Přejít na obsah

ASR a ESP


RomanKo

Doporučené příspěvky

Zkusim to hodne zestrucnit, snad neudelam chybu - u Roomstera by to melo byt tak, ze s ESP jsou vzadu vzdy kotouce.

Vyjimkou jsou motorizace 1.2 HTP a 1.4TDi 51kW, kdy i s ESP jsou vzadu bubny. Zmeny v prubehu nasledujicich modelovych roku jsou samozrejme mozne.

díkes moc za info, u FII to je stejné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

tak příklad zvláštní příspěvek je tento cituji:

Dávnejšie sa toto riešilo u starej Fabie - výsledok je ten, že dorábka je značne problematická, ba až nemožná a navyše nebezpečná!.........

dodělat ESP problém není, když má člověk dostatek potřebných informací, je pravda, že je spousty dobrodruhů co o tom neví nic a pustí se do toho, výsledkem je to, že jim nefunguje ani ABS.

A nechápu to, proč by to mělo být nebezpečné. Já si myslím, že auto s ESP je bezpečnější, než auto bez ESP.

Editováno: , autor: Blacky
pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trvám na tom, že je to nebezpečné - výrobca dodatočnú montáž neschvaľuje. Nehovoriac o tom, že v prípade akejkoľvek nehody a vyšetrovania polície ak sa zistí, že na aute bol vykonaný akýkoľvek zásah do konštrukcie, máš sakra veľký problém s poisťovňou (poznám človeka, čo na Fabii menil zadnú nápravu z bubnov na kotúčovú, spôsobil nehodu a poisťovňa ho pekne popoťahovala, pretože jeho auto nebolo spôsobilé na prevádzku po cestných komunikáciách...).

Auto s ESP je určite bezpečnejšie, než auto bez ESP - no to ESP by malo byť montované priamo vo výrobe! Nepoznám žiadneho sebelepšieho mechanika, ktorý by si vzal na triko dodatočnú dorábku ESP do auta! Ak si myslíš, že je to také triviálne, tak nám prezrať, ako na to, myslím, že nie som sám, kto je zvedavý B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano presne jak pise Igor. Prispevatel, ktereho citujes, mel jasne na mysli, ze pri "pokoutnym" dodelavani ESP do "staryho" auta, pro ktery to neni schvaleny muze byt problem. Na tom nevidim nic nesmyslnyho. To ze ESP je prinostna vec neni pochyb. Me samotnyho zachranilo nekolikrat.

Co tam mas dal?

Nezlob se ale vetsina lidi tady se snazi v dobre vire pomoc , poradit ostatnim. Pokud nekde vidis nejakou chybu, tak budem radi, kdyz ji uvedes na pravou miru. Je ale zbytecne se vyjadrovat pouhou vetou, ktera neco oznaci za "nesmysl". Jasne, casto se tu obevi, ale poukaz rovnou na nej jo?

Pekny den

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trvám na tom, že je to nebezpečné - výrobca dodatočnú montáž neschvaľuje. Nehovoriac o tom, že v prípade akejkoľvek nehody a vyšetrovania polície ak sa zistí, že na aute bol vykonaný akýkoľvek zásah do konštrukcie, máš sakra veľký problém s poisťovňou (poznám človeka, čo na Fabii menil zadnú nápravu z bubnov na kotúčovú, spôsobil nehodu a poisťovňa ho pekne popoťahovala, pretože jeho auto nebolo spôsobilé na prevádzku po cestných komunikáciách...).

Auto s ESP je určite bezpečnejšie, než auto bez ESP - no to ESP by malo byť montované priamo vo výrobe! Nepoznám žiadneho sebelepšieho mechanika, ktorý by si vzal na triko dodatočnú dorábku ESP do auta! Ak si myslíš, že je to také triviálne, tak nám prezrať, ako na to, myslím, že nie som sám, kto je zvedavý B)

Výrobce neschvaluje montáž jen proto, že tomu rozumí jen hrstka lidí a taky jde o prachy, když ti to tam dají od výroby, tak u Fabie v klasiku s kontrolou tlaku pneu dáš 16 500,- Já to z novými díly udělám za 10 000,- u Roomsteru je to stejné bez kontroly tlaku v pneu je to za 15 000,- s kontrolou 16 500,- taky to zvládnu za 10 000,- s novými díly, Octavia tour 21 700,- já to s použítými funkčními díly zvládnu za 10 000,-

K problémům s pojišťovnou, já si nedovedu dost dobře představit, jak by pojišťovna zjistila, že máš dodělávané ESP, snad jen podle tlačítka na středovém panelu. To že si nějaký koumám přehodí kotouče za bubny, to je problém, protože je to napsané v TP, ale v TP není nic o ESP, jen jestli auto má ABS, to jestli má ASR, nebo ESP s ASR se jako laik nikde nedočteš. Možná jestli to tu bude číst nějaký pojišťovák a likvidátor, tak nám může povědět, jak pozná dodělávané ESP.

Já jsem nepsal, že dodělání ESP je triviální, ale ne nemožné. Třeba pro Fabii II. je potřeba snímač úhlu natočení volantu, duosensor, tlačítko, a ŘJ ESP, pak máš na výber jestli chceš kontolu tlaku v pneu, nebo ne, jestli ani, tak další tlačítko a jinou ŘJ ESP. K tomu je potřeba kabeláž a know how nic jiného.

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=56905

tady je můj popis montáže ESP do octavie 1. generace dnes pod označením tour

Jinak kdo se byl podívat ve výrobě v nějaký automobilce, tak ví, že dneska je to samý čínský a mongolský mukl, který o ESP nemá ani ponětí, jen tam otrocky dává součástky. Na vlasní oči jsem viděl, jak na montáži upustil duosensor, odlítnul z něj kousek, ale jemu to bylo jedno, klidně ho do auta namontoval. Takže ono montáž z výroby taky není žádná výhra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano presne jak pise Igor. Prispevatel, ktereho citujes, mel jasne na mysli, ze pri "pokoutnym" dodelavani ESP do "staryho" auta, pro ktery to neni schvaleny muze byt problem. Na tom nevidim nic nesmyslnyho. To ze ESP je prinostna vec neni pochyb. Me samotnyho zachranilo nekolikrat.

Co tam mas dal?

Nezlob se ale vetsina lidi tady se snazi v dobre vire pomoc , poradit ostatnim. Pokud nekde vidis nejakou chybu, tak budem radi, kdyz ji uvedes na pravou miru. Je ale zbytecne se vyjadrovat pouhou vetou, ktera neco oznaci za "nesmysl". Jasne, casto se tu obevi, ale poukaz rovnou na nej jo?

Pekny den

Přispěvatel Igor napsal tohle: "Dávnejšie sa toto riešilo u starej Fabie - výsledok je ten, že dorábka je značne problematická, ba až nemožná a navyše nebezpečná!........." Pokud já vím, tak ve staré fabii esp bylo od roku 2004 takže doděláním ESP do fabie od 2004 není nemožná, pokud Igor myslel, že by někdo chtěl dodělat ESP do felicie, tak souhlasím s tím, že to je skutečně nemožné a i kdyby se mu to povedlo, tak 100% by nebylo správně funkční, ale to nikde nezmínil

Vím, že se tu lidé snaží pomoct a já tímto lidem fandím a obdivuji je, protože vím, jakým způsobem dnaska fungují servisy, první co je tak mění věci za částky od 10 tis. nahoru a pak se zjistí, že stačilo očistit jen kontakty a podobé věci, ale občas se stane to, že píšou o věcech o kterých ví málo a pak vznikají občas bludy a to podle mě není správný.

Přeji taky pěkný den

doufám, že mě nebudete kamenovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K těm brzdám.

U Octavie Tour s ESP vždy kotouče, do 1.4/55kW ESP nelze.

U FII/R jsou při ESP bubny u základních motorizací 1.2/51kW a 1.4TDI/51kW. Pro 1.4/63kW a 1.4TDI/59kW se s ESP mění brzdy na kotoučové. 77kW motorizace mají kotouče i bez ESP.

Co se FI/FIC a FIS týče, tam je situace v principu stejná minimálně po FL, maminka má FIC MR2006 Elegance 1.2 s ESP a vzadu jsou bubny. ESP se zavádělo postupně, ze začátku bylo dostupné např. jenom pro 2.0/85kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Frantisek: Klobkú dole, že sa nájde niekto, kto sa odváži do dodatočnej montáže ESP a vyzná sa! Takýchto ľudií je minimum, a preto je nie celkom namieste, keď sa títo ľudia čudujú, keď niekdo pochybuje... Tu na fóre je kopec expertov a odborníkov, no ti si zatiaľ prvý, ktorý sa na domontáž ESP odvážil a asi aj úspešne zvládol. Stačí sa pozrieť na príspevky ostatných, ktorí to doteraz riešia, ako správne nakódovať RJ a podobne...

ESP je jediná z vecí, ktorú v aute nemám a tiež som si zisťoval, čo by obnášala dodatočná montáž, no nakoniec som to vzdal. Pre Roomster/FII si vymenoval takmer všetko, no zabudol si na brzdové trubky - sú iné pre vozy bez ESP a iné pre vozy s ESP.

Brzdová sústava vozidla je jedna z jeho najdôležitejších súčastí a každý zásah do nej môže mať nedozierne následky - to je proste fakt. Čo sa týka poisťovní, viem veľmi dobre, ako to funguje! Pri poisťovaní každého auta sa z VIN kódu zisťuje presná výbava, eviduje sa, takže neprítomnosť ESP sa zistí. V prípade poistnej udalosti je potom najmenší problém zistiť skutkový stav a porovnať ho s tým, čo je v databáze. Ako som už spomínal, viem o problémoch, ktoré poisťovna spravila po zistení výmeny bubnovej zadnej nápravy za kotúčovú, alebo po zistení, že na aute su namontované rozširovacie podložky a neschválený rozmer diskov. A to už nehovorím nedajbože o vážnejšej nehode, kedy je auto podrobené expertíze...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Včera jsem se vrátil od FrantišekM po montáži ESP, pánové, vůbec nechápu, jak se tady dokážete byvit o nesmyslech, FrantišekM je opravdu profík, já něco o autech vím, ale u něj jsem zjistil, že vůbec nemám šajnu co se vlestně všechno dá. S montáží i s odvedenou prací jsem nadmíru spokojen. Auto mi opravdu nebezpečné nepřijde, pokud se něco po.., tak se ESP deaktivuje a hotovo. Pokud nad montáží někdo přemýšlíte, nechte si to udělat u františekM a budete spokojeni jako já, nenechte se odradit od rádo odborníků, či naprostejch teoretickejch spekulantů.

Jinak ESP opravdu není nikde vedeno, tím pádem pojišťovák ani PČR ani STK nemají šanci něco zjistit. Ano problém může být ve výměně bubnové nápravy za kotouč, ale musím oponovat tomu,jak píše Igor, že jeho kamarád měl bouračku a měl stím problémy. Je jasné, že pokud si vyměnil nápravu, dal si ji tam blbě, následkem toho havaroval a když přijela PČR, tak jim řekne, že se jednalo o technickou závadu, potom beru jeho problémy, když to vzali do rukou policejní technici, jinak tot nehrozí. Já měl nehodu se svým rapidem, kde jsou podložky pod kola, zadní kotoučovka, úplně překopané brzdy, bixenony a spousta dalších věcí a? naprosto žádnej problém ! Tak prosím nestrašte volovinama.

Ještě jednou dškuji FrantiškuM za výbornou prácičku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč pořád řešíte takové blbosti.Sám mám uprenou jak Fabii ta Roomstra,několik pojistných událostí a tohle nikdo neřeší.Nikoho nezajímá jestli máš danou věc z výroby nebo ne.V servisu mi vždycky mění kus za kus a pokaždý na pojištovnu.Pokud je to udělané profesionálně za použití origo dílů tak je to jen dobře.Divím se že vám nevadí rádoby xenony místo H4 a podobné zhovadilosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Musím souhlasit, pokud má auto již ABS, tak není problém a nic nebezpečného ESP dodělat, opravdu jen kostka ESP, pár drátků, duosenzor, tlačítko a kroužek pod volantem. U Oct I ještě navíc hlavní brzd. válec. Taky jsem to již několikrát dělal a nevidím na tom nic nebezpečného a pokud má vozidlo z výroby i ASR, tak si myslím, že bez výměny tlačítka (u starých vozů s nápisem ASR/ESP nemá šanci někdo něco poznat, pouze na diagnostice) Ale na druhou stranu musím uznat, že tu je spousta "odborníků", kteří si nedovedou vyměnit ani "žárovku" a budou poučovat ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím páni. Chcem sa opýtať či je možné, že ak mám na Fabii || ASR tak mám ku tomu aj automaticky EDS? Niekde som čítal, že ak má auto systém ASR tak má v ňom aj EDS. Celé by to malo fungovať tak, že do 40 km/h funguje EDS a pri vyššej rýchlosti by malo fungovať ASR... tak preto sa pýtam či to tak nemá poriešené aj Fabia.  :)

Editováno: , autor: Vladek959
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ASR určitě funguje i při rychlostech pod 40 km/h, je to kontrola prokluzu, takže například při rozjezdu na sněhu... a EDB je elektronické rozdělování brzdné síly ale řekl bych, že se tento systém do Fabie ani nedával  :kol-32: , když tak mě někdo prosím opravte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Sory som sa pomylil  :unsure: Myslel som EDS a napisal som EBD...,ale už som to opravil. Čiže či ASR obsahuje aj EDS? Inak čo sa týka toho EBD, tak si myslim že by to malo sučasťou ABS...

 Mám taky  roomstra  1.4  BENZÍN  16 V z  Rakouska prosinec  2006  má  světla čočky na  H7   , kotoučový  brzdy  v  zadu, ASR  tlačítko  .  Kontrolka  ASR  která  se  taky  při  jízdě  někdy  v  zatáčce  rozsvítí  na  sněhu  - kontrolka  žlutá  s  autem  ve  smyku   . Vím  že ASR  a ESP  je  každý  jiný  . Proto  se  ptám  Co  vlastně  se  dávalo  do  Roomstrů  ?  Nemá  Roomster  rok 2006  ASR+ESP nějak  spojený  na  jedno  tlačítko  nebo  když  je  tam  ABS  + ASR  tak  i  ESP  samozřejmostí   ? Někde  jsem  o tom čet  ale  názory  tak  50/50%  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...