Přejít na obsah

Motor 1,2 TSI (63 a 77 kW)


JanBilek

Doporučené příspěvky

Nie tak celkom. Svetielko AC začne svietiť, ale reálne klimatizácia nefunguje keď je menej ako nejaké 4 až 5°C. Keď bude pršať a budú vonku 2-3°C, tak zmeraj čas ako rýchlo dokážeš vysušiť čelné sklo. Trvá to večnosť. Keď je napr. 6°C, tak je to otázka pár sekúnd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsme to tady někde řešili ;-)...když si nastavíte teplotu ohřátého vzduchu na max. a venku je okolo 0 či pod, motor jede na volnoběh vždy 1000ot. Když dáte teplotu třeba na 3/4 tak už je vždy volnoběh normální. Děje se tak jak u ohřátého tak studeného motoru. Zřejmě je z ŘJ nějaký požadavek, aby se udržela max. teplota foukaného vzduchu, ale i teplota motoru, tak si to takhle pomáhá. Jinak je tam trochu prodleva, než se tak stane, je třeba se např. rozjet nebo několikrát v provozu zabrzdit, nebo delší dobu stát na volnoběh. Těch 1200ot v létě je kvůli emisím, to je zase jiná věc.

 

Jo, tak to zní velmi logicky. A je i dost pravděpodobné, že jsem měl tentkrát topení na maximum. Ještě to ověřím. Díky za vysvětlení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě to tak je, zřejmě tam je nějaká podmínka teplota motoru, teplota venku a poloha toho ovladače. Když jsem, ale třeba jel delší trasu, tak už to tak nebylo a volnoběh byl normál. Asi má motor takovou teplotu, že to není třeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby bylo nějaké dochlazování nutné, musel by jsi tomu dávat delší záhul například na dálnici. Při normální jízdě to vůbec nemusíš řešit. Už pouhý dojezd například ke stojanu na čerpací stanici stačí na vyrovnání teplot. Navíc TSI má turbo i olej chlazené vodou. Čerpadlo které honí vodu do turba je elektrické. Určitě už jsi někdy slyšel že běží, když jsi vypnul motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych se zeptat ohledně dochlazování turbomotorů. Je lepší nechat ho na volnoběh, nebo jen sundat nohu z plynu a brzdit motorem? A jaké teplota oleje je bezpečná pro vypnutí? Jen bych konfrontoval to, co mi radil prodejce... Dík.

U turbomotoru nejde ani tak o teplotu oleje, ale o teplotu turbodmychadla.

Pokud na tom stojíš na dálnici - všechno ohřáté - a pak přijedeš k benzínové pumpě, měl bys u stojanu nechat motor běžet tak 1-2 minuty na volnoběh (vím, je to hrozně dlouhá doba), aby to teplo naakumulované v litině turbodmychadla mohlo odejít do výfuku a až pak motor vypnout.

Pokud couráš po městě, tak zaparkuj a stačí 10 sekund a motor vypni. Při tomhle způsobu jízdy nejsou teploty turbodmychadla nijak zvláštní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcel by som sa spytat na zvuk mojho TSI, ktory je taky dost kovovy, ale to je uz od zaciatku ateraz mam 19,7k km. Cital som uz nazory na podobny zvuk, ze vadne vysokotlake cerpadlo, klepanie ventilov od oleja Castroll, po Valvoline bolo tichsie, tiez pri lepsom benzine, ale to hned zamietli, ze hlupost. Takze neviem, mozno je to len vlastnost toho mojho motora, tak by som to chcel porovnat, lebo pocul som aj tichsie, aj ta predvadzacka bola tichsia aj pri akceleracii. V kabine to velmi slabo pocut, len privolnobehu bez radia.

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar, mal by som takú otázku, že pri akej teplote katalyzaátora sa tento začne ochladzovať palivom naviac. Mám na fóne Torque pro a ukazuje aj teplotu katalyzátora, tak by som rád vedel, kedy to začne viac "žrať", kedy to vlastne začne tomu katalyzátoru vadiť.

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pracovní teploty katalyzátoru jsou mezi cca 300°C a 700°C - přitom teplota plynů letících přes vejfuckovej ventil je běžně 1200°C až 2000°C podle otáček. ŘJ má naprogramovaný, při jakejch otáčkách hrozí překročení teploty katu a prostě od nějaký hranice začne přidávat palivo, respektive dávat post-sekvenční vstřik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mne to ukazovalo na ceste R1 medzi Sereď-Nitra, také je to trocha zvlnené, teplota pri okolo 120km/h tach. 730-770°C. Pri stúpaní za Patou na odbočku na Malý Háj to bolo 813°C, pri okamžitej spotrebe 9,6L. Tak by ma zaujímalo koľko tomu môžem dať, tak aby sa to zbytočne neprehrievalo. Otázne je, či to zobrazuje presne, lebo veľa hodnôt to nezobrazuje, prípadne divné cifry.

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...