Přejít na obsah

Kontrolka chladící kapaliny


krysolet007

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...

Tak jsem měřil odpor na snímači hladiny chladící kapaliny u mojí F. Když ta kontrolka hlásí chybu, tak to má odpor cca. 19-20 Megaohmů, při studeném motoru a chladící kapalině. V práci jsem to měřil, kde to chybu nehlásí a tam to mělo okolo 6-8megaohmů, tak si myslím, že je chyba asi někde tady.

Když je voda teplá, tak to má cca. 1 megaohm.

Myslím, že přidám paralelně nějaký odpor, abych se dostal z 20 na nějakých 8 mega a uvidíme.

Kdyby se někomu chtělo to změřit u svoji F, tak to můžeme porovnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luďa mi poradil, ať vyčístím zde popisovaný kontakt v nádržce s chladící kapalinou, jenže jak píšu výše, když jsou teploty nad 5°C je vše OK.... Tak fakt nevím

No to je přece jasný, že když je nižší teplota, tak to i míň vodí a ukazuje to jako chybu. Ty máš zlom zrovna při 5 stupních, ale to může být různé podle toho, jak zrovna vodí ty čidla-dráty.

K čištění: jak je to tu už mnohokrát popsaný, tak to zrovna moc nejde. Taky jsem to zkoušel a výsledek byl nulový, prostě se to nevyčistí, částečně i tím, že k těm kontaktům není přístup, musí se to jen protřepat.

Napadlo mě, jestli někdo neví, jestli se v počítači nenechá nastavit jiný rozhodovací odpor toho čidla v nádržce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mě to bliká taky ale jak zahřeju motor a znovu nastartuji je to v klidu jinak, když se odpojí ta zásuvka a proklemují se ty 2 konektory tak to už nebude blikat ale ani nebude fungovat ale pokud si občas kontroluješ stavy kapalin tak vidíš,že jí tam máš málo a doleješ to. A že je tam vysoká teplota to je ostatně taky vidět na budíkách...já to tam mám zapojený a to blikání ignoruju než se to ohřeje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Citujem....Tak sem udělal další pokusy. Nastartoval jsem a začlo to pískat a blikat, tak sem odpojil konektor od nádržky a jak radil profor sem to propojil drátem... a nic, blikalo to furt. Připadá mě že to čidlo na to nemá vůbec vliv...

Nebude chyba v řídící jednotce?

A skusil si vypnut a nastartovat motor s prepojenim kablikom?Vcera som to riesil kamosovy a prepojil som to drotom a po opetovnom nastartovany uz to neblikalo.Citujem ....No veď o tom to je, to čidlo je v normálnom stave ponorené v kvapaline, zašpiní sa, prúd prestane tiecť od jednej elektródy k druhej.

To isté sa stane keď ho odpojíš.Jednoducho nieje prechod cez kvapalinu.Myslim ze sme sa to ucili v skole.No a to tesnenie co pisal tak to kamosa nepotesilo.Ak pridete na nieco ine dajte vediet.S pozdravom Karol Slovensko

...mal som rovnaky problem... vybral som nadobku dal do hrnca s vodou a celu som ju prevaral asi 15min. potom osadil spet a funguje. pravda je to co pisu ostatny, nadobka je spinava a cidlo v nej je zle... aj moje riesenie je len docasne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím všechny! Jelikož mám ten samý problém, tak jsem se registroval, abych se dozvěděl cosi o té nádobce s chladicí kapalinou. Taky jsem si ji vytáhl z auta, vyčistil. Použil jsem NaOH (hydroxid sodný)bez valného úspěchu.Podle toho co jste tady řešili mi zbývá a to: 1)koupit novou nádobku nebo 2)překlemovat konektor odporem (1 až 8 Mohmů)a to chci zkusit než koupím novou nádobku. Jak to dopadne tak dám vědět. Samozřejmě čidlo bude vyřazeno, ale aspoň mi to nebude pípat. Stejně, jak auto stárne, se co chvíli dívám pod kapotu. Díky za všechny nápady co jsem se tady dočetl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpor tam nedavam prepoj tie zdierky vodicom a casom treba vymenit tesnenie pod hlavou valcov .Mna to tiez caka

Zkoušel jsem propojit konektor odpory (6,8 - 3,8 - 1,5 - 0,5 - 0,33 Mohmy)a pípalo to furt. Pouze propojení kouskem drátu mělo blahodárný účinek na mé uši (nepípá a ani nesvítí kontrolka). Jen nevím zda něco neodrovnám v elektrice, když je senzor jakoby ve zkratu. Nebo zkusmo dám ještě menší odpory. Dám vědět, při které hodnotě odporu nebude pípat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Moje skusenosti: Ja s tym blikanim a pipanim jazdim uz viac nez rok. Najprv som bol z toho vykakany tak som to nechal v servise, vymenili nadrzku aj s chladiacou, vydrzalo to menej nez mesiac. Vracalo sa to postupne podla pocasia, ked bolo teplejsie, problem nebol, rovnako so zahriatym motorom bez problemov, ale casom to uz blblo konstantne. Takze to uplne sedi s tym co sa tu popisalo, elektrody sa cim dalej tym viac zasieraju, takze casom ani vyssia teplota chladiacej (a teda znizenie jej odporu) nepomoze. Asi tak po roku uz bola nova nadrzka celkom spinava, v chladiacej sem tam plavalo kraula niekolko malych slizovitych cervickov, aj ked nic strasne a olej bol v poriadku ale aj tak sup vymena tesnenia pod hlavou. Tesnenie na pohlad vyzeralo ok, ale asi dva s tych dlhych srobov co drzia hlavu boli pekne zahrdzavene, takze sa k nim asi dostavala chladiaca. Tesnenie vymenene, vypieskovanie nadrzky a umytie saponatom sice pomohli esteticky, ale blikam a pipem veselo dalej. Vadi to? Sprava sa riadiaca jednotka v takomto pripade inak?

Nedal by sa problem riesit pomocou nejakej inej expanzky mozno z novsej fabie alebo z uplne ineho auta, kde je to rozumnejsie vyriesene?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli to tu už někdo nepsal,ale pokud se vám zrovna nechce měnit nebo čistit nádržku a obtěžuje vás pípání atd..tak odpojte konektor ,přemostěte to drátkem a zaizolujte..už vás to otravovat nebude. A koukám že to tady už je..stačí obyč drátek.

Editováno: , autor: Martin Staníček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím a chtěl bych se zeptat ,jestli jste se někdo nesetkal s tímto problémem.Po výměně těsnění pod hlavou a celé nádržky na chl. kapalinu na Fabii 1.4 MPI m.r. 2002,to vše v autorizovaném servisu Škoda se mi po nějakém čase-v řádu dní začala rozsvěcovat a pípat kontrolka chlazení a párkrát s ní mi spadla i ručička palivoměru na nulu-ne pokaždé.Rovněž jsem si všiml ,že se tak děje hlavně v teplých dnech. V servisu to kutili ,měnili i nádobku,nicméně nevěřili tomu ,že ručka palivoměru jde na nulu,tak jsem s tím přijel auto tam nechal a oni mi pak sdělili ,že je chyba v palivovém čerpadle.Nové prý stojí 10 000,tak prý seženou starší do 3000 kč.Stále však není a kontrolka občas pípá dál.Nevíte někdo jestli to je opravdu možné ,to čerpadlo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No,autoelektrice moc nehovím,ale myslím si ,že první na co se díval autoelektrikář byly určitě kablíky.No uvidím ,třeba se ozve na tomto foru někdo erudovaný přes el. na auta a potvrdí nebo zcela vyvrátí tuto možnost s čerpadlem paliva.Můj osobní názor je ale nikdy neříkej nikdy,protože život dovede psí kusy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tady máte vysvětlení kutilové......

Na starých autech to opravíte jedině buď vypláchnutím nějakým odmašťovačem a nebo samotnou výměnou nádobky a stejně to bude jenom na chvíli.Vinu na tom rozsvícení kontrolky má zvětšený odpor na kontaktech což pak vyhodnotí panel přístrojů jako nízkou hladinu chladící kapaliny.

U aut od roku výroby 2004 do 2007 to jde opravit tak že se pomocí V.A.S.-ka přes řízený vyhledávání závad zvětší hodnota snímanýho odporu v panelu přístrojů(změna v EPPROM)..........servisy na to mají instrukci od Škodovky

Mě to pomohlo....dělal mi to známej ze Škoda servisu a od tý doby mám klid.

Ale jak tak koukám tak skoro všichni tady to máte na starých kárách a tam se ta úprava v Epprom-ce nedá udělat....takže tu nádobku zrovna vyměňte

Zdar

A nevies, co treba nastavit, ktore hodnoty ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím, mám problém s kontrolkou chlazení. Když byly větší mrazy, tak se mi při nastartování objevila tato kontrolka. Po 10 min a opětovném nastartování to zhaslo. Teď se mi to občas objeví také, když nastartuju podruhé, je vše OK(nemrznoučka dolita). Je možná chyba nějakého čidla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím a chtěl bych se zeptat ,jestli jste se někdo nesetkal s tímto problémem.Po výměně těsnění pod hlavou a celé nádržky na chl. kapalinu na Fabii 1.4 MPI m.r. 2002,to vše v autorizovaném servisu Škoda se mi po nějakém čase-v řádu dní začala rozsvěcovat a pípat kontrolka chlazení a párkrát s ní mi spadla i ručička palivoměru na nulu-ne pokaždé.Rovněž jsem si všiml ,že se tak děje hlavně v teplých dnech. V servisu to kutili ,měnili i nádobku,nicméně nevěřili tomu ,že ručka palivoměru jde na nulu,tak jsem s tím přijel auto tam nechal a oni mi pak sdělili ,že je chyba v palivovém čerpadle.Nové prý stojí 10 000,tak prý seženou starší do 3000 kč.Stále však není a kontrolka občas pípá dál.Nevíte někdo jestli to je opravdu možné ,to čerpadlo?

Zdravim,mam uplne stejny problem...mam 1.4MPI 2002 sedan...

Vyresil si nejak tento zapeklity problem?Dekuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...