tono2007 Vloženo 21. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2011 Baterku mám ve Fabce 6 let. A celou dobu startuje tak jak má, jak v létě, tak i v zimě. V létě parkuju venku, v zimě tak ze 60% venku a ze 40% v garáži. Ještě jsem ji nenabíjel. Loňskou zimu jsem začal používat solární "nabíječku", spíše se dá říct "udržovačku". Ráno přijedu k fabrice, nabíječku píchnu do zásuvky a položím ji pod přední sklo. Odpoledne u baráku to samý. Zatím spokojenost. Někde výše se kdosi zmínil o voltmetru. Taky bych ho uvítal. Před Fabií jsem měl Feldu a voltmetr jsem měl v palubním počítači (v palubce vlevo od volantu, nechal jsem si ho namontovat hned při zakoupení auta jako mimoř. výbavu). Dobrá věcička. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 24. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 Tak nakonec jsem si koupil chytrou nabíječku Ultimate Speed z Lidlu za 499kč, dost lidí ji chvalilo, a funguje dobře... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pontiac_CZ Vloženo 24. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 (editace) 2 Pontiac_CZ: voltmetr s displejem není moc dobrá volba, k rozlišení digitální číslice potřebuješ určitý čas a ten může při řízení chybět. Určitě může chybět, s tím souhlasím. Stejně tak když kouknu na rádio, co hrají, nebo se zadívám po nějaké slečně... Jde tu pochopitelně pouze o indikaci palubního napětí, které lze tak lépe kontrolovat, není to nic, co by měl člověk unisono hypnotizovat a nesledovat provoz. pro tu "rozmařilejší" s 10 LED je to asi 100Kč... Plus práce s osazením a případně výrobou plošného spoje. Já rozhodně nemám nic proti bastlení, pokud to člověk umí a rád dělá. Ale těch 100,- Kč, to je dle dnešního kurzu ČNB $5,50 za LED indikátor. Anebo za $6,57 lze mít výše uvedený voltmetr... Ale stejně se snažím najít takový, který by měl segmenty z LCD bez podsvícení a ne z LED, aby to na mě v noci nesvítilo. Zcela by mi to stačilo jako kontrola před nastartováním - napětí na baterii (i když o něco snížené o odběr stropního osvětlení) a poté po nastartování jako kontrola dobíjení. Editováno: 24. Říjen 2011, autor: Pontiac_CZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 Ono to taky je o tom, KOLIK MÍSTA NA PALUBCE SPOTŘEBUJEŠ na instalaci toho kterého udělátka. Na 3-LEDkový indikátor potřebuješ v zorném poli asi tak 1,5cm x 0,5cm, při použití SMD součástek ještě míň, 10-LEDkový sloupek "schováš" do plošky nejvýš 5cm x 0,5cm. A může být klidně ještě menší, důležitou informací je změna barvy, kterou "to" svítí. Ale aby byl ČÍSLICOVÝ displej bezvadně čitelný na těch zhruba 3/4 metru, které dělí řidičovy oči od palubní desky, musí ten displej být vysoký aspoň 1,5cm - a při zobrazení na 2 desetinná místa (neboli 3 a 1/2 místný displej = umí zobrazit nejvyšší hodnotu 19.99) bude kolem 4-4,5cm široký. Raději by měl být ještě větší. A teď mi pověz - umíš umístit takhle velký "panýlek" někam na moderní palubovku, abys ho měl na očích a přitom nevadil ve výhledu na žádný důležitý přístroj nebo důležitým směrem ven z auta? A zároveň aby tam šel svépomocí nainstalovat? On se dá koupit LCD voltmetr - jenže se musí upravit, aby v autě neukazoval nesmysly (pro měření obvodu spojeného s vlastním napájením) a navíc má vnější rozměr rámečku displeje 67,0 x 40,0mm. Montážní otvor v panelu 54,5 x 37,5mm. Koupit se dá třeba tady: GES Electronic nebo tady: GM Electronic . Výška číslic je kolem 13-15mm, podsvícení se dá udělat jednou nebo dvěma LEDkami svépomocí. Když ale postavíš ten indikátor se 3 LED, stačí na finální instalaci jen 3 malé dírky vedle sebe (do kterých zastrčíš LEDky) někde na palubce, ke kterým povede tenký svazeček drátků od samotné destičky, s rozměry jak už jsem napsal - o velikosti větší poštovní známky, kterou schováš skoro kamkoliv pod palubovkou... A včíl mudruj, ogare...!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
777 Vloženo 2. Únor 2012 Sdílet Vloženo 2. Únor 2012 Tak jsem dal na radu odborníka a pořídil si 3-LEDkový indikátor. Potřeboval bych poradit kam ho mám zapojit aby to fungovalo. Asi někde na spínaný proud, ale kde ? A včíl mudruj, ogare...! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. Únor 2012 Sdílet Vloženo 2. Únor 2012 Najdi si podle návodu k obsluze na kterou pojistku se přivádí napájení po zapnutí zapalování - je jich povícero. Na některou s malým odebíraným proudem se můžeš pověsit s tím indikátorem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
777 Vloženo 3. Únor 2012 Sdílet Vloženo 3. Únor 2012 A nešlo by se napíchnout na napájení autorádia a dát tam pojistku. Chci ho zabudovat do jedné záslepky na palubce vedle tlačítka vyhřívání zadního okna. Je to nejblíž. Jde mi o to aby ten indikátor fungoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Únor 2012 Sdílet Vloženo 3. Únor 2012 Pokud najdeš u rádia spínaný plus, můžeš. Jinak u rádia jsou dva "plusy" - jeden je trvalý, druhý je spínaný - indikátor i když odebírá jen několik mA, bude se v případě trvalého napájení spolupodílet na vybíjení baterie při odstavení auta. Když indikátor napojíš na spínané napětí, bude (správně) indikovat napětí tehdy, kdy to bude potřeba = při startu a během jízdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
777 Vloženo 3. Únor 2012 Sdílet Vloženo 3. Únor 2012 Vím že jsou tam dva proudy, stálý a spínaný, samozřejmě to dám na spínaný. Nejsem odborník jako ty, tak se radši 2x zeptám než jednou něco zkazím. Děkuji za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Únor 2012 Sdílet Vloženo 3. Únor 2012 Neomlouvej se - nejpitomější otázka je ta, kterou nepoložíš. Chytráků, kteří si o sobě mysleli že o elektrice vědí všecko jsou plný hřbitovy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš 2 Vloženo 13. Únor 2012 Sdílet Vloženo 13. Únor 2012 Mám nabíječku z Lídlu za 500Kč.Maj ji tam každým rokem někdy na jaře myslim.Nabíjim s ní motorku i auto.Umí 6V,12V (auto,moto).Max. dává 3,8A,což je si myslim dostačující.Má indikaci obráceně připojených svorek,při nabití přejde do stavu udržování baterie.Co víc si za ty peníze přát,jsem naprosto spokojen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel z HK Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 (editace) Ahoj! Mám taky tu nabíječku z Lidlu a mám dotaz zda je dost bezpečná pro elektroniku atd. když bych nabíjel baterku zapojenou v autě (fabii). Zatím to dělám tak, že do zásuvky zapalovače přivedu 12V z jiné baterie mám to přes pojistku a žárovku (paralelně) abych viděl zda pojistka nepraskla. Pak odpojím minus a baterku nabíjím. Nechci baterku odpojovat páč nevím kod rádia. Editováno: 22. Říjen 2012, autor: Karel z HK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
777 Vloženo 16. Únor 2012 Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 Neomlouvej se - nejpitomější otázka je ta, kterou nepoložíš. Chytráků, kteří si o sobě mysleli že o elektrice vědí všecko jsou plný hřbitovy... Tak abych se nedostal na ten hřbitov . Na tom batestu jsou hrozně malé plošky na naletování napájecího a kostřícího kabelu (3x3mm). Jaký průměr kabelu bude stačit. Batest odebírá proud max. do 25mA. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 16. Únor 2012 Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 Stačí i ten nejmenší co jde jako licna koupit - tuším 0,1mm, jenže to už pak nevydrží mechanicky. Ale 0,5mm už bude v pohodě. Každopádně to po zapájení ještě přelej tavnou rychlosračkou z pistole, abys ty drátky mechanicky zafixoval k destičce - jinak to v místě toho zapájení upadne. jako zdroj TENKÝCH izolovaných a dobře ohebných kabílků omezené délky se mi osvědčily kabely od vyhozených počítačových periférií - klávesnice, myši, USB kabely s ulomenými konektory... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel z HK Vloženo 22. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2012 Ahoj! Mám taky tu nabíječku z Lidlu a mám dotaz zda je dost bezpečná pro elektroniku atd. když bych nabíjel baterku zapojenou v autě (fabii). Zatím to dělám tak, že do zásuvky zapalovače přivedu 12V z jiné baterie mám to přes pojistku a žárovku (paralelně) abych viděl zda pojistka nepraskla. Pak odpojím minus a baterku nabíjím. Nechci baterku odpojovat páč nevím kod rádia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel z HK Vloženo 22. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2012 Prosím poraďte! Karel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 22. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2012 Na tu nabíječku z Lidlu jsem mrkal taky. Kamarád ji má už víc jak rok a spokojenej. Podle toho co o ní píšou na krabici,je myslím plně dostačující a bezpečná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nikonko Vloženo 23. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2012 Čo sa týka indikátora pre stav batérie, ja som to vyriešil voltmetrom kúpeným cez ebay za 3 USD. (http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649) Veľkosť 35 x 14 mm je ako stvorená pre zabudovanie do záslepky na prednom paneli. Napájanie som riešil rovnako ako je popisované vyššie - z napájania autorádia. Z toho čo sa zopne po otočení klúča. Takže mi to ukazuje hodnotu pred štartovaním, počas štartovania a počas dobíjania keď beží motor. U mňa to vyzerá takto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 23. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2012 Mám tu stejnou nabíječku taky už asi rok a nabíjím svého supa se zapojenou baterkou a bez problémů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lanny Vloženo 23. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2012 Jesný souhlas! Je skutečně dobrá a ještě i za slušný peníz! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.