Hlavní problém je v tom, že srovnávat liftback s combi prostě nelze. Kombíky mají už dekády problém s odhlučněním napříč snad všemi výrobci. Ale samozřejmě tady ŠA udělala nějakou větši chybu a ten zvuk je dost nepříjemnej (možná taky proto, že to auto je opravdu jinak velmi tiché).
Pokud se nepletu, tak tu zatím máme pouze jednoho majitele, kterému vyměnili tlumiče i s uložením a ten tvrdí zlepšení. Otázkou je jak moc subjektivní to je.
Třeba u mě teď přes zimu to subjektivně vnímám o 50% lépe. A kdyby mi někdo tvrdil, že mi to opravoval, tak tomu snad budu i věřit
Že je někdo více citlivý a někdo méně na zvuky to beru. Každý člověk je originál, tudíž každý jsme trochu jiní, ovšem v tomto s Vámi nemohu souhlasit, že je to tímto. Můžu ikdyž se to může jevit jako neuvěřitelné mluvit z vlastní zkušenosti. Nechci to zbytečně protahovat, takže se budu snažit psát v krátkosti. Takže:
Měl jsem chvíli nového Kodiaqa 2 2.0 TDi 142 kW 4x4 v ES a hned po prvních metrech odjezdu ze salónu mě auto nezvykle bouchalo, nebo mlátilo - nevím jak to nazvat, však všichni víme co je to za zvuk. Neřešil jsem to, protože jsem si řekl, že je to normální a navíc jsem si říkal, je to přece nové auto, tak co. A to byl Kodiaq 2.
Po krátké době jsem byl nucen Kodiaqa vrátit, protože a upřímně jsem si absolutně nemohl zvyknout na jeho vzhled a navíc kategorie SUV mě zkrátka nesedla. Vyměnil jsem ho u Škodovky tedy za nového Superba 4 Combi 2.0 TDi 110 kW. Auto jsem bral tuším v červnu 2024 a podotýkám, že auto mě neskutečně bouchalo úplně stejně jako ten Kodiaq. Naprosto strašné a stejné !!! Šel jsem s tím do Škodovky a tam dělali "mrtvého brouka" tak mě objednali na určitý den, že auto prohlédnou a plno keců k tomu, jenže do té doby nastala opět jiná situace a opět změna a ikdyž se to bude zdát fakt neuvěřitelné, auto jsem byl nucen opět vrátil zpět do Škodovky z důvodu nevytíženosti naftového motoru a následně velice časté regenerace DPF, které jsem neměl čas vypalovat, tudíž to auto dostávalo pěkně zabrat. Prostě jsem to nedával, ale hlavně vše nedomyslel a definitivně vzal Superba 4 liftback, ale v nejsilnějším benzinu 195 kW. Auto jsem kupoval 18.10. 2024 a hned při prvním chytnutí za kliku auta a následně přibouchnutí dveří jsem okamžitě poznal, že je to auto lepší než ten Kodiaq a Superb v dieselu. To auto prostě bylo úpně jiné, bylo mnohem lepší. A samozřejmě první věc co mě zajímala byla, jestli bouchá podvozek a světe div se auto nebouchalo a bylo absolutně krásně tiché jako ve vatě, až jsem z toho byl v šoku. Ten rozdíl byl neskutečný a já štasný, že jsem zřejmě našel dobrý kus, takže tím chci pouze říct, že je to fakt kus od kusu a né jen vnímáním citlivosti zvuků každého jedince. Navíc já spadám bohužel do té skupiny citlivých, takže jsem citlivý na každý nešvar v autě, ale i přesto já u mého Superba fakt nic neslyším a auto zřejmě šlape, tak jak má.
Uf! Omlouvám se všem za délku příspěvku, ale jinak to nešlo. 🙂
Tak jsme s @Mike462 srovnali mého, podle mě bezproblémového Superba a jeho, podle něj problémového Passata s mlátícím podvozkem.
Projeli jsme nejdřív se Superbem a pak s Passatem pár nerovných míst s kostkami, pár zpomalovacích prahů a nějaké ty tramvajové koleje.
Žádný extrémní profi test, jen krátká cca 20 min projížďka po Praze 10!
Výsledek za mě: jeho Passat a můj Superb se chovají stejně. Neslyšel jsem žádný tragicky zásadní rozdíl. Možná drobně dunivější zvuk u Passatu v některých místech, ale jinak jsem nic tragického nezaznamenal.
Závěr za mě: Je to zřejmě silně individuální vnímání - někdo je na to zřejmě citlivější a někdo má to štěstí, že to tak nevnímá.
Je zde tudíž možnost, že tlumiče bouchají všem stejně a nejsou žádné bezproblémové a problémové kusy, jsou tu jen různě citliví vlastníci.
Jsem zvědavý jak své dojmy shrne @Mike462
Spíš je to někde okolo 100 až 125 mikronů, ale co jsem zjišťoval, tak se může stát , že se auto vrátí kvůli vadě na přelakování klidně 2x.
Měřák mám zkalibrovaný.