Přejít na obsah

Má se u těchto aut z kopce vyřazovat? ušetří se?


orist

Doporučené příspěvky

mam Fabii sedan 1,4 a jsem zvykly ze skody 120 z kopce nebo pred krizovatkou vyhazovat rychlost .. je to spravne?usetri se tim neco? popr. vadi to tomu autu nejak? nekde jsem zaslechl, ze je naopak spotreba ejste vetsi .. co je na tom pravdy a proc ? diky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Časy kdy se pro úsporu paliva vyřazovalo jsou davno pryč..z kopce je jasné,že s zařazenou rychlostí je spotřeba menší resp nulová...

preco by mali byt prec?....

ak mam dlhy tiahly dole kopec kde som zaradenou V. spomalujem a na volnobeh zrychlujem ci udrzujem je ekonomickejsie ist na volnobeh hmm?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistě, se zařazenou rychlostí brzdíš motorem a spotřeba je od 0,0 - 0,3, bez zařazeného rychlostního stupně je spotřeba větší

to je relativne, absolutne to neplati B)

nevim,ale zkusenost mám takovou jakou jsem napsal, samozřejmě nesmíš mít studenej motor

ja Ti to nevyvraciam, len pisem ze je to relativne, absolutne to neplati.

Spotreba na prejdenu vzdialenost moze byt nizsia pri neutrali v pripadoch ked ides dole kopcom pricom so zaradenou rychlostou to uz brdzdi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistě, se zařazenou rychlostí brzdíš motorem a spotřeba je od 0,0 - 0,3, bez zařazeného rychlostního stupně je spotřeba větší

to je relativne, absolutne to neplati B)

nevim,ale zkusenost mám takovou jakou jsem napsal, samozřejmě nesmíš mít studenej motor

ja Ti to nevyvraciam, len pisem ze je to relativne, absolutne to neplati.

Spotreba na prejdenu vzdialenost moze byt nizsia pri neutrali v pripadoch ked ides dole kopcom pricom so zaradenou rychlostou to uz brdzdi.

-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj názor je, že zařazená rychlost=menší, resp. při správné rychlosti a otáčkách motoru nulová spotřeba, vyřazeno=spotřeba na volnoběh jako třeba při stání.

Takže u konkrétního kopce úspora, ale jak je to z pohledu celkového např. na 100 kilometrovém výletu si netroufám tvrdit, záleží na členitosti terénu, hustotě provozu, zkušenostech řidiče...ale singl kopec je podle mě zařazeno=úspora, a mám to potvrzeno i palubním PC. A důvod je podle mě ten, že při zařazené rychlosti z kopce (a uvolněném pedálu plynu) nejde do motoru žádné palivo a kola jakoby poháněla motor, kdežto při volnoběhu tam něco musí jít aby motor nechcípl. Ale možná se pletu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobne si myslim, ze dobrzdovanim z kopce pri zarazene rychlosti spravne neni, tedy ne soustavna jizda. Tim, ze se obcas slapne na plyn se taky promaze motor.

To platilo u dvoutaktů. U čtyřtaktních motorů nemůže přísun benzínu ovlivňovat mazání. Olejové čerpadlo je poháněno přímo motorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobne si myslim, ze dobrzdovanim z kopce pri zarazene rychlosti spravne neni, tedy ne soustavna jizda. Tim, ze se obcas slapne na plyn se taky promaze motor.

Motor se maže i když jedeš z kopce se rařazenou rychpostí a plyn nepřidáváš protože olejové čerpadlo pracuje stále a tlak je úměrný otáčkám motoru. Tedy pokud jedeš na neutrál a otáčky jsou cca 900/min maže se méně než když jedeš se zařazenou rychlostí a otáčky jsou třeba 2000/min I když tady je asi pojem "méně a více" opravdu nespráný síš asi přiměřeně otáčkám. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle me to tady zbytecne slozite resite - obecne je pri brzdeni motorem nulova spotreba, tedy je to uspornejsi nez kdyz se rychlost vyhodi a motor bezi na volnobeh.

Kazdej at posoudi podle situace, jestli potrebuje dojet dal (a bude vyhodnejsi rychlost vyhodit byt za cenu vetsi spotreby) nebo bude stejne nekde muset brzdit a tudiz mu vetsi zpomaleni vlivem brzdeni motorem nevadi a necha zarazenou rychlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to tak jednoduché. Vždy záleží na konkrétním případě. Ale nejprve: pokud zařadíš rychlost a nešlapeš na plyn, pak nulová spotřeba je až od cca 1800 otáček motoru per minuta (schválně se podívej na PP). Pokud tedy otáčky klesnou, je nutné pro nulovou spotřebu podřadit.

A co se týče úspory (obecně): pokud jedeš z kopce a čeká tě kopec nahoru, pak je lepší neutrál. Pokud tě čeká odbočování na křižovatce, kde bys musel dobržďovat, klidně i podřaď a "ušetříš" sešlápnutí brzdy. Stejně tak odhaduj semafory před sebou: pokud je jasné, že zelenou nestihneš, ani se nerozjížděj a jeď na neutrál. Pokud jedeš rychleji, zařaď rychlost. Důležité je dojet bez plynu a ne např. brzdit motorem a pak zjistit, že musíš ještě 20 metrů popojet a tedy šlapat na plyn. Chce to zkoušet, resp. učit se, učit se, učit se. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to tak jednoduché. Vždy záleží na konkrétním případě. Ale nejprve: pokud zařadíš rychlost a nešlapeš na plyn, pak nulová spotřeba je až od cca 1800 otáček motoru per minuta (schválně se podívej na PP). Pokud tedy otáčky klesnou, je nutné pro nulovou spotřebu podřadit.

A co se týče úspory (obecně): pokud jedeš z kopce a čeká tě kopec nahoru, pak je lepší neutrál. Pokud tě čeká odbočování na křižovatce, kde bys musel dobržďovat, klidně i podřaď a "ušetříš" sešlápnutí brzdy. Stejně tak odhaduj semafory před sebou: pokud je jasné, že zelenou nestihneš, ani se nerozjížděj a jeď na neutrál. Pokud jedeš rychleji, zařaď rychlost. Důležité je dojet bez plynu a ne např. brzdit motorem a pak zjistit, že musíš ještě 20 metrů popojet a tedy šlapat na plyn. Chce to zkoušet, resp. učit se, učit se, učit se. :)

Aneb prirucka setrne jizdy.... :smich::smich::smich:;) jinak kdyz budete pak tahle s tim motorem jezdit a nedavat mu sem tam napit tak muzete dat papa kompresi ve valcich a podobne..auto ztrati na vykonu a bude utahane...Pro priklad kdyz u 1.4.16V jezdite s velmi sporivou nohou tak cekejte ze se vam zasere skrtici klapka.ono problem vycisititi ji neni,ale obcas to nemusi prezit ten potenciometr..a nova klapka?cca 12 tis...To same pokud budete podtacet TDI tak pujde do haje ventil na naklapeni lopatek turba(N75)..ale to proste jen strasim a dostali jsme se uplne mimo tema... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...