Přejít na obsah

Spotřeba


mvh

Doporučené příspěvky

Já mám u Roomika 1.6 LPG spotřebu od 9 do 10,5 l/100 podle PP a 7,9 - 8,2 podle tankování LPG ... Pokud jedu mimo město po rovince. Jsem schopný mít průměrnou spotřebu i pod 6 litrů. Znamená to ale jet celou cestu na 5 a rychlost spíš kolem 80 nebo méně. ... jen lehká noha a brzdit jen motorem (za celu cestu jsem se ale musel rozjet asi jen 4x, jinak stále klidná jízda). Ta samá cesta, ale směrem do kopečka byla za 7,2. ...

To co popisuješ, není PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA, ale OKAMŽITÁ spotřeba - tedy to, kolik by motor sblafnul na 100km při tom MOMENTÁLNÍM režimu jízdy - tedy na jedničku při otáčkách 3000/min jako při rozjezdu na křižovatce klidně i 80-90litrů/100km. PRŮMĚRNÁ spotřeba je to, co skutečně sežral poděleno ujetou vzdáleností - tedy se započítáním všech úseků, kde ubereš plyn a brzdíš motorem nebo stojíš na volnoběh na křižovatce. To, co popisuju při té spotřebě 5,9l/100km bylo jak po silnicích I. a II.třídy, tedy 90km/h, tak po okreskách (rozumně do 90km/h, ale tak, aby si jeden nepřekousnul jazyk a neurazil kolo) nebo po obcích (do 50km/h) - vždycky jsem se snažil jet co nejrychleji to v daném místě stav cesty a předpisy dovolovaly a zároveň šlapat na plyn co nejméně - výsledek je ten, co jsem napsal výše. Není to skutečná spotřeba vypočtená z tankování a vzdálenosti, ale údaj indikovaný PP po skončení jízdy - podle manuálu k autu je to hodnota vypočítaná z celkové spotřeby za posledních ujetých 50km. Jednu chvíli (cca 15km od "základny") mi to dokonce indikovalo PRŮMĚRNOU spotřebu jen 5,8l/100km (= rozuměj za posledních ujetých 50km bylo spotřebováno pouze 2,9l paliva), jenže právě těsně před dojezdem jsou na té trase dost strmé vršky, kde se prostě musí chca nechca "dát za 3" a šlápnout na plyn a OKAMŽITÁ spotřeba v ten moment vyletí někam k 10-12l/100km - takže průměrná spotřeba za posledních 50km povylezla o ten jeden decák výš... Je to všecko hlavně o způsobu jízdy, o předvídavosti a místní znalosti - kdybych tu trasu neznal a nevěděl, kde můžu sundat nohu z plynu a nechat auto "plachtit z kopečka" nebo bezhlavě plynoval až ke křižovatce, kde stejně musím brzdit kvůli odbočení, o předjíždění za každou cenu nemluvě, spotřeba by byla jasně mnohem vyšší. Protože obvykle jezdím mnohem razantněji až agresívněji (meziplyn při podřazení, prudší rozjezdy, častější předjíždění), troufám si říct, že "normálně" bych měl asi problém se smáčknout pod 8l/100km. Ten hodně úsporný styl jízdy mi přijde možná příliš defenzívní, někdo by mohl říct až přizdisráčský - za celou trasu jsem předjel jen 3 náklaďáky a na okreskách za Chrudimí asi 4 traktory, osobák jen 1 - ale sám jsem přitom byl předjet jen 1x, a to velmi chvátajícím pražákem (RZ začínající 2AA) ve dvoulitrovém kombíku Mondeo CDTi. Když to vezmu časově, tak svým obvyklejším stylem bych onu trasu jel minimálně o čtvrthodinu každým směrem rychleji - se spotřebou dá se říci až 1,5násobnou. Tolik k úvaze o spotřebě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar_z_Bastlírny: To co popisuješ, není PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA, ale OKAMŽITÁ spotřeba

Smůla ... je to průměr. Vždy po natankování jsem při těch testech nuloval všechny počitadla. Tedy i dlouhodobý průměr. Tak že prostě musíš věřit tomu, co jsem napsal :) To rozmezí od-do bylo v rámci asi 5 tankování. Hlavně to ukazuje na to, že PP se u LPG nedá moc věřit. U benzínu to sedělo téměř přesně.

Těch 5,8 bylo při rozumné jízdě tak jak jsem psal. Tedy max 80 po rovině, žádné velké brždění, z kopce bez plynu se zařazenou rychlostí. Měl jsem u toho puštěnou momentální spotřebu a podle ní jsem jel tak, aby moc neskákala. Jel jsem z Krkonoš, tedy spíš rovina a občas z kopečka, kde to nežralo nic. Tu samou trasu při normální jízdě (tedy kolem 50 a 90) mám opakovaně kolem 7l, ale s využitím toho, co jsi psal a to je znalost cesty. Délka cesty je cca 90km.

Jinak ty svoje pokusy se spotřebou dělám spíš kvůli zajímavosti, co to auto dokáže a jestli to vůbec zvládnu já. Přece jen, když jsem zkoušel kolik vytáhnu na jednotlivé rychlostní stupně a jak rychle, tak to žralo malinko víc:) Jinak jezdím normálně, ale podle předpisů. Tak nějak podle slov našeho učitele v autoškole. (jinak v té době náčelníka místní dopravky). V obci vždy jezděte max 60 (dnes tedy 50). Za městem to vždy doženete. (pak se tuhle hlášku snažil zamluvit :smich: )

Editováno: , autor: jojouf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Trasa Ostrava - po dálnici až k sjezdu Velký Újezd a pak do Kozlova a stejná cesta zpět. Celkem ujeto 160 km z toho 90% dálnice zbytek město a okrsky. Celková průměrná spotřeba byla 7,1L za celou trasu - auto obsazeno 4 dospělými a cca 20 kg věcí v kufru. Fabča má motor 1,4 16V a po dálnici rychlost neklesla pod 140 tacho. Vůbec se mi nezdálo, že by motor byl nějak šíleně hlučnej, spotřeba se mi zdá jako slušná na tu rychlost a že by se mi jevilo, že motor by nějak v kopcích ztrácel dech se mi taky nezdálo. Prostě na rodinej kočár slušná jízda. Za poslední dva měsíce mám průměrku na paměti 2 6,4L jezdím cca 70% město a zbytek hlavně okrsky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, když je tu téma spotřeba. Chtěl jsem se zeptat jak je to s citlivostí na dodavatele benzínu. Mám 1,2 44kw najeto 10 tis a tankoval jsem výhradně na Shell a ještě k tomu Vpower. Spotřeba byla stabilní v zimě 6,3 v létě 6,2 jezdím vesměs sám a rád držím otáčky kolem 2,5 - 3,5 tis. Teď na jaře výrazně podražil benzín tak sem zkusil Eurooil Optim E, po měsíci začala najednou před očima spotřeba skákat (dlouhodobá dvojka paměť). najednou ukázal počítač 6,0, pak přiskakovalo během minuty 6,1, 6,2 - 6,4 po týdnu se ustálilo na 6,6 koukám jak puk to sem na eurooil jezdil už 2 měsíce (misto optim E už normál). Tak bych chtěl vědět jestli má někdo podobnou zkušenost jestli to je fakt o benzínu nebo si auto musí zvyknout? Nebo jestli tohle způsobí deště a vlhko?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k tomu, že složením se benzíny stejného druhu liší opravdu jen minimálně, protože pocházejí zhruba asi tak ze 3 nebo 4 rafinačních jednotek, jedinou odlišnost můžou přinést individuální úpravy aditivací, které si nechávají jednotliví "značkoví" prodejci individuálně dělat. Opravdu více odlišné jsou "prémiové" značky - V-power, ÖMV-99 a podobná "luxusní" paliva - ta jsou aditivovaná mnohem víc a mají i odlišnou základní směs, která je obecně řečeno "lehčí" = obsahuje větší podíl složek s vyšší těkavostí a nízkou hustotou. Myslím, že při používání standartních paliv má větší vliv na spotřebu momentální nálada a duševní kondice samotného řidiče než značka paliva nebo jméno pumpy, u které natankoval. Bohužel, Obchodní inspekce s poukázáním na ochranu dat stále odmítá zveřejňovat výsledky kontrol kvality paliv na trhu ve smyslu zveřejnění konkrétních značek a míst i dat pump, kde byly odebrány nekvalitní vzorky. Sice řeknou, kolik % nevyhovělo, ale těm, kteří si natankovali méně kvalitní palivo a utrpěli škodu i jen vinou zvýšení spotřeby, nebo dokonce škodu fatální (poškození motoru) to je platné jak mrtvole pohorky - servis s naprostým klidem (a velice často i naprosto správně) prohlásí, že příčinou poškození je nekvalitní palivo, ale vinu na tom, že ho natankoval, má řidič... Mně celá věc přijde jako přesvědčení úředního šimla o tom, že jako řidič/majitel/provozovatel auta jsem schopný palivo před tankováním ochutnat a zhodnotit, jestli je "poživatelné" nebo ne. Když jdete do hospody a pingl vám přinese "škopík" se spadlou pěnou nebo jinak evidentně zkažené pivo, tak se máte jak bránit... Ale když natočíte nekvalitní palivo a poznáte to až podle toho, že vaše auto dostane "sra.čku jak bič", obrana neexistuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by to šlo, příspěvek bych podepsal. Za sebe jenom řeknu, že cca od polviny roku 2006 tankuju téměř výhradně na ČS hypermarketů (Tesco, Globus) a nikdy žádné podezření. Zároveň nebylo po natankování jinde (jednu dobu Agip. neznačková čepující PHM OMV) poznat rozdíl v čemkoli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlas ... vetsinou je to na nalade ridice. I kdyz v tomhle pocasi bych to klidne pricital i tomu desti. Podle me, pokud jezdis na silnici ve vyjetych kolejich plnych vody, auto musi tu vodu prekonavat podobne treba jako snih. Tak ze tech par desetinek muze byt i tim. Take si treba jezdil pomaleji a vic vytacel motor na nizsi stupne.

jeste me napadlo ... pokud treba stavis barak, nemas v kufru zapomenuto par pytlu s cementem? :)

jinak s tema benzikama je to des. U nas pulka vesnice prisla o sekacky. Protoze byvaly mistni majitel cerpacky kupoval tak trochu nacerno. Jedina sance vzit bejzbolky a doslapnout si na nej. Jinak se nic nevyresi. Testy v te dobe prisly na nejakych 2500,- coz by bylo trochu drahy tankovani. Nebo si s sebou jedine vozit advokata, ktery pri cerpani odebere a zapeceti vzorek. aby bylo jak dokazovat pripadne nedostatky:(

Editováno: , autor: jojouf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Déšť samotný zvyšuje výkon - paradoxně. Při hlubším zamyšlení je to logické - chladnější vzduch má větší hustotu a v jednotce objemu je více kyslíku, (proto "váha vzduchu" používá i teplotní kompenzaci) a ŘJ může při stejném objemu nasátého vzduchu vstříknout více. Ve finále stačí pro stejnou rychlost méně šlapat na plyn a ke všemu ještě na mokru většina z nás jezdí přirozeně opatrněji = méně razantně... Navíc zvýšený obsah vlhkosti v nasávaném vzduchu vede k lepšímu využití tepelné energie z paliva - vzpomeňme na různé hokus-pokusy s houbičkou v sání, na kterou se přikapávala voda, prováděné za "totáče" - výsledky to mělo, akorát byl problém s korozí, pokud se motor vypnul a voda dál přitékala... Pamětníci si jistě vzpomenou, stejně tak se ví, že přídavný vstřik vody přímo do válců u přeplňovaných motorů se používal nejen na konci 80. let minulého století ve Formuli 1 (a s tím související aféra stáje Tyrrell), ale že ho používaly k nouzovému zvýšení výkonu například při zkrácení startu nebo při potřebě prudkého zrychlení už stíhačky Messerschmitt Bf-109 a Focke-Wulf Fw-190 za WW II...

Odpor mokré vozovky vůči valení pneumatik není o mnoho vyšší, než odpor vozovky suché - ale prudce naroste, když se má dezén pneumatiky probrodit vyšší vrstvou vody = tady přistoupí k setrvačnosti vozu všechny odpory, které klade vrstva vody pneumatice, tedy jak odpor proti ponoření a rotaci, tak energie spotřebovaná na rozstříknutí vody do strany i ve směru tečny. Kdo z nás ale úmyslně jezdí kolejemi zaplavenými i jen půl cm hlubokou vrstvičkou vody? Kromě toho že mi přijde nesmyslné auto úmyslně namáčet (jako by už mokré nebylo...) to dělá randál v podbězích a při vyšších rychlostech hrozí aquaplaning - kdo nezažil auto bezmocně tancující po silnici po "průletu" táhlou louží i s minimální hloubkou, neuvěří...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... já bych z toho, že mě o desetinku, či dvě vzrostla spotřeba tragédii nedělal. Já teda svou oblíbenou benzinku nebo značku nemám. Protože si benál platím z vlastní kapsy, tankuju spíše tam, kde je cena pro mě optimální. Jednou je to Shell, pak benzín z Globusu, pak tam zase chvíli leju Euro Oil a spotřeba je osciluje kolem dlouhodobého průměru. Taky záleží na tom, jak často se mění poměr jízd ve městě a mimoměsto, případně dálnice. Já teď třeba jezdím více mimoměsto a spotřebu mám na paměti 2 cca 6,1 (mám 1,4 16V). Je to individuální ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakce. Tak podle mě to je o tom aditivovaném benzínu. Vychází mi že OptimE +0,4 L na mém autě. Mám vyjetou druhou nádrž Vpoweru a spotřeba se vrací zpět z 6,6 je už na 6,4 asi se vrátí na 6,2. Ale to je jedno protože co se ušetří na spotřebě to se prodraží na dražším benzínu "vlej vylej" no. Spíš mě zaráží že to tak rychle hýbe tou dlouhodobou spotřebou. Zvlášť když vemu v potaz jaká byla letos zima a to se ani nehýblo na 6,3, jezdím trasu Karviná-Ostrava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je teda zajimavé, že by to navýšení bylo až o 0,4l? Já na ten benzin jezdím taky a zdá se mi, že spotřeba je přibližně stejná. Teď má v nádrží ÖMW carerra 95 (protože při tankování jsem omylem šáhl vedle :kuk:) a opět necítím žádný rozdíl. Včera jsem jel po dálnici do Frýdku a dále až na Bílou do Beskdy (2 a čtvrt člověka v autě a v kufru asi 30 kg). Tam spotřeba 6,5l a zpátky v OV jsem měl 5,2l. Navíc taková kuriozitka - před vesnici Staré Hamry ve směru od Šance je horizont a za ním prudká levotočivá zatáčka. Před tímto horizontem mě předjeli dva "nutně spěchající" motorkáři z níchž ten druhý v té zatáčce havaroval. Zřejmě se mu nic nestalo, pač vstával, ale motorka byla zaražena pod svodidly. Nu, zřejmě to ještě neměl v ruce. Jak se říká, nejhorší je když stroj vládne nad řidičem:))))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty rozdíly vycházejí podle PP nebo vždy tankuješ plnou nádrž a přepočitáváš to na ujeté kilometry? Mě třeba PP hrozně kecá. Občas se netrefí až o litr na 100km. Počitá mi víc, než je zkutečná spotřeba. Většinou je rozdíl větší, když stojím v koloně.

Editováno: , autor: jojouf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem dotestoval, jaký je rozdíl ve spotřebě u Roomstera 1.6 16v, když do práce jezdím po městě na stupeň 4 a 5. Mám to tu hodně po rovince, tak že si myslím, že udržovat 50ku se zařazenou 5 by neměl být moc velký problém (ale když tak mě opravte, ať si neničím motor).

Délka cesty je cca 6km, s tím, že motor vždy nechám ohřát dokud se nepřepne na LPG a až pak vyrazím na cestu. Po cestě mám asi 7 křižovatek a nějaké přechody. Na každé cestě se musím v průměru 4x rozjíždět z klidu. Na 50 se rozjíždím na 3 a pak řadím 4 nebo rovnou 5

4 rychlostní stupeň, motor cca 1800 otáček.

Průměrná spotřeba měřená podle tankování se pohybovala mezi 9.03 - 9,24 litry LPG/100km

5 rychlostní stupeň, motor cca 1500 otáček.

Průměrná spotřeba měřená podle tankování se pohybovala mezi 8.19 - 8,32 litry LPG/100km

Ten cca 1 litr rozdílu je vidět i na jednotlivých jízdách v průměru na PP. Zatímco na 4 jsem rád, když se se spotřebou na jednu cestu dostanu pod 10litrů, tak na 5 je to pod 9 litrů.

Aby si někdo nemyslel, že to auto moc žere, tak pokud vyrazím dále než jen do práce, není problém jezdit pod 7litrů.

Editováno: , autor: jojouf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to jsme na tom s tou délkou trasy do práce téměř stejně. Já jezdím cca 7km, motor neohřívám (plyn nemám, ale benziňák 1,4). Mám před sebou 4 křižovatky a cca 90% cesty je po rovině. 5tku neřadím, zdá se mi to, že už ten motor se docela trapí, takže mám zařazenou 4. Podle PP průměrně dojiždím na firmu se spořebou cca 6,8-7,0 l podle toho jak mi vyjdou světla na semaforech:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já včera jel trasu Ostrava - Bruntál - Karlova Studánka a pak výjezd na Praděd - Ovčárna. Cestou tam spotřeba 6,1L a zpět to bylo neuvěřitelných 4,4l, celkem najeto 190 km - na PP2, která taktéž byla před jízdou vynulována mi ukazovala za celou jízdu průměr 5,8L, auto má 6 500 bylo osazeno dvěma dospělými, jedním 7kg mimčem a v kufru cca 25kg věcí. Jízda v rámci předpisů, jednotlivou trasu jsem zajel, přesně, jak vypočítala GPS 1h a 45 min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak aby som zacal....mam fabiu 2 1,2 tsi 77kw ....na prvu nadrz som najazdil 738km a na 50km som mal v nadrzi..palubak ukazoval priemernu spotrebu 5,7 ..podla spiritmonitor je 6,05 ...uvidim aka odchylka bude pri druhom tankovani........po natankovani mi ukazovalo dojazd 850km.....prva trasa bola rozdelena na dve casi...340km bolo mesto(bratislava) a druha cast 460km bola cesta Bratislava Kosice hornou trasou cez zilinu a presov.......po natankovani v kosiciach ako som spominal mi napisalo dojaz 850km...po meste Kosiece som urobil cca 40km a vydal som sa do Bratislavi...teraz spodnou cestou cez lucenec ..zvolen nitru...auto som velmi neprehanal ...siel som cca 100km/hod...ale par krat pri obehovanie mi aj zapipalo ze mam prekrocene maximum co som si nastavil na 140km/hod....taka pohodova cesta..80percent tempomatom...sedacka dozadu a nohy ako sa dali natiashnut..no leharo...po prichode som ma TRIP 462km a dojaz este 460km..co znamena ze cisto dialnicnych pri lazo plazo tempe..cize clovek ktr sa neponahla a chce ist na spotrebu dokaze urobit vyse 900km...co mi pripada cosi uzasne..to s dizlom som tak robil ale dizel mal 54litrov nadrz....inac po prvom tankovani som dal do nadrze 44,67 litra a to som mal na 50 v nadrzi.....prikladam fotky palubaku s udajmi po ceste...zatial celkovy priemr mam 5,5....inac sa to uz uvidite na fotkach...udaje pod cislom 1 su posledna cesta ...udaj 2 celkovo....mozem potvrdit ze ten motor je fakt velmi usporny a velmi dynamicky...

post-49226-1278574397,0755_thumb.jpg

post-49226-1278574432,949_thumb.jpg

post-49226-1278574446,5735_thumb.jpg

post-49226-1278574513,2934_thumb.jpg

post-49226-1278574524,3555_thumb.jpg

post-49226-1278574541,0341_thumb.jpg

Editováno: , autor: chillike
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V uplynulých dnech jsem absolvoval cestu z Domažlického okresu na východ Slovenska (okres Bardejov). Celkový nájezd 1896 km, z toho asi 1000 km po dálnicích (140 km/h tachometrových tam, kde to šlo), nějaké pojížďky (cca 260 km) v místě pobytu. Klima zapnutá odhadem tak při třetině najetých kilometrů. Celková průměrná rychlost byla 82 km/h. Palubní počítač ukazuje za období této cesty spotřebu 4.9 litru na 100 km. Auto je prakticky nové, mám ho 14 dní (teď je najeto 2855 km). Abych nezapoměl, Fabia II, motor 1.6 TDi CR, 55kW. Ač by se zdálo, že slabý motor, v žádném kopci na dálnici jsem neměl problém udržet tachometrových 130 - 140 km/h. Já jsem s ním spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jel jsem cestu z F-M do Poličky (cca 180 km). Cestu tam jsem absolvoval sám, prázdné auto, klima zapnutá, venku snad 32 st. C. Spotřeba dle PP 7,1 l/100 km.

Cestu zpátky jsem absoloval již s plně obsazeným autem, tzn. dva dospělí a 3 děti od 5 do 8 let + plný kufr až po strop. Tedy od plata po strom byly už jen karimatky, polštáře a podobné lehké předměty. Na podlaze ještě voda v pet láhvích, možná dohromady té vody bylo takových 15 kg. Klima opět zapnuta. Teplota opět přes 30 st. C. Spotřeba dle PP 7,2 l/100 km.

V obou případech jsem jel spíš předpisově, i když cestou tam (sám) jsem to zkusil i skoro na maximálku, cestou zpět to moc nešlo a ani jsem tolik nespěchal, takže jsem se spíš loudal.

Auto bylo Š. R 1.2 HTP 51 kw, celkově najeto nějakých 2150 km.

Výsledek pro mne je, že jsem spokojen. Spotřeba půjde časem/zajetím spíše dolů a původně jsem se celkem bál velkého kolísání spotřeby v závislosti na hmotnosti auta a klimatizace, ale mile mne to celé překvapilo. Nějaké velké předjíždění se sice s plným obsazením nedá zkoušet, ale kam by člověk takhle spěchal :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...