Přejít na obsah

zkušenosti s fabii 1.4 MpI


techni

Doporučené příspěvky

Ahoj panové,

chci se zeptat na vaše zkušenosti. Mám možnost koupit fabku (sedana) 50kw ročník 12/2001 je to v plné výbavě kromě tempomatu to ma vše. Má to najeto 50 t. po první majitelce se servisní knížkou za nějakých 115 tisíc. Zajimalo by mě hlavně co se tam může zkazit a kolik v reálu žerou ty motory.Mám trochu ztrach že je to velký a bude to žrát takových 8 litrů při normálním ježdění a to bych nerad. Nemám radši počkat a jít do 1.2 12V ? je tam nižší pojistka a spotřeba zase jsou trochu dost drachší. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau do toho MPIčka bych já osobně nešel...je to jen "lehce" překopanej motor z Feliny a v poměru výkon - spotřeba žádnej zázrak :feve: Osobně mám zkušenosti se slabším 16V a ten je celkem solidní....to HTp není špatný, ale záleží co jezdíš?...jestli budeš jezdit dálky bral bych 1,4 16V, ale jestli město tak hurá do HaŤlaPaťli 12V :) PS: když se pořádně podíváš určitě najdeš v podobné ceně spoustu kousků a to i s lepší motorizací - auta jsou dnes vážně s cenou na dně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mám to samé kombi spotřeba při jízdě kdy jedeš pořád kolem 3500otáček je cca 7,5l ale když to nehoníš běžně jezdíš kolem7 otec co nejde přes 3000otáček jezdí za6,5l. Jinak jezdívám i s tou 1,2 a spotřebu mám při stejném stylu jízdy stejnou takže o ůspornosti toho motoru sa dá debatovat. Ve městě určitě bude pružnější díky lepšímu spřevodování takže ta spotřeba bude určo menší. Jinak na autě moc oprav není jen sem teď u 150t měnil tlumiče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau do toho MPIčka bych já osobně nešel...je to jen "lehce" překopanej motor z Feliny a v poměru výkon - spotřeba žádnej zázrak :feve: Osobně mám zkušenosti se slabším 16V a ten je celkem solidní....to HTp není špatný, ale záleží co jezdíš?...jestli budeš jezdit dálky bral bych 1,4 16V, ale jestli město tak hurá do HaŤlaPaťli 12V :) PS: když se pořádně podíváš určitě najdeš v podobné ceně spoustu kousků a to i s lepší motorizací - auta jsou dnes vážně s cenou na dně

V podobné ceně jo ale najeto přes 100t. a bez klimatizace. Někteří pořád ještě nepochopili, že dneska jsou ty ceny úplně jinde a bude hůč lol . Ja hledám jako blázen a nemůžu na nic natrefit v moravskoslezkém kraji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To techni: čověče tak to nevím kde hledáš :) nechci dělat reklamu inzerentum, ale jukni třebas sem http://auto.bazos.cz/inzerat/2946568/Fabia...KLIMATIZACE.php já sem tam koukám po cenách a když člověk hledá najde ;) Jináč kolik má auto najeto je zajímavej údaj, ale stav auta to úplně neuvádí - já mám cca 130000km ale ježděna převážně dálnice a např. bývalá služebka byla o 5let mladší auto, měla 60000km Prahy, no stav se u těchto aut srovnávat snad ani nedal. Neříkám že ta cena je přehnaná, ale to že i slabej 16V s touhle výbavou a cenou, teda pokud budeš hledat najdeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To techni: čověče tak to nevím kde hledáš :) nechci dělat reklamu inzerentum, ale jukni třebas sem http://auto.bazos.cz/inzerat/2946568/Fabia...KLIMATIZACE.php já sem tam koukám po cenách a když člověk hledá najde ;) Jináč kolik má auto najeto je zajímavej údaj, ale stav auta to úplně neuvádí - já mám cca 130000km ale ježděna převážně dálnice a např. bývalá služebka byla o 5let mladší auto, měla 60000km Prahy, no stav se u těchto aut srovnávat snad ani nedal. Neříkám že ta cena je přehnaná, ale to že i slabej 16V s touhle výbavou a cenou, teda pokud budeš hledat najdeš.
Dík za adresu ale zrovna to co jsi mi poslal nic moc hlavně na karoserii dost důlku a oděrek a ještě k tomu dovoz. Výbavu ma ten sedan kapku lepší a stav perfektní je to po pravničce co s tím jezdila jen do práce a garažované. V městském provozu to moc nejezdilo.A hlavně o 14t. dražší :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za adresu ale zrovna to co jsi mi poslal nic moc hlavně na karoserii dost důlku a oděrek a ještě k tomu dovoz. Výbavu ma ten sedan kapku lepší a stav perfektní je to po pravničce co s tím jezdila jen do práce a garažované. V městském provozu to moc nejezdilo.A hlavně o 14t. dražší :)

Byla to první na kterou jsem koukl :) Jen jsem chtěl napsat, ať se neunáhlíš a pak nelituješ....chce to se pořádně rozhlídnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My mame to auto 2 rok. Dovezene z belgicka. Je pravda ze to nie je ziadny pretekar, neda sa s tym nahanat. Zalezi na co to chces, proste musis si povedta co od toho ocakavas. Ma to svoje vyhody- malo kilakov, vybava atd. zasa na druhej strane to nie je porsche. ja na to auto nemozem povedat zleho slova (klop klop), pride mi to proste taka klasicka skodovka :) urcite su dnes aj lepsie motory. A spotreba zalezi od teba- ked nemam nohu na podlahe tak kludne s tym dokazem podla PP jazdit do 6 litrov. Na dialnici tak okolo 7...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jezdíš hodně po městě, hledej HTP. Pokud ne, ber tuhle. Pokud je taková jak popisuješ a km sedí, není co řešit. Každopádně 50 MPi je oproti HTP kultivovanější a na delších trasách celkem úsporná. Na dálnici podstatně úspornější než HTP. Mimo město se s ní dá jezdit v pohodě svižnou jízdou do 6 l, delší jízdy běžně 5,5. Tenhle motor dobře táhne odspodu, i při vyšších rychlostech stále relativně slušně zrychluje. I v rychlostech kolem 150 je tichý. Podle mne je to jeden z nejlepších benzínových motorů ve Fabii (teď jsem si asi naběhl) i když jeho datum narození spadá do roku 1964. Pouze doporučuji ve značkovém servisu nechat nahrát SW z posledních ročníků těchto motorů. Potkat tě může těsnení pod hlavou, po eventuelní výměně bude pokoj. Kolem 100 tis se bude ozývat rozvodový řeťěz, ale výměna není nutná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kibi: vidis ze pre neho hra rolu 10t na vyse tak mu ani nedoporucuj 1,4 16V, lebo keby zistil ( to nevie ) ze v 90tkm musi na tom 16V urobit rozvody tak by tu bola dalsia tema preco sa to musi a nikto ho na to neupozornil a stoji to vela penazi.

takze na jeho ked chce hopsat v meste tak HTP, ked mimo tak kludne to MPI je to nenarocny motor a aj jeho servis resp. diely su za facku. ja by som tiez asi volil 1,4 MPI

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně pokud bych musel zvolit mezi HTP a českou MPI tak jdu jednoznačně do MPI. Naprosto v pohodě motor. Má sílu a nějak zvláštně nežere. HTP je proti tomu udejchanej 3 valec.

Motor je jednoduchej a bezproblemovej. Rozvody stoji 300.- a vyměnit je dokáže kde kdo u garáže.

Editováno: , autor: Dušan 20VTurbo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmer: když problém je, že v dotazu ještě ani nepadlo to zásadní - na co to auto bude používat a co od něj očekávat. Já teda když kupuju auto tak samo koukám kdy byly rozvody brzdy atd., proto je lepší když už kupovat ten 16V tak lehce po 90tis km a s dokladem o výměně rozvodů. Na 1,4 16V mám odlítáno dost km, 1,2HTP 12V jsem taky ojezdil - ta 1,4 16V je naprosto spolehlivá a má alespoň solidní zvuk ve vyšších otáčkách, pásmo kdy zabírá je samosebou výš než u 1,4MPi....1,2HTp je supr do města, sice taková vrtačka, ale do 120km/h bez více lidí jezdí dokonce i za hubičku. Nevím proč ale ty MPi motory od škody mne prostě neberou, co si budem povídat je to převrtaná 1,3 z Feliny a nevím jakým zázrakem se u ní dá jezdit do 6ti litrů - to musí být vážně zábava kontrolovat se aby mi nevyskočily otáčky a nááhodou to nevyžralo víc benzínu...sám jsem toho na tý 1,4Mpi nenajezdil, ale prostě mi to nepříjde jako kvalitní motor....na 1,6MPi jezdím ve služebáku a je to katastrofa - spotřeba lenost a ani ta sportovní zvuková kulisa nikde :feve:

Co si budem nalhávat žádný z těch motorů není závoďák, ale proč bych si proboha kupoval auto se zastaralým motorem ze kterého nepramení byť jedinná výhoda - nebo vlastně jedna jo, opravdu ten motor zabírá líp od spodu než ten 16V :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmer: když problém je, že v dotazu ještě ani nepadlo to zásadní - na co to auto bude používat a co od něj očekávat. Já teda když kupuju auto tak samo koukám kdy byly rozvody brzdy atd., proto je lepší když už kupovat ten 16V tak lehce po 90tis km a s dokladem o výměně rozvodů. Na 1,4 16V mám odlítáno dost km, 1,2HTP 12V jsem taky ojezdil - ta 1,4 16V je naprosto spolehlivá a má alespoň solidní zvuk ve vyšších otáčkách, pásmo kdy zabírá je samosebou výš než u 1,4MPi....1,2HTp je supr do města, sice taková vrtačka, ale do 120km/h bez více lidí jezdí dokonce i za hubičku. Nevím proč ale ty MPi motory od škody mne prostě neberou, co si budem povídat je to převrtaná 1,3 z Feliny a nevím jakým zázrakem se u ní dá jezdit do 6ti litrů - to musí být vážně zábava kontrolovat se aby mi nevyskočily otáčky a nááhodou to nevyžralo víc benzínu...sám jsem toho na tý 1,4Mpi nenajezdil, ale prostě mi to nepříjde jako kvalitní motor....na 1,6MPi jezdím ve služebáku a je to katastrofa - spotřeba lenost a ani ta sportovní zvuková kulisa nikde :feve:

Co si budem nalhávat žádný z těch motorů není závoďák, ale proč bych si proboha kupoval auto se zastaralým motorem ze kterého nepramení byť jedinná výhoda - nebo vlastně jedna jo, opravdu ten motor zabírá líp od spodu než ten 16V :)

Tak ja to auto budu využívat více méně po okreskách a městě. 16V určitě nechcu. Byl jsem rozhodnutý jít do 1.2 12V nejlépe hattbak. Ale boží cesty jsou nevyspytatelné. Jinak to ma teka po servisu a stk. Nikde žáden škrabanec. Akorát mám ztrach z té spotřeby jak někteří psali že to bere 8 při normální jízdě. Ja nejsem určitě tip závodnika tak bych rád jezdil okolo 7. V papírech jsem našel že kombinovanou to má 7,2, ale slyšel jsem že hodně dělá prostě zajetí toho auta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som jazdil na 1,2 HTP 47 kw, na bezne jazdenie v pohode, spotreba tiez. Pred mesiacom som kupil manzelke 1,4 MPi. Je pocitovo trochu slabsi ako 1,2, zda sa mi ze taha tak kontinualne od spodnych otacok, pritom 1,2 taha tiez od spodu, ale okolo 3000 otacok, kde ma maximum krutiaceho momentu je citit este take vyraznejsie tahanie ako na 1,4.

Teraz by som sa nevedel rozhodnut, ci ten ci onen motor, v prospeh 1,4 je to, ze rychlejsie sa zohreje v zime, uz po 3 km je zohriaty na 80, pricom 1,2 sa zohrieva pomalsie, pricom ked ten motor nechas v zime klepat na volnobehu, tak sa vobec nezohreje na prevadzkovu teplotu.

1,4 Mpi je lepsie sprevodovana, 1,2 ma kratsiu prevodovku, cize ju treba viac vytacat, preto je nevhodna na dialnice, kde pri 130 si pyta 9 az 10 litrov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kibi: je to jeho vyber, treba ho nechat tak on casom zisti ;)

techni: ked uz si rozhodnuty, tak je to tvoja vec ale neviem preco sa bat 1,4 16V, nic proti ale neviem ako obsadeny budes jazdit a podobne + klima, no neviem, v tejto kombinacii by som uz asi jedine 4- valce. teraz sa na mna spusti lavina ze aky som idiot a pod. ja nehovorim ze je to zly motor ale. jednoducho je tam citit ze je o valec menej nema to ta silu ale to zistis az casom ked to nalozis a potom sa prevezes v 1,4.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kibi: je to jeho vyber, treba ho nechat tak on casom zisti ;)

techni: ked uz si rozhodnuty, tak je to tvoja vec ale neviem preco sa bat 1,4 16V, nic proti ale neviem ako obsadeny budes jazdit a podobne + klima, no neviem, v tejto kombinacii by som uz asi jedine 4- valce. teraz sa na mna spusti lavina ze aky som idiot a pod. ja nehovorim ze je to zly motor ale. jednoducho je tam citit ze je o valec menej nema to ta silu ale to zistis az casom ked to nalozis a potom sa prevezes v 1,4.

Tak ja nějaké zkušenosti z 1.2 6V mám naši ho maji a na ježdění po okreskách v pohodě trochu mi vadí ten zvuk kolem 3000 ot. ale měl jsem možnost jet s tím 12 V a zvuková kulisa mnohem lepší a navíc je to koncernovej motor a spolehlivější. Na druhou stranu 1.4 Mpi by už měly být za tu dobu vychytané. Spíše by mě zajimalo od někoho kdo toho sedanav 1.4 Mpi má at napíše za kolik s tím jezdí a na co trpí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja nějaké zkušenosti z 1.2 6V mám naši ho maji a na ježdění po okreskách v pohodě trochu mi vadí ten zvuk kolem 3000 ot. ale měl jsem možnost jet s tím 12 V a zvuková kulisa mnohem lepší a navíc je to koncernovej motor a spolehlivější. Na druhou stranu 1.4 Mpi by už měly být za tu dobu vychytané. Spíše by mě zajimalo od někoho kdo toho sedanav 1.4 Mpi má at napíše za kolik s tím jezdí a na co trpí.

Napsal jsem to o pár příspěvků výše. Ale nemám ho, jenom píšu ze zkušenosti s tímto motorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja nějaké zkušenosti z 1.2 6V mám naši ho maji a na ježdění po okreskách v pohodě trochu mi vadí ten zvuk kolem 3000 ot. ale měl jsem možnost jet s tím 12 V a zvuková kulisa mnohem lepší a navíc je to koncernovej motor a spolehlivější. Na druhou stranu 1.4 Mpi by už měly být za tu dobu vychytané. Spíše by mě zajimalo od někoho kdo toho sedanav 1.4 Mpi má at napíše za kolik s tím jezdí a na co trpí.

tiez osm ti pisal vyssie, motor tichy, po okresoch pohoda, s normalnou (nie zavodnickou) nohou postreba okolo 6, maximalne 7 litorv a to prehanam lebo viem ze sa da na tom urobit aj spotreba 5.5 (to uz ideme ale do extremu, lebo som skusal robit spotrebu a dokazal som sa dostat na 4.8 litra podla PP, ale to som siel tak maximalne 80, mimo mesto a uplne lahulinkou nohou na plyne, pomale rozbehy atd.). Obcas chodim dialnicu zilina- blava a nalozeny 130 za hodinu maximalne 7 litrov spotreba. heh a hej teplejsie je v tom v zime o poznanie rychlejsie ako v hptcku :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MPI má podle mě jednu neřest - klasickej škodováckej motor a záleží jak ho zajedeš. Když jsem jel s několika HTP, tak za plynem jsou všechny stejně. Motory MPI, který se vytáčí (např. v předváděčkách, služebkách...) se mi jeví jako svižný, ale ty co jsou šetřený, tak to auto je líný a spotřeba vyšší. Opravdu záleží kus od kusu (spíš od toho jak se to zajede). Soused koupil 1.4 16V a taky nadával že to vůbec nejede, ale po pát tisících km to z toho motoru vyhonil a pak šel do otáček solidně ;)

Svez se s tím sedanem, pak zajdi někam do bazaru k autu se stejnym motorem a porovnej jak to jede. Spotřebu počítej kolem 7 litrů při normální jízdě (možná i 6, ale že se dostaneš k 5l/100km tak s tim nepočítej - to u HTP jde). Motor žádnou běžnou poruchou netrpí - možná zapalování, ale to je snad u každého motoru něco. Počítej s investicí do rozvodů, které musíš měnit - pokud najezdíš málo km, investice žádná. Většinou po více km roste spotřeba oleje (na interval 15tkm ale dolévat nemusíš). MPI je odzkoušený motor, ale moc od něj nečekej. Pokud bys jezdil po městě, raději bych volil HTP, jinak na okresky s klidným tempem je MPI dobrá volba. Ovšem s porovnání budeš jedzdit s cca 0,5 - 1l větší spotřebou než s HTP (moje zkušenost). Na dálnici budeš mít spotřebu zase o tento rozdíl nižší :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam 1,4 44kW, spotreba za posledni rok 6,7l, velka cast dalnice, pak mesto.. je to trochu lenivejsi hlavne na te dalnici, kolem 110km/h se to mu nejak neche zrychlovat, jak se to prehoupne pres 130 tak to i jede (trochu)

Na muj styl jizdy jsem s tim spokojeny.. ale to je kazdeho nazor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Přidám svoje zkušenosti - třeba pomůžou. Mám 1.4MPi 50kW, hatchback, rok 1999. Najeto 115000 většinou po silnicích 1. třídy. Jezdím stylem "na spotřebu" - občast dost extrémně - takže i za 4,2l/100 (viz. Economyrun - kdyby si snad někdo chtěl rejpnout :-)). Běžně jezdím za 5,5l/100, přes 6l/100 neumím (samozřejmně na delší trati). Auto je na tenhle styl zvyklé, takže BYLO poměrně líné (ve srovnání se stejným firemním, které jezdí v jiném režimu). "Bylo" jsem napsal, protože po chipování u CIMBU auto ožilo, zklidnil se chod motoru - srovnal bych ho teď s 1.4/55kW s kterým jsem taky pár km najel. Suma sumárum - kdybych znovu kupoval, jdu do 1.4MPi. A proč? Ekonomika provozu - tj. benzín + údržba, na kterou není nutno jezdit do autorizovaného servisu - zvládne to zpravidla i šikovnej "garážovej krtek". Prošel jsem si ale i častými nemocemi tohoto motoru - výměna těsnění pod hlavou, škubání při volnoběhu i v tahu - odstraněno chiptuningem, chrastění rozvoďáku - zatím neřeším. Kromě motoru i výměna ložisek předních kol, potíže se stabilizátorem, prasklá PP pružina. Díky šetrnému provoznímu režimu mám po 9 letech provozu stále původní kotouče, brzdové destičky i výfuk!!! Přeju hodně štěstí při výběru!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U těchhle aut se kupuje stav, ne km na tachometru. A servisku bych bral jako plus, ale ne rozhodující.

Motor 1.4i/44 nebo 50 kW nebude žádný terno, zvlášť, když to auto má 1200 kg v základu.

Osobně bych raději kupoval stav + jistou historii, než poslouchat tu pohádku o dědečkovi co jezdil do kostela.

Když si někdo ani auto neprolustruje, a slepě věří - jeho věc.

Bez jisté historie, osobně bych rychle měnil rozvody + náplně + udělal celkovou prohlídku všeho hned po koupi.

P.S.: Právnička jezdící ve Fabii. Mno, tuhle jsem ještě neslyšel ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milhouse:

Fíha - původní destičky, kotouče, a výfuk. Proboha, tohle je spotřebka za pár tisíc (a navíc závislé na nájezdu km)

Za to ty nemoci - evergreeny se stabilizátorama, ložiska, prasklá pružina, podfouklé těsnění pod hlavou - to je hitpáráda, a to pouze po 115 tkm.

Vzhledem, že to auto bylo nové když jsi ho kupoval, tak se moc ekonomicky netváří. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...