Přejít na obsah

Karoq FL


Jan R.

Doporučené příspěvky

Před hodinou, velkytom napsal:

Tak zjevně nejsi dostatečně motivován hledat a Karoq bude jediná volba, ať je cena jakákoliv :-).

 

To jsou s prominutím naprosté žvásty. V rámci VW poptávaná konfigurace vychází levněji než Ateca nebo Tiguan. Z ostatních značek umí vyhřívané čelní sklo snad jen Ford. U korejců a Francouzů nebo Japonců zapoměňte.

 

Bohužel porovnání výbav v ceníku taky není vše. Vezměte si tažné zařízení. Kolik konkurentů mimo VW má pohodlné sklopné provedení? A kolik z nich umí takovou banalitu, jako vypnout parkovací senzory po připojení vozíku nebo instalaci nosiče? Jasně, je to o prioritách, ale ty má každý zákazník jinde.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud jsi pragmatik, proč ne ... skladový old bude (možná) levnější, než FL, pokud bude skladem požadovaná konfigurace a výbava, šel bych do toho, páč budeš mít embéčko hned ... auta nejsou, v dohledné době nebudou a budou dražší a dražší. Na druhou stranu, u skladového old jde už jen přelomem roku o rok staré auto a někomu může vadit, že nemá nejnovější model. Ještě koncem léta, počátkem podzimu bylo u embasofirmy cca 750 old karoušů skladem, dnes je jich tam cca 440, ale jsou v tom zamíchané už i FL, třeba s termínem dodání (opět možná) 08/22, takže žádný velký výběr, jako před nedávnem (a taky hodně předváděček a rezervací) ... navíc FL nebyl, mimo ceny, nikterak zásadní (i když pokud je člověk estét, ten minimalistický FL se povedl a pokud by splňoval mé požadavky na new wagen, dovedl bych si jej místo old představit v garáži).

Editováno: , autor: velkytom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také se připojím, jako čekatel na Sportline 1.5 TSI s DSG, v barvě Velvet Red (Sportline Plus paket, Ambientní paket, tažné zařízení, paket pro špatné cesty). Dodání odhadem listopad / prosinec 😀.

Editováno: , autor: nebhet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 1. 2022 na 11:42, velkytom napsal:

To nějak nechápu, proč tu tedy brečíš nad výbavou ... chceš Karoqa, rozhodnutý zjevně jsi, kup si jej :-)

 

To je docela zbabělé vyhýbání se odpovědi. Dozvímě se konečně, která konkurence mimo VAG a Ford nabízí to vyhřívané čelní sklo nebo USB-C pro kameru v zrdcátku?

 

Karoq je za současných cenových a dodacích podmínek už poměrně nevýhodná volba. Škodovce je evidentně jedno, kolik zákazníků z řad fyzických osob jim uteče ke konkurenci.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a co trochu hledat ... USB-C nevím, nezajímá mě a nesleduji, vyhřívané čelní sklo (to naopak požaduji) jen tak od boku namátkově v cenové relaci Karoqa, co jistě vím Nissan QASHQAI, Toyota Rav4, Volvo XC40 ... a jistě bys našel další a další alegorické vozy :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže si to shrneme,  podle oficiálního ceníku XC40 vyhřívané čelní sklo umí, ale až od výbavy v ceně 1.2 milionu, Rav4 pak od výbavy v ceně 1.1 milionu.

 

Zbyl vám jenom Nissan, který ale stejně jako Toyota používá značně neoblíbenou CVT převodovku.

 

 

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak celou dobu ve zdejším vlákně hovořím, že jsem s FL Karoq v mé požadované konfiguraci dostal přes 1.2M, což za embéčko (Karoqa) nehodlám akceptovat a Kodiaq (za který bych to možná dal) je v této ceně dnes již bohužel pomalu v sociální výbavě a s výhledem dodání k příštím vánocům, takže uvádím cenově adekvátní vozy (které zřejmě nemaj pro mě nepodstatné USB-C u zrcátka, ale umí pro mě podstatnější ventilované sedačky), k CVT a že ji preferuji před DSG jsem se zde také už vyjadřoval, takže za mě už howg, bo co člověk, to jiné nároky a představy o výbavě :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, j57 napsal:

Karoq je za současných cenových a dodacích podmínek už poměrně nevýhodná volba. Škodovce je evidentně jedno, kolik zákazníků z řad fyzických osob jim uteče ke konkurenci.

 

V roce 2021 se prodalo na českém trhu celkem 9671 ks vozů Karoq - z tohoto počtu si pouze 2268 ks (což je 23 % ) pořídili soukromé osoby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Což je důsledek jejich cenové politiky. Ceny pro firmy nemá smysl ani komentovat, ale i vybraným zákazníkům z řad soukromých osob jsou schopni prodávat auta s 15% "podpultovou" slevou. Zákazník z ulice si pak logicky nechce být za vola a odchází ke konkurenci čemuž odpovídá dlouhodobý trend prodejních statistik (viz. Hyundai, Dacia a další).

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Což platí pro privát. 

Celkově ty podíly na trhu jsou relativně stabilní, a žádný velký přesun se nekoná. Podíl se drží kolem 30%.

A v ČR, kde si stále mnoho lidí představuje zn Škoda jako vyšší level a jsou ochotni platit vyšší cenu.

Obecně konkurence už není tak levnější jako např. před 5 - 7 lety.

Ale souhlass výše uvedeným, Karoq FL už není tak zajímavý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde jenom o ceny ale i nabízené konfigurace. Pohon 4x4  je u Karoqu pouze s automatem a nejvýkonějšími motory, a všechno ostatní je pouze 2WD, což je v případě SUV docela problém. Konkurence je nejen cenově dostupnější, ale 4x4 nabízí už od středu nabídky.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 1. 2022 na 21:20, kitrab napsal:

... Obecně konkurence už není tak levnější jako např. před 5 - 7 lety ...

 

Nevím, ale za těch 20 let, co jsem každé tři, čtyři roky kupoval new embéčko, mě nakonec vždy vyšla škodovka oproti konkurenci (poměr cena/výkon) vždy nejlépe. Ale to jsem kupoval embéčka cenově z nižšího středu, naposledy jsem se s karoqem trochu rozšoupl a stejně mě vycházel pořád v poměru cena/výkon nejlépe, takže to byla jasná volba. Až teď při posledním výběru mě prostě poměr cena výkon přišel u škodovky tragický (pravda, potřeboval jsem kvůli inflaci vyluxovat účty, takže jsem se rozšoupl a vybíral jsem na druhém konci cenového spektra), ve spojení s aktuální délkou dodací doby a nemožností volby HEV, jsem při pragmatickém výběru, který jsem vždy při výběru wagenu uplatňoval, dospěl k závěru, že tentokrát dám přednost něčemu jinému ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paradoxně, pokud bych 14 dnů s objednávkou new přibližovadla počkal, mohl jsem po krachu Bohemia Energy operativně volnou vatu místo do wagenu nacpat do energetického ostrovního systému, včetně přípravy na solární nabíjení elektroprskoletu, Karoq mohl ještě dva roky sloužit a pak jsem mohl přejít rovnou do světa temné elektromobility. Ale což, budu muset na elektrickou soběstačnost zasejc v kasičce něco našetřit a budu s radostí dalších pár let vypouštět ropácké čmoudíky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co by ste odporucali ku karoqu ak chcem vyhrev zadnych sedardiel, volantu, cekneho skla, trojzonova klima a matrix svetla. mam 2018 a dalsi rok by som menil v 2023 ale neviem za co. 

@velkytom ty si co vybral? mne sa na tom fl neako nepozdavaju tie zalomene svetla a velmi sa mi paci kodiaq ale tam ma nici cennik a rozpocet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jestli se nepletu, tohle všechno umí Karoq nabídnout, takže pokud stačí, netřeba hledat něco jiného. U mě nakonec RAV4, AWD, HEV, bez prosklené střechy a prémiového audia v plné palbě, prostě to, čím jsem si na starší kolena chtěl udělat radost, dobře vybavená hybridní čtyřsuvkolka. Koncern postupně natahuje ceny, aby podle plánu srovnal ceny elektroprskoletů s ropáky, aby jim to vůbec někdo kupoval, takže Kodiaq v nějaké rozumné výbavě stále citelněji atakuje cenu Enyaqu, i pokud bych eventuelně akceptoval cenu, tak během toho roku, co bych na nafťáka čekal (benzín by byl lepší, ale auto by mě při možné ceně 45 kč/l sežralo), může nějaký euzelenoterortrotl rozhodnout, že s tím nebudu moci jezdit do centra měst, nebo budu platit ekovýpalné ... tedy embasofirma mě bohužel nemá aktuálně co nabídnout a bylo nutné se poohlédnout jinde ... do uměle protlačované plné elektromobility jim zatím skákat nehodlám. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...