Přejít na obsah

Povinné ručení


Mairek

Doporučené příspěvky

No nevím já se se základním pojištěním bez těch doplňkových dostal na 15 000 na netu takže těch 15 s doplňkovými pojistkami se mě zdá dobrý .. navíc pojišťovačka zkoušela i jiné pojišťovny a nakonec mě řrekla ať jdu přímo do kooperativy .. že tam to výjde nejlíp .. ale zkus se zeptat budu rád, díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pojišťovačka je s prominutím ( doufám že to není tvoje známá ), kráva. Finanční poradce/pojišťovák apod. má vždy výhodnější pojištění, než člověk co jde přímo sám do pojišťovny, protože finanční poradci co jsou třeba pod nějakou velkou společností, mají daleko nižší ceny pojištění - něco jako velkoodběratelé. 

Ale ono je to stejně jedno, pojistku můžeš změnit pouze po roce od vzniku pojistky, dřív se s tím dalo manipulovat, že jsi jako prodal auto, nahlásil jsi konec pojistky a auto pojistil jinde. Pojišťovna ti sice poslala dopis že to máš doplatit a smlouva stále platí, protože bylo zjištěno, že auto je stále tvoje. Stačilo napsat dopis, že kupující odstoupil od smlovy a jelikož ze zákona musíš mít auto pojištěné, tvůj finanční poradce ti auto pojistil. Pojišťovna nemohla nic namítat a pojištění ukončila ke dni "jakoby prodeje" Teď už to nejde a tuhle výmluvu neberou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já minulou pojistku zrušil do 2 měsíců od uzavření a to bylo že to zrušit můžu .. jen jsem doplatil poslední dny pojištění protože jsem jí platil měsíčně .. mě bylo řečeno i šéfovou těch pojišťovacích agentů, že u koopky přímo pojišťováci mají možnost dát lepší cenu jako oni .. že mám jít za nimi pokud mi nenašla lepší pojistku ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stáhnout by se to určitě dalo, ale to by nesměl bejt POJISTNÍKEM (= tím kdo pojistku sjednal) ani provozovatelem auta (tím, na koho je auto registrovaný) právě Petr. V jeho případě hraje velkou zápornou roli nízkej věk, malá řidičská praxe i to, že už měl bouračku a plnilo se mu z pojistky. Tím "získal malus" = má zápornou bilanci a sazba se mu násobí zvyšovacím koeficientem. Kdyby tu pojistku i auto měl na sebe nahlášený jeho tatík, byla by sazba poloviční. Bohužel, pokud bude chtít mít tak velkej rozsah pojistky (tolik různejch pojištěnejch rizik), žádná pojišťovačka s tou cenou nic udělat nedokáže. O pár stovek možná, ale rozhodně ne o tisíc a víc peněz.

 

@ Rypicong - nemáš pravdu s tím "pojišťovacím poradcem" alias makléřem - právě ti mají pojistky pro koncovýho klienta dražší, protože z vyměřenýho pojistnýho se jim vypočítává provize a jim jde o to, aby pojistka byla právě co nejnákladnější. Budou se klidně tvářit, že ti nabízejí nejlevnější produkt na trhu, ale uvážou tě právě k pojišťovně, která tě obere i ze spoďárů - nikdy nevěř, že by makléřina byla výhodná pro zákazníka. Vždycky je to přes makléře dražší než přímo na kanceláři/pobočce pojišťovny - a speciálně o Kooperativě to platí dvojnásob.

 

Podobný cenový čachry machry dělá i Allianz nebo Generali, ale ty mají většinu zprostředkovatelů "exteráků" - u nich to jinak nejde. Mám s těma pojišťovnama osobní zkušenost, pro jednu z nich jsem toho extera dělal a ty dvě zbejvající se mě snažily nalákat taky - samozřejmě pod podmínkou, že k nim přetáhnu všechny svoje kontakty, získaný během práce pro tu jednu předchozí. Je to malá válka, celej pojišťovací trh je prolezlej vzájemným přetahováním klientů i zaměstnanců, holt konkurence na trhu je obrovská a každá urvaná dušička se počítá.

 

Nejlevnější pojistku získáte jedině tak, že auto přihlásíte na dědečka a pojistku necháte sjednat taky na jeho jméno - i když ji platit budete vy. Jediný na co se musí dát bacha, je pojistná událost v případě dědictví - tam pojistka přestává platit v den úmrtí pojistníka a i když je předem zaplacená, tak dnem smrti pojištění zaniká a musí se sjednat znovu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar_z_Bastlírny ano, Ekkar rozumí všemu na světě, dokonce i pojišťovnictví. fyi přítelkyně dělá ve Fincentru, což je největší česká finanční poradenská firma v ČR a věř mi, že ti v drtivé většině případů udělá výhodnější nabídku, protože jak už jsem psal oni tu cenu za pojištění od pojišťovny se kterou mají smlouvu dostanou vždy nižší, protože mají s nima smlouvy a hodně jednoduše řečeno, mají "množstevní slevu" za odběr. Provize tam je, ale je to prd, pár stovek.

A je tu ještě více výhod, který člověk si ani neuvědomí. Poradce ( pokud to není vyloženě idiot ), ti vždy udělá opravdu výhodnou pojistku na to co opravdu potřebuješ - na míru, dokáže si pohrát i s bonusama za odježděný měsíce, v každý pojišťovně má vždy kontakt na bankéře, který každou pojistku dokáže individuálně upravit ( cenu ) a hlavně ti to bude každý rok hlídat a když se objeví něco zajímavějšího a výhodnějšího, tak tě o tom informuje. Pojišťovák na pobočce se ti bude snažit nasekat tam nejvíce věcí, ať z toho má co nejvíce. V tomhle je to poradcovi dá se říct jedno, má z toho daleko menší peníze ( pár stovek ) než pojišťovák  přímo v pojišťovně a pojištění auta, jenom jenom okrajová služba pro klienta. Pro něj je důležité, se starat o celé portfolio služeb ( hypotéka, pojištění proti úrazu, pojištění nemovitosti a auta, investice atd. ) prostě si ho hýčkat aby měl pocit, že se o něj někdo opravdu stará... Takový člověk pak tohoto poradce doporučí známému a letadlo se rozjelo... Hlavně, člověk nemusí nikam chodit, dostane několik nabídek z několika pojišťoven a pokud je to opravdu dobrý zákazník toho poradce, je schopnej mu tu pojistku ponížit i o cenu své provize a to už je pak úplně jiná cena a poradce ví, že se mu to vrátí v jiném produktu. Všechno je to jenom o tom, jakýho fin. poradce si najdeš. Já třeba jenom díky tomu, že přítelkyně dělá asistenku jednomu ze zemských ředitelů a Kooperativa byla laxní mi poslat peníze když jsem boural a ještě to ani nezačla řešit, tak stačilo zvednout telefon, zavolat bankéři do pojišťovny že se jedná o velmi důležitého klienta pana XXX a druhý den jsem měl již peníze na účtě.

 

 

PS:  s posledním odstavcem nemáš úplně pravdu, už se začíná započítávat i věk a rozhodně to není výhoda pro lidi co mají vyježděný již plný bonusy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ty jsi mi taky dobrý mudrc :)

 

ZFP, Fincentrum, Partners...  tyhle podvodníky radši ani nezmiňuj... Tihle kumpáni, povětšinou se základním vzděláním, opravdu financím nerozumí a jediný, na kom jim záleží jsou oni sami, resp. jejich zisky. Pohádky o tom, jak si hýčkáte klienty, si vyprávějte s přítelkyní, ale nás z toho, prosím, vynech :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já fin. poradce a ani pojišťovák nejsem a krom přítelkyně ( která také není pojišťovák ani fin. poradce ), nic s nima společnýho nemám. Pouze zkušenost a ta je pozitivní.

 

Ale jak jsem psal, záleží, aby poradce nebyl idiot, to platí všude a je jedno z jaké je společnosti, jestli externí nebo interní bankéř/pojišťovák...

 

PS: já si můžu psát co chci, ale asi né v tomto vláknu...

 

Edit: trošku by jsi se divil, jaké vzdělání ti lidé mají, ale hodně to souvisí s tím, co jsem napsal v druhém odstavci...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepromaže, jsme v Lampárně.

 

Hlavně Ekkar skutečně dělal pro pojišťovnu, takže má osobní zkušenosti jak s přímo zaměstnancema pojišťoven, tak i těch pseudospolečností, co si říkají Partners, Fincentrum, Kapitol a bůhví jak ještě jinak - ano jejich zakladatel má třeba skutečně vysokou školu, odpovídající titul i znalosti  a financím rozumí, ale ti co skutečně přijdou do styku s klientem, jsou u těch "makléřskejch" firem horký rychlokvašky, s týdenní nalejvárnou nějakým najatým psychologem "jak urvat klienta na sladký řečičky" - ten způsob je u všech stejnej, říká se mu "vyvolat pocit potřeby - uspokojit potřebu" - takže nejdřív se vás zeptají na zdraví vaše, vašich blízkejch a na finanční situaci, pak vám předhodí dnešní hospodářskou situaci a stav na trhu práce a nakonec se vás optají, jestli si myslíte, že vaše běžný příjmy vás a vaši rodinu zajistí jednou provždy i když utrpíte onemocnění nebo úraz - a už jedou po naučeý koleji, na jejímž konci je úrazová pojistka jak fík, s pojištěním i proti pádu melounu na hlavu. Následně vám v nebeskejch barvách vylíčí výhody životního pojištění a všechny možný rizika co na vás v životě číhají včetně uštknutí smrtelně jedovatým křovinářem papouškozobým, žijícím endemicky na jednom z patagonskejch ostrovů - a následně podepisujete druhou a pak třetí smlouvu a dlaší a další...Když se neobrníte, během několika desítek minut vám takhle rozfofrujou váš měsíční plat jak fujavice peří z holuba. 

 

Hypotéku vám takovej takzvanej "finanční a pojišťovací makléř" slíbí za 2,2% na celou dobu splatnosti, i když moc dobře ví, že hypo na 100% hodnoty nemovitosti žádná seriózní banka v dnešní době pod 4% úroku a s fixační dobou na dýl jak 5 let nedá. A tak dál a tak dál. Sliby nic nestojí, jen vy platíte jak mourovatej pes za každej pokus o projednání další a další poplatky - za odhad, za posudek, za zpracování. Co na tom, že to ani na podesátý nevyjde? Máme přece ještě další a další pokusy v ještě mnoha bankách... 

 

Ne, skutečně, můžete si "makléře" obhajovat jak chcete, já se s jejich prací a s jejich výsledným efektem na běžnýho klienta setkal - a já sám osobně bych se žádný makléřský firmě nesvěřil a nedoporučil bych se svěřit ani svým kamarádům.

Možná svýmu nepříteli - a to bych se sakra zajistil, aby mi to nemoh přijít vrátit i s ourokama...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdybych se měl řídit tvým příspěvkem, tak všichni makléři, jsou lháři, mají základu, ničemu nerozumí, a finanční poradce není vůbec potřebný... zamysli se sakra... jenom Ekkar opět nejlepší na této planetě, všemu rozumí, nejlepší motor na světě je 1.4MPI 63kW.. prozřel a zjistil že to není job pro něj :) celkem mě bavíš :) začínám věřit, že tvůj revír je wikipedia :)

Stejně jako mě baví známí, co brečí že platí hodně za pojistku a jak jim to každý rok pojišťovna zvyšuje, jdou do pojišťovny a ta na ně sere. Takhle mi "brečí" u oběda a mě je jich líto, a přítelkyně jim zařídí pojistku kdy pak platí půlku a mají skoro 2x větší plnění... a jestli z toho má 2 stovky ? běž se jich zeptat jestli to jsou idioti, nepomohli jim, je to podivná firma apod.... hlavně zkušenost s pojišťovákama přímo u pojišťoven...

 

Jak už jsem řekl a říkám to naposled, nemůžeš paušalizovat a je to jenom o lidech... Debila najdeš i v NASA...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bav se dál - ale přitom sám potvrzuješ, že není poradce jako PORADCE a není makléř jako MAKLÉŘ. Bohužel, ti opravdu užiteční a DOBŘÍ se nenacházejí mezi většinou lidí účinkujících ve výše zmíněných agenturách. 

 

Mám totiž doposud kontakty "na obou stranách" - znám jak lidi z takovejch poradenkejch agentur, tak přímo z institucí, kterých produkty nabízejí ty agentury - a na straně třetí vím, jaký jsou výsledky práce těch "agentů", jaký paskvily od nich pocházejí a co práce dá potom kmenovejm zaměstnancům LICENCOVANEJCH finančních institucí (= bank a pojišťoven s licencí ministerstva financí), aby ty paskvily "od makléře poradenský agentury" dovedli do pro klienta aspoň neztrátový formy.

 

Srovnání se dá učunit asi jen s "balíčkama služeb" od telekomunikačních společností - 90% uzavřenejch smluv "přes zprostředkovatele" je prefabrikát narafičenej tak, aby spolu s jedním nebo dvěma užitečnýma produktama klient nuceně platil dalších 5, který v podstatě vůbec nepotřebuje, ale byl přesvědčenej prodejcem, že je to "výhodná kombinace služeb". Ono to v konečným výsledku je navýšení o třeba jen 10-15% celkový koncový ceny, ale ty zbytečnosti tam jsou. A skutečně podle potřeb klienta nakombinovaný služby se dají koupit jen od zbytku prodávajících, který jsou přímo vázanýma zástupcema daný společnosti, jenže ti jsou tak těžko dostupní, že se k nim dostane zlomek potenciálních zákošů. Ten zbytek "nakupuje za levno u Šmejda". Bohužel...

 

Můžeš si gratulovat, žes zatím potkal jen mizivej zlomek % těch poradců - respektive že ses zatím nesetkal s negativníma výsledkama jejich práce, protože většina z nich se chová úplně jinak než znáš a já jsem docela rád, že jsem nepodlehnul lákání a jsem z tohohle světa podrazů pryč. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

víš, nedá se říct, že nemáš pravdu, ALE ty to píšeš tak, že jsou takový všichni a já už jsem v druhém příspěvku napsal že záleží na tom, jaký ten finanční poradce je. A pokud je solidní a stará se o celé tvé portfolio, je to velice užitečný a ušetří to plno peněz... Já vlastně celou dobu reagoval pouze na tvoje paušalizování...

 

Já třeba zase osobně neznám z okolí nikoho, komu by přímo člověk na pobočce v pojišťovně udělal nějaké výhodné pojištění, zlevnil a zvýhodnil stávající pojistku. Všem se pouze každý rok pojistka zdražovala. Ale také netvrdím, že to tak je pokaždé, to prostě nejde.

 

Oni hlavně finanční poradci mají takovou těžkou pozici. Musí být vlezlý ( což je zcela ve světě normální ), ale češi to nemají rádi. Mají špatnou pověst z dob kdy tady fin. poradenství začínalo, byl boom hypoték a fin. poradce si vydělal opravdu obrovské peníze. A někteří dělají opravdu prasárny, třeba jako OVB

 

PS: u nás v práci třeba máme takvou vychytávku, že 13.plat dostáváme na účet živ. pojištění a tu částku ( poníženou o nějaký poplatek v řádech stokorun ) můžeme ihned vybrat :) dobrá prasárna...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o to jestli máš čas si to zařídit sám. Ono jsou i případy kdy nemáš čas (je drahé ho promr**t na běhání po pojistkách, když výkonem své práce můžeš vydělat víc) a tehdy je finanční poradce více než výhodný. Takže nesrovnávat jen z jednoho pohledu ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

nechápu, co tady řešíte. To povinné ručení se přeci zvedá furt. Buďto je to kvůli vysokým škodám, které je nutné započítat, pak kvůli odlišnému pojetí kompenzace škod novým občanským zákoníkem, teď ten fond pojistitelů... Každý rok se to touto dobou objevuje v médiích (zjevně na objednávku pojišťoven) a každý rok pojištění zdražuje. A pravdou je, že když někde zahlídnu pojištění bez bonusů, tak už je to hodně slušná raketa. Nevím jak vy, ale já každý cca dva roky musím změnit pojišťovnu, protože nárůst bonusu jaksi přestane vyvažovat ono zdražení. Až teprve při sepisování nové smlouvy to najednou jde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

agent007: reagoval jsem na Rypicong, který psal o solventní pojišťovně...

Wittmann: děláš to správně a neměň pojišťovnu po 2 letech, ale po roce :) ušetříš ještě víc. Při nových pojistkách dostaneš lepší peníze a mnohdy i lepší podmínky

 

Zdražení je logické a lepší ceny pro nové smlouvy taky. 100 lidí udělá novou pojistku, drtivá většina pak zaplatí víc při prodloužení a menšina pojistku zruší a udělá jinde za levnější peníz. Platí to nejenom u povinnýho ručení, ale i u havarijního. Běžná praktika ve světě, noví zákazníci mají vždy výhodu oproti "současným"...
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ono je tak trochu problém, že to takto funguje opravdu úplně všude, takže kdybych to dělal každý rok, tak v podstatě nedělám nic jiného, než uzavírání nových smluv. Ale je fakt, že protistrany se snaží a zpravidla stačí jen oznámit výpověď a nové podmínky jsou na světě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, to jsem zapomněl dodat, že se jedná o situaci, kdy nejsi na maximu s bonusama a každý rok ti dochází ke zlevňování pojištění.

 

Ono hlavně se to asi nedá moc porovnávat, každá pojišťovna ti dá jinou cenu a i pokud 2 mají identické profily a jeden se snaží, tak si může vyhádat také rozdílnou cenu než ten co se nesnaží, míchaj se do toho bonusy, bouračky, věk, pak plno lidí má havarijko, GAP, pojištění skel, mění se limity, to se vzájemně krátí a ponižuje atd atd atd se v tom prase vyznalo o kolik se to vlastně zdražilo...

Já mám to štěstí, že přítelkyně pracuje ve firmě co dělá fin. poradenství, ona mi vždy přes známý vysmlouvá nejvýhodnější nabídku, takže já vždy platil každý rok méně i když už jsem byl 5 let na maximu s bonusama :) Ono je taky fakt, že dřív měla česká pojišťovna dá se říct monopol na pojištění aut a ceny byly přepálený. Já si pamatuju jak jsem na fáčko platil asi 3200Kč. Pak Fabii jsem měl poštělovanou a i s havarijkem, sklem apod. jsem platil 4200 Kč :)

 

co jsem tím jenom chtěl říct, že je dneska hodně těžký poznat o kolik se vlastně zdražilo. To by poznal jenom týpek co bude mít pouze povinný, vše na max - tabulkově nejnižší možnou cenu, oznáměj zdražení a nesměl by nic dělat a pak by porovnal kolik je rozdíl. Jenže i takový člověk před koncem zavolá do pojišťovny, hele chci jinou nabídku nebo jdu a stejně dostane ještě levnější než platil minulý rok, nebo tu lepší nabídku dostane od jiný pojišťovny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...