Přejít na obsah

Koupě Octavie I


galaher

Doporučené příspěvky

No jo to bude zase klasika. Nafťáci si budou obhajovat naftu.Benzíňáci zasse benzín. Ale mám pocit že informací tu bylo řečeno až až. -_-

shrnul bych to

jednim slovem pokud nejezdis v praci s kamionem,nakladakem nebo ,,Traktorem,, ( musel jsem si rejpnout :) ) tak do topneho oleje bych nesel ani prd, jen srovnej porizovaci cenu aut (me zkusenosti) v bazaru stali dve octy 1.6 75 kw jako nova za 215 000 kc a 1.9 TDI to same za 249 000 kc (to same myslim r.v, zachovalost atd..) to nez projedes cos usetril na porizovaci cene a kdyz k tomu prictes cenu pojistky tak uz to bude vrak a budes hledat jestli je lepsi auto na plyn nebo vodik lol

ja koupil benzina a za zbytek nakoupil lednicku, pracku,mycku vse trida A+ a setrim jinde :D

Editováno: , autor: creck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Okta 1.6 16V neexistuje-alespoň sériová ne. Faktem je že prodejci celkem rádi označují 1.6 74a75Kw jako 16V ale těch ventilů je tam fakt jenom 8.

Dokonce jsem párkrát viděl i 1.6 55Kw 16V :smich::smich: , ta má taky těch ventilů opravdu jenom 8. Aspoň je vidět že někteří prodejci vlastně ani nevědí co prodávají :blbec:

Taky se přidám.

Bazaristi kapitola sama o sobě. V jednom bazaru jsem obhlížel octu napsáno 1,6 100 k, mrknu na výfuk 1 roura? Přiběhl bazarista tak se ptám co je to zač s jednou rourou a on 100 k. Moje reakce "Fakt? To bych chtěl vidět motor." Skočil pro klíče a co nevidím pod kapotou 55kw. Po marném vysvětlování že to není 100k jsem mu ukázal motor své octy a ani tak jsem ho nepřesvědčil. Jo prý, že mám novější s jiným krytem motoru.Po tomto jsem mu už raději nic nevysvětloval. To byl odborník. Chudák který mu uvěřil a chtěl 100 k.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, taky pujdu se svou troskou do mlyna

...Byl sem vzdycky zastancem benzinu, ale pak sem jezdil dlouho firemnim golfem4 tdi a kdyz sem si letos v lete vybiral soukrome auti, tak sem sel nakonec do OI tdi66, chtel sem co nejlepsi pomer cena/vykon - pojdte do me :) najezdim pres 30000 rocne, libi se mi zatah tdi "od spodu" co se tyce rozdilu porizovacich cen, nevidim to drasticky - tdi jsou vzdycky drazsi ale maji taky zpravidla vyssi vybavu, aspon tak sem pochopil marketingovou strategii skodaauto kdyz sem hledal tu svoji

Koukej denne na tipcars, ptej se zde na foru - to byvaji ty nejlepsi koupe a at vyberes jakoukoliv, musis mit hlavne stesti, u starsiho auta zalezi strasne moc na minulosti, preji stastnou ruku. Hlavne si opravdu uvedom co od toho auta cekas...napis si to na papir...vsechny modely a motorozice maji sva uskali...ja treba vzdycky chtel kombi, nakonec koupil liftback a zjistil ze kombi vubec nepotrebuju, vyuzil bych ho snad jednou :)

Jeste nejaka cisla ode me: ja koupil OI 99, 66kW, urcite stocena - odhad 250000km, vybava slx i s el sibrem za 144000, prumerna z pocitace 5.3 najeto od srpna 16.000km, vzali jsme ji s kamosem-mechanikem na zvedak, prosli, zmerili tlaky, precetli soft a pak sem ji zaplatil :) nejaky mouchy ma ale podle zdejsiho fora nejsou myslim typicke (problem s posilovacem brzd, central lz dveri)

goodluck!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, taky pujdu se svou troskou do mlyna

...Byl sem vzdycky zastancem benzinu, ale pak sem jezdil dlouho firemnim golfem4 tdi a kdyz sem si letos v lete vybiral soukrome auti, tak sem sel nakonec do OI tdi66, chtel sem co nejlepsi pomer cena/vykon - pojdte do me :) najezdim pres 30000 rocne, libi se mi zatah tdi "od spodu" co se tyce rozdilu porizovacich cen, nevidim to drasticky - tdi jsou vzdycky drazsi ale maji taky zpravidla vyssi vybavu, aspon tak sem pochopil marketingovou strategii skodaauto kdyz sem hledal tu svoji

Koukej denne na tipcars, ptej se zde na foru - to byvaji ty nejlepsi koupe a at vyberes jakoukoliv, musis mit hlavne stesti, u starsiho auta zalezi strasne moc na minulosti, preji stastnou ruku. Hlavne si opravdu uvedom co od toho auta cekas...napis si to na papir...vsechny modely a motorozice maji sva uskali...ja treba vzdycky chtel kombi, nakonec koupil liftback a zjistil ze kombi vubec nepotrebuju, vyuzil bych ho snad jednou :)

Jeste nejaka cisla ode me: ja koupil OI 99, 66kW, urcite stocena - odhad 250000km, vybava slx i s el sibrem za 144000, prumerna z pocitace 5.3 najeto od srpna 16.000km, vzali jsme ji s kamosem-mechanikem na zvedak, prosli, zmerili tlaky, precetli soft a pak sem ji zaplatil :) nejaky mouchy ma ale podle zdejsiho fora nejsou myslim typicke (problem s posilovacem brzd, central lz dveri)

goodluck!

Cau,

diec za tip na tipcars, mrknu na to. Ja jsem zjistil, ze nemam jeste jasno jestli 1.6 s LPG nebo Tdi. Jak si rikal o kombiku tak to sedi, clovek mozna nakonec zjisti,ze ho vubec nepotrebuje, ale na druhou stranu octavie v kombiku je moc krasna holka. Samozrejme to dopadne jako vdycky, aneb kdyz srdce zatluce a zamiliju se pri koupi je to vyreseno. Dikec za tip

O.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím co tady porád řešíte? Stejně si koupí co bude chtít, jen se zeptal, aby si přečetl něco o naftě i o benzínu, popř. o plynu a sám se rozhodne.

Každopádně Ti přeji, aby si měl šťastnou ruku při volbě :palec2:

Dikec ;)

Editováno: , autor: kawaman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se přidám.

Bazaristi kapitola sama o sobě. V jednom bazaru jsem obhlížel octu napsáno 1,6 100 k, mrknu na výfuk 1 roura? Přiběhl bazarista tak se ptám co je to zač s jednou rourou a on 100 k. Moje reakce "Fakt? To bych chtěl vidět motor." Skočil pro klíče a co nevidím pod kapotou 55kw. Po marném vysvětlování že to není 100k jsem mu ukázal motor své octy a ani tak jsem ho nepřesvědčil. Jo prý, že mám novější s jiným krytem motoru.Po tomto jsem mu už raději nic nevysvětloval. To byl odborník. Chudák který mu uvěřil a chtěl 100 k.

Ahoj,

tak to sedi. Bazaristi aneb jak byt chytry za kazdych okolnosti. Je to smutny ze takovyhle lidi nam prodavaj auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

jeste jedna vec. Cetl jsem tady nadhozenou otazku 1.4MPi, 55kW. Vidam sem tam inzeraty na tuhle variantu a divny je, ze ty auta jsou pomerne levny. Je to tak spatny, nebo je to tak jak jsem tu cetl, ze to i na octavu staci? Na takovy auto mi prjde 1.4 malo.....ale na druhou stranu proc ne? Vetsinu casu stejne budu jezdit ve dvou....ale jde o to, aby se dalo sem tam i predjet, aneb jak nezustat vedle avie v levym pul hodiny :feve:

Pokud nekdo ma zkusenost taky to sem hodte

Dikec octavamani

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

jeste jedna vec. Cetl jsem tady nadhozenou otazku 1.4MPi, 55kW. Vidam sem tam inzeraty na tuhle variantu a divny je, ze ty auta jsou pomerne levny. Je to tak spatny, nebo je to tak jak jsem tu cetl, ze to i na octavu staci? Na takovy auto mi prjde 1.4 malo.....ale na druhou stranu proc ne? Vetsinu casu stejne budu jezdit ve dvou....ale jde o to, aby se dalo sem tam i predjet, aneb jak nezustat vedle avie v levym pul hodiny :feve:

Pokud nekdo ma zkusenost taky to sem hodte

Dikec octavamani

že by 1.4 55Kw byla zase v ojetinách tak levná to bych teda neřek.Každopádně 1.4 55Kw 16V nahradila 1.6 55Kw, která už je přeci jen starší koncepce.1.4 55Kw bude asi důstojná náhrada.Ačkoliv má nižší objem disponuje 16V rozvodem.Praktické zkušenosti nemám, ale parametry zrychlení a max. rychlosti jsou stejné, nebo velice podobné jako u 1.6 55Kw(Max. rychlost 170Km/h, zrychlení z 0 na 100Km za +-15s). Šestnáctiventil bude mít jednu výhodu-gradaci výkonu ve vyšších otáčkách a nejspíš jednu nevýhodu oproti 1.6 55Kw 8V-nebude táhnout tak dobře odspodu. Zkrátka 1.4 55Kw je důstojná náhrada za 1.6 55Kw. Na obyčejné ježdění ve dvou by taky stačila-můj názor ;)

1.4 44Kw pochází z Fabie a je to "škodovácký" motor.Tedy motor s koncepcí škoda tj. rozvod OHV 2ventily na válec.Za jeho předchůdce se dá označit 1.3 MPi 40a 50Kw z Felicie.Oproti ní má několik změn: nový blok,hydraulické vymezení vůle ventilů, lehčí písty, vyvažovací protizávaží na klice a elektricky ovládanou škrtící klapku(E-gas). Výhoda je asi řešení rozvodů řetězem-takže nezničitelný motor. Těď si jen vzpomenout na parametry-ha-už to mám: max. rychlost 160Km/h, zrychlení z 0 na 100Km za 18.5s. potáhne dobře od spodu ale na razantní předjíždění asi nebude.Poslouží spíš na kratší cesty po městě řekněme s autem obsazeným dvěma osobami, případně na silnice I. a II. třídy.Dálnice 5x týdně by pro něj asi byla vražda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O 1.4 55 kw si myslím, že to bude asi tak srovnatelné s 1.6 55 kw. Můj kolega má tuhle 1.4 v Golfu IV, 3 dvířko, a služební používá Fabii Combi se stejným motorem a říkal, že mu to připadá na dynamice stejné. Je fakt, že Fábka je dost těžké auto a ten 3 dveřovej Golfík je lehčí než Oktáva. Myslím si, že na klidné ježdění s většinou prázdným autem nebo ve dvou lidech to nebude až tak moc špatná motorizace, jen jí bude problém sehnat s nějakou lepší výbavou. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau

Asi 2 roky jsem měl Octavii 1,8 20V bez turba r.v. 1998. Nějakej šikulka tam namontoval LPG se starým směšovačem BRC (při zapnutí LPG se odpojilo vstřikování). Moc jsem o tom tehdy nevěděl, ale v každém případě bych si příště dával větší pozor co kupuji. Byly s tím dost problémy a většinou jsem jezdil na benzín. Co se týká motoru tak když měl vysoké otáčky tak jel slušně. Spotřeba 8 až 9 l podle stylu jízdy a období. Možná jsem neměl štěstí, ale za těch 30 000 km měla dost poruch . Nikdo nikdy neví kolik auto mělo najeto :o(. Kilometry na tachometru jsou nejspíš jen na ozdobu. Uvažoval jsem o přestavbě plynu na vstřikování, ale nakonec jsem ho prodal.

Neříkám že bylo špatný, ale mám čerstvě Octavii 1,9 tdi r.v. 2001 66kw a zatím jsem spokojený a za benzín bych neměnil i když 15 000 - 20 000 km ročně není moc. Ještě uvidíme :o).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Prodávám svojí A6tku (2,5TDi, 180koní, Avant, Q..) a vyhlídnul jsem si místo ní O1 1,9 TDi, 81kW, r.v. 2003 výbava Laurin a Klement v max. palbě (nemá to snad jen 4x4) za 270tis. Je to normální cena anebo je to drahý a mám se radši podívat po něčem jiném?

Poraďte plz...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prodávám svojí A6tku (2,5TDi, 180koní, Avant, Q..) a vyhlídnul jsem si místo ní O1 1,9 TDi, 81kW, r.v. 2003 výbava Laurin a Klement v max. palbě (nemá to snad jen 4x4) za 270tis. Je to normální cena anebo je to drahý a mám se radši podívat po něčem jiném?

Poraďte plz...

Záleží hodně na stavu a počtu najetých kilometrů jestli to bylo bouráno či nikoliv jestli je serviska ,jestli je to po prvním majiteli ,jestli je to dovoz atd.atd. jinak jestli je to všechno top stav tak to jde :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží hodně na stavu a počtu najetých kilometrů jestli to bylo bouráno či nikoliv jestli je serviska ,jestli je to po prvním majiteli ,jestli je to dovoz atd.atd. jinak jestli je to všechno top stav tak to jde :palec2:

126tis. km, se serviskou a po prvním majiteli, koupeno v CZ.. tohle vše aspoň píšou, jakej je opravdovej stav nevím, musel bych se zajet podívat... jako tipuju že to bude určitě stáhnuté, jde o to jak moc, že? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

126tis. km, se serviskou a po prvním majiteli, koupeno v CZ.. tohle vše aspoň píšou, jakej je opravdovej stav nevím, musel bych se zajet podívat... jako tipuju že to bude určitě stáhnuté, jde o to jak moc, že? ;)

No právě to je u nás ten největší problém se na to mrkni a uvidíš a o ceně bych se snažil smlouvat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prodávám svojí A6tku (2,5TDi, 180koní, Avant, Q..) a vyhlídnul jsem si místo ní O1 1,9 TDi, 81kW, r.v. 2003 výbava Laurin a Klement v max. palbě (nemá to snad jen 4x4) za 270tis. Je to normální cena anebo je to drahý a mám se radši podívat po něčem jiném?

Poraďte plz...

Pokuď bych mohl mluvit za sebe, tak za 270.000 CZK pouze r. 2003??? To bude letos už 5 roků staré auto a to je dost (!)

Navíc: kolik za 5 roků má "oficiálně" najeto? Na tachometru pravdivých alespoň 150.000 km? To už je dost..

Pokuď to bude méně, tak bude asi na 98% stočený tachometr..

Každopádně já sám bych po svých zkušenostech šel jinou cestou: co nejmladší auto, klidně i s minimální výbavou..

To je jen můj názor a budu chápat, když někdo nebude souhlasit :palec2:

důvod editace: aha, uklouzlo mi, že píšeš 126.000 km. Tak to bude pravděpodobně stočené.. kol103

Editováno: , autor: Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě to je u nás ten největší problém se na to mrkni a uvidíš a o ceně bych se snažil smlouvat :)

Ještě jednu věc, vím že to teď dubluju, ale mám VAGa, ale nevím jak s jeho pomocí vyčíst km z řj motoru. Poradíte? Plus na co si dát tak nejvíc pozor. U té mé audiny to byly hlavně vačky a přední náprava co se sralo tak nejvíc, ale nevím co je achilovkou oktávek...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokuď bych mohl mluvit za sebe, tak za 270.000 CZK pouze r. 2003??? To bude letos už 5 roků staré auto a to je dost (!)

Navíc: kolik za 5 roků má "oficiálně" najeto? Na tachometru pravdivých alespoň 150.000 km? To už je dost..

Pokuď to bude méně, tak bude asi na 98% stočený tachometr..

Každopádně já sám bych po svých zkušenostech šel jinou cestou: co nejmladší auto, klidně i s minimální výbavou..

To je jen můj názor a budu chápat, když někdo nebude souhlasit :palec2:

důvod editace: aha, uklouzlo mi, že píšeš 126.000 km. Tak to bude pravděpodobně stočené.. kol103

No kilometrů se tak nebojím. Např. ta moje audi má teď 285tis., kupoval jsem ji se 233tis. km a pořád slouží jak má.. A právě u ní jsem zjistil, že mi tam chybí např. vyhřívané sedačky a volant, že nechci tiptrona ale manuál a tak, takže pro mě je nejdůležitější na autě výbava. Jenže já s tím taky najezdím 5tis. měsíčně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jednu věc, vím že to teď dubluju, ale mám VAGa, ale nevím jak s jeho pomocí vyčíst km z řj motoru. Poradíte? Plus na co si dát tak nejvíc pozor. U té mé audiny to byly hlavně vačky a přední náprava co se sralo tak nejvíc, ale nevím co je achilovkou oktávek...
Na vyčtení km musíš mít kabel s hardwerovým klíčem a vyšší verzi Vagu. Třeba 704
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prodávám svojí A6tku (2,5TDi, 180koní, Avant, Q..) a vyhlídnul jsem si místo ní O1 1,9 TDi, 81kW, r.v. 2003 výbava Laurin a Klement v max. palbě (nemá to snad jen 4x4) za 270tis. Je to normální cena anebo je to drahý a mám se radši podívat po něčem jiném?

Poraďte plz...

Uz tu bylo receno spousta rad a tak to reknu ve skratce,.... 270 je pekna cena ,ale da se poridit i levneji . Kolega ma to same L&K s chipikem na udajnych 103kW z 81,dodelanym 6gangem ...a zbytkem co k laurinam patri.+ nejake ty dopnky Rs naraznik ,spotrovni maska,pokoveni oken ,dve sady kol atd...Byla to dobra koupe pred rokem za 250 000 ...r.v taky 03

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť to 704 přímo nabízí . Pokud stihnu tak dám zítra obrázky.

No už jsem na to přišel.. Mě jaksi nenapadlo juknout do automatickejch příkazů - tam je tlačítko jak kráva "Čtení skutečné hodnoty tachometru". Ale docela se divím, že to moje audina nepodporuje.. Nevíte od kterého roku se to dá vyčítat??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...