Přejít na obsah

LPG Octavia I RS chip 142kW


Michael99

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

koupil jsem si před nedávnem Octavii I RS (chip na 142kW), rok 2002 a začal jsem se trochu zajímat o možnost přechodu na LPG. Nemáte s tímto motorem a LPG někdo zkušenosti? LPG bych chtěl využívat ve měste, kde si Octa bere i 15 litrů, delší trasy bych jel spíše na benzín. Slyšel jsem, že LPG ničí motor a tak fakt nevím, zda se investice v řádu desítek tisíc vyplatí, zda je to s tím poškozováním motoru tak žhavé nebo ne. Předem děkuji za jakékoliv rady, postřehy a připomínky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporucuji sekvencni vstrikovani LPG. Pri relativne slusne jizde spotreba kolem 10 litru plynu. Pokud mu nalozis tak dokud to staci plnit plynem tak na plyn pote samo dostrikava benzinem a pokud tlak plynu na privodnim potrubi klesne pod danou mez tak samo prepne na benzin. Jinak samozrejme muzete kdykoli prepnout na benzin. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych se toho plynu v RSce vubec nebal.Podle zkušenosti pravě tento motor 1.8 t 110kw nebo zminovane rso je na plyn vhodne.Navic tyto motory patři mezi nej benziny v jedničkove Octavce vubec.Pokud vybereš kvalitni firmu a samozřejmně dobry system tak se nemaš čeho bat.Znam jednu 1.8 t 110kw ktera ma nejeto 420 tis a od 100tis jezdi na LPG a bez nejmenšiho problemu.Chce to samozřejmně servis jak klasicky tak i ten plynovy(filtry,seřizeni)a budeš s tim určitě spokojeny.Hlavně jse nenech znechutit nazory od těch co by jsi lpg do auta nikdy nedali přitom s nim nemaji žadnou zkušenost,takove mam nejradši

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak moje octa ma jiz najeto 230 000km a z toho 80 000 jsem najel na LPG a naprosta spokojenost. Je pravdou ze se s ni muj plynar docela potrapil, nez pridal tesne pred splynovac jeste jednu vyrovnavaci tlakovou nadobku. Ona je totiz obcas okamzita spotreba docela drsna a trubka to docela nestihala a to uz tam daval tlustsi. No jo , pokud chcete od motoru vykon ,tak je ho treba dobre nakrmit. Jedine co na aute za celou dobu odeslo byla 3X zapalovaci civka . Byly jeste ale puvodni a tak na to uz mely narok. Tak uz jen cekam az odejde ta posledni.

Cena za prestavbu na LPG se mi vratila ani ne za rok a jako hlavni vyhodu vidim v tom , ze se muzu poradne svizne projet aniz by to bolelo mou penezenku ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Doporucuji sekvencni vstrikovani LPG. Pri relativne slusne jizde spotreba kolem 10 litru plynu. Pokud mu nalozis tak dokud to staci plnit plynem tak na plyn pote samo dostrikava benzinem a pokud tlak plynu na privodnim potrubi klesne pod danou mez tak samo prepne na benzin. Jinak samozrejme muzete kdykoli prepnout na benzin. :palec2:

Promin, ale ono se do techhle aut montuje jeste neco jineho nez sekvence? To teda cumim!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam 2.0 kombika se sekvencnim vstrikovanim Lovtec/Magic2 (HL Propan), benzinu spotrebuju pri slusne kolem 8,5l/100km, plynu v lete kolem 9,5l/100km a v zime kolem 10,5l/100km. Pokud mas "naftovou" nohu pak bude samozrejme spotreba vyssi. Plne na plyn jedu tak do rychlosti kolem 190km/h, pak mi jednotka zapipa a motor se bez vyraznejsiho projevu (laik si toho spise ani nevsimne) prepne na benzin a tahne dal, pokud uberu pod cca 180km/hod prepne se to zase v klidu zpet na plyn. Samozrejmosti je moznost rucniho prepnuti tam a zpet, kdyz potrebujes zaakcelerovat - jasne ze benzin je vyrazne zivejsi. Na kilometru usetris na palivu kolem 1,-Kc za km, takze navrtnost je odvisla od projetych km. Za tech 6 let, co to mam jsem si nevsiml nejakych vyssich nakladu, s vyjimkou mirne zvysene spotreby oleje (jezdim na plnou syntetiku) a pred technickou to vzdycky necham seridit, vymenit filtry a zrevidovat, dohromady za par stovek. Nevidim nejmensi duvod, proc jakejkoliv benzin, treba i prechipovanej RS, nedoplnit o LPG. Je bezva, kdyz si muzes zajet po 400 km pro plyna za 550,-Kc...

Zacinam posilhavat po jinem aute (zase asi oktavka) a CNG, ale zatim nemam vsechny (ekonomicke) vstupy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapi,

já mám v OI RS 132kw LPG mám najeto na plyn 1500km a auto slouží,rozdíl ve výkonu není znát a na dálku si veme 1,2kč.Jinak průměr 1,5kč.

Mám tam sekvenční vstřikování a nádrž na 70l v rezervě.Plnění v nárazníku.

Jen mě trochu mrzí,že jsem už ho tam nedal dávno...jo ročně najezdím 35tkm a auto má najeto 140tkm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Já dělám auta na plyn již od roku 1994, pokud se dá do auta kvalitní vstřikování plynu, nepoznáš, jestli jede auto na benzín nebo plyn, osobně do turba dávám silnější reduktoray a vstřiky, aby to mělo fora,navíc italský systém BRC může pracovat s většími tlaky, takže plnění motoru je na 100%, pak není žádný problém/ www.autogas.estranky.cz /

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam LPG na 1,8T jen asi 15 000 km. zatim dobry spotreba na dalky 9l a to se moc nehlidam, ale je pravda ze trasu mam najetou a brzdy skoro nepouzivam. Kdyz ridi pritelkyne tak 8l taky neni problem.

K plynu na 5000 km musim koupit 15l benzinu mozna i min takze asi 0,15l/100km. Nevim jestli to byla nahoda ale po instalaci plynu se rozsvitila kontrolka motoru a chyba ztrata tlaku mezi turbem a klapkou. Na vine byla praskla hadice, vymenil jsem rovnou deceleracni ventil a ted musim vymenit jeste N249. Slysel jsem ze auto na plyn je citlivejsi tak to asi bude pravda... nebo jen nahoda ze se to tak seslo prece jen auto ma 190 000km tak se hlasej prvni bolistky...

jedine co me docela vadi je malej dojezd mam tam 60l nadrz do ktere se vejde max 53l tzn ze kazdejch 500km takze clovek musi docela casto tankovat, v tom jedinem bylo TDi lepsi tam clovek nacpal i 65l a k pumpe az za 1200km coz bylo docela prakticke kdyz se clovek pohybuje autem po evrope...

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LPG mám v Octuli asi rok a mrzí mě, že jsem to tam nedal dřív. Mám RS + čip Sportmotor

Akorát jestli budeš jezdit po městě 3 km, tak se ti to na LPG ani nestihne přepnout. Motor vždy nastartuje na benzín a po zahřátí se automaticky přepíná na plyn.

Byl jsem s tím i jezdit na okruhu a je tam asi trochu znát menší kouťák motoru, ale turbo kopance jsou tam pořád dostatečný :-)

Důležitý je opravdu dobře vybrat firmu na přestavbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

LPG mám v Octuli asi rok a mrzí mě, že jsem to tam nedal dřív. Mám RS + čip Sportmotor

Akorát jestli budeš jezdit po městě 3 km, tak se ti to na LPG ani nestihne přepnout. Motor vždy nastartuje na benzín a po zahřátí se automaticky přepíná na plyn.

Byl jsem s tím i jezdit na okruhu a je tam asi trochu znát menší kouťák motoru, ale turbo kopance jsou tam pořád dostatečný :-)

Důležitý je opravdu dobře vybrat firmu na přestavbu.

Přijeď...dáme sérii a zjistíš, že to jede lépe. Akorád přijdeš o kopulační pohyby vozu a turbokopanec. Série zdarma :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Není to škoda dát to do RS?

Nafta patří do kamen, LPG do ... :scooter:

hehe kemaríde na lpg to jede uplne parádně, mám ho v autě cca 3roky a pecka ročně najezdím tak 80tis km . což je na benal zhruba 240000kč a u lpg to je necelá pulka!!!!!!!!! co ty nato ? hi to je dovča na Haity pro celou rodinu :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Ahoj kluci.

Rád bych se Vás zeptal na Vaše konkrétní zkušenosti s LPG hlavně konkrétní LPG systém (výrobce) který v autě máte. Dále jakou firmu byste mi doporučili na montáž v okolí Ostravy? Viděl jsem zde hodně příspěvků od Karla.lpg, je vidět, že se jedná o člověka, který svému oboru dobře rozumí. Problém je, že to do Moravských Budějovic mám trochu zruky..

Já mám O1 RS v kombíku. Co se týče "chipu", nemám originál mapu - je tam zřejmě nějaká jiná, ale jsem s ní max spokojen, jede velice pěkně a dlouhodobou spotřebu mám cca 7,5l/100 km. Po okreskách +- v rámci předpisů není problém jet 6,5l/100km. Najedu ročně cca 22 000km a tak jsem si říkal, že bych na LPG ušetřil. Ale hlavně mi jde o to aby byl provoz bezproblémový a aby byla zachována charakteristika a průběhu výkonu na motoru prři jízdě.

Díky moc za postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Vcera jsem se vozil v 1.8 T 110kw, zarizeni Lovato montovano pred nekolika mesici. Najeto asi 10 000 na lpg. Majitel pry jezdi max do 7 l lpg dalky ( dokaze i 6.5l). Overene to ma pry podle tankovani do plne. Clovek, ktery mu delal prestavbu mu povidal, ze palubni pocitac ukazuje priblizne stejnou spotrebu jak na benzin tak na lpg ( coz nechapu). Nad 5500 ot se mu prepina do benzinu. S Karlem jsme si vymenili uz par vet, vidi to jinak. Jak to vidite vy? Bud je to nejuspornejsi 1.8t v lpg nebo je nekde neco spatne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...