Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

CAN je komunikační protokol po 2vodičový sběrnici určenej pro motorový vozidla - jinak se taky označuje CAN-bus (nemá s věřejnou dopravou nic společnýho!!!) a má několik verzí. Koncern osazoval zhruba do roku 2000 verze CAN v.1.0 až 1.3, do roku 2008 byl běžný CAN v.1.6 a po roce 2010 CAN v.2.0 .

 

A ten nízkej signál na baterce je jasně špatnej kontakt, nejdřív vypucuj ty šroubovaný spoje a až pak něco hledej!!!

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak táta má na fabii 1.4 2001 problém se servem, kontrolka nesvítí, po nastartování nefunguje, občas za jízdy funguje.

 

 
                Adresa 44: Posilovač řízení
Objednací číslo řídící jednoky: 6Q0 423 156 E
           Systém a/nebo verze: Lenkhilfe           0001
                      Kódování: 00110
                   Číslo dílny: WSC 00000
3 závad nalezeno.
 
00566 - posilovac rizeni - provoz 
        27-10 - neverohodny signal - Sporadická
01288 - svorka 30 posilovace rizeni 
        07-10 - signal prilis maly - Sporadická
00816 - cidlo posilovace rizeni (E250) 
        29-10 - zkrat na kostru  - Sporadická
 
co s tím je? 
 
čidlo? svazek? čerpadlo? nebo jednotka?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mohl dělat i přerušenej CAN v motorovým svazku. 

Taky mi dnes začala svítit kontrolka volantu s vykřičníkem.

01309 Power steerig Control Module

No communication

 

adresa 44 samozřejmě nedostupná

 

Jak zjistím zda CAN vedení je v pořádku? Kde hledat, co proměřit?

 

Servo na pohled vypadá normálně, žádné úniky oleje nebo tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojte...idem si sem po radu....prdlo mi gufero na strednom diely riadenia a vyhucal mi tadial olej zo serva...co mam vymenit to viem :) mam skor iny problem...kratkodobo islo servo takmer na "sucho" myslite ze mu to mohlo uskodit ? a druha otazka je...ako dostat auto do servisu...mam doliat olej a verit ze to tych par km vydrzi a vsetko znove nevytecie respektive....da sa nejako jednoducho odpojit servo ? napadla mi poistka cislo 7 ale pri nej je popis "elektronika motora, servoriadenie" co vsetko mi jej odpojenie znefunkcni a zabezpeci to to, ze servo nepojde ? dakujem za kazdu radu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cus , potřebuju poradit celé téma jsem prolezla a návod nikde tak mam dotaz posilovač rizeni mi funguje ale kontrolka stale svítí :kol-98:  :kol-98:   a na diagnostice to pise

 

0508 řídící jednotka posilovače řízení

svorka 30

Příliš malý signál 

 

Nejde to vymazat a ani nevim co to je :wallbash: ...Tak potřebuju radu jak vypnou tu kontrolku aby nesvítila, jestli treba nekde pojistku vyndat nebo neco odpojit někde

Dík za radu :kol-47:

 

Fabia 1,4 MPi , 44KW , rok výroby 2001

Editováno: , autor: placa16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svorka 30 je napájení, kontrolka i diagnostika signalizuje příliš nízký napájecí napětí ve větvi +12V. V servisní knížce si najdi tabulku s popisem, která pojistka ve skříni pojistek je která a při vypnutým zapalování tu příslušnou k servu několikrát za sebou vytáhni a zase zastrč zpátky. K pojistkám se dostaneš po opatrným odpáčení levýho krytu palubní desky, ke kterýmu doléhají řidičovy dveře. Dál je potřeba zkontrolovat všecky šroubový spoje na cestě elektriky od baterky k pojistkám a od nich k servu, aby se vyloučily zoxidovaný kontakty = zvýšený přechodový odpory a to samý i na ukostřovacích spojích. Teprve když tohle nepomůže, budem se bavit dál o nějakým rozebírání atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím jaká je podle vás nejpravděpodobnější příčina toho že se mi po nastartování motoru nejde servo (kontrolka svítí) a aktivuje se asi až po půl hodině jízdy (kontrolka zhasne). Poté když motor zhasnu tak se servo aktvuje během dvou vteřin ale další den je to to samé. Díky za odpověď Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Treba dat na VAG že aku zavadu vypiše a značku riadenia Koyo či TRW tam maš.

No vím že existují Koyo a TRW, ale co mám já to opravdu nevím. Je to Fabia 1.4 MPI 44 kw, r.v.2001 :-) Zkusím na diagnostiku pokavad to pomůže jen mě zajímalo jestli je nějaká pravděpodobná příčina když to pořád dělá do kola to samé, ráno se aktivuje tak po poůlhodině jizdy poté funguje i po novém startu a druhý den to samé :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemate nekdo na prodej vadne, ale nerozdrbane servo Koyo? Myslim takove, ktere samo umrelo a nikdo se v nem jeste nehrabal. Napiste sem nebo na SZ. Chtel bych je opravovat a potrebuju par kusu na pokusy atd. Zaplatim rozumnou cenu.

 

Potencialni diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, potrebuji poradit. Svagr ma moji byvalou Fabuli 1.2 HTP 47kW 2004 bez ABS.

A ted mu vyzkocila chyba na servu KOYO

00817 teplotni ochrana servorizeni - nesmyslny signal.

Chyba jde smazat, ale kontrolka na palubce sviti dal a po nacteni se opet vypise. Kde hledat zadrhel, protoze servo maka bez problemu. Predem dekuji za pomoc.

Editováno: , autor: Kubenec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj tak diagnostika mi neukazala zadnou chybu i pres nefunkcnost serva. Vyndali jsem cele servocerpadlo vsechny tri kabely co k nemu vedou byli promereny a nejaky signal vsude byl. Je mozne ze nejde servocerpadlo? Po sundani krytu uvnitr dost zoxidovane. Da se nejak vyzkouset kdyz je vyndane zda funguje treba napojit baterii primo na plus a minus na cerpadle? Diky za odpovedi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá závada, když to nic nepíše. Možná opravdu vadnej samotnej motor v servu. Tzn., že řízení jde opravdu hodně ztuha a nejde téměř jet? Už víš aspoň, kterej systém tam máš? Mě už přišlo nový servo. Až ho vyměnim, tak to starý otevřu a mrknu na něj, protože mě motor běží a servo jde v nouzáku. Podle mě tam mám přehnilý kabely od senzoru, ale už vevnitř v obalu serva. Mohl bych ti ho pak střelit za pár. 

Editováno: , autor: SpeederBB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to máš asi opravdu ten motor v hajzlu. TRW servopumpa je jen jedna, rozdíly jsou jen v senzoru na řízení. Starej je v kuse s kabelem, novější je s konektorem i u řízení. Nevim jak to vyzkoušet odpojený. Možná napojit k napětí velkým konektorem a pak přivést plus na ten konektor vlevo od napájecího. Tam je jeden z kontaktů referenční napětí, to možná aktivuje běh motoru. Nic jinýho mě nenapadá. Zbylý kontakty jsou CanBus a ten vpravo je od senzoru. Ten kabel je žlutočernej (pozor, nesplést s oranžovo-černýma CAN). Mimochodem, pojistku č.7 v pojistkovým boxu jsi kontroloval? Bez ní servo vůbec nefunguje. Přes ní jde právě to referenční napětí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pojistku jsem zkontroval akorad u baterie tam je ok,ještě se podívám do auta na pojistky,ale než to přestalo jít úplně tak to blblo tak že třeba po půlhodině jízdy se rožebehlo servo a druhý den zas nefungovalo. No a teď už se nerozjede vůbec :-) no podívám se ještě na tu pojistku :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pojistka ok, rozchodit motor se mi taky nějak nepovedlo, takže nejspíš nové servo koupit :-)

Servo ti muzu opravit jestli chces, uim na stole motor rozjet a opravit elektroniku pokud je v ni problem. Kdyz tak pis na SZ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chlapáci,

 

Prosím Vás. Mám Fabinu rv. 2000. Servo TRW. To zasra** čidlo natočení volantu už mi dvakrát měnili. A už to zase blbne.. Těď si ho chci vyměnit sám. Všiml jsem si že těch čidel na TRW je hodně typů. A hlavně i VAG čísel - staré je 6Q1 423 291 to jsem tam měl (nemá ještě konektor). Když jsem ho vytáhl tak vytekla i voda a čidlo i vnitřek byl narezavělý... nechápu kde se tam ta voda vzala???. Objednal jsem nové pro TRW to má ale již číslo 6Q0 423 445 a má konektor. Zítra ho tam šoupnu ► to nové už má ten tišťák zatavený v plastu. A taky nevím jak ho tam dát.. jde otočit o 180° tak nevím ale asi je to jedno.. co říkáte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No.. já teda udělám pokusného králíka a zkusím ho tam dát... protože jsem to koupil z ebay a tam borec tvrdí že je to nová verze a pasuje i na ty starší Fabie 99-03 serva TRW. Potom napíšu jestli to maká nebo ne. Ta voda mě taky štve ale vůbec nechápu kde se tam bere.. ocenil bych kdyby to tady už někdo řešil.. vůbec nevím kde hledat chybu. Ale přece jen je to 13 let starý auto.. už mělo být dávno ve šrotu.. ale mně je ho líto motor maká super má najeto poctivých 122 tkm. tak se to snažím ještě nějak opravovat..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potreboval by som radu, rozhodol som sa na auto namontovať denné  svietenie (zn, M-Tech Flux 635) ktoré má už v sebe zabudovaný automatický modul pre zapínanie.


 


Kladný pól svetiel ktorý je spínaný zapaľovaním som napojil na snímač spiatočky. Po zapojení a vyskúšaní vyzeralo všetko v poriadky ale po 500 metroch jazdy večer som si všimol, že mi začali jemne blikať predne svetla, podsvietenie pristrojovky atď.  a asi po ďalšich sto metroch mi už nešlo servo ale hneď sa znovu spamätalo. Kontrolka kvapaliny v serve tiež svieti kedy sa jej zachce, vypnem motor znovu štartnem a už je všetko OK. Alebo tiež zvykne byť servo také citlivé, že stačí do volantu ťuknúť  a sa dvakrát pretočí.


 


Myslel som že to bude skrat tak som prešiel každý jeden kábel ale nič, bšetko je poriadne zaizolované. Prosím pomôžte nejak.


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...