Jump to content

Motor 2.0 TDI 147 kW


Recommended Posts

Predokolka. Tohle bylo zrovna velkým tématem pro výběru. Ale po zkušenostech s obojím jsem zatím víc nakloněn predokolce. 4x4 má dost výhod, ale taky nevýhod. A ty nevýhodu pro mě dost převažují. Ale zrovna tohle podle mě hodně záleží na tom kde a jak bude auto jezdit 

Link to post
Share on other sites

Ahoj,

s tím motorem jsi mě potěšil. Mám ho objednaný v Tiguanu Allspace a furt jsem nevěděl, jestli jsem udělal dobře. Zda nestačí jen ten 110kw. Byl jsem se s 147kw svézt v Arteonu a šlo cítit, že je tišší. Momentálně mám v krátkém Tiguanu 2.0TSI 132kw, tak jsem zvědavý jestli to ten diesel nebude tahat ven ze zatáčky. Přeci jen chci i něco tahat a dojiždím denně 30km, tak jsem volil naftu. Jak je to se zahříváním motoru? Nebo máš nezávislé topení?

Díky

Link to post
Share on other sites

baracudakb: zdravím a děkuji za tyhle poznatky o motoru, přesně na tohle jsem čekal až někdo napíše své dojmy z tohodle motoru, 110kw mě připadalo málo a 140kw mrtvé do 2500rpm a hodně žralo, tohle konečně vypadá na výborný a důstojný motor pro supa, jelikož jezdím dohromady 100km každý den do práce tak tohle bude výborná volba až bude roční vůz. ještě dotaz jestli ta předokolka neprokluzuje prední kola při rozjedu?

Link to post
Share on other sites

Buben: neřeknu ti 100%, auto nemám ještě ani týden, takže jsem nedělal žádné turbo rozjezdy, myslím si, že na zimních by to hráblo při plném plynu. U letních je to otázka, tam je R19 235/40. Přece jen to je pořád 400nm. Dej mi tak týden, to bude mít motor zaježděno a zkusím

Link to post
Share on other sites

Třeba u Tiguanu všechny tyto silnější motory si na předku hrábnou při trochu agresivnějším rozjezdu, ale jelikož jsou to většinou 4x4, tak to zaúřaduje a zadek. Ale zase to auto může mít úplně jiné rozložení hmotnosti. V Arteonu jsem nic takového nezaznamenal, ale zase jsem v té předváděčce nemohl dělat psí kusy.

baracudakb: V té Peci jsi venku nestál? Nezaznamenal jsi, jak rychle se ohřál opět olej? 

Chápu, že si TDI v topení kabiny přitápí elektřinou. Ale zajímaly by mě samotné zkušenosti se zahřátím motoru, držením teploty či chladnutím.

Přeci jen tento motor má být celohliníkový a nějak lépe vyřešený termo management - více okruhů. Furt nevím jestli připlácet za nezávislé topení. Stávám většinou venku ve vjezdy v blízkosti domu a přes den v práci na parkovišti.

Link to post
Share on other sites

V zime a na mokrom bude treba mat velmi jemnu nohu na plyne.Bez preklzu sa to ani nerozbehne.Osobne kombinacia predokolka a taka naloz nutnov uplny nezmysel.Pneu budu aj v lete extra miznut.Tato motorizacia potrebuje nutne tu 4kolku.

Link to post
Share on other sites
před 13 hodinami, jastik napsal:

Třeba u Tiguanu všechny tyto silnější motory si na předku hrábnou při trochu agresivnějším rozjezdu, ale jelikož jsou to většinou 4x4, tak to zaúřaduje a zadek. Ale zase to auto může mít úplně jiné rozložení hmotnosti. V Arteonu jsem nic takového nezaznamenal, ale zase jsem v té předváděčce nemohl dělat psí kusy.

baracudakb: V té Peci jsi venku nestál? Nezaznamenal jsi, jak rychle se ohřál opět olej? 

Chápu, že si TDI v topení kabiny přitápí elektřinou. Ale zajímaly by mě samotné zkušenosti se zahřátím motoru, držením teploty či chladnutím.

Přeci jen tento motor má být celohliníkový a nějak lépe vyřešený termo management - více okruhů. Furt nevím jestli připlácet za nezávislé topení. Stávám většinou venku ve vjezdy v blízkosti domu a přes den v práci na parkovišti.

V Peci jsem stál cca 2 hodiny venku. Co se týká ohřátí motoru, tak jen subjektivně, rychlejší než 110kw i 140kw. Nezaznamenal jsem žádné poklesy teploty, ani nic podobného. Nezávislé topení bych připlácel, pokud vím, že každý den mám v 6 ráno někam jet a jednak chci mít předehřátý motor a druhak teplo uvnitř. 

Link to post
Share on other sites

Jak jsem psal, jestli 4x4 ano/ne byl velký rozpor. Ale:

 

- nebydlím na horách a nejezdím tam pravidelně

- když na hory, tak máme ještě 4x4 kodiaq

- váha, pružné zrychlení(ne 0-100, ale to co reálně použijete při předjíždění), spotřeba, hluk apod. jsou horší u 4X4

- a nepotřebuju dělat rozjezdy na pískání kol. Občas ano, rušná křižovatka a je potřeba se tam nacpat. Ale to je 1x týdně? A už teď můžu říct, že i na zimácích jste schopni se velmi svižně rozjet bez jakéhokoliv prokluzu, takže to není o tom velmi zlehka lechtat plyn, aby náhodou. Samozřejmě, když se to zašlápne, tak hrabe

Link to post
Share on other sites

Ja taky žiju u Brna a 4x4 už jsem u současného auta chtěl. Není to kvůli sněhu, ale při výjezdu z mokré křižovatky předokolka hrabe snadno a výjezd s 4x4 je jistější a rychlejší. A nezávislé topení je úžasná věc. Používal jsem ho denně ráno doma i večer na parkovišti u práce. Teď mám Kodiaqa bez něj a už se moc těším na nového Superba, kde zase bude. Za mě pokud si to můžeš dovolit, tak 4x4 i nezávislé topení ber.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ahoj. K diskuzi ohledně 4x4 – já to nemám ale v pátek jsem jel o něco svižněji – suchy povrh, teplota -5, zimní gumy 235/45 R18 – při zrychlovaní do kopce do cca 90 – 100km/h na trojku pořád bliká ASR.

Pro normální ježdění 4x4 moc často nevyužijete ale když pojedete rychleji v nějakých serpentinách, tak na té 400Nm a 147kW pohon 4x4 se fakt hodí, jinak přicházíte o hodně dynamiky.  

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Ahojte do skupiny. Ja vcera přebral Supa 4x4 147kw diesel po 3 letech. Tedy převodovka opět 7st DSG. Dnes návrat do Brna tedy 70% okreska a zbytek D1. První pocity motor mnohem klidnější a jemnější bez hlucneho projevu ve vyšších otáčkách. Převodovka obdobná a jemná, primerene reagující = uvidime časem. Matrix svetla - no konečně po Led v B8 Passatu ty Xenony bylo trápení. Super věc progresivní řízení, mnohem tuzsi i v režimu Normal a samozřejmě poloviční otáčky. 

S autem jsem jel normálně svizne, žádné šetření apod. Automaticke vyřazování tez funguje. Spotřeba 6.9 pri průměru 77km/h. 

Super ze uz krasne funguje bezdrátové Screenovani i waze udaje se promítnou na dig.cockpit.

Novy volant příjemný do ruky, na ovládání bude třeba si zvyknout.

Vice jsem zatím nestihl nasat.

M.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Stuchloš
      Zdravím,
      mám škodu OII 1.9 TDI rok výroby 2008, není mi úplně jasné jaký přesně kabel bych měl koupit aby se auto připojilo správně. A jaký je rozdíl mezi HEX-CAN a HEX-V2 (zřejmě podle roku a modelu auta že?). Kdyby někdo věděl poprosil bych rovnou o odkaz na nějaký e-shop, děkuji všem.
    • By fil013
      Zdravim potreboval by som pomoct lebo uz som z toho fakt zufaly .... auto po nastartovani pekne zohreje mozno uz po 5 minutach zacne fukat pekne studeny vzduch aj za normalnej jazdy ale hned ako dam podlahu a auto si podradi a proste zacne sa rychla jazda automaticky zacne najprv chladnejsi vzduch kurit a ked rychla jazda pokracuje tak to ide dalej a dalej az do uplne studeneho vzudchu .... neviete cim by to mohlo byt ? 
    • By Octtdi
      Zdravim, mam problem s oct1 tdi 81kw ASV
       
      vibruje mi pri 3-4-5 stupni 1700-2200 otacok ale len pri plnom plyne, vibracie idu ako keby od podlahy, volant ani paka nevibruje...
       
       
       Vymenene:Filtre,
      vstreky z druheho auta a bez zmeny
      -saci kos cisty-
      poloosi som skusal 4
      -predvstrek, volnobezna davka nastavena.
      -kolesa som skusal 2 pary.
       
      Pedal nevibruje, zotrvak neklepe
      Mal niekto podobny problem? 
    • By Pawouk
      Tady se můžete rozepsat podrobně o spotřebách. Ideální je napsat údaje z PP (průměrná spotřeba, průměrná rychlost, ujetá vzdálenost, doba jízdy včetně fotografií), popsat ujeté trasy a styl jízdy. A nakonec konfrontovat průměrnou spotřebu podle PP s výpočtem podle ujeté vzdálenosti a načerpaného paliva (přesnějších výsledků se dosáhne až po několika natankováních).
    • By Marius2696
      Ahoj, neví prosím někdo jak vyřešit můj problém se sacím potrubím?
      Svítí mi kontrolka motoru, auto cuká při studeném startu a diagnostika ukazuje chyby P2015 a P2014.
      Před časem jsem udělal výměnu sacího potrubí, které jsem koupil z ebay. Bohužel se stav vozu nezlepšil, ba naopak zhoršil (nejspíš hodně špatná koupě).
      Auto má teď při studeném startu několik vteřin kolísavé otáčky a cuká při studeném rozjezdu výrazně více... Kontrolka motoru svítí neustále, se starým potrubím cca za 3 dny zhasla...
      Děkuji za případné rady a odpovědi.

×
×
  • Create New...