Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Táák. Dnes sem vymenil zimni gumy. Za 2,5 roku jetý Kleber krisalp HP2, nový Barum polaris 2. Byl sem ale překvapenej, že ty Klebery " skoro" nejsou sjetý. Je ale pravda, že docela klouzali. Myslím, že jsou tvrdší a tak i víc vydrží. Na druhou stranu ty polarisky mizej rychlejc, ale mam je na sluzebnich autech a pomer cena/uzitna hodnota vychazi prima. Obzvlast kdyz vezmu jaky tady mame/nemame zimy. Mnoo uvidme. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klebery sou uplne stejnej lowend jako Barum, obecne trochu vic vydrzijou jak co najezdu, tak mechanickeho namahani - zdroj pneuservis. Proc to teda menis, kdyz to neni sjety?

Mno nemeril sem je, nejakej milimetr dolu mit budou. Jen sem byl prekvapenej, ze tak malo. Menim je, protoze se naskytla prilezitost proste prehodit kola za novy bez doplatku. ;) Jelikoz budu auto asi za rok menit, tak je to vlastne fuk. ale rikam si, ze (taky myslim, ze to jsou gumy na podobne urovni) je lepsi tam mit novy, nez 2,5 sezony jety. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já hlavně chtěl aby měly stejnej rozměr jako letní, protože ty mi vyhovujou... a taky jsem nechtěl plecháče, protože se mi na roomsterovi vubec neliběj... ale to asi na žadnym autě :)

jinak ješět musim vyřešit řetězy... v techničaku sice pišou, že na 205 nejsou, ale myslim, že by se dali sehnat nějaký řetezy spešl pro auta co maji malo mista v podbezich...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pneu mě stály 10900, disky 7700, jinak v zatačkach to sedí skvěle zatim si na nic nemužu stežovat...:-)

Len aby si nebol sklamany, ako ti to bude sediet v zasnezenych zatackach. Rovnaka hmotnost na velkej ploche znamena nizky kontaktny tlak, na malej ploche je to zase vysoky kontaktny tlak. A to je v zime dolezite. Preto su zimne pneu 185-ky a letne mozu byt v pohode 205-ky. Precitaj si manual k autu. Tam sa to pise takisto. Pri nizkych teplotach (pod 7°C), mokru alebo snehu stracaju hlavne siroke pneu dobre jazdne vlastnosti a odporuca sa prezut na zimne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik dnu v roce je u nas zasnezena SILNICE (nemyslim zasnezeny pole nebo skarpa)? Kolik dnu v roce je u nas sucho, mokro a vlhko?

Z mych zkusenosti je zatizeni auta (tzn. taky vetsi/mensi tlak na podlozku) dvojsecna zbran. Na jednu stranu to sice za beznych okolnosti docela pomaha k jistejsi jizde nebo mirne pri rozjezdu, na druhou stranu jakmile clovek uklouzne, tak pak jede jako mejdlo..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je recnickeho na otazce, kolik dni v roce jsou v nasich zemepisnych polohach snih na silnici? Kdyz rikas, zes to nepochopil - je to prece zasadni otazka, kdyz se rozmysli nad spravnou volbou. Podle me je velikost "zaporu" nizsiho pritlaku pneumatiky na podlozku zavisly hlavne na tom, jak casto je ta podlozka nevhodna pro danou pneumatiku. Kdyz bude snih jednou za rok, racionalne uvazujici clovek to nebude brat v potaz, protoze je to irelevantni. Pokud bude jednou za tyden, uz je to treba velmi vyznamna cast roku a pripadne skutecne zhorsene vlastnosti na danem povrchu je potreba brat vazne.. Pokud je jednou za rok zasnezena zakruta (kurva, zatacka, ...), podle me je racionalni reakci jet tak, aby vetsi rozmer v zatacce nehral roli.

A jeste poznamka - su rad, zes nepoznal na ci strane su. Nejsu na nici strane a nevim, proc bych to mel delat. Je to obecne problem lidi, ze berou vsechno osobne a nesouhlas si pletou s pratelstvim a naopak.. stacilo jedno pozastaveni se nad komicnosti vyrazu "ja som z brna" a hned je z toho pomalu souboj..

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to so zimnymi gumami beriem nasledovne: Ak si tam das 205-ky, na suchu jadis ako zavodnik, drzi to jak svina. Zrazu nasnezi alebo co je horsie - primrzne, ty sa pozabudnes a je to v haji. Ked tam mas 185-ky drzi to na suchu horsie a svoju jazdu tomu prisposobis. Si na to zvyknuty a ked pride sneh, nebude rozdiel v spravani auta az taky vyrazny ako pri spominanych 205-kach. Mozes byt akokolvek racionalny a inteligentny... stat sa ti to moze.

Ale samozrejme, ked tam chce mat niekto 16-ky nech si ich tam ma. Mna pre 15-ky presvedcili snehove retaze a super ponuka. 16-ky su zhruba o tisicku drahsie pneu (za kus) a tiez som sa obaval narastu spotreby z dovodu vacsieho valiveho odporu. Nie su vylucene zimne lyzovacky a tam by ma asi dost nastvalo, ze na 16-ky nemozem nahodit spominane retaze a bez nich je to nic extra. Je vsak pravda, ze na 15-kach a plechacoch to auto nevyzera moc k svetu.

Editováno: , autor: drag84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znova bojler - nas najmudrejsi. :-D --- Staci jedna zasnezena zakruta jedenkrat v roku a mas rozbite auto.

Testovalo to par firiem, napriklad dunlop a prisli k zaveru, ze sirsie pneu neznamenau horsie jazdne vlastnosti na snehu a lade, len na vode. Tvoj argument mensia plocha vyssi tlak predsa plati aj v lete na asfalte a urcite nejazdis na par cm sirokych gumach.

Editováno: , autor: majko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Majko, neviem z akych zdrojov si cerpal, ale ja som zohnal toto:

http://www1.adac.de/images/Reifenbreite_tcm8-188691.pdf

Je to test LETNYCH pneu v lete. Sirsie pneu maju lepsie jazdne vlastnosti na suchej i mokrej vozovke. Ale!, k aquaplanningu dojde u sirsich pneu ovela rychlejsie.

[Trecia sila - Ft] = [Kolma tlakova sila na podlozku - Fn] * [Treci koeficient - f]

Na suchej letnej vozovke nie je kontaktny tlak [Fn] az taky dolezity, pretoze treci koeficient vozovka-pneu [f] je vysoky. Ked zacnes brzdit, prenesie sa na predne pneu ovela vacia pritlacna sila (auto sa ti nakloni dopredu) - zatlaci ich este viac k vozovke [zvysi sa Fn] a preto je vyhodnejsie mat siroke pneu - vid rozdiel v brzdnej drahe v teste. Podobne to plati i pri rychlych prejazdoch zakrutou.

V zime je to vsak inak. Na snehu a lade je treci koeficient [f] ovela nizsi ako na suchej letnej vozovke. A tu uz zacina byt kontaktny tlak [Fn] dolezity. To znamena, uzsie pneu su lepsie. Pri brzdeni, ci prejazde zakrutou sa auto ani nema sancu naklonit (nezvysi sa Fn) a ustreli ti to do krickov.

Ostatne, Skodovka ti v pohode preda Fabiu Sportline s letnymi 205/40 R17, ale na zimu ponuka jedine 165/70 R14 alebo 185/55 R15... Nie je to vlastne potvrdenie mojho vykladu?

http://www.skoda-auto.cz/CZE/SERVICE/ACCES...px?c=0000000141

Editováno: , autor: drag84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...