Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

Pod 1000 ot. jsem snad ještě nebyl. :kol-31: Můžeš napsat kolik máš najeto a jakou tu spotřebu máš ty?

Specialne dnes som sa na to vibrovanie sustredil - vazne, pokial prichadzam k retarderu napr. na 2o (3o) s otackami nad 1000, je to uplne v pohode, pokial mi ale klesnu pod 900, uz to drhne a musim dat do 1o (resp. 2o). Inac na 4o bezne cestujem v meste na 1400-1600 otacok, rychlost by mala byt okolo 40-45 km/h.

Auto ma najezdene za 2,5 roka cez 24 000... Dlhodobu mam 7,2 l (hlavne mesto).

Inac dakujem za ten scan :kol-47:

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Specialne dnes som sa na to vibrovanie sustredil - vazne, pokial prichadzam k retarderu napr. na 2o (3o) s otackami nad 1000, je to uplne v pohode, pokial mi ale klesnu pod 900, uz to drhne a musim dat do 1o (resp. 2o). Inac na 4o bezne cestujem v meste na 1400-1600 otacok, rychlost by mala byt okolo 40-45 km/h.

Auto ma najezdene za 2,5 roka cez 24 000... Dlhodobu mam 7,2 l (hlavne mesto).

Inac dakujem za ten scan :kol-47:

Promin, mel jsi pravdu, dnes jsem to zkousel a vazne napr. pri tom zpomaleni na retarderu ci jinem, otacky klesnou i na 900ot/min,(mozna i mene)- nikdy jsem tomu nejak nevenoval pozornost :kol-47:

Jinak tvoje spotreba very good na to, ze to je mesto a navic, jak si rikal tu kruhac, tam retarder..:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aktivní tatík. :kol-28: Mně se zatím vynuloval dvakrát po uplynutí 100 hodin (viz http://forum.skodaho...ost__p__1547544 ). Teď tam mám 6.5 nebo 6.6 (nevím přesně) za posledních cca 2300 km. Je tam větší podíl jízdy na dálnici než v létě a něco možná udělají i zimní pneu.

Jsem rád, že už vím, že PP udává velmi přesné údaje.. Jinak taky dobra spotreba :kol-31:

( Dneska jsem ještě zjistil, že asi v 60 km/h na 5. stupeň je motor hlavně úspornější a mnohem více agilnější než při 70 km/h na 6. stupeň. Asi nic nového pod sluncem, ale pozoroval jsem to na aktuální spotřebě a na tu 6. vždy byla větší čísla než na5. :kol-47: )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se přidám. Taky se snažím jezdit okolo 2t ot/min a v obci kde jezdím mezi 50-60 km/hod jezdím za 4, pokud tam mám 70, řadím 5. Motor nepodtáčím, pod 1600 ot/min rozhodně ne. Spotřebu sleduji od novotí, kdo chce mám to dole v podpisu, při kliknutí skočí do tabulky na spotřeby.cz Ale jezdím výhradně 98 OC teď převážně polskou Vervu, která v Polsku stojí méně než u nás neznačková 95-ka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja si dovolim bezne aj tych 1400 otacok...kedysi niekto od VW alebo skody hovoril, ze kym motor nedrhne a ide pravidelne, tak mu to vobec nevadi...

Inac ja davam 98 (alebo 100) benzin len na nejake dlhsie vylety, ked viem, ze to potrapim na dialnici. Ale pri tych cenach benzinu na SVK som s tym uz asi aj prestal :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se přidám. Taky se snažím jezdit okolo 2t ot/min a v obci kde jezdím mezi 50-60 km/hod jezdím za 4, pokud tam mám 70, řadím 5. Motor nepodtáčím, pod 1600 ot/min rozhodně ne. Spotřebu sleduji od novotí, kdo chce mám to dole v podpisu, při kliknutí skočí do tabulky na spotřeby.cz Ale jezdím výhradně 98 OC teď převážně polskou Vervu, která v Polsku stojí méně než u nás neznačková 95-ka.

Jestliže jezdíš o nějakých 300 ot/min více a máš zhruba stejnou spotřebu jako já, vyzkouším "tvůj styl" řazení (50-60 km/hod jezdím za 4, pokud tam mám 70, řadím 5.) a uvidíme, jak to dopadne.. :kol-47:

Taky jsem už někde četl (myslím že dokonce tady na foru), že jeden náš kolega to téměř vždy nechává vytočit až k 3000ot/min, poté řadí..

Určitou roli v tom určitě hraje i to, "jak auto naučíš jezdit", jelikož já ho skoro pořád držím do těch 2100ot/min a když jednou za uherský rok přitlačím na pilu a nechám to i do 3500-4000 ot/min, tak mi dynamika přijde tristní.. :kol-26: Opravdu mám dojem, že ze začátku, než se zajelo, mnohem lépe šplhalo do otáček a mou ekonomickou jízdou se sklidnilo..Ale na druhou stranu.. :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to párkrát po sobě pořádně prožeň, třeba se to probere. :kol-31:


Teď tam mám 6.5 nebo 6.6 (nevím přesně) za posledních cca 2300 km. Je tam větší podíl jízdy na dálnici než v létě a něco možná udělají i zimní pneu.

Tak jsem to dnes vyfotil a docela to sedí - podle tankování je to 6.42 l. Vše najeto na zimních pneu 205/55 R16 (zhruba 70% dálnice, 20% silnice I.třídy a okresky, 10% město)
post-32075-0-89200500-1327265128_thumb.jpost-32075-0-67890400-1327265134_thumb.jpost-32075-0-81366000-1327265138_thumb.j
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, taky mi to nejde do hlavy. Až budu mít někdy chvilku, tak ten dálniční úsek otestuji.
V sobotu jsem jel lážo-plážo Pha-Brno po D1 115 km/h na tempomat s výsledkem 5.7 l. Zpátky v neděli v protivětru a ve sněžení cca 100-120 km/h za 6.4 l. (Mám takový pocit, že směrem do Brna to žere vždy o něco míň, než do Prahy. Asi je to z kopce?) Ale to je u mně extrém, který nebudu opakovat, maximálně za špatného počasí, protože ta jízda v pravém pruhu po tom betonovém tankodromu je šílená...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci, neberte to nějak zle, ale jestli jedete 115 tacho, tak to bude cca 105-107 real a to odpovídá spíš rychlosti mimo obec. Navíc u TSI je prostě značnej rozptil hodnot, sám jezdím dálnice dost často a rozdíl 0,5l není při zdánlivě stejných podmínkách nic neobvyklého. Stačí pak za 130 považovat 140 tacho (ten článek jsem nečet), s těžší nohou se snažit udržovat (akcelerovat při zpomalení atd.) těch 140, širší kola nebo déšť a vítr a 2l rozdílu tam jsou hned... když pak redaktor najede jen pár set km, představu může mít dost zkreslenou (oběma směry).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

D1 Praha-Brno jezdím pravidelně min. 1x týdně. Spotřebu mám vždy nižší směrem do Prahy.

Na dálnicích jezdím cca 130-133 podle navi, tj. přes 140 podle tacho.

Při těchto rychlostech /hodně tempomat/ je spotřeba podle typu dálnice 7,4 - 7,9 l/100km /při slušných povětrnostních podmínkách/.

Combi 1.4 tsi v provozu od 08/2010. Nyní má Octa najeto 59 200 km.

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obdržel jsem dotaz:

lato5 řekl:

======================================================================

Ahoj, máš už najeté nějaké km, měl jsi s motorem nějaký problém ? Jak jsi spokojený s jeho dynamikou ?

Závady na motoru /a jiné/

škubání - většinou u studeného motoru: cca 4 návštěvy v servisu , problém v zapalování na 2+3 válci, nakonec vyměněna zapalovaci cívka na 2 válci a to vše asi v 8000km. Nyní ještě občas registruji malé drobé zaškubání, které ale počítač již nezaznamená...

Rozvody- při rojezdu vždy slyším klepání, které dříve po pár metrech přestalo. Doba po kterou je klepání slyšet se neustále prodlužuje, nyní cca již po několik km.

Teď je autu v servisu na prohl. 60000km + na záruku opravu hlučných rozvodů.

Při přejímce říkali , že je to běžná závada a snad i v několika vozech řetěz na ozubených kolech přeskočil , ale........

večer volal servis a prý rozvody jsou v pořádku. Znovu opakuji tu o hlučném motoru po ranním startu i to, že při tom hlučném projevu motor nechce jít do otáček a také, že pozoruji posun nástupu turba o cca 200 otáček výš . Opakuji to, co jsem řekl ráno při příjmu.

Tak dají auto vymrznout přes noc ven / už teď je -6 st/ a ráno poslechnou a posoudí.

Ostatní závady

výměna LZ náboje a ještě nějakých čidel - na palubce to pořád hlásilo poruchu brzd a automaticky vyřazovalo ABS z provozu

+ 3x žárovka-klopená světla /Nevím co je to za Háčko/

Dynamika

Kroutící moment i výkon je pro můj styl jízdy dostatečný /když vše funguje/.

Spíš než rychlé starty je u tohoto motoru velice fajn tzv. pružné zrychlení.

Stejně jako někdo o pár příspěvků výše i já sleduji malý pokles v dynamice, jakoby trochu zvadlo turbo - o tom se zmiňuji výše.

Jedná se o služební vůz.

Vybíral jsem mezi ropou 1.9, 1.6 a benzínem 1.4tsi.

Ropa 1.6 mně při zkušebce připadala , že je nějaká ospalá - pružné zrychlení nic moc, 1.9 ropa je v rodině a tak ji dobře znám.

Pro 1.4tsi rozhodla ve srovnání s ropou , ale i s benzínem 1.6 totální nehlučnost a pružné zrychlení.

Ke spotřebě

Já odhaduji moji pr. spotřebu /kombinovanou / na 6,9-7,1 l/100km.

Štve mě, že se moje průměrná spotřeba nuluje po cca 1500 - 1750 km a nejde to /podle sdělení servisu/ přeprogramovat.

Proti 1.6 benzínu vyžaduje 1.4 tsi více hlídat techniku jízdy. Kdo měl dříve spotřebu u Škodovky někde kolem těch 7l/100 km bude ji mít podobnou,

ale kdo 7,5 l a více tak pro toho motor tsi 1,4 asi není vhodný.

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vaše starosti se spotřebou bych tedy chtěl mít ... :rolleyes:

Já teď zase řešim povrzávání přední nápravy při přejíždění retardérů nebo v momentě, kdy se auto zhoupne. Dnes ráno pěkně mrzlo a bylo sucho, tak to "krásně" vrzalo :angry: (za mokra to nedělá).

Tak jsem se naštval a vyrazil za známým do škodováckýho servisu. Zkusili jsme sundat tyčky stabilizátoru, který to prý dělají nejčastěji, ale vrzalo to i bez nich. Ještě si to nafotil a při jízdě i natočil na mobil a že to prý ještě zkonzultuje s Boleslaví, jsem zvědav, zda na něco soudruzi přijdou ... kol117

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera jsem odvezl auto do servisu, nechali si ho tam přes noc, aby mohli provést diagnostiku hned ráno na vymrzlém autě. Jak se ukázalo, ani to nebylo nutné vzhledem k současným teplotám (i přes den min -7) :kol-48: . Ještě den předtím jsem ráno natočil krátké video, jak to vrže:

http://www.youtube.com/watch?v=y8sbiEa-Xf0

.

Super co?

Už včera mi volali, že jde nejspíš o silentblok na rameni nápravy a že jim to potvrdili i ve škodováckém informačním systému. Dnes ráno ještě provedli doporučenou diagnostiku a provedli opravu - výměnu silentbloků. Na obrázku jsem označil místo opravy.

Je to paráda, žádné vrzání. Servisu tedy dávám 1* :kol-47:

post-14775-0-82853600-1328280058_thumb.p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna to taky řeším, dneska -15, jedu přes retardér, auto se zhouplo a něco v podvozku zavrzalo, zachrupalo...dělá to ale jen v mrazech, co jsem vysledoval. Říkal jsem to bráchovi, prej mu to dělá v mrazech i jeho Wolkswagen. No já mám auto najeto 30tis, ani ne rok, asi je to fakt normál.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha........tak jsem volal ted známému servisákovi. Takže opravdu silentbloky na přední nápravě, jen v mrazech. Jedničková oktávka tím netrpěla, měla jinou nápravu. Ale dvojkové oktávky, superby mají uplně shodné silentbloky, byl použit nevhodný materiál a v mrazech to dělá bordel. Namazání a výměna prej nic nevyřeší. A jestli, tak na chvíli údajně. takže počkat, až přestane mrznout :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...