Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


kapl

Doporučené příspěvky

Před chvilkou mi volal Tygřík abych si pustil bednu, že se budu divit a má pravdu. Ano divím se. Popis cesty je totiž neúplný. Chybí stav vozovky, respektive drsnost jejího povrchu, použité pneu a jejich huštění, celkové zatížení auta… No prostě chce to ještě dopilovat aby to bylo bez chybičky. Pak třeba i já přidám bodíček do hodnocení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen doufám, že Strýček_BOB nedosáhl rosného bodu a nepřestane se s námi bavit. ;) Tak tomu se říká motýlí efekt v praxi, tedy teorie chaosu. Motýlí mávnutí křídel v Číně může způsobit tajfun v Americe. Jak malá nevinná poznámka rozpoutala povedenou megagiga taškařici. Jo na blbosti jsme experti. :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tož lidi nemohu si pomoct, já dlouhodobě jezdím za průměrných 7l (najeto něco okolo 9000km), jezdím 50:50 město-meziměsto, dálnici využívám sporadicky. Posledně(měsíc zpátky cesta do Dolní Moravy - Jeseníky) jsem jel Ostrava - Olomouc po dálnici, zaplý tempomat na 140km/h (možná o chlup víc) a spotřeba na dálnici přes deset litrů. Což je docela maras... V autě jsem měl svou hezčí polovičku a dvě děti.

Za necelý měsíc jedu do Chorvatska (samo plně nabalen) a mám hrůzu, že budu stát u každé třetí pumpy. Vlastně nechápu, jak to některým na tempomat (140km/h) může jet za 7-8 litrů. Opravdu nechápu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to maty13: Chorvatsko tam 7,0 při průměru 70 km/hod (Slovinsko jsem jel po okreskách a potom více jak hodinové popojíždění na hranicíh s Chorvatskem), zpět 7,2 při průměru 85 km/hod (80% po dálnici). Styl jízdy - to co předpisy dovolují - dálnice tempomat 135. Obě cesty většinu s klimou, vozidlo plně naloženo. Běžně jezdím taky za 7 - město, okresky a trocha dálnice.

Editováno: , autor: jarek95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to maty13: Chorvatsko tam 7,0 při průměru 70 km/hod (Slovinsko jsem jel po okreskách a potom více jak hodinové popojíždění na hranicíh s Chorvatskem), zpět 7,2 při průměru 85 km/hod (80% po dálnici). Styl jízdy - to co předpisy dovolují - dálnice tempomat 135. Obě cesty většinu s klimou, vozidlo plně naloženo. Běžně jezdím taky za 7 - město, okresky a trocha dálnice.

Už jsem pomalu začínal mít komplexy, jeden jezdí za 5,1, druhý za 5,9... :)

Jsem zvědav, jak auto bude šlapat, když bude plně naložené. Bude to jeho první větší zatěžkávací zkouška.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tož lidi nemohu si pomoct, já dlouhodobě jezdím za průměrných 7l (najeto něco okolo 9000km), jezdím 50:50 město-meziměsto, dálnici využívám sporadicky. Posledně(měsíc zpátky cesta do Dolní Moravy - Jeseníky) jsem jel Ostrava - Olomouc po dálnici, zaplý tempomat na 140km/h (možná o chlup víc) a spotřeba na dálnici přes deset litrů. Což je docela maras... V autě jsem měl svou hezčí polovičku a dvě děti.

Je to tim, ze jsi normalni clovek co nedela machra na foru a na silnici nebrzdi provoz :palec2:.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak moje postřehy se spotřebou. Vrátil jsem se z dovolené v Chorvatsku. Motor má najeto jen 6000 km . Jeli jsme 4 dospělé osoby a plný nacpaný kufr (kufr i uprostřed mezi zadními sedadly). Najeto celkem 2400 km a průměr za celou dovolenou 7,4 l. Při cestě podél moře na magistrále bez kufrů a jízda do rychlosti 100km/h byla krásných 5,6l . Na dálnici při jízdě 130-140 jde spotřeba v pohodě nad 8,5l. Na zpáteční cestě ujeto 1100km , průměrná rychlost 87km/h ( na dálnici nejčastěji 115-125km/h, občas i 140km/h) a spotřeba 7,6 l/100 km. Motor šlapal jak HODINKY. Jinak mě potkaly před Splitem kroupy jak malé vajíčka a ikdyž jsem ihned zajel do uličku se schovat mám asi 10 ran z toho jedna na blatníku jak od kopyta. Tak v ponddělí jdu řešit pojišťovnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes jsem dal sám Plumlov - Ostrava Poruba a zpět. Tam 111km, průměrná spotřeba 7,6l/100km, průměrná rychlost 74km/h, suchá vozovka, klima zapnutá, slabý boční vítr, většinou tempomat, jízda předpisově, kromě asi jednoho úseku kdy se mi připletl do cesty bl... se Seatem v místě, kde bylo omezení (opravovali vozovku), nemohl holt přibrzdit, musel všechny předjet a dal mi takovou myšku, že jsem myslel, že se podívám, co veze v kufru. :aggressive: Co pak chlapec předváděl mě utvrdilo v tom, že za ním určitě nepojedu. Zpátky 111km, průměrná spotřeba 8,5l/100km (splnil se mi sen! :D ), průměrná rychlost 86km/h (v tomto směru bylo méně dopravních omezení), zapnutá klima, mírný boční vítr, celou trasu jsem jel předpisově. Omlouvám se, že nemám vlhkost , výškový profil trasy, rosný bod. Na přání dodám mapu trasy.;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě snad opravdu hrábne. Opět mi auto hlásí, že mám málo oleje. Dolévali mi v servisu před 4 000km. To je divné. Když jsem se díval na měrku, bylo to na minimu. Dolil jsem zbytek oleje, půl litru, abych mohl aspoň do obchodu na nákup. Zítra jedu do servisu, ať se na to mrknou. :wallbash::help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vážení a milé, či milí, prostě všichni příznivci 1.2 TSi - já se na chalupě v tomto podivném druhu letních měsíců trochu nudil a při myšlence na dlouhodobou spotřebu jsem i při své velmi nesourodé skladbě druhů komunikací, různých povrchů, profilů, jízdního stylu, klimatických podmínek atp. došel u mého Yetiho k celkovému průměru +- deci ke spotřebě 7 L / 100 km, výpočet dle natankovaných litrů u stejné podotýkám neznačkové benzinky v MB a také proto, že nemám MaxiDot, který by mi pořád hrozil za kolik strašných litrů právě jedeme, provoz jeden až čtyři dospělí, Yetík prázdný i naložen věcmi na 14 dnů, časté jízdy po městě, okresky skoro sto, dálnice 130, kopcem dolů na volnoběh a nerad za někým jedu celý kopec s nohou na brzdě, jízdní styl zastávám dle podmínek svižný, takže za mne - já jsem velmi spokojen, počítáno na 21 tis. km co auto má najeto, já na něm najel od půlky prosince 2010 doteď 7 tisíc zábavných km ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě v servisu uklidnili. Toho půl litru stačilo. Kdyby něco tak mám prodlouženou záruku. :wacko: Ale stejně je to divné, i když v návodu píší že spotřeba oleje může dosahovat podle stylu jízdy a profilu tratě až 0,5 l na 1000km. Několikrát jsem cučel do motoru a v garáži pod auto, jestli není loužička, technik taky. Nic. Tak asi jak jsem já na sladké, tak můj Yetík rád mlsá olej. Stejně jdu za necelých 5 000km na výměnu, tak se hukáže.

Editováno: , autor: Tygrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám Yetíka (1.2TSI) od října 2010 a už mám najeto cca 23000 km. To jsem s předchozí Felicii najel za 2 roky... Za celou dobu provozu jsem se nesetkal s nějakým problémem (týkajícím se motoru, morální problémy mám s plasty v interiéru - to je fakt hrůza, nic nevydrží). Co se týká servisního intervalu, tak ten jsem si nechal změnit na 15000 km nebo 1 rok. Jinak právě jsem se vrátil z dovolené v Chorvatsku: 3 dospělí a 2 děti v autě, kufr naložený po strop, cesta Morava po okreskách, Slovensko, Maďarsko a Chorvatsko dálnice, cesta tam byla dlouhá 1193 km, průměrná rychlost 91km/h (nejvyšší 155 km/h) spotřeba 6.5l/100. Dálnice na tempomat 120-130km/h. Na zpět to bylo víc do kopce a jel jsem i rychleji, takže spotřeba skončila na 7.2l/100. Podle GPS jsem si ověřil, že auto v celém rozsahu rychlostí ukazuje o 5 km/h více, než je skutečná rychlost. Zajímalo by mě, jakou máte zkušenost s jízdou po dálnici vy. Z mého subjektivního pohledu v rychlostech nad 120 km/h znatelně vzrůstá aerodynamický hluk v kabině a auto je dost náchylné na poryvy větru, takže jízda v rychlosti vyšší než těch cca 120 km/h mě moc neláká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem z kvalitou plastů spokojen, trošku Ti nerozumím Myspuline, protože plasty ve Felicii se s Yetíkem nedají srovnávat. Na aerodynamický hluk upororňovaly už na počátku testy v motoristických pořadech, Yeti není kulaťoučké autíčko a také máš relativně tichý motor. S poryvy větru v Yetíkovi nemám problémy. Ano, je to horší než např. u Octavie nebo Superba (jsou nižší), ale lepší než v Roomsterovi, nemluvím už o Felicii. Jízda nad 120km/h mi nedělá problémy. Vvzkoušel jsem i maximálku (díky řidiči Felicie, který při předjíždění začal zrychlovat ;) ) a Yetík seděl perfektně. :) Po dálnici obvykle jezdím na tempomat 130km/h a jízdu si užívám. S tachometrem máš pravdu, navigace mi také ukazuje o cca 5 - 7km/h více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chystám se ve středu s yetíkem do Chorvatska, už se nemůžu dočkat na cestu. Zatím jsem snad nejdelší cestu absolvoval na Rozkoš :) ... Hlevně budu zvědav na spotřebu, pravdou je, že pozoruji velký rozdíl ve spotřebě, když na tempomat jedu 130 nebo 145 (samo dálnice). Zatím jsem vždy jel spíše rychleji, nejinak tomu asi bude na cestě do Chorvatska. Budu Vás po příjezdu informovat o průměrné spotřebě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...