Jump to content

Špatné starty zahřátého motoru po odstávce


Recommended Posts

Posted (edited)

Dobrý den,

 

chtěl bych se zeptat, zdali jste se někdo u MPI nesetkali s následujícím problémem.

 

Motor za studena nastartuje na jedno otočení startu, otáčky vyletí na 1500. Ideálně v zimě - to je úplně nejrychlejší.

 

Kdyžje motor zahřátý po jízdě, vypnu ho a třeba za 5 - 10 min startuji znova, tak je start normální - 3 až 4 otočení startéru, otáčky vyletí lehce přes 1000 a hned se stabilizují na volnoběh.

 

Když ale startuji motor tak hodinu po jízdě, tak je to děs. Startér točí a točí. Někdy musím na 2x. Pak se to celé oklepe a otáčky se horko těžko vyhrabou k volnoběhu. Pak stačí ťuknout do plynu a už to běží OK.

 

Za všech okolností auto jede normálně, sílu má, spotřeba je v pořádku.

Nevíte prosím kdokoliv, co s tím? Já už nevím a nechci měnit stylem pokus/omyl díly.

 

Moc díky!

Edited by Ferdinand II
Link to post
Share on other sites

Je to typicky priklad ked prepusta vstrek do sania.Ked vypnes prepusti za kratsiu dobu menej a tak nastarujes.No ked prepusti vela v sani je presytena zmes.Ked odstavis auto vypusti tlak z palivovej listy cez ventil.Takto si tuto teoriu potvrdis.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dělalo mi kdysi auto to samé. Byl vadný snímač teploty chladící kapaliny. Nejlepší je napojit to na Vag a podívat se na chyby. Jinak je to střílení na slepo.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Vag jsem prošel. Mám nové čidlo na termostatu (házelo špatné teploty o 20°) po výměně se to zlepšilo. Měnil jsem lambdu, teď je o dost menší spotřeba. Čistil jsem senzory otáček (na vačce i na setrváku) a to nemělo žádný účinek. Na Vagu žádné chyby, hodnoty v normě dle DP.

Proto už jsem nevěděl a napsal sem ;)

Edited by Ferdinand II
Link to post
Share on other sites

Já bych si přisadil na kapající vstřik. Simptomy tomu odpovídají.

 

Do sání nakape "zásoba paliva".  Tím pádem je ze začátku směs tak bohatá, že nejde nastartovat, pak se to postupně zlepšuje, napřed běží motor nepravidelně, za chvíli se zásoba paliva odpaří a chod motoru se vrátí do normálu.

Link to post
Share on other sites

Všem vám děkuji za příspěvky. Zaměřím se na ty vstřiky. Prve bych ale rád zkusil upustit ten tlak v palivovce. Nemůžu ale přijít na to, jak to udělat, abych nemusel odpojovat hadici. Nevíte někdo? Koukal jsem i do DP a u demontáže tam zmínka není. Z levé strany je jakoby našroubované víčko, ale nejde s tím hnout a asi by se to dříve ulomilo.

 

Poslední možnost je sundat listů i se vstřiky, dát je nad papír a sledovat, který a jestli bude kapat, jinak nevím. O se mi ale nechce ted dělat, protože je to časově náročnější a potřebuji, aby bylo auto operativně pojízdné. Ideální by bylo upustit tlak a zkoumat, co se bude dít za pochodu.

Link to post
Share on other sites

Nevíte tedy prosím někdo, jestli jde u MPI upustit jednoduše tlak palivovky nebo musím sejmout hadici?

 

Ještě jedna trochu OT. Když chci změřit tlak paliva, tak to udělám tak, že právě přívodní hadici do lišty napojím na měřák?

 

Díky

Link to post
Share on other sites

Ahoj,ano,na konci palivové lišty,kdyz se dívás do motoru tak vpravo, je seda cepicka. Tu odšroubuj a je tam jakoby klasicky ventilek na kolo. Tim to odpustíš

Link to post
Share on other sites

Koukal jsem na to a vpravo na liště žádné víčko není, jen tam normálně končí. Naopak vlevo je něco, co vypadá jako zátka (pod tím by to mohlo být?), ale zaboha s tím nejde cuknout. Zkoušel jsem to i sikovkama a nic. Ale bylo by to dobré, když bych nemusel sundavat hadici, jen to upustil a zkoušel.

Přidávám foto lišty, jak to vypadá. Na fotce je přímo můj motor.Screenshot_20210522-113123.thumb.png.f80921ad7814f37289050d62de115716.png

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...