun Vloženo 17. leden 2022 Autor Sdílet Vloženo 17. leden 2022 Mám ve Scoutu uplně stejný motor a kupuji vždy PALIVOVÝ FILTR MANN MF PU8028, tedy bez odlučovače. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pan_zelva Vloženo 17. leden 2022 Sdílet Vloženo 17. leden 2022 Děkuji za radu. Vyberu tedy libovolný z těchto? https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5q0127177-palivovy-filtr-tdi-cr-29715.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 26. Únor 2022 Sdílet Vloženo 26. Únor 2022 (editace) Ako často meniť palivový filter? Menil som pred 4 mesiacmi všetky 4 s olejom. Teraz som menil olej po 4000km aj s olejovym filtrom aby sa trochu motor vyčistil. Mám vymeniť aj zvyšné 3 filtre? Chcem to meniť pravidelne každú jar každý rok všetko len neviem ci je prospešné meniť teraz po takej krátkej dobe, alebo radšej počkať do budúcej jari? Naposledy sme vyčistili komplet nadobku je tam mann pu8028 odvzdusnenie bolo cez vcds. Editováno: 26. Únor 2022, autor: cayc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maros Vloženo 26. Únor 2022 Sdílet Vloženo 26. Únor 2022 bych menil u kazde vymeny oleje tj. caa 10 000 km +-. Vzduchac co 20 000km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin730 Vloženo 26. Únor 2022 Sdílet Vloženo 26. Únor 2022 Dle mého názoru motor každých 15.tis.km,palivový a vzduchový každých 30tis.km stačí,pokud tedy neleješ naftu z nějakých kanystrů což předpokládám že ne,kabinový měním jednou ročně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 27. Únor 2022 Sdílet Vloženo 27. Únor 2022 ja by som po každej jazde nad 10km ... pre istotu prečítajte si o počiatočnej účinnosti nového vzduchového filtru , ktorý zo začiatku púšťa viac nečistôt 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Únor 2022 Sdílet Vloženo 27. Únor 2022 A protože je téma o palivovém filtru, končím zde tímto debatu o jiných filtrech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 27. Únor 2022 Sdílet Vloženo 27. Únor 2022 V CZ aspoň mate normálnu naftu my tu mame len biosracky, budem meniť po 15t. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 27. Únor 2022 Sdílet Vloženo 27. Únor 2022 ten naftový filter nie je zvlášť špinavý ani po 90tkm , ak odíde vstrekovacie čerpadlo tak ničomu aj tak nepomôžeš ... akurát budeš vyplakávať že si strhol skrutky na filtri čo nie sú stavané na takéto rozoberačky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.