Přejít na obsah

Kalibrace plné nádrže


Rodger

Doporučené příspěvky

886465620_Screenshot1.thumb.jpg.3b22c1a261a18cbca14aa6bbddbdd44b.jpgZdravím,

mám asi menší problém. Ukazatel paliva jsem měl  před polovinou a dotankoval jsem 51 litrů. Což vzhledem k plné 66 litrů je trochu mimo, protože jsem měla dle ukazatele natankovat cca 35-40 litrů.

Tak jsem to chtěl zkalibrovat pomocí ELM, kde je uvedena hodnota -12,8. Je ta hodnota správná, nebo tam má být jiná. Viz.foto.

Dík za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky jsem koukal, ze mam -12,8 ...

pokud si to spravne pamatuju.

 

nesedi mi asi o 10l ani ukazatel "docerpani do nadrze" ... proto jsem ho zas vypinal ...

 

a taky, jakmile jsme pod pulkou, uz tam toho zas tak moc neni.

rozhodne polovina nadrze neni polovina najetych km ... spis 2/3 ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

já dnes dojel k benzince po trase 25km se spotřebou 14l/100km s ukazovaným dojezdem před tankováním 100km ... ještě nesvítilo hladové oko.

(včera průměr asi 11l/100km)

natankováno 60l ... nádrž má být 66l ... vejde tam víc? 

 

mám věřit dojezdu? nebo udávanému objemu nádrže?

 

kdyby to ukazovalo normálně přesně to, kolik tam je, byl bych úplně spokojen ..

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůže to být tím, že plovák má také nějakou tloušťku, aby plaval a když je to plné, prostě už nemá kam vystoupat a trvá to než začne klesat? Minimální stav paliva by mohl být podobný případ, plovák si sedne na dno a níž už nemůže, na palubce je prázdno, ačkoliv tam je ještě palivo. A nedoporučuje se stejně dojíždět do sucha, čerpadlo může nasát bordel ze dna a jednak se palivem chladí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chapu tve vysvetleni .. ale .. tohl emaji mit davno vychytane :) to, co pises, bych uznal u auta z roku 1960 :)

 

a ono je to opacne .. 

podle prumerne spotreby a dojezdu jsem mel mit pred tankovanim v nadrzi urcite pres 10l ... ale podle dotankovani tam bylo jen 6 ...  

nebo je nadrz vetsi :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do nádrže se vejde více. Odečítá se od toho prostor pro rozpínání paliva, a nepočítá se do něj potrubí. Takže když je nadrž dole a pistole nahoře, je tam určite rozdíl. Když se ti vycvakne pistole, chvíli počkáš, tak zase něco dotankuješ dokud se nádrž nenaplní i v prostoru pro rozpínání paliva. Při zahřátí paliva ti pak někudy půjde ven z nádrže. Většinou třeba do filtru výparů z nádrže a ten se naplní a nefunguje, takže se pak musí vyměnit. Samozřejmě, pokud něco človek od natankování ujede, prostor pro rozpínání tam bude.

Jinak asi není problém udělat elektronické meření, ale proč měnit něco, co funguje, je levné a osvědčené. Tuším adblue má el. systém měření množství v nádrži.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 1. 2022 na 18:29, waikiki napsal:

čerpadlo může nasát bordel ze dna a jednak se palivem chladí.

Zatímco mimo rezervu se bere palivo zvrchu... ne, bere se ze stejného místa a já předpokládám, že se bordel v nádrži netvoří, ale plynule se přesouvá do palivového filtru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To predpokladas spatne. Cerpadlo se v palivu koupe a sajesamozrejme vzdy  spodem. Kdyz neni dostatecna hladina, nema se v cem koupat, tj chladit. Bordel muzes natankovat z pistole, normalne plave v nadrzi a kdyz hladina klesa, stahuje se k cerpadlu. Tim si ho muze nasat. Pak exne cerpadlo. Zkus si popovidat s lidma, co tankuji za 200,- a dojizdeji na vypary. Zeptej se jak jim "drzi" cerpadla. Ale jezdete klidne do sucha, moje auto to neni. Ja tankuju kdyz to ukazuje 1/4, nerad stojim v zime v zacpe na dalnici a jeste bez nafty. Mam toho za sebou uz dost na to, abych resil kraviny, jako jestli natankovat ted nebo zitra. Neresim to ani u sluzebniho auta natoz u svych aut a motorek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, waikiki napsal:

Takže když je nadrž dole a pistole nahoře, je tam určite rozdíl. Když se ti vycvakne pistole, chvíli počkáš, tak zase něco dotankuješ dokud se nádrž nenaplní i v prostoru pro rozpínání paliva.

 

mi jde o opacny problem. ze jsem natankoval MOC pri VELKEM zbyvajicim dojezdu ... teoreticky melo byt v nadrzi 11-14l podle ukazovaneho dojezdu.

natankoval jsem 60 ...

nadrz ma mit 66 ...

 

mam verit dojezdu??

 

a s tankovanim:

jde o technicky dotaz ... ne o trvale vyzuzivani ...

da se jet do ukazatele treba 10km? nebo nekomu dosel benzin?

 

ono ne vsude maji 100oct benzin ... ne vsude chci stat ... 

a nepotrebuji auto s vyuzitelnou "50-55l" nadrzi ... 

nekdy tankuju v pulce, vetsinou v 1/4 .. a nekdy potrebuju jet ...  

 

ale to je zbytecna diskuze ... 

bavme se prosim o technice ...

 

 

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam to stejne.

Teoreticke natankovatelne mnozstvo sledujem cez Appku (pripojena k vozidlu) a vzdy natankujem o 5-7l viac do prveho cvaknutia pistole.

Podobne to mam s porovnanim hodnoty dojazdu.

Zatial som nemal potrebu skusat vyjazdit do nuly a cakat co sa stane, ale bolo by dobre vediet ako to je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem jel i 30km na nulový dojezd. Ale nezkoušel bych to.

 

Ten dojezd se počítá z průměrné spotřeby za posledních 50km. Takže může být matoucí - když posledních 50km někdo pojede po dálnici za 5 litrů a pak přijede do města, kde to žere 10 litrů, tak logicky může palivo dojít dřív, než je vypočítaný dojezd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...