Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

V 22. 3. 2020 na 10:07, stanmar napsal:

Propad prodeje přijde každopádně. Už lednové a únorové statistiky jsou nižší. 

A to nemluvím o brutálním propadu na čínském trhu, kde by si koncern alespoň trochu zalepil zisky. 

Jak to bude vypadat až to (doufám že co nejdříve) opadne a rozjede se výroba by bylo spíše v aktuální situaci hádání z kávové sedliny. 

Úředníci by v Bruselu měli opravdu přehodnotit, jestli je lepší aby byly desetitisíce lidí bez práce když se dodrží emisní limity, anebo se hospodářství podrží i za tu cenu odkladu jejich tvrdého vyžadování. 

Zvlášť pro nás je automobilový průmysl tahounem ekonomiky a váže na sebe hodně pracovních míst. 

 

 

Myslím si že na automobiloví průmysl je nějakým způsobem životně napojeno 50 % pracující populace. Od člověka co vydělává přímo u linky, přes agentury pracovníky různé dodavatele, lidé co jím prodávají dál své služby (programátoři, rekreační služby atd) a platí daně, které pak jsou použity na platy zaměstnanců ve státní sféře... Možná to bude i přes 50 %.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Američané udělali to nejlepší, co mohli, zmírnili nerálné limity spotřeby aut: 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/americane-udelali-to-nejlepsi-co-mohli-zmirnili-nedosazitelne-limity-spotreby-aut/

Jenom Škodovka dělá to, že od 1.4.2020 zavedla nové a zvýšené ceníkové ceny svých výrobků, asi pro podporu prodeje svých elektromobilů?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to nesrovnávám, aspoň tak mi to vůbec nepřišlo na mysl, jenom jsem to k té americe připojil jako doušku. Těžko chápat, že zrovna v dnešní době počínající recese se firma rozhodne zdražovat a taky samozřejmě chápu, že Škodovka nemůže s limity sama pohnout. Doufejme tedy společně, že někdo v Bruselu dostane konečně ten selský rozum.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě jeden článek, tentokrát současný stav elektromobility ve VW AG a nastínění problémů s jejich připravovaným vozem VW ID3, trochu více do hloubky. Nechci  být špatným prorokem, ale sázet jen na jednoho a ještě neprověřeného koně? Třeba velká a celosvětově úspěšná Toyota na tu 100% elektromobilitu tak nesází, raději k tomu přistupuje velkým obloukem (hybridizace), od které by to tak nebolelo, v  případě návratu k již zavedeným technologiím pohonu! Pokud to koncernu nevyjde, tak to tedy bude velká rána pod pás........

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-id-3-vw-daimler-mercedes-bmw-tesla-software-elektromobil.A200330_110356_automoto_fdv

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady není na místě otázka jestli ale kdy. EU si v zásadě sama podřezala větev. K moci se dostali sluníčkovi idioti, kteří nedokážou kalkulovat s černým scénářem, který se aktuálně naplňuje. Hlavně že je slyšet jejich best názor a že prosazují svoje názory přání a zákazy. Jako jo je od Evropy fajn že se snaží zachránit world, na druhou stranu nemá smysl spáchat ekonomické harakiri když v tom proudu pluje pouze EU.

 

Následky už jsou podle mě nezastavitelné - nyní automobilový průmysl padne na hubu a protože odpískal výrobu levných aut na úkor elektrifikace, nedokáže se zvednout. Zbytek sežerou asieské firmy, které tím ovládnou zničený automobilový průmysl a jejich know how.

Střední evropa se opět vrátí do nové formy totality, protože se západní světy nedokázali dohodnout s východní a střední evropou v jednotné otázce migrace a nutily nám svojí vizi, díky které se oni sami dostanou do existenčních problémů a ve východní a střední evropě si díky tomu už vytvořily voličskou základnu strany se sklonem ke komunizmu nebo k diktátorství- jak jinak vnímat maďarskou než jako moderní druh říše jednoho člověka ? Čr je v těsném závěsu zde to hraje do karet KSČM a okamurovi, což jsou strany defaktu jen jako komparz pro ANO, kde se Babiš brzo pasuje monarchou. Demokratické strany jsou v troskách a není ani koho volit.

 

To není ani tak průšvih českých voličů, jako problém toho prostředí, které vytvořilo systém rozhodování EU a jeho neschopnost naslouchat potřeby všech zemí. Podle mě jsem v přímém přenosu svědky rozkladu Evropy.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vize a myšlenky v tomto článku  mají logiku, bohužel mocní málokdy přiznají nějaké pochybení a EÚ v nynější podobě určitě ne. Samotná šéfka Layenová (či jak se vlastně jmenuje) tam byla dosazena a zvolena  za pomocí tzv. zelené frakce, takže to máme jako vždy něco za něco. Je to podle mne jen figurka, za kterou tahají nitky jiní, sama prý nestačila ani na to vedení ministerstva obrany NSR, upřímně pochybuji, že by takový člověk prozřel a zmoudřel ze dne na den. My můžeme volit koho chceme, ale nahoře se domluví a spojí tak, jak to potřebují oni a prosadí to co chtějí oni. Stačí si vzpomenout na stranu Zelených dříve u nás a obrací se mi kudla v kapse. Zelená vize určitě má nějaký smysl, ale dělat z toho politikum a stavět na tom kariéru je cesta dosti špatná. 

Jestli se EU zavčas nevzpamatuje, tak Evropu potáhne pěkně z kopce, pokud se předtím sama nerozpadne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Osobně doporučuji stránku

https://climobil.connecting-project.lu/ a https://www.electricitymap.org/zone/CZ , kde na první zmíněné stránce můžete porovnávat při jakém nájezdu je elektromobil ekologičtější než spalovací vůz (vždy vs nějaký spalovací vůz) a druhá stránka slouží pro zjištění aktuálního energického mixu v ČR (případně dalších zemí EU a světa) a  aktuální počet gramů CO2 na kWh, jelikož prvním stránka využívá starší informace z roku 2017 (tuším, nekamenujte mě :-) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@McMatejTohle je nikdy nekončící porovnávání. Na to by zase druhý mohl říci, kolik Co2 bude vyprodukováno při  potřebné a nutné  výstavbě nových zdrojů el.energie (elektráren, nabíjecích stanic, nových rozvodných sítí aj.), protože pokud se elektromobilita celosvětově rozšíří, tak rozhodně dnešní zdroje a infrastruktura nebudou ani zdaleka stačit a zase by to měnilo situaci, ne? Takto můžeme přihazovat argumenty a protiargumenty pořád dokola. Toto téma má stovky a tisíce dalších ještě nepoužitých  a použitelných vstupních parametrů, kde dopátrat se správného a objektivního výsledku je prakticky zhola nemožné.

Mě tohle veškeré  porovnávání připadá jako televizní diskuse dvou politických oponentů, kde každý tvrdí něco podstatně jiného a pokud by jsi je poslouchal samostatně a zároveň neslyšel toho druhého, tak každý má svoji neotřesitelnou pravdu. V elektromobilitě jestli ano, nebo ne, je podle mne více politiky, než  racionality a budoucí trh a zisky z něj je určen jen pro ty nahoře, co mu vládnou a o vítězství, nebo prohře  zde nebude rozhodovat obyčejný zákazník. Obyčejný zákazník je tady jen prostředníkem k prosazení zájmu mocných a pomocí dlouhodobé propagandy a ovlivňování veřejného mínění se mu požadované a potřebné názory nenápadně vnutí.  Tak to vždycky bylo a asi i nadále bude. Silně pochybuji, že nějaká tzv. demokracie na tom něco změní. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co když se čistě hypoteticky elektromobilita neprosadí? Máme snad v současnosti zdroje a přenosovou síť, třeba u nás v ČR totálně poddimenzované, nebo tak zastaralé, nebo opravdu tak neekologické, abychom ji v blízké budoucnosti museli nějak radikálně měnit/rozšiřovat? Samozřejmě, že zdroje a veškerá infrastruktura u všeho a ve všem se musí postupem času obnovovat, ale bavíme se zde a diskutujem o vstupech a výstupech a porovnávání elektromobility, či neelektromobility. Já myslím, že žádná debata není zbytečná, možná jen pro někoho iracionální, ale to rozporovat nebudu, každý máme svůj názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Debata určitě není zbytečná s tím plně souhlasím, ale musí se předkládat fakta a relevantní informace. Na tom to stojí a padá :-) Co se týče infrastruktury si dovolím poslat jeden článek na to zaměřený, bohužel o něco starší z přelomu roku 2016/2017, takže za tu dobu se o trochu věci posunuly, ale to jádro je podle mě stále stejné :-)

https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není co plánovat. Nejsou standardy jak v konektorech, tak v nabíječkách v autech. Ceny nabíjení rostou, pokud se prosadí ekoteror, bude problém i s proudem samotným, což povede k dalšímu zdražování. Navíc elektromobil je uzpůsoben k pravidelným jízdám. Minimálně každý víkend nabít. No a placení u stojanu, je taky adrenalin....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...