Přejít na obsah

koupě nabíječky


NNNTomas

Doporučené příspěvky

Baterku mám ve Fabce 6 let. A celou dobu startuje tak jak má, jak v létě, tak i v zimě. V létě parkuju venku, v zimě tak ze 60% venku a ze 40% v garáži. Ještě jsem ji nenabíjel. Loňskou zimu jsem začal používat solární "nabíječku", spíše se dá říct "udržovačku". Ráno přijedu k fabrice, nabíječku píchnu do zásuvky a položím ji pod přední sklo. Odpoledne u baráku to samý. Zatím spokojenost.

Někde výše se kdosi zmínil o voltmetru. Taky bych ho uvítal. Před Fabií jsem měl Feldu a voltmetr jsem měl v palubním počítači (v palubce vlevo od volantu, nechal jsem si ho namontovat hned při zakoupení auta jako mimoř. výbavu). Dobrá věcička.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Pontiac_CZ: voltmetr s displejem není moc dobrá volba, k rozlišení digitální číslice potřebuješ určitý čas a ten může při řízení chybět.

Určitě může chybět, s tím souhlasím. Stejně tak když kouknu na rádio, co hrají, nebo se zadívám po nějaké slečně... :) Jde tu pochopitelně pouze o indikaci palubního napětí, které lze tak lépe kontrolovat, není to nic, co by měl člověk unisono hypnotizovat a nesledovat provoz.

pro tu "rozmařilejší" s 10 LED je to asi 100Kč... Plus práce s osazením a případně výrobou plošného spoje.

Já rozhodně nemám nic proti bastlení, pokud to člověk umí a rád dělá. Ale těch 100,- Kč, to je dle dnešního kurzu ČNB $5,50 za LED indikátor. Anebo za $6,57 lze mít výše uvedený voltmetr... ;)

Ale stejně se snažím najít takový, který by měl segmenty z LCD bez podsvícení a ne z LED, aby to na mě v noci nesvítilo. Zcela by mi to stačilo jako kontrola před nastartováním - napětí na baterii (i když o něco snížené o odběr stropního osvětlení) a poté po nastartování jako kontrola dobíjení.

Editováno: , autor: Pontiac_CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to taky je o tom, KOLIK MÍSTA NA PALUBCE SPOTŘEBUJEŠ na instalaci toho kterého udělátka.

Na 3-LEDkový indikátor potřebuješ v zorném poli asi tak 1,5cm x 0,5cm, při použití SMD součástek ještě míň, 10-LEDkový sloupek "schováš" do plošky nejvýš 5cm x 0,5cm. A může být klidně ještě menší, důležitou informací je změna barvy, kterou "to" svítí.

Ale aby byl ČÍSLICOVÝ displej bezvadně čitelný na těch zhruba 3/4 metru, které dělí řidičovy oči od palubní desky, musí ten displej být vysoký aspoň 1,5cm - a při zobrazení na 2 desetinná místa (neboli 3 a 1/2 místný displej = umí zobrazit nejvyšší hodnotu 19.99) bude kolem 4-4,5cm široký. Raději by měl být ještě větší.

A teď mi pověz - umíš umístit takhle velký "panýlek" někam na moderní palubovku, abys ho měl na očích a přitom nevadil ve výhledu na žádný důležitý přístroj nebo důležitým směrem ven z auta? A zároveň aby tam šel svépomocí nainstalovat?

On se dá koupit LCD voltmetr - jenže se musí upravit, aby v autě neukazoval nesmysly (pro měření obvodu spojeného s vlastním napájením) a navíc má vnější rozměr rámečku displeje 67,0 x 40,0mm. Montážní otvor v panelu 54,5 x 37,5mm. Koupit se dá třeba tady: GES Electronic nebo tady: GM Electronic . Výška číslic je kolem 13-15mm, podsvícení se dá udělat jednou nebo dvěma LEDkami svépomocí.

Když ale postavíš ten indikátor se 3 LED, stačí na finální instalaci jen 3 malé dírky vedle sebe (do kterých zastrčíš LEDky) někde na palubce, ke kterým povede tenký svazeček drátků od samotné destičky, s rozměry jak už jsem napsal - o velikosti větší poštovní známky, kterou schováš skoro kamkoliv pod palubovkou...

A včíl mudruj, ogare...!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

A nešlo by se napíchnout na napájení autorádia a dát tam pojistku. Chci ho zabudovat do jedné záslepky na palubce vedle tlačítka vyhřívání zadního okna. Je to nejblíž. Jde mi o to aby ten indikátor fungoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud najdeš u rádia spínaný plus, můžeš. Jinak u rádia jsou dva "plusy" - jeden je trvalý, druhý je spínaný - indikátor i když odebírá jen několik mA, bude se v případě trvalého napájení spolupodílet na vybíjení baterie při odstavení auta. Když indikátor napojíš na spínané napětí, bude (správně) indikovat napětí tehdy, kdy to bude potřeba = při startu a během jízdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám nabíječku z Lídlu za 500Kč.Maj ji tam každým rokem někdy na jaře myslim.Nabíjim s ní motorku i auto.Umí 6V,12V (auto,moto).Max. dává 3,8A,což je si myslim dostačující.Má indikaci obráceně připojených svorek,při nabití přejde do stavu udržování baterie.Co víc si za ty peníze přát,jsem naprosto spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj! Mám taky tu nabíječku z Lidlu a mám dotaz zda je dost bezpečná pro elektroniku atd. když bych nabíjel baterku zapojenou v autě (fabii). Zatím to dělám tak, že do zásuvky zapalovače přivedu 12V z jiné baterie mám to přes pojistku a žárovku (paralelně) abych viděl zda pojistka nepraskla. Pak odpojím minus a baterku nabíjím. Nechci baterku odpojovat páč nevím kod rádia.

Editováno: , autor: Karel z HK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neomlouvej se - nejpitomější otázka je ta, kterou nepoložíš. Chytráků, kteří si o sobě mysleli že o elektrice vědí všecko jsou plný hřbitovy...

Tak abych se nedostal na ten hřbitov :D. Na tom batestu jsou hrozně malé plošky na naletování napájecího a kostřícího kabelu (3x3mm). Jaký průměr kabelu bude stačit. Batest odebírá proud max. do 25mA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí i ten nejmenší co jde jako licna koupit - tuším 0,1mm, jenže to už pak nevydrží mechanicky. Ale 0,5mm už bude v pohodě. Každopádně to po zapájení ještě přelej tavnou rychlosračkou z pistole, abys ty drátky mechanicky zafixoval k destičce - jinak to v místě toho zapájení upadne. jako zdroj TENKÝCH izolovaných a dobře ohebných kabílků omezené délky se mi osvědčily kabely od vyhozených počítačových periférií - klávesnice, myši, USB kabely s ulomenými konektory...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahoj! Mám taky tu nabíječku z Lidlu a mám dotaz zda je dost bezpečná pro elektroniku atd. když bych nabíjel baterku zapojenou v autě (fabii). Zatím to dělám tak, že do zásuvky zapalovače přivedu 12V z jiné baterie mám to přes pojistku a žárovku (paralelně) abych viděl zda pojistka nepraskla. Pak odpojím minus a baterku nabíjím. Nechci baterku odpojovat páč nevím kod rádia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čo sa týka indikátora pre stav batérie, ja som to vyriešil voltmetrom kúpeným cez ebay za 3 USD.

(http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649)

Veľkosť 35 x 14 mm je ako stvorená pre zabudovanie do záslepky na prednom paneli.

Napájanie som riešil rovnako ako je popisované vyššie - z napájania autorádia. Z toho čo sa zopne po otočení klúča. Takže mi to ukazuje hodnotu pred štartovaním, počas štartovania a počas dobíjania keď beží motor.

U mňa to vyzerá takto.

post-68346-0-05368100-1350980305_thumb.j

post-68346-0-98499000-1350980428_thumb.j

post-68346-0-24740600-1350980433_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...