Přejít na obsah

1.6 TDI CR (77KW)


jarda109283

Doporučené příspěvky

Kdybych měl vybírat ropáka, asi bych šel na ten dvoulitr CR (2,0 TDI) 103KW, myslím že se povedl, pač na to nejsou stížnosti, jako na ten zmetek 2,0 TDI PD. Měl jsem možnost se s tím svézt, sice to není to pravé ořechové, jako moje 1,8 TSI, ale jede to už celkem dobře a myslím, že by mě to také uspokojlo, předjíždět se s tím dá už v pohodě. Co se týče DSG, byl jsem vždycky pro manuál, má to své výhody. Ale dnes bych čím dál víc asi šáhnul právě po DSG v kombinaci s 1,8 TSI. Problém je, že za něj chtějí 50tis a to jsem prostě nechtěl akceptovat, to je moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tom1969: 'tento špatný motor'.....jsou lidi co se asi nezmění. Možností na výběr je dost. 2.0CR snad už není tak daleko od tvého 1,9PD. A když se ti nebude dařit předjíždět, zkus 1,8tsi a není co řešit. S tím předjíždí i moje žena. :)))

Ale v prostisměru bych ji potkat nechtěl! Páč by mi to stádo bezpečnějch koníků asi definitivně vymazalo úsměv z tváře. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

příští týden také konečně nasednu do1,6 tdi cr, tak pak dám vědět. S tímhle motorem jsem se zatím svezl jenom v Golfu, a docela se mi zamlouval. Nevím ale jistě, jestli má Golf stejně poskládané převody. Na topení jsem také zvědav, jako u benzínu to asi nebude, ale snad si climatronic s nějakým tím mrazem poradí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

příští týden také konečně nasednu do1,6 tdi cr, tak pak dám vědět. S tímhle motorem jsem se zatím svezl jenom v Golfu, a docela se mi zamlouval. Nevím ale jistě, jestli má Golf stejně poskládané převody. Na topení jsem také zvědav, jako u benzínu to asi nebude, ale snad si climatronic s nějakým tím mrazem poradí

Přeji lepší dojmy než jsem měl já.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám ,že někteří se s tm motorem moc nemůžou srovnat. Ja jezdil s GIV 4Motion 85kW 6kvalt a s OII se mi jezdí líp. Předjíždění není problém, to že u toho musím podřadit je normalní. U Golfa jsem taky radil petku. Co se týká topení ,tak tomu taky nerozumím, v tech ,mrazech co teď jsou to topi po trech km. Závoďák to není ,ale pokud s tím člověk neumí ,tak se nemůže divit.

Editováno: , autor: Kome
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám ,že někteří se s tm motorem moc nemůžou srovnat. Ja jezdil s GIV 4Motion 85kW 6kvalt a s OII se mi jezdí líp. Předjíždění není problém, to že u toho musím podřadit je normalní. U Golfa jsem taky radil petku. Co se týká topení ,tak tomu taky nerozumím, v tech ,mrazech co teď jsou to topi po trech 3km. Závoďák to není ,ale pokud s tím člověk neumí ,tak se nemůže divit.

Máš tam elektrický příhřev. Mám vysledováno(nikde jsem to neověřoval, takže bez záruky), že se aktivuje současně s topením. Poznáš to podle zvýšených otáček na volnoběh a cvakání relátka někde v palubovce nebo pojistkách. Je to taky podmíněný venkovní teplotou, která musí klesnout pod 5C(stejně jako se deaktivuje klima). Proto se při 3C ohřeješ daleko dřív než při 6C. Je to fakt vychytávka. Takže to čeho jsem se při přechodu z benzínu opravdu obával, topení dieselu, se naštěstí neslpnilo. Naopak, nakonec to topí lépe než benzíňák. Původně jsem tam chtěl dát nezáv. topení od Webasta. Montuje to přímo Škodovka. Jenomže za to, naštěstí, chtěli takový prachy, že jsem se na to vykašlal. Dneska by mě to asi trochu štvalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám ,že někteří se s tm motorem moc nemůžou srovnat. Ja jezdil s GIV 4Motion 85kW 6kvalt a s OII se mi jezdí líp. Předjíždění není problém, to že u toho musím podřadit je normalní. U Golfa jsem taky radil petku. Co se týká topení ,tak tomu taky nerozumím, v tech ,mrazech co teď jsou to topi po trech 3km. Závoďák to není ,ale pokud s tím člověk neumí ,tak se nemůže divit.

Pokud je motor slabý, tak při předjíždění samozřejmě nezbude nic jiného než podřadit. Při otáčkách pod 2000 je to totální mrtvola. Na plynový pedál bez podřazení prakticky nereaguje. Má to zrychlení koňského povozu. Nezbývá než to honit ve vysokých, pro diesel nepřirozených otáčkách. Pak jsou ovšem pryč i výhody tohoto motoru. Tichý chod i nízká spotřeba.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš tam elektrický příhřev. Mám vysledováno(nikde jsem to neověřoval, takže bez záruky), že se aktivuje současně s topením. Poznáš to podle zvýšených otáček na volnoběh a cvakání relátka někde v palubovce nebo pojistkách. Je to taky podmíněný venkovní teplotou, která musí klesnout pod 5C(stejně jako se deaktivuje klima). Proto se při 3C ohřeješ daleko dřív než při 6C. Je to fakt vychytávka. Takže to čeho jsem se při přechodu z benzínu opravdu obával, topení dieselu, se naštěstí neslpnilo. Naopak, nakonec to topí lépe než benzíňák. Původně jsem tam chtěl dát nezáv. topení od Webasta. Montuje to přímo Škodovka. Jenomže za to, naštěstí, chtěli takový prachy, že jsem se na to vykašlal. Dneska by mě to asi trochu štvalo.

S tím topením to nechápu. Mi a dalším kolegům na firmě to topí až tak po 30 km. Naučil jsem se jezdit v péřovce a rukavicích. Když to začne topit, tak se mi zdá, že je to neseřiditelné. Buď to topí moc a nebo málo. Navíc pokaždé musím koukat na knoflík, u nových Octavií nejde poznat hmatem v jaké poloze se ovladač nachází. Zase jedna "vychytávka".
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak funkce elektrickeho prihrevu se aktivuje pri OII face kdyz na climatronicu das topeni na max (cervene policko), vtedy je i videt na maxidotu kdyz stojis na neutral ze vyskoci i spotreba o cca 0,2L nahoru jelikoz to ma radnej apetit ta spirala... jinak reguluje se to fakt na houby, kdyz je max tak spirala topi jak diva ale kdyz to snizis pak zas samotny motor nestiha bez te spiraly a dokonce mam vysledovano ze to topi i podle toho jestli je motor prave v tahu (zaberu) anebo ho dusis nekde z kopce (brzdis motorem), vtedy je poznak jake je zbytkove teplo v jakem rezimu prace motoru, jinak ja si v zime na mych dlouhych cestach nejdriv zatopim na max cca 10 km a pak davam dolu kabat a jedu ve svetru a topeni mam nastaveno na 22, vtedy to stiha v pohode...ale problm je vzdy s moji polovickou, jelikoz ta se s tim porad hraje a furt to prenastavuje a mne to rozptyluje, jednou ji je zima pak zas horko, jeste stesti ze mame dual, jinak bych byl asi nejspis uz vdovec ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím topením to nechápu. Mi a dalším kolegům na firmě to topí až tak po 30 km. Naučil jsem se jezdit v péřovce a rukavicích. Když to začne topit, tak se mi zdá, že je to neseřiditelné. Buď to topí moc a nebo málo. Navíc pokaždé musím koukat na knoflík, u nových Octavií nejde poznat hmatem v jaké poloze se ovladač nachází. Zase jedna "vychytávka".

Přestože pár lidí v tomto fóru stále nechápe(nemyslím tebe), že výhody dieselu jsou spíše v síle než v rychlosti(v dobách než hloupost a peníze zvítězily nad rozumem, byl diesel pouze v NÁKLAĎÁCÍCH ap) se musíme smířit s tím, že to je prostě diesel. Hlučný, kouřící, neekologický, nekulitovaný, spalující vše co má alespoň nějaké cetanové číslo, leč stále proti benzínu výrazně účinnější systém spalování, který tolik netopí.. ;( Jestli tam nemáš nějaký udělátko, který začne topit dřív než se zahřeje motor, nic s tím nenaděláš. Já jsem začal cosi 'pozitivně nečestného a nesportovního' tušit již při prvních mrazech, kdy mi v -10C začaly rozmrzat okna, než jsem ometl sníh (cca 3min). Přestože jsem měl, před koupí, materiály od Škodovky nastudovaný poměrně poctivě o tom, že auto disponuje podobnou vychytávkou jsem neměl zdání. Popravdě netuším, čemu vděčím za to, že to tam mám a ani si nemyslím, že to vyčtu ze stávajících oficiálních materiálů k autu, které mám k dispozici. Ale rozhodně jsem rád! Vzhledem k ostatním drobným škodolibostem od koncernové matky, které mě neskutečně mrzí, jsem mile překvapen a je to jedno velké, ale opravdu velké plus. Zkus projet forum. Určitě tu jsou i lidi, kteří skutečně vědí, ne se pouze domnívají a plkají, jako např. já. Jestli tato funkčnost souvisí s výbavou, sérií, nebo čím fakt nevím. Ale stěžuje si tu dost lidí, takže to asi každá 1,6 nemá. PS: Má se oteplit. :)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me se rucicka teploty vody hne az tak po 15km. Parkrát jsem auto startoval pred oskrabanim a nez jsem to dodelal ,uz to topilo. Ale vetsinou to oskrabu ,pak tam vlezu ,nastartuju ,nastavim teplotu na max. a ventilatory na okna ,tim se spusti klima a jedu. Nedokazu si predstavit ,ze se mi to ohreje az pred branou v praci, tedy nekdy po pul hodine ,jako se to tady nekomu stava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak i já mám za sebou pár stovek kilometrů s 1,6TDI CR a můžu se podělit o první dojmy.

Motor se jeví slušně, v cca 1800-2500rpm docela táhne a má příjemný zvuk. Při nižších otáčkách musíte počítat s hodně vlažným zrychlováním, kolem 1300rpm při sešlápnutí plynu nebo při jízdě do kopce motor trochu duní, takže je určitě lepší podřadit.

Jak už tu bylo řečeno několikrát, nejsou úplně ideálně poskládány převody. Jednička je hodně krátká, po přeřazení na dvojku pak otáčky klesnou hodně nízko a chvilku trvá, než naberete rychlost. Městská padesátka na čtyřku se jakž takž dá po rovině nebo z kopce, když přijde stoupání tak to motor sice zvládne, ale ten zvuk za to nestojí.

U rychlostního limitu 90km/h jste na tom trochu lépe, motor už točí pár otáček navíc, takže se pohybujete na spodní hranici pásma maximálního momentu, při předjíždění z výchozí rychlosti 80km/h bych si ale radši podřadil. Auto si dobře vede na dálnici, kde díky dlouhým převodům nemá motor příliš vysoké otáčky a pro případné zrychlování máte k dispozici plný točivý moment.

Co se týká spotřeby, tak zatím se můžu orientovat jenom podle počítače (ještě jsem netankoval), který ukazuje průměr 4,8l/100km (delší trasy, většinou dálnice/město, okresky minimálně), což je u zcela syrového motoru více než příjemná hodnota.

Největší mrazy už asi letos máme za sebou, takže případné potíže s topením budu odhalovat až za rok, s climatronicem jsem ale spokojený

Vše ostatní funguje jak má, jenom řazení zatím nejde úplně zlehka, počítám, že se po pár kilometrech také rozhýbá.

Podtrženo sečteno jsem spokojen, jenom bude asi chvilku trvat, než se s úplně sžiju s tou převodovkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo

tak i já mám za sebou pár stovek kilometrů s 1,6TDI CR a můžu se podělit o první dojmy.

Motor se jeví slušně, v cca 1800-2500rpm docela táhne a má příjemný zvuk. Při nižších otáčkách musíte počítat s hodně vlažným zrychlováním, kolem 1300rpm při sešlápnutí plynu nebo při jízdě do kopce motor trochu duní, takže je určitě lepší podřadit.

Jak už tu bylo řečeno několikrát, nejsou úplně ideálně poskládány převody. Jednička je hodně krátká, po přeřazení na dvojku pak otáčky klesnou hodně nízko a chvilku trvá, než naberete rychlost. Městská padesátka na čtyřku se jakž takž dá po rovině nebo z kopce, když přijde stoupání tak to motor sice zvládne, ale ten zvuk za to nestojí.

U rychlostního limitu 90km/h jste na tom trochu lépe, motor už točí pár otáček navíc, takže se pohybujete na spodní hranici pásma maximálního momentu, při předjíždění z výchozí rychlosti 80km/h bych si ale radši podřadil. Auto si dobře vede na dálnici, kde díky dlouhým převodům nemá motor příliš vysoké otáčky a pro případné zrychlování máte k dispozici plný točivý moment.

Co se týká spotřeby, tak zatím se můžu orientovat jenom podle počítače (ještě jsem netankoval), který ukazuje průměr 4,8l/100km (delší trasy, většinou dálnice/město, okresky minimálně), což je u zcela syrového motoru více než příjemná hodnota.

Největší mrazy už asi letos máme za sebou, takže případné potíže s topením budu odhalovat až za rok, s climatronicem jsem ale spokojený

Vše ostatní funguje jak má, jenom řazení zatím nejde úplně zlehka, počítám, že se po pár kilometrech také rozhýbá.

Podtrženo sečteno jsem spokojen, jenom bude asi chvilku trvat, než se s úplně sžiju s tou převodovkou.

Jo jo ta spotřeba je opravdu luxusní. Když jsem výjížděl ze salonu a jel pře celou Prahu jel jsem za 5 litrů . Moc příjemné :kol-31:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem po delší době zabrousil na forum a spoustu nových příspěvků, některé celkem úsměvné viz. nebezpečné předjíždění či jezdit celý den v čepici a rukavicích.

Je to čistě o pocitech, já přecházel z vyšší motorizace a žádný dramatický rozdíl necítím. Už jsem se s motorem sžil a jsem spokojen.

Editováno: , autor: mikki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k topení - diesely, které jsou určeny pro střední a tuším i východní Evropu maj PTC neboli topnou spirálu v systému topení. Nemusí být na klimatroniku nastaveno maximum jak tu někdo psal, spíná se to tuším pod 4 stupně. Nekamenujte mě za případně drobné nesrovnalosti.

Já než sjedu z kopce na hlavní (několik set metrů) tak topim, než dojedu do práce sem v teple, ručička vody se nehne.

Jinak o PTC se toho tady dost.

Editováno: , autor: mikki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...