Přejít na obsah

Volba tlumicu


krysarr

Doporučené příspěvky

tak uz jsou tam a panove,musim rict je to daleko lepsi. Narazy jsou cejtit mozna malinko vic,nebo ne vic,ale ta rana je takova jina,ale co se tyce prujezdu zatackama,tak to jsou nebe a dudy oproti tem seriovkam. Sice to jako neni uplne bez naklonu,ale je fakt tak o polovinu mensi. Ono aby to bylo uplne bez naklonu by to chtelo jeste asi ty pruziny. Nicmene kdyz vezmu v potaz,ze origo tlumice ve Skodovce stojej jeste vic,nez tyhle Kayaby,tak to mam jasne vybrano a fakt doporucuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak uz jsou tam a panove,musim rict je to daleko lepsi. Narazy jsou cejtit mozna malinko vic,nebo ne vic,ale ta rana je takova jina,ale co se tyce prujezdu zatackama,tak to jsou nebe a dudy oproti tem seriovkam. Sice to jako neni uplne bez naklonu,ale je fakt tak o polovinu mensi. Ono aby to bylo uplne bez naklonu by to chtelo jeste asi ty pruziny. Nicmene kdyz vezmu v potaz,ze origo tlumice ve Skodovce stojej jeste vic,nez tyhle Kayaby,tak to mam jasne vybrano a fakt doporucuju

A tos jeste nejel se mnou lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Tak poznatky k B4 po dnesnim testovani....

1) mnohem vic se to naklani, i kdyz proti origo a Sachsu minimalne. Taky je to tim, ze jsem si odvyk, na ULTRA SR se to nenaklanelo vubec.

2) sezeni na silnici - parada, jizda je prijemnejsi nez na ULTRA SR, neni si clovek tak jistej, cim vyssi rychlost, tim vic je to znat. Na spatny silnice to sedi lip, pac to neodskakuje.

3) zmeny pruhu ve velky rychlosti - ULTRA SR to bylo uplne jedno, losi test pro to byla srandicka, tady se to zhoupne, ja se leknu a sem tam, kde sem chtel byt, jen to zhoupnuti tam je :)

4) zatacky - naklani se to, s tim clovek musi pocitat, ja se zatim lekam :) Je potreba najet do zatacky pomalejs, ale jen mirne, cekal jsem to horsi, rozhodne to dovoluje dost. Na spatnym povrchu si muzu tady u nas na sjezdu z dalnice, kde jsou takovy varhanky, jet 60km/h a necitim se na hrane, tak 10km/h by jeste slo uplne v pohode, vic uz by to bylo o drzku. Na ULTRA SR jsem to bral cca 50km/h a mel jsem co delat. Na takovym "testovacim" velkym kulataku, co tu mame, s mirnyma hupama, jsem to zkousel dneska s mirne podhustenym zadkem...na ULTRA SR jsem to bral max kolem 75km/h a citil jsem, ze uz jsem na hrane, uz se to i naklanelo a prdel jela jinudy :) Ale porad to slo a mozna by to jeste sneslo, ale na to se v provozu bojim, to zkouset. Na B4 se to mnohem vic nahne, s cimz se musi pocitat. Objel sem si ho dneska 3x, zkousel jsem, kam muzu. Pri 60km/h bylo auto dost nahnuty, ale jeste by to dovolilo a prdel porad drzela stopu naprosto s prehledem. Az se s tim trosku sziju, zkusim vic, kdyz se clovek prenese pres to nakloneni, zda se mi, ze v mistech se spatnym povrchem jsem schopnej jet dokonce rychlejs nez na ULTRA SR, protoze to neodskakuje. Na snizenym podvozku by to ale byla skoda, tam bych rozhodne nechal i ty sportovni, mit to snizeny a naklanet se, i kdyz trochu min, by bylo divny. Pri projeti prudky zatacky na dalnici 150-160km/h byly ULTRA SR vyrazne jistejsi, ale pac jezdim nejvic po meste, asi jsem zvolil dobre, uvidime, co udela kazdym dnem z GB dorazivsi Powerflex

5) komfort - zadna houpacka to neni, naopak, pokud bych mel dat stupnici 0-100, kde 0 je origo a 100 je ULTRA SR, jsou ty Blbstajny tak na 80 bodech. Prejezdy lezicich policajtu jsou skoro stejny, trochu vic se to zhoupne, jinak to drncne dost podobne, musi se prejizdet opatrne. Jinak zmizelo takovy to neustaly jemny podrncavani na vajglech a podobne velkejch nerovnostech, to je pryc, stejne jako je pryc takovej ten prvni hodne neprijemnej, prudkej naraz po vjeti do diry nebo na nejakou pricnou nerovnost, je to mekci. Kostky jsou vyrazne snesitelnejsi.

6) prubeh razu - Kayaby v tomhle jednoznacne vitezi, pri vjeti do diry zadny mlaceni, bouchani atd. I je to takovy jemnejsi. Pak po chvili B4 a pak dlouuuuuuho nic a pak ten zbytek, co jsem mel moznost vyzkouset a vsechno to mlatilo - Monroe, Sachs, HP ...

Tak treba se moje silenstvi s tlumicema bude nakonec nekomu do budoucna hodit....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snazil sem se :)

Uz sem si trochu zvyk, tak tomu davam kour i do zatacek, a pri krajnich situacich to absolutne nestiha to, na co sem zvyklej. Holt ty Kayaby byly tvrdy a hrozne mi to chybi, ale to cestovani po Praze je zase snesitelnejsi. Dneska sem byl na rehabilitacich a nedopad moc dobre, tak kdyz to nekam neposlu, asi sem udelal dobre :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,našel jsem tuto diskuzi a ani ji nějak nepročítal.Mám ale zkušenost ještě z favorita na AL-KO (žluté)plyn-kapalina a dobrý,kolega je pak dával do Golfa IV a taky chválil.Dal jsem pak ještě pružiny INTERALLOY a bylo to úža.Tak jen tak na okraj. ;)

No a mně zase oba přední tlumiče AL-KO na Formanovi během půl roku vytekly. A jeden dokonce i po výměně, takže 3x vadnej tlumič.... Je to firma co dělá sekačky apod.

Na Oktu bych to nedal ani náhodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Kdyz rozebirate ty tlumice, kdo je vyrobce pro skodu na ORS? nebo tam jsou normal tlumice a jen tuzssi pruziny? na kolik prijdou ORS tlumice? ...ORS se me zda nejlip naladena pro sviznou jizdu ;)

Tlumice jsou Monroe...teda aspon na zadnich je to vyrazeno...na predni jsem si vyrobce nevsiml...ale asi taky Monroe

Na posledni otazku bych take rad znal odpoved....taky bych uz rad vymenil tlumice a nevim, co tam dat. Myslite, ze ty Kayba Excel G bych mohl dat na ORS?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz rozebirate ty tlumice, kdo je vyrobce pro skodu na ORS? nebo tam jsou normal tlumice a jen tuzssi pruziny? na kolik prijdou ORS tlumice? ...ORS se me zda nejlip naladena pro sviznou jizdu ;)

Tlumice jsou Monroe...teda aspon na zadnich je to vyrazeno...na predni jsem si vyrobce nevsiml...ale asi taky Monroe

Na posledni otazku bych take rad znal odpoved....taky bych uz rad vymenil tlumice a nevim, co tam dat. Myslite, ze ty Kayba Excel G bych mohl dat na ORS?

To bude podle me o dost mekci, nez origo RS

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz rozebirate ty tlumice, kdo je vyrobce pro skodu na ORS? nebo tam jsou normal tlumice a jen tuzssi pruziny? na kolik prijdou ORS tlumice? ...ORS se me zda nejlip naladena pro sviznou jizdu ;)

Tlumice jsou Monroe...teda aspon na zadnich je to vyrazeno...na predni jsem si vyrobce nevsiml...ale asi taky Monroe

Na posledni otazku bych take rad znal odpoved....taky bych uz rad vymenil tlumice a nevim, co tam dat. Myslite, ze ty Kayba Excel G bych mohl dat na ORS?

To bude podle me o dost mekci, nez origo RS

kdyz jsem se dival na auto-kely...tak tam maji tlumice monroe reflex na ORS. A ku podivu jsou uplne stejne jako nabizeji na Oct 1.8T....tak pak nevim...Kolik muzou stat ty orig. ve skodovce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jste někdo O1 benzín a diesel? Dokázali byste popsat rozdíl v naladění podvozku? Měl jsem 5let O1 liftback 1.8 20V 92kW 1997, teď mám skoro rok O1 combi 1.9TDi 66kW 2003 a rozdíl v naladění podvozku je hrozně veliký. Ten kombík v dieselu je strašně měkký, kolíbá se a houpe se hrozně moc v porovnání s tím benzínem, co jsme měl před tím. Gumy jsou stejný, tam rozdíl nebude. Ten benzín byl fakt super, dobře seděl, ten diesel je jak na vodě, docela mě zaráží, jak se to moc liší. Tohle měkký naladění mě nedává moc jistotu, když je mokro a teploty pod nulou, nepoznám úplně dobře, kdy se kýve auto na podvozku a když už kloužou gumy. Může hrát roli i facelift? Jako že by byl více do komfortu? Mě ta nejistota moc komfortní nepříjde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s benzínákem sem si sjel jen pár km ale vlastním TDI a řekl bych že je to měkčí ale házel bych to na vyšší hmotnost,záleží ale na tlumičích pera samostatně vozidlo nestabilizují,pomůže i výměna silentbloků a gum na stabilizátoru.nebo kup tuning někde sem to viděl v akci asi za 8 litrů v akci komplet pružiny tlumiče asi na www.skodaoctavia.cz asi tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jste někdo O1 benzín a diesel? Dokázali byste popsat rozdíl v naladění podvozku? Měl jsem 5let O1 liftback 1.8 20V 92kW 1997, teď mám skoro rok O1 combi 1.9TDi 66kW 2003 a rozdíl v naladění podvozku je hrozně veliký. Ten kombík v dieselu je strašně měkký, kolíbá se a houpe se hrozně moc v porovnání s tím benzínem, co jsme měl před tím. Gumy jsou stejný, tam rozdíl nebude. Ten benzín byl fakt super, dobře seděl, ten diesel je jak na vodě, docela mě zaráží, jak se to moc liší. Tohle měkký naladění mě nedává moc jistotu, když je mokro a teploty pod nulou, nepoznám úplně dobře, kdy se kýve auto na podvozku a když už kloužou gumy. Může hrát roli i facelift? Jako že by byl více do komfortu? Mě ta nejistota moc komfortní nepříjde.

Mame v rodine dve Octy, benal MR98 a TDi MR01, benal je tvrdsi, auto je celkove lehci, takze asi i tim, ale ted uz ma podvozek z puvodniho jenom pruziny, takze je to nekde jinde. TDi je vyrazne komfortnejsi, ale neda se rict, ze by proti benzinaku sedelo spatne. Muj pocit je, ze podvozek po faceliftu je odladenejsi, takze je komfortnejsi, ale pritom sedi zhruba stejne, mozna u toho TDi o trochu hur. Kdyz za to vemu v prudky zatacce nebo pri prudky zmene pruhu, ten benzin byl na origo jistejsi, asi tou vahou, TDi vylozene vlaje s origo tlumicema za motorem. Takze i do toho TDi ted prijdou rozhodne tvrdsi tlumice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...