Přejít na obsah

Chování spojky a 6st. převodovky u 1.0TSI 81kw


Harros01

Doporučené příspěvky

Ahoj, zajímá mě, zda níže popsané chování také pozorujete a nebo zda bych jej měl řešit.

 

1. Při přeřazení z 1 na 2 a z 2 na 3 a zahřáté převodovce slyším klepnutí asi z převodovky, to jsem tady myslím už četl, je to ok? Při stáhnutém okně a mezi domy je to slušný koncert. A to řadím slušně s ohledem k technice.

2. Při jízdě po městě 15min a delší při pomalém pouštění spojky cítím křupání od spojky v pedálu, nic extra výrazného, ale cítit to v pedálu je. Když motor neběží, nedělá to.

3. Když stáhnu okno a jedu třeba na dvojku a středně sešlálnu plyn, rachtá to jak kdybych tahal za sebou plechovky, to je asi taky normální podle toho, co jsem tu někde četl a mělo by se jednat o pružinky ve spojce.

4. Převodovka nemá na zpátečce synchron a je tedy třeba počkat po zmáčknutí spojky, než se dotočí aby neškrtla o zuby. Jak dlouho musíte teď v létě při zahřátém oleji v převodovce čekat?

 

Díky za informace a vaše zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. To bude spíše ze spojky, je cítit takový kovový naráz, slyšet u mě nic není. Nezhoršuje se to, neřeším.

2. Nic takového neslyším.

3. Kolik otáček? Pokud pod 2000 tak to ještě nenabral sílu a moc na něj šlapeš :)

4. Myslím, že posečkání je i v manuálu. Drobné choupnutí mu občas nemůže ublížit. Zas tak často a zběsile snad necouváš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad3. Dělá to do 3tis ot. cca, stačí čtvrt a více plynu. Dělá to na všechny kvalty do těch cca 3tis, pak to utichá. Při oknech nahoře uvnitř auta nic neslyším. Pouze zvenku a při řízení tedy se staženými okny. 
Ad4. Čekat musím opravdu 4 a více sekund za tepla, pod 4 sekundy si připadám jak blbec co neumí řadit protože dost škrtám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2., 3. - reklamace. Točit videa a točit, nenechat se ukecat. Auto přistav večer, ráno s technikem vyražte, ať si užije všechny režimy, i za studena. Největší blbost je jim ukazovat ten den "zajeté" (prohřáté) auto - i když zde jde o tohle.... (neuznaný případ chrastění po startu apod.) Potom psát rovnou s zákaznickou podporou ŠA a.s.

4. Synchron na zpátečku imho nemá ani smysl - obrací se smysl otáčení. Kdyžtak strojař ať mě opraví. A čekáš, až je auto naprosto v klidu?? Věc č.1 z návodu. Já někdy ne a to je ta potíž. Bohužel na parkovištích, nebo při rychlých otočkách jsou všude lepiči a troubiči, takže musím svižně. Lepiče bych nechal zacouvat s 18m soupravou do vrat, jestli by se lepili a troubili i pak. Zrovna u náklaďáku zpátečka křupe celkem normálně. Neřeší se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Harros01 Z vlastní zkušenosti  jsem  skoro na 100% přesvědčen, že všechny tebou popisované skutečnosti a vlastnosti  převodovky a spojky na Škodovkách jsou dnes tzv. běžnou normou a vlastností dnešních výrobků fabriky. Pravděpodobně to snad může být konstrukčním řešením, šetřením na materiálu, technologii, zrychleným a nedostatečným vývojem, prostě čímkoliv. Samozřejmě mě jako zákazníkovi fabriky  zbývají jen spekulace, ale není s podivem, že za poslední roky se těchto zhoršených vlastností spojek a převodovek Škodovek všímá i odborný motoristický tisk? Já sám řídím Škodovky již cca 40 let a bohužel jsem se podle mne, v dnešních modelech fabriky, vrátil s kvalitou řazení a spojení sil motoru a převodovky pomalu  do  mých začátků se Š 120. Osobně mám sice dnes tu nejjednodušší koncernovou převodovku MQ100, ale i ta by dnes měla odpovídajicně  fungovat........ Bohužel, jen na tenhle "povedený" výrobek si nechala fabrika vypracovat několik diplomových prací ( mám k dispozici) spřátelených univerzit v Liberci a v Ostravě, kde studenti dle zadání tématu od Škodovky pomáhají zlepšovat vlastnosti převodovky. No a taky kolik bylo vydáno fabrikou TPI (technicko produktových tzv. opravných informací) na převodovky a spojkový systém dnešních Škodovek, tak to  taky  něco dokladuje. 

Pro mé srovnání, v posledních letech jezdím kromě Škodovek často i s Peugeoty a porovnávám. Kdysi měly Škodovky výborné převodovky a frantíci nic moc, dnes mi to připadá skoro obráceně. Já to tak prostě vnímám a cítím, i když někdo může mít opačnou zkušenost, ale bohužel o převodovkách a spojkách současné produkce koncernu se hodně i zde píše v souvislostech, co Ty zde popisuješ a to asi o něčem svědčí.............

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV Já si to také myslím a evidentně to není jen u Skodovky. Já se s tím asi i dokážu svým způsobem smířit, holt jsem udělal hloupost a za těžce ušetřené peníze rodiny jsem koupil krám. Jen je pro mě podstatné zjistit co by se dalo v rámci záruky pořešit, aby se to hned po záruce nerozsypalo, protože přesně takový pocit z toho mám. To auto má hlavně mnohem víc drobnějších problémů, které jsem u dříve vlastněných vozidel nepozoroval. Co je ale zajímavé je, že konkrétně těmito problémy o kterých si píšeme náš firemní rapid 1.2 tsi 81kw 2017 netrpí. Přitom jsem si myslel, že převodovku má stejnou jako fabie. Co u něj pozoruji je lehké křupání ve spojkovém pedálu o kterém také píšu, ale zpátečku tam dám po cca 2s počkání, asi jde po 80tis km víc ztuha a dříve se zastaví...rachtání spojky je asi spojeno s vibracemi tříválce, rány při přeřazení nedělá...

Takže co je nebo není normální těžko hodnotit. Chtělo by to na půl hoďky půjčit litr fabii a jezdit asi. Nicméně točení videí a několikaměsíční dohady o tom, ať opraví na co mám právo, protože se jedná o závadu, to se mi moc absolvovat nechce, dost mě to zkracuje život, kazí rodinné vztahy díky mé podrážděnosti atd...to radši ten krám se značným prodělkem prodám někomu, koho tyto dohady naopak třeba baví. Pro technicky založené jedince je dnešní doba velkým utrpením...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ad 4) pokud je vyšláplá spojka, tak o sebe zuby ťuknou a spotřebuje se kinetická energie spojkové lamely a hnacího hřídele. To není žádná tragédie - zuby se neulomí. Jen kdyby se to dělo extrémně často, tak se bude trochu víc svinit olejová náplň otěrem.

 

@bouchy: to, že se mění smysl otáčení není zase takový problém - jedná se o stejnou situaci, jako když zařadíš jedničku při stále couvajícím autě. Synchron dorovná otáčky a energie opačně se pohybujícího auta se spálí na spojce. Dokonce některá "lepší" auta maji synchronizovanou zpátečku. Nicméně si matně vzpomínám, že díky tomu, že zpátečka mívá přímé ozubení, nejsou její kola v trvalém záběru a synchronizace se pak řeší jinak, než běžným synchrokroužkem - je to drahé, komplikované a přínos je minimální. Při pohybu zpět se stejně musí zastavit, pálit energii na spojce není nejlepší nápad, pokud o sebe drbnou zuby při rozepnuté spojce, nic se neděje, jak jsem psal výše. A hlavně zpátečka bez synchronu je blbuvzdorná v tom ohledu, že nedovolí jednoduše zařadit v okamžiku, kdy by energie pohybu vpřed mohla přetočit motor. Ne, že by toho nešlo dosáhnout, ale musí to člověk udělat cíleně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...