Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


kapl

Doporučené příspěvky

Ano Pawouku, to se psalo.

Omlouvám se, pokud teď napíši něco, co jde zdánlivě mimo 1,2TSI a Yetiho. Jelikož jsem po operaci kolene a nemůžu se teď moc hýbat, čtu. Takže jsem za 2 dny pročetl i starší Světy motorů, Autotipy a Auto 7, dokonce rubriky, které mě nezajímaly. A byl jsem dost překvapen, kolik aut a s čím má problémy. Jen ty rozvody, které se tu přetřásají! Kromě Peugeotů jsou to třeba i trojkové Bavoráky! A to už nemluvím o ojetinách. Srovnání recenze nového modelu a za pár let recenze ojetiny z bazaru (zkušeností z provozu za léta) je opravdu zajímavé. Takže všude je něco. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimo to určitě není,jelikož jsem pravidelným čtenářem SM a náhodným různých jiných motorisitických časopisů a webů,tak je mi známo,že řetězy v posledních letech stojí za prd skoro ve všech značkách,které se odváží je použít. :kol-32: Jen mi přijde,že u těch TSI tyto problémy přicházejí příliš brzy. A přístup koncernu je mizerný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz: Musel jsem koupit Kanaco M180 odpuzovač kun. Kdo jste ho zapojoval?Kde najdu ty "svorky15"??, kam se připojuje mínus? U Yeti, tak aby to fungovalo -zapínalo při vypnutém motoru. Dík. (bedýnka na ovoce nad kterou jsem najížděl přestala fungovat,asi nějaká extrémně štíhlá kuna...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Už mám konečně ten plašič kun správně připojenej. Musel jsem do autoriz.servisu a stálo to 420kč za půlhodinku montáže ale jsem spokojenej. Pokoušel jsem se to připojit pomocí celkem dvou melouchářů "autoelektrikářů" ale to nevyšlo protože každej je velkej profík dokud se od něj opravdu něco nevyžaduje a připojit to jen na akumulátor ... a říkat že takhle je to dobrý...?

Pak jsem dal s příjmacím technikem diskuzi na téma vytahaný př.řetěz a jak mě v zimě ve dvou servisech vyhodili a světe div se zase jsem neuspěl. A když jsem startoval tak to zase kráááásně drnčelo. simply never....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Hola,

vim ze jde o 1.2 TSI Skoda only... ale pro vasi informaci, (rad toto forum sleduji) mam auto Seat leon 1P taky s motorem 1.2 TSI/77kW. Prumerna spotreba pri dennim jezdeni je 6.8 l/100km (totez vypadlo z webu ceskybenzin.cz), kam davam tankovani od koupe auta - tedy realne spotreby.

Auto slo do servisu po roce pouzivani (10tisic km + nahlaseno chrateni z motoru). Vymenili rozvodovy retez, napinak a dali novy LL olej (olej i filtr jsem jiz menil po 6k jinde) a to vse v ramci jakesi koncernove akce... vse za cenu 0,- kc. Preji hodne pohodovych kilometru s 1.2 TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po delší době se hlásím:) Najeto zatím 145tis km a motor běží bez problému dlouhodobá spotřeba je 5,8 litru.Jinak krom výměny svíček a překousaných kabelů o kuny, žádná závada.Jo a připravte se na pěknou částku za nové svíčky u 1.2Tsi jsou k mání u autorizovaného prodejce za 425 kč za kus a bohužel nejde tam dát nic než originál.Jen na http://www.cc-autodily.cz je mají k mání za polovic.Ale to už asi bude většina vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viktor Koska, gratuluji k nájezdu a můžu poprosit o trošku informacích ?Olej měníte a jakej po kolika km a kolik ho žere ? Jak ste snim celkově spokojen ?Co jste na motoru za tu dobu vyměnil a jak jezdí po podložkové akci diky . Mám zatím najeto o 110tkm mín a motor jede fajn

Editováno: , autor: zbek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, ty motory jsou absolutně v pohodě, jak už sem řekl jak se o ně kdo stará odvedou mu tu správnou službu.Jinak teda ty informace: Olej měním po 15tis.Jinak tam lejuSHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W 30 5 LITRU PLNA SYNTETIKA - LONGLIFE 04 VW 504.00 a nebo když není na skladě tak CASTROL EDGE 5W-30 - 5 LITRU SYNTETICKY LONGLIFE II+III VW 504.00. I když to je longlife je to fakt lepší měnit po 15 tis. Jinak jednou přetáhl výměnu asi o 4 tis a doléval jsem cca 700 ml. Jinak nikdy si to nevzalo, aby se rozsvítila kontrolka, jen jednou. Už bylo řečeno vyměnil jsem rozvody na základě servisní akce škody auto a proběhla výměna svíček a kabeláže ke svíčkám, došlo k propálení kabelu a probíjení do kostry auta a následné zničení svíčky na 3 válci.Proto byli vyměněny všechny.Tohle upozorňuji mrkněte se jestli máte kabeláž s zesílenou bužírkou, může se stát, že dojde k propálení, pak vám auto pojede na 3 nebo 2 válce :). Nakonec mi je překousala kuna a měl jsem jak se říká vykuněné auto. Jinak na motoru žádná závada, sem absolutně spokojen, výkon mě bohatě stačí, jezdím sám a nebo s přítelkyní. Dlouhodobá spotřeba je 5,8 dá se dostat míň, ale to se fakt člověk loudá.Ještě jezdím na pneu 205/55 R16, pokud tam dáte 215 spotřeba vyleze o půl litru více, ale není to tak tvrdé:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po roce jsem opět absolvoval 1060 km dlouhou cestu na jadranské pobřeží, tak ve stručnosti popíšu své poznatky. Auto šlapalo jak hodinky, 90% dálnice (většinou na tempomat okolo 140km/h), klimatizace tam i zpět zhruba 1/3 cesty, pneu 225 R17. Auto se nezaleklo žádného kopce a byť plně naložené (4 osoby a spousta harampádí), tak bylo slušným konkurentem aut s německou posádkou. Nutno dodat, že na Poláky jsme neměli, ale ti jezdí jak prasata (to tady ovšem popisovat nechci..).

Cesta tam - průměrná rychlost 95 km/h se spotřebou 7,5l/100km.

Cesta zpět - průměrná rychlost 100 km/h se spotřebou 7,9l/100km.

Pravdou je, že jsem opravdu nejel "na spotřebu", snažil jsem se trasu, za pomocí bezpečnostních přestávek, projet v co možná nejkratším čase. Přesto mé děti byly vždy ke konci - řečeno fotbalově "na červenou".

Dlouhodobou spotřebu mám 6,8l/100km, což odpovídá mé představě. Spotřebu pana Kostky obdivuji, nicméně já nemám šanci se na takové číslo dostat a ani to zkoušet nebudu :kol-28: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdravím.Jeden postřeh. Tady si koupil chlápek letos někdy v květnu novou Octavii1.2Tsi,má najeto pár tisíc a je z toho hotovej,znechucenej,pořád jezdí do servisu,zlobí studené starty,turbo a jen pořád přehrávají soft.Tak se jen divím že se ten(exot),ten motor projevuje čím dál tím stejně.....Jinak mě se to tak nějak postupně sklidnilo ,akorát mám trochu strach co udělají s motorem mínusové teploty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co by, bude mu zima a pokud je s novým softem tak Tobě by už neměla být. Nový soft víc šoustá s tou clonou na čerpadle a krapátko teplé vody se ukáže dřív v topení.

Konstruktéři přišli na to že v tom jezdí lidi, kterým může být v zimě celkem chladno.

No a pokud "ten" chlápek má ten kolovrátek v záruce a je to více závad tak proč nekontaktuje právníka a bečiní kroky buď o vrácení auta nebo celého motoru.

Look to Roomajz TSi......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve dvou zimách jsem neměl s 1.2 TSI doposud žádný problém,samozřejmě kromě pomalého náběhu topení. Někde jsem četl,že je snad i upravené vstřikování paliva,aby se motor rychleji zahřál,ale to nevím na 100%,protože si nemůžu vzpomenout kde jsem to viděl. :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdravím,

včera první chladnější ráno a po nastartování vyletěly otáčky vysoko a opět řinčení rozvoďáku :-( ach jo , zase mám zavolat do servisu a otravovat je? 2x jsem byl na přehráno softwaru a byl klid. Jinak cestu kterou jezdím denně se spotřebou 5l/100km tak jak je chladněji tak po 5,5l/100km se nedostanu - motor se zahřeje rychleji - upraveno vstřikování. Má někdo podobnou zkušenost s těmi rozvoďáky? Jak mám na servis zatlačit, aby to vyměnili a né jen přehráli soft. Jinak auto máme cca. rok a tři měsíce, najeto 10 000 km, spotřeba 5,8l/100km. Cesty kolem Opavy, nic delšího jsme nepodnikal. Příští rok chcem zkusit Chorvatsko s yetíkem. Díky za případné postřehy.

Editováno: , autor: Michal B.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

schladilo sa a pravdepodobne jazdis kratke trate, tym sa hromadi benzin v oleji. Zriedeny olej vytecie z napinaku a po starte par sekund potrebuje na naplnenie olejom. Retaz vytahana na vymenu nebude, to by rachotilo vkuse.

Riesenia:

1. nevsimaj si to, je to vlastnost tohto motoru, retaz by preskocit nemala a na vymenu rozvodov chod az ked ten hrkot neprestane ani po 5 sec po starte.

2. prebehni auto 100-200km aby sa motor prehrial a benzin z oleja odvetral a bude na chvilu pokoj, kym sa tam zas nenahromadi.

3. hladaj a rob krik v servisoch a mozno najdes servis kde to vymenia a budes mat na chvilu pokoj. ( u mna 1000km)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No já mám teď aktuálně najeto cca 149Tis. Rozvody měněny při 126tis. A poslední měsíc to při nastartování také rachtá a otáčky vyletí nahoru, ale je pravda, že jen když je to studené. Budem se muset na dílně na to podívat, mě totiž zajímá, jestli tam byl dán ten zesílený řetěz.. Jinak doporučuji si koupit Autotip číslo 22 a tam máte napsáno kolika motorů se tento problém s řetězy týká. To mě docela vyrazilo dech a není to jen v rámci VW. No uvidíme jak dopadnu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím,

mezi svátky jsem absolvoval jednu delší trasu. Opava - Bruntál - Malá Morávka - Hvězda a pak pěšky na Praděd a zpět. Celkem 4 lidi a plný kufr všeho možného. Celkem ujeto 130 km, profil trasy tam - neustále do kopečku a výsledná spotřeba 6,9l/100km , cesta zpět stále z mírného kopečku dolů a dostal jsem se na úctyhodných 4,7l/100km, průměrná rychlost tam 65km/ha zpět 63 km/h, auto jsem nešetřil a trošku točil ! Teplota byla kolem 0°C a skoro jasno. V pondělí jdu do servisu na výměnu oleje a zkusím pořešit ty rozvoďáky. Jelikož mi za půl roku končí záruka, mám obavy, že po skončení záruky se něco po*ere a bude malér. Servis mi zatím rozvo'ďak neměnil, pouze přehráli soft řídící jednotky, ale nyní se mi celkem nepravidelně stává, že to opět zařehtá a je jedno jestli je zima nebo teplo. Vzhledem k faktu, že servis se k tomu postavil takto, budu po nich vyžadovat, aby mi dali nějaké garance i po záruce a věřím že se domluvím - snad :-) Celkově podzimní provoz, cestování kolem Opavy a okolí, spotřeba +- kolem těch 6l/100km , takže spokojenost. V pondělí se dám info jak jsem dopadl v servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus jiný servis . Mam ze servisem škoda dobrou zkušenost a při výměně řetězu zjistil že je špatné i vodní čerpadlo . Následně vše vyměněno a motor hezky ztichl ,škoda jen že končí záruka ty jejich ceny sou dost velký

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,dnes mi auto dalo na vědomí že chce do servisu-mám najeto15.060km. Tak se mi to zdá na garanci příliš brzo. Jinak jezdím v průměru za 7,2 až 7,8l/100km a nějak nemůžu věřit že se někdo dostane s obsazeným autem za 6litrů...a nebo ještě níž..Jinak studené starty s příchodem zimy zlobí tak se to budu snažit sevismenovi naznačit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš-li na mysli zlobení- pocukávání na volnoběh tak to Ti nic nevyřeší. Je to neustálé korigování nepravidelnosti chodu na volnoběh rýpáním s předstihem(mám tento trabl, kdy se z totálního tichošlapu vyklubala 120ka na tři válce, ach jo). To dělá-řídí jednotka a přehrát mi soft nepřehrají až na "rozkaz" auta, tzn pádu do nouzáku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

mezi svátky jsem absolvoval jednu delší trasu. Opava - Bruntál - Malá Morávka - Hvězda a pak pěšky na Praděd a zpět. Celkem 4 lidi a plný kufr všeho možného. Celkem ujeto 130 km, profil trasy tam - neustále do kopečku a výsledná spotřeba 6,9l/100km , cesta zpět stále z mírného kopečku dolů a dostal jsem se na úctyhodných 4,7l/100km, průměrná rychlost tam 65km/ha zpět 63 km/h, auto jsem nešetřil a trošku točil ! Teplota byla kolem 0°C a skoro jasno. V pondělí jdu do servisu na výměnu oleje a zkusím pořešit ty rozvoďáky. Jelikož mi za půl roku končí záruka, mám obavy, že po skončení záruky se něco po*ere a bude malér. Servis mi zatím rozvo'ďak neměnil, pouze přehráli soft řídící jednotky, ale nyní se mi celkem nepravidelně stává, že to opět zařehtá a je jedno jestli je zima nebo teplo. Vzhledem k faktu, že servis se k tomu postavil takto, budu po nich vyžadovat, aby mi dali nějaké garance i po záruce a věřím že se domluvím - snad :-) Celkově podzimní provoz, cestování kolem Opavy a okolí, spotřeba +- kolem těch 6l/100km , takže spokojenost. V pondělí se dám info jak jsem dopadl v servisu.

Mám těžké obavy že po záruce bude :kol-46: , ale dokud to v ní je tak TRVEJ na výměně!!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,dnes mi auto dalo na vědomí že chce do servisu-mám najeto15.060km. Tak se mi to zdá na garanci příliš brzo. Jinak jezdím v průměru za 7,2 až 7,8l/100km a nějak nemůžu věřit že se někdo dostane s obsazeným autem za 6litrů...a nebo ještě níž..Jinak studené starty s příchodem zimy zlobí tak se to budu snažit sevismenovi naznačit.

Já mam dneska garančku - oleje apod. a mám najeto 10250 km, jezdím kolem města (OPAVA), takže prej kratší trasy, ale trasa 15km do práce a 15km z práce je krátká ? :-) Auto máme 1,5roku, je pravda že nejezdím denně autem. Já se se spotřebou kolem 6l/100km pořád motám. Jinak pneu mám 205/55/R16 zimní a na léto 215/55/R16. Jo rozvodák jsem taky říkal že to rachotí, ať to vymění dokud mám záruku, tak uvidím odpoledne. Dej pak vědět jak jsi dopadl.

Od jakého data/serie se začaly používat u Yetiho 1,2tsi jinné rozvodové řemeny? Mám auto vyrobeno květen 2011 a v tomto motoru je prej již nový typ toho rozvodáku, tak nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,dnes jsem absolvoval garančku.Yeti mám vyrobené v říjnu2010 a do provozu šel v lednu 2011 takže se mi garančka načetla po dvou letech(při ujetejch 15ti tisících) ikdyž mám zaplacenou prodlouženou záruku na 4roky/60tisíc. Udělali běžnou garanci a stálo mě to po všech slevách cca 5.400kč.Hned jsem technikovi hlásil ty studené starty kdy vyletí otáčky nahoru a postupně to po pár vteřinách a řehtání přestane.Pak servismen řekl že to na počítači nic nenačetlo a že prý jen přehráli soft...Budu to ted' víc sledovat a nahraju si to na telefon(video).Ty asi budeš mít novější,"vychytanější" řetěz. atd. Jinak by jsi už asi měl za sebou svolávačku a dávali by ti podložku pod turbo..... Domů jsem jel s pocitem že mi to tak nějak víc hučí....?Nevím, snad si to všechno sedne. V podstatě mám obavy z toho že se motůrek jednou po záruce položí a škodovka se mi nato vykašle a Kulance? Bůchví kde jí bude konec.Tohle auto jsem si kupoval s vědomím že ho chci mít dlouho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od jakého data/serie se začaly používat u Yetiho 1,2tsi jinné rozvodové řemeny? Mám auto vyrobeno květen 2011 a v tomto motoru je prej již nový typ toho rozvodáku, tak nevím.

Občas to chce také prostudovat témata o stejném motoru v jiných sekcích,např. Fabia II a dozvěděl by ses zhruba toto:

"Technická produktová informace 2026741 - Kovové klepání po studeném startu

Datum zveřejnění: 10.10.2012

Prodloužený rozvodový řetěz.

K prodloužení řetězu může dojít pouze do data výroby motoru 17.6.2011. K modifikaci rozvodů došlo od data výroby motoru 18.6.2011 včetně. Od tohoto data výroby motoru neprovádějte žádné opravy, zaklepání po startu není závadou."

nebo toto:

"Technická produktová informácia zverejnená 24.9.2012

Kovové klepanie po studenom starte, kovové hluky z oblasti rozvodov:

Predlzeny rozvodovy retaz: K predlzeniu retazu moze dojst iba do datumu vyroby motoru 17.6.2011

K modifikácii rozvodov doslo od datumu vyroby motora 18.6.2011

Od tohoto datumu vyroby motora nevykonavajte ziadne opravy, zaklepanie po startu neni zavadou." ...

Takže teoreticky bys tam měl mít ještě starší verzi řetězu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,dnes jsem absolvoval garančku.Yeti mám vyrobené v říjnu2010 a do provozu šel v lednu 2011 takže se mi garančka načetla po dvou letech(při ujetejch 15ti tisících) ikdyž mám zaplacenou prodlouženou záruku na 4roky/60tisíc. Udělali běžnou garanci a stálo mě to po všech slevách cca 5.400kč.Hned jsem technikovi hlásil ty studené starty kdy vyletí otáčky nahoru a postupně to po pár vteřinách a řehtání přestane.Pak servismen řekl že to na počítači nic nenačetlo a že prý jen přehráli soft...Budu to ted' víc sledovat a nahraju si to na telefon(video).Ty asi budeš mít novější,"vychytanější" řetěz. atd. Jinak by jsi už asi měl za sebou svolávačku a dávali by ti podložku pod turbo..... Domů jsem jel s pocitem že mi to tak nějak víc hučí....?Nevím, snad si to všechno sedne. V podstatě mám obavy z toho že se motůrek jednou po záruce položí a škodovka se mi nato vykašle a Kulance? Bůchví kde jí bude konec.Tohle auto jsem si kupoval s vědomím že ho chci mít dlouho.

Záruka a garančka je krapet něco jiného.

Vylétnutí otáček nastudeno je normální a je to "jako" sytič a pro rychlejší ohřátí katu. Řehtání jim VAG nenačte, to jen Ty musíš trvat na svém. Máš auto s bezúdržbovým řetězem....

Já mám bezúdržbově třetí a jako bonus turbo s nespočet dáááááááááááálším zvěrstvem.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...