Přejít na obsah

1.4 MPI 50kW škubne


Tomas.cz

Doporučené příspěvky

  • o 2 roky později...

Zdarec machři,

tak jsem si to tady řádně pročetl a říkám si kde může být zakopaný pes... zapalovací lišta, lambda sonda 1 či 2, škrtící klapka či ŘJ.... :prc: já tipuju Lambda

K věci:

Vlastním fabii I. comby rok výroby 2003 1.4 Mpi 50Kw typ motoru AQW nalítáno 51000 Km

Koupil jsem jí při 36000Km r.2007 po roce odešlo těsnění pod hlavou oprava 7500,- málem jsem to nerozdýchal... :kuk: :kuk:

8 měsíců OK - taky jsem najezdil velký PRD ale co se nestalo autíčko začlo trucovat znova

Natankoval jsem půl nádrže a po pár Km škub škub do kopečka...postupně se to zhoršovalo...žeby hnůj místo benálku??

Na druhý den už poblikovala kontrolka elektroniky motoru pak už jen svítila, hnůj jsem vyjel natankoval novou dávku a docela slušný...mimochodem tankuji jen na shell..

Jenomže už jsem byl objednanej na servis u známího PC ukázal problém v zapalování svíček či co... 50000Km tak co vyměnili jsme palivové čerpadlo,

svíčky, vzduchový filtr, olej autíčko jelo ok :) ale prej kdyby problém přetrvával, tak to bude asi zapalovací lištou...

Po cca 1000Km je to tady znova :feve: navíc teď v zimě je to hrozný...

Všiml jsem si, že po nastartování to jede chvíli klidně a po mírném zahřátí motoru to začne. Nejvíce to cítím na dvojce a trojce při nižších otáčkách

jede jede a škub jede jede a škub...vždycky když to přišlápnu a to i mírně..Když držím plyn stabilně, tak občas mám pocit, jako by to po vynechání chvílema jelo jenom na tři válce :help:

Dneska večír jak jsem jel z práce, tak už kontrolka klidně svítila a auto jelo kupodivu klidně... :smich:

Ale co teda s tím???? kdo mi pomůže a poradí??? :help:

Když bych chtěl odskoušet tu zapalovací lištu, můžu si jí půjčit od kamaráda, který má 1.2 HTP ???? nebo jsou jiný a nejde to

Díky moc za pomoc

Matanasis :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skús ešte medzi sebou prehodiť vstrekovače.Predtým pozri na ktorom valci piše zavadu vymaž a po jazde pozri pamäť znova to iste urob aj za sviečkami až potom by som riešil lištu.

Jo jo, jenom kdybych ještě měl ty zkušenosti a věděl jak ty vztřikovače přehodit...(-: Myslíš že by to mohlo být jedním ze vztřikovačů? Ale proč to nedělá pravidelně nebo hned po nastartování, při nižších otáčkách a proč se to po měsíci používání objevilo znovu? Spíše proč se to na měsíc ztratilo ?

Navíc při volnoběhu se chvěje ručička otáčkoměru....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som podobnú zavadu robilo to iba občas. po výmene vstreku OK.Môže to robiť aj sviečka, konektor, káblik, lišta hocičo .Musíš ísť vylučovacou metodou.Vstreky držia dve matičky máš to prehodené za 15 min.Pozor na gumičky na nich majú "ludovú" cenu. ;) Skús ešte kúpiť čistič vstekov dosťať to na pumpách aj hypermarketoch stojí to do 200korun analij to do nádrže možno to zaberie dá sa to použivaťaj preventívne.Ja mám dobrú skúsenosť s prípravkom od STP.

Editováno: , autor: vikino1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O podobném problému jsem v diskusi již psal. Tedy jen krátce. Vyjmul jsem kabely svíček a očistil kovová konce, které byly silně zoxidované. Do nádrže jsem nalil Shell Power a "říznul" trochou Shell Racing. Auto dělalo dobrotu téměř rok. Potom jsem začal tankovat Shell natural 95 a škubání se začalo objevovat znovu. Tentokrát už jsem nic nečistil, ale rovnou natankoval popsaný mix Shellu. Škubání úplně zmizelo. V době vysoké ceny benzínu jsem znovu skusil Shell natural 95 a škubání se po mírném ohřátí motoru a pomalé jízdě objevilo. Dnes jezdím na Shell Power 95 a občas " říznu" Shell Racing 98 /100/. Zatím v pohodě. Předpokládám, že po všech peripetiích a výměnách součástek je Fabia 1,4 16V citlivá na kvalitu benzínu. Pokud tento postup někdo zkusíte, napište, jak se Vám to osvědčilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,2 htp je trojvalec a nemoze teda pasovat lista na 1,4 mpii stvorvalec. tiez v neposlednom rade venuj pozornost aj palivovemu filtru a cistote palivoveho cerpadla.

u noveho auta ktore ma 36 000 km by nemo strelit tesnenie pod hlavou. si si celkom isty tymi udajmi o kilometroch pri kupe auta bolo to od znameho alebo AAA.

neboj sa riesenie sa najde a budes sa este dlho vozit. drzim palce :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

o šklbkani 1,4 mpi vie asi každy na volnobehu, je to taky haluzny motor , myslim mierne šklbkanie,

ja som mal ten problem, najskor čidlo teploty , potom klapka čistenie , a potom lišta zapalovania , a napokon podpaleny ventil a vymenene zdvyhatka , a tesnenie pod hlavov,

šklbkanie na volnobehu je normalne aj v servise mi to povedal technik je to taky motor nepodarok, ale myslim fakt male šklbkanie čo sa objavuje raz za čas,

inak ten benzin som skušal aj ja ale u nas nemam po bl Shelku tak občas preventivne natankujem,

a ktomu tesnenie pod hlavow poznam ludi čo to menily pri 55000 tis km je to ževraj v tom že z motoru 1,3 Felicii je 1,4 a tesnenie prepušta alebo sa skorej opotrebuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja měl se škubáním u 1.4 MPI 50kW (75tkm) problémy taky, u mne pomohla výměna palivového filtru a snímače otáček. Nejednalo se ale jen o škubání, problém byl trochu větší, protože občas škubání provázela naprostá ztráta otáček a kolikrát jsem se málem na křižovatce ani nerozjel. Jinak, formulaci že výše uvedený motor je ''haluzny'' si vyprošuju, ale to sem nepatří... A ještě k těsnění pod hlavou: měnil jsem ho již dvakrát, jednou v záruce, takže pohoda, podruhé po uvaření.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte

Dnes sa mi stala tak zvlastna vec. Ked som rano isiel do roboty, z nicoho nic auto stratilo tah, svetla skoro nesvietili (okrem stretavacich, aj hmlove). Motor sa isiel zadusit. Po riadnom pridani, motor uz bol zohriaty, cca 4500-5000 ot/m sa to nejako napravilo. Je ale pravda ze teplota v interieri nebola bohvieco aj ked som presiel cca 6 km a ako som pisal motor bol uz zohraity. Ja viem ze vlastne ukazovalo len teplotu chlad. kvapaliny a nie samotneho motora a zvlast oleja ale aj tak to oproti inym dnom kurilo akosi menej. Moze byt problem prave v snimaci teploty?

palivovy filter mam vymeneny, vzduch filter vymeneny, klapku by som chcel vycistit na jar + vymena expanznej nadobky + celej chladiacej kvapaliny, vymena tesnenia pod hlavou, + rozvodovej retaze. viem je toho vela, ale co z toho vsetkeho by mohol byt problem. ostatnych 20km bolo auto uz v poriadku.

Editováno: , autor: martinko_u
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som podobnú zavadu robilo to iba občas. po výmene vstreku OK.Môže to robiť aj sviečka, konektor, káblik, lišta hocičo .Musíš ísť vylučovacou metodou.Vstreky držia dve matičky máš to prehodené za 15 min.Pozor na gumičky na nich majú "ludovú" cenu. ;) Skús ešte kúpiť čistič vstekov dosťať to na pumpách aj hypermarketoch stojí to do 200korun analij to do nádrže možno to zaberie dá sa to použivaťaj preventívne.Ja mám dobrú skúsenosť s prípravkom od STP.

Tak nakonec jsem zatím vyzkoušel po důkladném zahřátí motoru ho protočit na dálnici....tak trošku jsem mu protáhl trubky (-:

Vytočil jsem ho na pár sekund až k červenému poli 5,500 otáček a po nějaké chvíli kupodivu kontrolka zhasla....zatím to jede normálně, tak uvidíme co

to bude dělat dále :palec2:

Každopádně ještě určitě vyskouším ten čistič vstřiků, jenom by mě zajímalo, jestli má nějakou funkčnost při řádném zanesení a jestli je schopen pročistit

i škrtící klapku...

M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to čistenie raz pomohlo /aspoň si to myslím/ tu klapku ti to asi nevyčistí pretože palivo sa dostáva do sania až za ňou cez klapku prúdi len vzduch.Tá je najviac špinavá z výparov ktré su do nej privedené z odvzdušnenia motoru.

No něco na tom bude.... dám na tebe a nechám si jí vyčistit....

Dneska jsem si na shallce koupil čistič palivového systému SONAX, tak jsem zvědav jaký to bude mět efekt...

Jen bych potřeboval ještě jednu malou radu, pokud s tím budeš mět nějakou zkušenost...

Ten SONAX má objem 250ml a v návodu píšou nalít celý objem do palivové nádrže, jenom dle mého selského rozumu,

když tam budu mět 10l benálu, tak výsledná koncentrace čističe bude větší, než kdybych tam měl 40l , bojím se abych

ten motor ještě více nepoku.... ;)

Jak to mám teda naředit? kolik litrů benálu na 250ml SONAXU????

Díky moc za pomoc

M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ked som mal tie problémy zo vstrekom tak som tých 250ml nalial do tiež asi 10l benálu.Ale ten motor triasol ako divý nedalo sa stým skoro chodiť .Po prejdení pár km/10?/ sa to ako zázrakom spravilo a ten vstrek odvtedy ide OK.No teraz nedávno som musel meniť druhý ale tomu to prečistenie nepomohlo.Ale v tom bola asi elektrická chyba musel som ho vymeniť.

Neviem či si už menil palivový filter možno by stálo zato ho tiež vymeniť,odporučené je po 60 000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ked som mal tie problémy zo vstrekom tak som tých 250ml nalial do tiež asi 10l benálu.Ale ten motor triasol ako divý nedalo sa stým skoro chodiť .Po prejdení pár km/10?/ sa to ako zázrakom spravilo a ten vstrek odvtedy ide OK.No teraz nedávno som musel meniť druhý ale tomu to prečistenie nepomohlo.Ale v tom bola asi elektrická chyba musel som ho vymeniť.

Neviem či si už menil palivový filter možno by stálo zato ho tiež vymeniť,odporučené je po 60 000km.

Palivový filtr jsem měnil asi před měsícem společně se svíčkama a vzduchovým filtrem...

M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dnes ráno cestou do práce mi 1,4(2000) škubala jak potrefená kobyla - na volnoběh, zahřátá (po 70km), otázky spadly skoro na nulu, pak škublo a vyletěly na 1000 a padly zpět dolů a takhle furt(celý interval asi dvě sekundy). Měl jsem strach, aby mi to nezdechlo (první na světlech, eh), tak jsem přidal plyn a ok. Nikdy předtím se mi to nestalo a ani na další křižovatce to už neblblo.

Zdá se, že to může mít více příčin, ale setkal se někdo v konkrétním případem? Bylo to velmi agresivní. V jízdě škube občas taky, ale tak max 2x jemně na sto kilometrů, ve středních otáčkách většinou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Zdravim,jako nováček fabie mám problém,nedávno sem koupil fabii 1,4 44kw a lpg a vše v pohodě ale už delší dobu vždy ráno když jedu do práce tak asi po 2 km mě auto začne dost škubat vůbec to nejede a někdy to i chcípne a rosvítí se mi kontrolka ---závada v systému kontroly výfukových plynů---no ted uz svítí pořád,měl sem auto na diagnostice řekli že pravděpodobně to budou svíčky ty sem vyměnil a děje se to pořád,nevím si rady jelikož autum moc nerozumím jen běžné věci to udělám.Než sem měnil svíčky napsalo mě to na diagnostice tyto závady:


16514-rada valcu 1-sonda 1


po130-35-10-chyba v el.obvodu


16521-rada valcu 1-sonda 2


po137-35-10 signál příliš malý


16686-valec 2 zjisteno vynechavani zážehu


16688-valec 4 zjisteno vynechavani zážehu


16685-valec 1 zjisteno vynechavani zážehu


16687-valec 3 zjisteno vynechavani zážehu


16684-zjisteno vynechávání zapalování-nepravidelné/vícenásobné


Tak nevím co s tím mám dělat,víte někdo co to znamená něco jsou asi ty svíčky co a co dál. wall.gif


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

svicky si vymenil, tudiz OK

 

 co je dalsi na rade, tak jak sam vidis, vynechava ti zapalovani a to komplet cele od 1 az po 4 valec,.. tudiz je potreba si aspon pujcit zapalovaci listu a jezdit, jestli se to treba nezlepsi, pokud se to zlepsi, tak koupit tu zapalovaci listu ;)

 

dalsi co bude v poradi, tak bych potreboval vedet co mas za KOD MOTORU ... podle VAGu jak koukam mas dve lambda sondy,.. takze ty bude v dohledne dobe taky potreba nejspise vymenit ;)

 

pokud ti nedokazali pri techto pricinach rici v servisu co a jak, tak bych zmenil servis ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

svicky si vymenil, tudiz OK

 

 co je dalsi na rade, tak jak sam vidis, vynechava ti zapalovani a to komplet cele od 1 az po 4 valec,.. tudiz je potreba si aspon pujcit zapalovaci listu a jezdit, jestli se to treba nezlepsi, pokud se to zlepsi, tak koupit tu zapalovaci listu ;)

 

dalsi co bude v poradi, tak bych potreboval vedet co mas za KOD MOTORU ... podle VAGu jak koukam mas dve lambda sondy,.. takze ty bude v dohledne dobe taky potreba nejspise vymenit ;)

 

pokud ti nedokazali pri techto pricinach rici v servisu co a jak, tak bych zmenil servis ;)

Jestli myslíš toto typ motoru-AZF

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...