Jump to content
csabac

Technické problémy a závady

Recommended Posts

Posted (edited)

@csabac aha však jsi to psal s tim vyhrevem🙈  Ale i tak muze byt slabsi signal a vyhrev ho vyrusi,  to ten kabel...Jak něco zjistis pisni👍🙂

Edited by xtrack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenom tak pro info. Dneska mi volali ze servisu, že škodovka ji poslala info, že sedačky můžou být vadné a budou je měnit. Pro někoho možná zajímavá informace :)

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 25. 6. 2020 na 10:41, boonno napsal:

Jenom tak pro info. Dneska mi volali ze servisu, že škodovka ji poslala info, že sedačky můžou být vadné a budou je měnit. Pro někoho možná zajímavá informace :)


Nejsem úplně znalý věci, proto se ptám: co přesně to znamená a čeho se to týká? Jako majitel Scaly (5/2019) bych rád věděl více... Díky moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při jízdě se povoluje mechanismus nastavování opěradla a padá směrem k zadním sedačkám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach tak, děkuji. Auto mám čerstvě (výroba 2019), tudíž zatím nemůžu posoudit. Pár chyb ve zpracování jsem tedy našel, např. tradiční problém 5. dveří - vyosenost / světla nelícují. Dá se toto řešit jako závada v AS, resp. dá se to vůbec nějak řešit? Vím, že s tím měla řada zdejších lidí problém. Plus by mne zajímala ještě jedna věc (pokud se to probíralo dřív, omlouvám se): spodní prahy s ochranou vrstvou. Na straně spolujezdce mám část prahu u předního kola ne zrovna příkladně zpracovanou, nerovnou, doslova "okousanou". Na funkci to samozřejmě vliv nemá, přesto je to min. rušivé a dobře viditelné. Dá se to vyřešit např. zbroušením, nebo raději nechat být...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli myslíš ten nerovný přesah té tlumící a ochranné hmoty (plastizolu) přes kraj plechového výlisku prahu, tak ano, dá se to řešit. Ono to taky někdy vadí při nasazování heveru. U mne (Fabia) to tvořilo místy přesah až cca 1 cm a místy takové jakoby krápníky a tak jsem si vzal kleštičky a odcvakal jsem si to do roviny, ale pozor musíš si tam nechat kousek toho plastizolu (2-3mm) na ochranu, ať to neodcvakáš až na  holý plech. Po odcvakání je ale vidět ten holý surový plastizol, štříbrněšedé barvy a tak jsem si koupi originální škodovácký sprej příslušného barevného odstínu a zespodu si to přestříkal. Broušením to nepůjde moc řešit, na to je ten pastizol, něco jako ztvrdlá plastelína, ale můj postup se mi osvědčil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, myslím přesně to samé, díky za odpověď. Akorát aby člověk neudělal víc škody než užitku (byť s dodatečnou úpravu / nástřikem)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buď si na to troufneš, nebo nech být. Průměrně zručný člověk s trochou toho technického umu a selského rozumu s tím problém mít nebude, ale pokud se necítíš, tak to nedělej, nebo oslov někoho, o kom víš, že to dokáže. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DušanV: V pohodě, šlo mi o to, jestli je vůbec dobré na novém autě podobnou, v podstatě drobnost provádět nebo nechat být. Nejde o složitost. Popisu rozumím, díky. 

csabac: Ne, příští týden mám už smluvenou v MB schůzku, přijede Maier a jeho speciální kleště. Pro jistotu ho následně dávám do lakovny s pštrosími pery.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 21 hodinami, csabac napsal:

Co tak servis, ked ma nove auto 😂

Toto není žádná závada, ten plastizol nanáší nějaký automat a na každém autě to vypadá jinak, prostě je to hmota o určité výchozí konzistenci , která se těžko dá nanést v takové kvalitě jako lak. Na druhé straně opravdu na některých autech jsem to viděl ne zrovna dobře nanesené, ale je to spodek auta, tak se to dá přežít. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DušanV niekto pisal, ze to robi problem pri dvihaku. Ak je to tak, ze v takom rozsahu, ze sa neda nasadit dvihak, vada to je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To jsem psal já, že to zavazelo heveru. Hever se nasadit dal, ale stalo se mi, že jsem si natrhnul při tom ten plastizol, který tam navíc přečníval. Ono funkčně to nemá žádný velký negativní vliv, ale je tedy fakt, že fabrika by si ty automaty při tom nástřiku mohla líp seřídit, aby se jim tam toho tolik nenapatlalo.  Na druhou stranu, pokud by jsi takto prolezl každé nové auto, tak věřím, že najdeš desítky a desítky podobných tzv.  "malých závad", které třeba pro někoho jsou závadami a další skupina uživatelů nemá o tomto žádné ponětí a neřeší to. 

@csabacPravděpodobně máme na problematiku závad či nezávad jiný názor, ale tak už to bývá. Já si po dlouhodobých zkušenostech raději prioritně chráním své duševní zdraví, než neustále bojovat s "větrnými mlýny". Řeším podstatné věci, věcmi, které nazývám  pytlovinky se nezabývám. 

Edited by DušanV
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DušanV tych pytlovibiek je zial dost. A venoval som im dost svojho casu, co slo na ukor rodiny a inych veci. A ked budem doma pocuvat, ze zas sa hrabem v novom aute, tiez to dusevnemu zdraviu neprospieva 😂 ako reklamovat to ja nejdem, ani to nekontrolujem tsketo. Ale jeby sa to odlupne, dam to pri garancke spravit im a nepatlam si to sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem narazil na další Scala "vychytávku". Týká se to manuální klimatizace, takže minima zdejších členů. Chtěl jsem manuál, abych nemusel řešit, kdy klima jede a kdy ne a mohl si všechno sám ovlivnit a to byl omyl, měl jsem vzít Climatronic. Při otočení knoflíku do polohy skla, se automaticky zapne klimatizace, to je otrava. Takže klimu po jejím automatickém zapnutí ručně vypnu, oranžová kontrolka zhasne. Pořád bojuju s tím, že se mi mlží čelní sklo zvenku, když je venku vlhko, po dešti. Tak jsem dnes po příjezdu do práce otevřel kapotu u běžícího motoru, abych se podíval, jestli není kolem přepážky nějaká vlhkost.  Hned jsem uviděl orosené a ledové hadice, trubky od klimatizace (která byla celou cestu tlačítkem vypnutá), trubky u přepážky taky mokré. Největší překvapení bylo, když jsem uviděl kompresor se sepnutou spojkou! Kompresor jel celou cestu, ale rozhodně nešel do kabiny ledový vzduch z manuální klimy puštěné naplno jak bývá zvykem. Při zapnutí AC se pocitově vzduch ihned ochladil. V jiné poloze, sklo a předek, funguje vypínač AC jak má, spojka na kompresoru se rozpojuje. Takže mě zajímá, v jakým režimu pracuje ten kompresor, když se točí, kontrolka nesvítí a v podstatě nechladí? Myslel jsem, že regulaci výkonu mají až s climatronikem. Každopádně jsem nevědomky najezdil spoustu km se zaplou klimou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AC při nasměrování na okno mají modely Škoda už dlouho, řešilo se to třeba v sekci FIII, řešením by mělo být dat ovladač kousek offcenter příliš okna. Auto je proste nastaveno tak, ze se snaží vzduch odvlchčit...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale musis uznat ze si nemal zamlzene sklo z vnutra kedze klima bezala :D

Proste skoda simply :D ine znacky maju na to tlacidlo, hold virtualni gombik na displej sa im nevosiel :D

 

Nevafi zvyknes si. To je problem aj na inych modeloch. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na Toledu 2013 jsem to neměl, tam se to samo nezapínalo. Problém je, že když jedu k poloze okno, tak se to zapne už kousek před ní :( JJ uvnitř sklo bylo suchý, což mně bylo divný. Zítra změřím teplotu vzduchu z výdechů při té "polovyplé" klimě, protože by mě zajímalo o kolik to ochlazuje vzduch. A po 16 letech bude moje výchozí nastavení knoflíku sklo+ předek místo skla, no co už. Hlavně, že jsem na to přišel včas, bych si odrovnal kompresor :D 

To že se ta klima sama zapne bych chápal, ale proč se nevypne, když ji tlačítkem vypnu to už nechápu.

Edited by vormen

Share this post


Link to post
Share on other sites

tohle automatické zapínání jsem měl už u FII a ze začátku mě to taky štvalo. Ale má to docela logiku, Nezamlžuje se potom sklo, když běží k tomu i AC a fouká to čistě "suchý vzduch". Bez AC a foukání na sklo to často mlžilo, zvlášť při dešti a podobných klimatických podmínkách.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ještě mám další poznatek :) Setření zadního stěrače při zařazení zpátečky jsem měl už na FI a pak na Ibize, ale na Scale funguje "inteligentně" a ono je spíš na škodu. Na předchozích autech musely být přední stěrače v zapnuté poloze, aby došlo vzadu k setření při zpátečce. U Scaly ale nemusí, stačí, když byly přední stěrače v činnosti, třeba jednorázové setření,  v nějakém časovém intervalu před zařazením zpátečky, ten interval jsem nevypozoroval. Takže příklad, parkuju proti zdi a mám orosený sklo zvenku, setřu sklo a následně chci trochu couvnout, protože jsem čumákem moc u zdi, zařadím zpátečku a zadní stěrač se rozběhne po suchým zaprášeným skle. Už jsem si toho všiml dřív, že ten stěrač jel i v době, kdy přední byly vypnuté, ale bylo to za deště, tak jsem to neřešil. Docela blbá věc, protože běžně se může stát, že umyješ hmyz na skle při pojíždění na parkovišti a chvilku na to budeš parkovat a zpátečku zařadíš.

Edited by vormen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@vormenJo, jo, přesně to co popisuješ, tedy ta manuální klimatizace, která běží, i když nemáš stisknuté A/C, i ta funkce zadního stěrače, kdy se zapne při zpátečce při předchozí činnosti předních, tak to mají běžně i ostatní modely Škoda. Teda Fabia III určitě, tam to mám osobně zjištěno, takže vůbec nic nového. Takových tzv. neobjevených funkcí je asi více, člověk na to přichází postupně a v návodu k obsluze nic není. Prostě si musíme zvyknout, že nás Škodovka vždycky něčím překvapí a někdy to není zrovna echt.

Edited by DušanV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Climatronic tiez nie je ziadna slava a nebyt tych skaredych okruhlych nastavovacov, by som kupujucim odporucil manual. Na climatronicu pri rezime auro nejde, alebo ide len minimalne vzduch z fukarou pod oknom. Ak chcem vytvorit rovnomerny efekt chladenia v aute, tak musim si manualne dat predne okno a ostatne k tomu. Pri autimate ide studeny vzduch, noha a stred a hlava v teple. Alebo nasmerovat stredove fukare hore, no aj tak sa neda spravit ta cirkulacia, ako ked ide cez fukar pod oknom a hore pod stropom. Takze ja v tom automate velky zmysel nevidim. Plus nechapem, ze ak mam automat a auto je rozpalene, preco nejde na plne gule chladenie. Scala ma aj v auto rezime 3 stupne intenzity nastavenia a ked je v strede, tak aj ked pusti na plno ventilator, nepusti to uplne ako ked je na najintenzivnejsom stupni. Takze niekedy musim urobit zasah i do toho. Som toho nazoru, ze na automatickej klime by sa mala regulovat len teplota, tak ako som to robil v minulosti na inych autach. Teraz je nutne pre komfort ist do menu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...