Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Tady snad nejsme v diskuzích pod recenzemi škodovek, kde je skoro povinnost se poprat :-)

 

Podle zveřejněných článků ve fóru by to mohlo vypadat, že každý 1.8 TSI se musí potkat, nebo žrát olej, ...
Tak to chce také trochu pozitivního.

Znamená to že nemusis dolievat žiadny olej?

Odoslané z Lenovo TAB S8-50F pomocou Tapatalku

Zatím ještě nikdy.

Prvních 100 tisíc km jsem najel na ty nejlevnější benzíny (asi jsem měl velké štěstí), necelý rok je doplňuji o VIF:

http://forum.skodahome.cz/topic/113519-aditivace-benzinu-test-%C4%8Dist%C3%ADc%C3%ADch-schopnost%C3%AD-aditiv/#entry2073610

Díky tomu jsem asi na poslední chvíli utekl zapečení pístních kroužků (určitě mám ty úzké...).

A asi před dvěma roky jsem přešel na pevný interval výměny oleje, olej mi mezi výměnami neubývá.

nic neobvyklého. V rodině jedna 1.8TSI LaK 2009 a také od výměny k výměně ani slzu a to jezdí na 5w30LL. Tankováno 90% Agip Supertech95 (tehdy) a EO optimal 95. Vždy s VIF.

menšia otázočka ohľadom tých piestnych krúžkov, spotreby oleja atď... suri. niekde na 108. strane písal že konštrukčne pozmenený motor sa začal vyrábať od 17.10.2011. A tu najnovšie píše michal2009, že od 5/2012 vychádzali motory, ktoré boli OK a v najnovšom príspevku dokonca, že kupovať od roku 2013! Kde je teda pravda? Mám v hľadáčiku pár OII r.v. 2012 s týmto motorom a neviem či ich vôbec pozerať či čo  :kol-32:  dôležitá je tá spotreba oleja - ak by do roku 2013 boli staré rozvody tak nieje problém - to by sa vymenilo, ale GO nemám záujem robiť pár rokov

pouze olej - 9/2011

olej vč. napínáku 3/2012

2013 jsem psal, kdyby někdo chtěl úplnou jistotu

Souhlas s milos_s. Mám SII s 1.8TSI, r.v. 2008. Najeto 187 tis, napinák a rozv. řetěz vyměněn preventivně ve 160 tis., po přechodu na 5W40 klesla spotřeba oleje, tak, že nyní mezi výměnou (po 15 tis.) nemusím doplňovat a taky přidávám VIF. S motorem jsem spokojený a za chrochtu bych určitě neměnil.

  • 1 měsíc později...

presný dátum výroby zrejme nezistím, ale auto bolo uvedené do prevádzky 8.8.2012 a podľa VIN je to MR 2013, takže by tam malo byť už všetko ok či? má najazdených 180 tkm, rozvody ešte neboli menené, takže by bolo vhodné ich asi preventívne vymeniť? čakajú ma ešte nejaké väčšie výdavky pri týchto km? viem, že to závisí od hrozne veľa premenných ale tak zhruba...  :kol-28:

Jo, 2012 už byly co se týče oleje v pohodě. Jedinej problém by mohl bejt ještě ten napínák, ale to ti nikdo neřekne. Každopádně ani ten už v tom roce nebyl tak průserovej.

Jojo,diky za uistenie. Preliezol som skoro cele vlákno 2x, ale co z takých beznych porúch myslím, okrem vodnej pumpy,co ale je zrejme bezna vec. Myslím tých co maju viac nabehane,kedy vie spojka vypovedať a taketo srandy,ale to mi asi nikto nepovie

Vodní pumpa se mi začala lehce sypat ve 130 tis...

Zajímavost k rozvodům motoru 1.8 TSI CDAA, rok výroby 2008:

Mám jeden z prvních motorů CDAA, takže nejproblematičtější napínák...

Dlouho jsem se odhodlával k výměně rozvodů, až mě "popostrčil" článek ve Světu motorů.

30. března 2016 jsem se vydal do Autostylu Trutnov.

Dopadlo to dobře, motor snad ještě vydrží (olej nežere, dávám VIF, opět podle SM),

ale co mě překvapilo:

Původní verze napínáku, t. zn. ten nejblbější byl bez nejmenšího poškození, všechny zuby v pořádku,

nebyl nijak vysunutý - takže prakticky neznatelné prodloužení řetězu - po dobrých 7 letech a skoro 120 tisích km...

 

Při výměně hučícího ložiska DSG mi servisák také vyčistil ventily, to byly vrstvy sazí :-(

Je vidět, že VIF ventily přímovstřikového motoru vyčistit nemůže, tak jsem zvědavý jak budou vypadat po dalších 120 tisících :-)

 

Bohužel se při vyndané převodovce zjistilo, že je načnutý i dvouhmoťák (ulomené "indikační" dorazy).

I když zatím nechrastil ani náznakem, raději jsem ho nechal vyměnit.

Mám dojem, že se na tom podepsal hlavně originální firmware DSG, který na tempomat motor na plný plyn podtáčel do výrazných vibrací.

Už dlouho řadím hlavně manuálně a motor pod 1500 nepouštím (jinak si DSG při tachometrových 55 km/h ve městě právě zařadí šestku...)

 

Pumpa zatím netekla, třeba začne za těch 10 tisíc...

Upraveno od milos_s

To je trochu rána pro Motose, ten právě Vifu přikládá obrovský význam s tím, že je všemocný a udělá stop veškerým usazeninám

To je trochu rána pro Motose, ten právě Vifu přikládá obrovský význam s tím, že je všemocný a udělá stop veškerým usazeninám

U přímovstřikového motoru stěží omezí ukládání nových, ale staré evidentně za rok ani nezačal odstraňovat.

Přisáváním přes výfukové ventily toho asi z VIFu asi moc nezbude...

Víc uvidím za dalších 100 000, VIF rozhodně budu používat dál :-)

Upraveno od milos_s

 VIF rozhodně budu používat dál :-)

 

 

A co si od toho presne slibujes, kdyz ses sam presvedcil, ze to nedela zhola nic?

To jsi pořádně otočil, a už se to tady snad probíralo dost...
VIF sice nevyčistil vstřiky a sání, ale co třeba zapékající se úzké pístní kroužky od karbonu u starších motorů 1.8 CDAA - mě olej nežere.
Navíc si stále dělám iluze, že aspoň omezí ukládání karbonu na ventilech.

Sami toho moc nevymyslíme, ale co třeba testy SGS - Ústavu paliv a maziv:
http://forum.skodahome.cz/topic/113519-aditivace-benzinu-test-%C4%8Dist%C3%ADc%C3%ADch-schopnost%C3%AD-aditiv/#entry2073610

 

Podle testů jde o nejlevnější způsob, jak z neaditivovaného benzinu udělat podstatně lepší, než jsou "prémiovky", aktuálně za necelých 40 haléřů za litr...

Má to smysl u motoru s cca 50kkm najezdem (ve 105 kkm menen halfmotor po podpaleni ventilů - kroužky, celkem tedy 155 kkm)?

samozřejmě, že má.. u shortmotoru je myslím i nová hlava a ta by měla mít najeto také těch 50 tis km - navíc je to dobrá prevence před zapečením kruhů

  • 2 měsíce později...

Jestli mi někdo dá nějakou vodicku , která z kroužků odstraní zapeceni karbon má u mne pivo. . Zkoušel jsem všechno co mne napadlo ale nic nefunguje...

Odesláno z mého SM-N910F pomocí Tapatalk

Zdarec lidi,tak sem se stal tay clenem klubu potkanych 18.tsi,plne servisovany v autorizaku ve 130tis sup a bylo to. Ani sem netusil co maji ty tsi za problem,byla to unahlena rychla koupe. motor KO

To zamrzí - ovšem když odhlédnu od jeho fatálních nemocí je to jinak docela slušný motor - tichý, spotřeba se dá udržet na velice dobré úrovni a požitek z jízdy není taky marný.

Já nechám udělat rozvody v 90 tkm. Olej je zatím OK (najeto 75 tkm). Od VIFu si moc neslibuji - kolega p2p to vidí každou chvíli, co se tam usazuje, takže poněkud zchladil mou naději, že se karbonu vyhnu a kroužky budou stále OK. 

Koupě 1,8 TSI nelituji.

  • 2 týdny později...

Stane, zapomněl jsi říct, že máš najeto za čtyři roky dva tisíce km a to jen po našich srazech :D:D  Nesmíš jezdit furt jenom tim autobusem :D

 

Neboj, s tvým nájezdem tě žádné problémy s motorem nečekají ;)

 

(vždyť já už budu mít na O3 skoro 70tis) a na O2 jsem mel 110tis, když šla z domu.

Ty neumíš číst ? :kol-140:

Vždyť píšu že mám najeto 75 tkm... a to už se začínám asi blížit problémům.

Ad bus, to už by asi byl motor KO

Mě ty km narozdíl od Tebe nepřibývají, protože jako domorodec nemusím do práce jezdit autem lol

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.