Přejít na obsah

Kolísání ručičky teploty motoru


Smety

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Zdravím, chtěl bych se poradit s jedním problémem, který se vyskytl u mé Fábie.

Teď s ní jezdí manželka, ta si samozřejmě ničeho nevšimla, jezdí po městě a tam nic. Já teď s Fábkou dva dny jezdil mimo město a všiml si, že po zahřátí vyleze normálka ručička na půlku, ale pak když se jede těch cca 100km/h tak spadne na "nulu", pak třeba někde stojím na křižovatce, v koloně a podobně a zase začne stoupat. Rozjedu se a opět leze na nulu. V městském provozu, když se pořád rozjíždí a zastavuje není nic poznat, to se drží na půlce, ale mimo město v tomhle chladnějším počasí lítá mezi, ale spíš je u té "nuly".

Poradí někdo čím by to mohlo být a jak tento problém vyřešit? Nebo se na to vypr... a jezdit vesele dál, když od jara do podzimu nic a dělá to jen přes zimu :unsure:

Jinak přes půlku to neleze...

Díky za rady

Tak po radách že je to 100% čidlo a nebo 100% termostat, jsem si hodil korunou a mám objednaný termostat v AK, ale prý nemají skladem a bude v druhé půlce ledna. To mi nevadilo protože s Fábkou se teď moc nejezdilo, ale...

Včera večer jsem potřeboval něco většího odézt do práce a dnes ráno zpět, tak jsem vyrazil combíkem a co se mi dnes ráno nestalo. Bylo u nás -17 tak jsem asi 5min před koncem prac.doby vyrazil nastartovat a oškrábat okna, pak si vyrazím svých 5km k domovu a cca 50m před barákem na mě pípla kontrolka a koukám, že vařím (v -17)...

Tak se ptám, myslíte že je to tím termostatem (čidlem) a nebo se mám chystat ještě na něco jiného? :(:o

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, že není nikdy na škodu vyměnit termostat, zvlášť když už tam nějaký tem pátek je.. Zkoušel si, když si vařil, sáhnout na chladič?? Pokud by byl studenej, tak je to jasny.. Termostat je KO

Tak to jsem nezkoušel, byl jsem po noční, ještě nasr... a už se viděl v pelechu :)

Dnes večer jdu na ten termostat, tak uvidím, jestli to pomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, chtěl bych se poradit s jedním problémem, který se vyskytl u mé Fábie.

Teď s ní jezdí manželka, ta si samozřejmě ničeho nevšimla, jezdí po městě a tam nic. Já teď s Fábkou dva dny jezdil mimo město a všiml si, že po zahřátí vyleze normálka ručička na půlku, ale pak když se jede těch cca 100km/h tak spadne na "nulu", pak třeba někde stojím na křižovatce, v koloně a podobně a zase začne stoupat. Rozjedu se a opět leze na nulu. V městském provozu, když se pořád rozjíždí a zastavuje není nic poznat, to se drží na půlce, ale mimo město v tomhle chladnějším počasí lítá mezi, ale spíš je u té "nuly".

Poradí někdo čím by to mohlo být a jak tento problém vyřešit? Nebo se na to vypr... a jezdit vesele dál, když od jara do podzimu nic a dělá to jen přes zimu :unsure:

Jinak přes půlku to neleze...

Díky za rady

Tak jsem ve čtvrtek večer vyměnil termostat a hned když jsem ho vyndal, bylo jasný že je KO.

Ulomené ty plastové "nožičky".

Po výměně 1.- hned rychleji topí

2.- více topí

Jen ještě musím vyzkoušet na delší trase ve vyšších rychlostech, zda bude držet ta ručička teploty. K tomu jsem se ještě nedostal, ale snad to bude OK

Tak všem díky za rady :palec2:

post-15412-1232171915_thumb.jpg

post-15412-1232172407_thumb.jpg

Editováno: , autor: Smety
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

pred cca pol rokom som aj ja vymnienal termostat, takisto ulomene "pacicky". ale mne este okrem toho tiekla kvapalina aj cez spinac ventilatora na chaldici zdola. teraz v nedelu sme to konecne rozobrali, lebo predchadzajuci majitel to zveril do ruk nejakemu "mechanikovy" ktory namiesto toho aby pozrel tesneni pod snimacom , napatlal tam silikon a myslel si ze je vsetko ok. dali sme tam tesnenie a zatial ok.po napusteni chald. kvapaliny a nastartovani mi po chvilke zacala striekat kvapalina z medzery medzi termostatom a celou tou skrinou. mal som ho predtym rozobraty, lebo som mal podozrenie ze je KO aj napriek tomu zo som ho menil. zistil som ze je asi vadne to tesnenie medzi nimy. v skodovke nemaju nahradny diel len celu skrinu za cca 1500sk tj 50 EUR.to je malinko dost...

mal s tym niekto skusenost??? mozem tam napatlat silikon + tesnenie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm to tesnenie som kupil ale neorigo. origo ako nhradny diel nie je. sak skodofka, ne??? naco nahradne diely, treba kupit celok, ten je drahsi...

teraz som pozeral kolko mam este vody: vcera som dolial po max, dnes hlboko pod min. idem menit. skusim tam dat ten silikon pod to tesnenie. a odvzdusnit to len tak ze vyberiem teplotne cidlo a cakam az voda nezacne valit von???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm kedze problemov (akychkolvek) nikdy nie je dost, tak som si vcera vsimol ked som zhasol motor a otvoril kapotu, ze niekde nieco sici a na expanznej nadobke bola ruzova tekutina. bolo to pod tlakom a ked sa vracala voda z okruhu naspat do nadrzky cez hornu hadicku, tak tam to netesnilo.dnes utiahnute sk paskami a uvidime.

inac silikon zatial pomohol. nechapem vsakjedno: kupoval som termostat cca pred pol rokom a teraz sa tvari ze je zly :tzn hadica do chladica horuca behom par sto metrov a chladic tiez...myslel som si ze to vsetko bolo sposobene slabym tlakom v okruhu, kedze to tieklo kde mohlo. Moze byt pokazene nieco ine ako termostat? snimac teploty bol meneny pred dvoma tyzdnami...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
hmm kedze problemov (akychkolvek) nikdy nie je dost, tak som si vcera vsimol ked som zhasol motor a otvoril kapotu, ze niekde nieco sici a na expanznej nadobke bola ruzova tekutina. bolo to pod tlakom a ked sa vracala voda z okruhu naspat do nadrzky cez hornu hadicku, tak tam to netesnilo.dnes utiahnute sk paskami a uvidime.

inac silikon zatial pomohol. nechapem vsakjedno: kupoval som termostat cca pred pol rokom a teraz sa tvari ze je zly :tzn hadica do chladica horuca behom par sto metrov a chladic tiez...myslel som si ze to vsetko bolo sposobene slabym tlakom v okruhu, kedze to tieklo kde mohlo. Moze byt pokazene nieco ine ako termostat? snimac teploty bol meneny pred dvoma tyzdnami...

teply chladic nasvedcuje ze termostat.LENZE: ja mam ten isty problem.Ten isty pre vymenou termostatu, aj po nej. Menil som ho pred 2 dnami. Nedam vsak ruku do ohna za to ,ze je dobre poskladany. Pred polrokom som si totiz nechal generalkovat motor, odvtedy si vsimam lietanie ruky teplomera a teply chladic na zaciatku jazdy pokym je este studeny motor. Mam 1,2 HTP 40kw.Termostat som predvcerom poskladal tak, ako bol ten stary. Neviem ci ho rozoberali mechanici v dielni pri odstrojovani motora, povedal by som ze ano. .Neviem, ci sa da dat dohromady aj nespravnym sposobom,nema niekto nejaky nakres rezu termostatom na 1,2 htp?Na 1,2 sa totiz nemeni ako celok, predava sa cidlo, ventil, struna bez veka, tak mi to povedali v obchode. este zvazujem vymenu toho cidla.idem na to opacne nez ty ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Mě taky kolísala ručička teploty tak jsem vyměnil rovnou celou skříň termostatu včetně čidla teploty. Problém byl vyřešenej ale zhruba po 2 měsících ta začlo dělat znovu. Asi Před 3 týdny jsem proto koupil znovu celou skříň termostatu s čidlem teploty (tentokrát origo. díl). Problém byl znovu vyřešen ale jen asi na 14 dní. Teď to dělá znovu. Jednou ručička vyleze a pak spadne dolu a nebo nevyleze vubec. Nevíte čim by to mohlo bejt? Neni přeci možný abych měnil celej termostat každej měsíc :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Moje pomalé nabíhání ručky teploměru vyřešila výměna termostatu. Co mě ovšem překvapilo, že při výměně byl zavřený, přestože se to chovalo, jako by byl trvale otevřený. Tak jsem vzal teploměr na zavařování, hrnek s vodou a do toho jsem přiléval vroucí vodu z rychlovarky. Začal se mrcha otvírat okolo 65°C, místo 83°C, takže buď se nějak chemicky změnil ten vosk, co má být v tom pístku, nebo se unavila ta pružina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Kedysi pred pol rokom mi na fabii 1.4 MPi stupala teplota dost pomaly, dal som vymenit termostat. Stary bol ulomeny, stale otvoreny. Po vymene to fungovalo na jednotku.

Dnes rano idem do prace, a rucicka vobec nestupa. Ani trosku sa nehla. Po 2 km som zastavil, vypol motor a opat nastartoval. Rucicka bez problemov vyletela hned do polovice tak ako ma. Akoby bola zaseknuta, pricom motor bol ohriaty dobre. Moze toto "zaseknutie rucicky" sposobovat cidlo? Okrem toho mi aj zle startuje, a na diagnostike mi ukazalo cidlo teploty motora. Doteraz mi sa vsak nikdy takto rucicka nezasekla - moze to byt teda cidlo? Termostat podla mna nie, menil som ho pred pol rokom a motor bol dobre ohriaty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...