Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravim, prosim o radu, menili mi sviecky v servise. Nasli podla katalogu BOSCH nejake, ale odvtedy to nejde. Rano studeny start katastrofa, pali na 3 valce, az po chvili nabehne aj stvrty. Auto nema taky tah a ma vyssiu spotrebu cca o 1,5 litra. Bol som tam znovu, sviecky mi vymenili, vraj BOSCH ma v katalogu jedny pre tento kod motora. ALE...

tento kod bol priradeny dvom Octaviam a ziadnej Fabii. predtym mu to naslo cez nejaku prevodnu tabulku sviecky zhodne s motormi HTP, tie isli uplne zle. Teraz tam mam BOSCH SUPER FR 7 HEO 2, al estale to nie je dobre. Auto sice ide lepsie, ale dnesny start bol katastrofalny - na stvrty pokus...

Mate prosim niekto skusenosti s tymto motorom a jeho svieckami? co tam dat?

predtym som rano prisiel k autu a start motora bola jedna basen.

Dakujem za radu,

Juro

Vloženo

neviem presne podla katalogu co tam ide za sviecky ale do 1,4 55kW idu tieto NGK BKUR6ET-10 a ta 59kw by ich tiez mohla rozdychat ved su to totozne motory iba RJ a mozno nejaka drobnost je ina ale motor je to iste.

Vloženo

Teraz som bol v skodovke, tam mi povedali, ze BOSCH F7HER02...

myslim, ze 59kW by mal byt konstrukcne novsi, tak neviem, ci tie NGK. Ale tam, kd emi ich menili, hovoril, ze NGK ano, len ich nemali...

Vloženo

V knižke od vozidla nemáš uvedený typ sviečok? Prípadne ekvivalent? Mne v škodovke ponúkli na MPi dva typy BRISKov, ale ja som chcel Champion. A nakoniec mi ich aj predali. Viem že Brisk nie je zlá značka, každý nech si dáva čo zoženie, ale ja som bol s Championmi spokojný, tak som nechcel značku meniť. Tým som chcel iba povedať, že sa netreba riadiť vždy tým čo ti povedia v Škode.

Vloženo

Bol som teraz tam, objednali mi NGK presny typ mam zapisany v aute. Zajtra to pojdeme nahodit a uvidim. Ked to hodili do pocitaca (Jachyme, hod ho do stroje,...) tak to vyplulo len tie NGK.

Vloženo

manco: sklamem ta ale ze medzi 55 a 59 je konstrukcne novsia asi tazko. ten motor ako vznikol niekde v 98 tak konstrukcia je stale rovnaka akurat menia par drobnosti ale nic podstatne. u tej 59 proti 55 je asi najväcsia zmena RJ.

schvalne hod sem foto motora 59 a ja ti dodam 55 a mozes hladat 10 rozdielov :)

Vloženo

OK, nehadam sa, zaujimave pre mna je ale aj to, ze ten isty motor je aj v Octavii a tam ma predpisane sviecky nejake BOSCH a vo Fabii ma predpisane NGK...

Inak som s tym motorom celkom spokojny, predtym som mal F II s 1,4 TDi...

Vloženo

tak 1,4 TDI 59kW nehovorim ze je zly ale ked porovnam s benzinovou 1,4 16V tak benzinova je nebe a dudy ;) jedine co ma ta nafta vyhodu je ze pri dynamike nemusis tolko tocit a nezere ale aj to TDI potrebuje otacky aby islo, pri bublani 2000 je to mrtve.

p.s.: inak som bol prekvapeny ako vectra 1,8 benzin usiel tomu TDI to nemalo sancu a pritom sa tocilo plny kotel v rozmedzi 2,5-3,5t ot v mestskej premavke, to ma zarazilo ze tiez ziadna vyhra ta nafta, keby clovek tocil benzina 1,4 tak mu neujde. nuz co je to predsa ze len objem 1,4.

inak zaujimavy bude motor 1,4 TSI

p.s.: kazdopadne s tymi svieckami je to zaujimave ale aspon co viem tak do 55-tiek ide sviecka co ma na spodu 3 anody.

Vloženo

mal som iba 51 kW variant, spokojny som bol hlavne s tocivym momentom, Pravda, ze tiez to chcelo otacky...

nespokojny som bol hlavne so zvukom a celkovym prejavom motora. Dnes mi vymenili za tie NGK, bola na nich iba jedna elektroda. Vyzorovo s tou BOSCH boli rovnake, uvidim rano, ako to bude chytat. Na volnobeh pri zastavenom aute mali ale NGK nizsiu litrovu spotrebu, z coho mi vychadza, ze to uz bude OK. Pockam do rana a uvidim.

este pripajam pohlad na ten motor a pohlad na sviecky po cca 150km. Sorry za kvalitu, bol to mobil...

post-5388-1214998963_thumb.jpg

post-5388-1214998975_thumb.jpg

post-5388-1214998986_thumb.jpg

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Hmm, tak je to jasné, i u 1,4 16V upravili zásadně sání, stejně jako u obou HTP a všude narostl výkon o 4kW.

Jinak ty svíčky jsou nějaké pochybné, u 1,4 16V byly ty NGK trojjiskřišťové (3 elektrody) a měly nějakou platinovou střední elektrodu. Osobně bych se podíval přímo na ty, co původně vymontovali a přesně takové kupoval, u mě to byly ty NGKáčka, ale kupoval jsem je přímo v obchodě s ND, protože jsem slyšel, že ve Škodovce už jako náhradní díly dávají Brisky zabalené do krabičky Škoda a to ať se na mě nezlobí, ale Brisk má na NGK co dohánět.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo
Zdravim, prosim o radu, menili mi sviecky v servise. Nasli podla katalogu BOSCH nejake, ale odvtedy to nejde. Rano studeny start katastrofa, pali na 3 valce, az po chvili nabehne aj stvrty. Auto nema taky tah a ma vyssiu spotrebu cca o 1,5 litra. Bol som tam znovu, sviecky mi vymenili, vraj BOSCH ma v katalogu jedny pre tento kod motora. ALE...

tento kod bol priradeny dvom Octaviam a ziadnej Fabii. predtym mu to naslo cez nejaku prevodnu tabulku sviecky zhodne s motormi HTP, tie isli uplne zle. Teraz tam mam BOSCH SUPER FR 7 HEO 2, al estale to nie je dobre. Auto sice ide lepsie, ale dnesny start bol katastrofalny - na stvrty pokus...

Mate prosim niekto skusenosti s tymto motorom a jeho svieckami? co tam dat?

predtym som rano prisiel k autu a start motora bola jedna basen.

Dakujem za radu,

Juro

No ja som nasiel na nete ze pre motor BUD su vhodne NGK ZFR6T-11G

Vloženo

Carlo: Můžeš prosím tě podrobněji popsat rozdíl mezi tím vyfoceným 59kW motorem a původní 55kW, případně nějak naznačit barvou na té fotce ta upravená místa...vlastním taky 59kW verzi , tak by mě to zajímalo podrobněji...díky moc

Vloženo

sviecky na 1,4 55kw podla kodu motora

AUA,BBY NGK BKUR 6ET-10 = aj 74kW

BKY BERU 14F-7 HUR 2

Ale v podstate tam mozes dat vsetko co zvlada stupen kompresie 10,5 ktory mas .

rovnaku kompresiu ma aj 74Kw .

S kompresnym pomerom suvisi tlak a teplota vo valci .cim vyssi stupen kompresie tym vacsi tlak a teplota a vyssie naroky na sviecku.

Takato sviecka ma "studenu elektrodu " aby nedochadzalo vo valci k detonacnemu horeniu / klepanie /.

ak tam das s teplou elektrodou bude ti to streckovat . elekroda sa prehreje a problem je na svete.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo
o sorry o 59 kw nemam info ale asi ako 74 kw

to ci budu rovnake sviecky by sa dalo teoreticky odvodit aj od oktanoveho naroku auta / suvisi s kompresiou/

Já mám 1,4 16V 55 kw a jezdím se svíčkami Brisk Premium DOR 15 LGS a šlape to, čeká mne taky výměna, tak nevím , jestli jít do NGK-ček, když auto šlape na Brisky. ;)

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Take schanim svicky poradite mi jaky typ?tak do 1500 za 4 kosky :)

MAm fabii 1,4 16 v 55 kw 10/2004 combajn dekuju :))))))))

Rosvitilo se mi vcera servisni interval tak to budu davat kamosovi jelikoz ve skodovce bych dal za servis 5000 kc kdyz tomu nic nebude a na to s...

Tak bych chtel vymenit alespon svicky :)

Vloženo

Ne, pro 1.4 16V nejsou všechny svíčky shodné! Pokud píše, že má 10/2004, tak bude mít zřejmě kód motoru BKY a tam patří NGK ZFR5P-G. Ty jak Houmre uvádíš, tak patří pouze do AUA,AUB,BBY,BBZ

Vloženo (editace)

mam tedy hledat podle BKY ?Nejaky drazsi jsem zatim nenasel vyplati se vubec investovat do svicek kdyz mam motor 1,4 16 v:?

dekuju :))))) lollollollollollollol

Editováno: , autor: crystalek

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...