Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/05/14 ve všech sekcích

  1. No Hravče, na to že jsi z Brna (či okolí) by ses měl také zklidnit a nechat kontrolu běhu fora na povolaných osobách. Ne každý je zvědav na tvé poučování a nechci se vracet k nedávným dobám a tvým extempore. Dále máš také možnost dotyčného oslovit pomocí soukromé zprávy a tudíž nebudit veřejné půtky a následné plevelení vláken dotčenými reakcemi.
    3 body
  2. Jasný. Prase je prase a kráva je kráva.[emoji6]
    2 body
  3. Hravec - jsi zkušený mistr fóra, ale když takto dáš video bez jakéhokoliv textu a pak to bude chtít někdo z nováčků místo zakládání témat vyhledávat tak to nenajde.... zkus zmáčknout prosím Upravit a něco k tomu dopsat - děkuji Ti za nás méně zkušené .... P.S.: Omlouvám se Pawoukovi za off-topic - ale tohle mi prostě nedalo.
    2 body
  4. lubikSK, zavádzaš. LL oleje nie sú príčinou krátkej životnosti motorov, len samotné LL intervaly. LL oleje sú kvalitou naozaj dobré, problém je ten, že 30 tisíc km je aj pre ne na hranici únosnosti. Ak sa jazdia dlhé trasy, tak je to ešte v poriadku. Problém je ten, že veľa vodičov tých 30 tisíc km najazdí okolo komína so studeným motorom, a to je niekoľkonásobne väčšia záťaž pre motor ako dlhá ustálená jazda po diaľnici, a vtedy sa tie motory začnú srať. Takže 1000 alebo 1400 km na jednu šupu aj keď nie je bežná trasa, pre motor to nie je vôbec žiadna extra záťaž. Motor sa zohreje a potom už celý čas má ideálnu prevádzkovú teplotu, viacmenej konštantnú záťaž, to je ideálny stav. Dokonca pre niektoré autá to je extra dobré, lebo sa spáli benzín ktorý mohol presiaknuť do olejovej náplne, vďaka zohriatemu oleju sa pri dlhšej jazde rozpustia aj nejaké tie usadeniny (olej funguje dobre keď má teplotu 100°C, alebo jemne nad), a pri nafťákoch sa ešte aj poriadne vypáli sajrajt z DPF. To že sa desatok tisícov áut ktoré denne mieria na juh napr. do Chorvátska poserie jeden alebo dva, nie je preto lebo majú LL olej, ale preto, že niekto sa o ne poriadne nestaral. A inak môžeš si byť istý, že rovnaké, alebo ešte väčšie množstvo áut sa takto poserie denne vo tvojom okolí, len o tom nevieš, lebo v meste ho hneď odparkujú, alebo mimo mesta s ním zájdu do najbližšej obce, prípadne rovno do servisu a nezaregistruješ to. Ďalším faktorom je to, že ten kto nemá auto dobre servisované a je si toho vedomý, tak sa takým autom ani nevyberie na dlhú cestu. A takých áut o ktoré nie je dobre postarané sú na Slovensku desaťtisíce. Stačí sa obzrieť po meste, ako niektoré 5-8 ročné autá dymia, pískajú im turbá pomaly už pri voľnobehu, tak isto remene, podvozok im pri prejazde cez kanalizačný poklop búcha ako keď vysypeš z desiateho poschodia krabicu náradia (typicky staršie ročníky BMW 5 a 7), a mohol by som ešte pokračovať. Ale ak si toto niekto neuvedomuje, a vyberie sa takýmto autom na dlhú cestu, je dosť pravdepodobné, že počas takto dlhej cesty niečo v aute rupne, ale samotný LL olej za to určite nemôže. A vtedy vidíš tú Q7 a Passata s poruchou. Iwoteck, to je úplne v pohode. Hlavne aby olej plnil potrebné schválenia VW.
    2 body
  5. jo, to já když slyším nějaké divné zvuky, tak to znamená akorát jedno - že mám moc potichu rádio Zesílím a je po problému.
    2 body
  6. prosím tě, jaký jezdíš normálně trasy ? ty děláš, jako kdyby těch 1400km mělo nějak zásadně ovlivnit motor, což je s prominutím neskutečná kravina a možná větší jsem dlouho neslyšel...
    2 body
  7. Ja bych tam dal rovnou sedacky z bentley kdyz uz :-D :-D :-D
    2 body
  8. Tak tys mě dostal kámo, jako prase . Podívej se, co jsi koupil Ty vole, to jsou diody do RC autíček a napájecí napětí je 5 Voltů. Je u toho tabulka velká jako prase s parametrama Se nediv, že to svítí 2x více, než má. Ale dlouho Ti to svítit nebude, neboj, brzo popraskají
    2 body
  9. Tak to vypadá že Škodovka nenápadně přidala do Citigo další dvě novinky. První novinka jsou nové páčky pod volantem a pro mě obrovsky vítaná změna za tyto podle mě hnusné páčky ala Fábia za stylové a hranatější páčky z Octavie a Superbu. Tleskám! Podle informací co jsou v manuálu ke stažení by měla ta nová páčka mít dálkové světla na odpruženou polohu. Nevím jak u Citigo do teď ale měl jsem Octavii a je to hodně návykové. Asi tak jako trojblik. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Další novinkou je kontrola tlaku v pneu. Položka je už na webu Škoda v ceníku, na obrázku v konfigurátoru i v manuálu. Já jsem si říkal že je vedle tlačítka City Safe Drive nějaká podezřelá mezera Edit: Vidím v ceníku, že v Citigo jde přiobjednat další nová výbava:
    1 bod
  10. Kolega s tím pravděpodobně něco má, třeba mrtvou váhu vzduchu. Můžu srovnávat mám jak feldu 1,6 MPI tak fabii 1,4 TDI. Fabie 1,4 TDI jede líp než ta felda 1,6... U 1,9 TDI musí rozdíl ještě podstatnější.
    1 bod
  11. Mě sliboval, že se staví, a nic , taková devítka s dobrý pivkem a pokecem v Chomutově je ideální pauza, no ne? Jinak já Chomutov a mapka mi vůbec nevadí, protože mám auto pojištěné, když by se chtěl někdo vyřádit, ať se vyřádí. A pokud ho nenajde GPS ani benga, ČP to zacáluje. Mám klidné spaní. Svým způsobem se divím lidem, kteří pečují o auto a mají jen zákonné...
    1 bod
  12. running sushi na Brumlovce, kdyz se chci narvat http://www.baifu.cz/ jinak vyborne vari tady, ale cena vyssi http://www.mashhana.cz/index.php?language=cs
    1 bod
  13. Takže překódování na 11220 provedeno, 216Kč mě to stálo (vč.diagnoistiky celého auta). "Ztuhnutí" volantu není nesmyslně velký, jak se tu říkalo (u SUPa) nebo jak píšou na ang.fóru. I točení na místě jde docela dobře, žádný posilování bicepsů se nekoná. Řekl bych, že při rychlejším průjezdu zatáčkou je teď RAPID jistější, nemusí se korigovat směr, prostě auto jede tam, kam se natočí volant. Chápu, že seriové nastavení je přeposilované kvůli klientele starších, případně žen a kvůli snazšímu pohybu ve městě a taky s ohledem na konkurenci. Ale kdo má cit pro auto, pro toho je nastavení "SPORT" tou pravou volbou.
    1 bod
  14. Nový katalog-CZ verze: octavia-katalog.pdf
    1 bod
  15. Použil bych spíše ty od MrChodny... A poradit jsem nemohl, ani nikdo tady, když to řešíš až teď, když už je máš namontované. Určitě by si napájecího napětí někdo všimnul... A stejně nějak nechápu, proč měníš barvu zrovna těchto diod, už to tady napsal Doktorone, že ta červená je úmyslně červená a ne, jen tak pro parádu, má to svůj smysl
    1 bod
  16. No pokud je to jak píšeš Clinte, tak já ti to odpouštím. Shellkou se nic nezkazí, ale nic nezíská. R6 bude asi vyjímka na ceny či co. je pravda, že ve Varech směrem na Prahu (anebo to je jedno ve všech benzínkách OMV ve Varech) je benzín drahej jako prase přitom pak někde na R6 při cestě na OMV na půl cesty do Prahy je mnohem levnější. Stejně jako v Sokolově cca 15km opačným směrem od Varů.
    1 bod
  17. To je pravda. Ale je to Benzina, tak by měla mít palivo na stejné kvalitě jako ostatní. Faktem je, že tahle Benzina je jaksi pozadu a čerpání dvaceti litrů trvá skoro 5 minut To tam ještě pobíhá dědek s olejem do dvoutaktů
    1 bod
  18. Tak ono když Clintíku bereš jako vzor Benzinu tam u vás v té pustině, tak se nediv. Ta benzinka s kruhovým příjezdem pamatuje ještě krále klacka a divím se, že tam ještě pořád nemají ty stojany se zeleným a červeným světýlkem a starými cvakajícími čísly při přeskakování
    1 bod
  19. Nezabudni dodať, že ten článok je zo začiatku roka 2004 a týka sa skôr bežných olejov. Okrem toho tu máme aj prémiový segment a doba tiež pokročila a dopyt po kvalitných olejoch je čoraz väčší, čomu sa výrobcovia prispôsobujú. Napr. Penrite triedi svoje oleje na webe aj podľa použitých základových olejov, a má zvlášť minerálne, polosyntetické, plne sysntetické (+ Low - Mid SAPS) a ešte zvlášť kategóriu "100% PAO ESTER Full Synthetic". Pri tej poslednej kategórii je asi dosť nepravdepodobné že by to boli oleje s podielom minerálneho zložky (hlavne ak sa pozrieš aké sú tam oleje a za akú cenu). Čo sa týka 30 vs. 40. Je pravdou že 40-ka by mala poskytovať lepšiu ochranu motora pri väčšej záťaži, ale treba dodať aj to, že 5W-40-ku sú viacmenej najhoršie oleje čo sa týka udržania svojej viskozity. Tá totiž pri 5W-40 po pár tisíc km rapidne klesá, kým práve LL 5W-30-ky majú tú vlastnosť, že pribúdaním kilometrov ich viskozita dokonca veľmi jemne stúpa. Takže mať v motore 5W-40 je fajn, ale po 8-10 tisíc km je ten olej menej viskózny ako 5W-30-ka. Potom si tiež treba uvedomiť že dnes úplne väčšina áut jazdí z fabriky na tieto oleje 5W-30 s intervalom aj cez 30 tisíc km, či už v Nemecku, alebo v Talianku, Grécku, Španielsku. Tam si ľudia kúpia auto a z času na čas vymenia olej, keď PP prikáže. A jazdia bez problémov. To len u nás je taká veda ísť s autom raz do roka na týždeň ísť na juh na dovolenku. Bežný ľudia takéto renaultoviny neriešia a napriek tomu jazdia, to len my, tu na fórach. P.s.: Ford a niektoré japonské a korejské značky dávajú už 0W-20 a 5W-20-ky.
    1 bod
  20. Já beru jenom Shell, aby můj motor skvěle šel.... Tuhle mi ta hodná čerpadlářka říkala, že mají kouzelné přísady, které mi přidají k motoru v tu ránu 30 koní , čili to by bylo po rychlém součtu 190 koní a už se blížím ke Koktově motoru i bez čipu To jsem na to vyzrál co? Takže teď lítám jako fík, vždycky si na dálnici stáhnu okno a vystrčím hlavu, aby si vítr hrál s mými vlasy.....
    1 bod
  21. Hosi hosi. Nac ty invektivy? Chtel jsem se podelit o svou zkusenost a odmenou mi jsou pokusy o zesmesneni a shazovani meho prispevku? No je to vase vec a vase chovani... delejte a piste, jak uznate za vhodne. Ale k veci. Strunou to muze poskrabat leda velky nesika. Neni mi dost dobre jasne jak by se vam to mohlo povest. Ja to udelal bez jakychkoliv nasledku a jestli budete hledat, tento postup pomoci struny uz tady nekdo doporucoval. Znak byl pribalen spravny, overoval jsem to potom u vice prodejcu. Jinak oiginal znak ze citigo zadni je opravdu naprosto rovny. Nevim jak vy, ale ja nemam naprosto rovnou plochu ani na masce, ani na kufru. Proto jsem doporucoval dat zahnuty predni ze citigo tam i tam.
    1 bod
  22. toto nie,skôr si naúčtujú likvidáciu oleja...
    1 bod
  23. Galvi, ak mas kabel, tak vypnut by nemal byt problem. To hlasenie co som vcera skusal, vybral som ziarovku, nastartoval, zapol svetla, pohol sa asi o meter-dva dozadu a potom spat a nic nehlasilo...LED-ky mam v interieri, parkovacky (CREE), SPZ, kufor pasik, ziarovky Night Breaker Unlimited...mozno to chce dlhsie testovanie. A nemam maxidot, ale v tom by problem byt nemal -- Z mobilu
    1 bod
  24. Kdyby někoho zajímalo, přidávám pár fotek 1.2 TSI, co jsem pořídil ...
    1 bod
  25. Ale on tě nikdo ani přesvědčovat nechce :-) Každému je jasné, že čím víc objem tím více motor. Třeba takové motory z poloviny minulého století. Objem kolem 2-3 litrů a výkonu na rozdávání = 50 kW vždy stačilo na krásnou a sportovně laděnou minutovou akceleraci z 0 na 100. A před touto érou? I naši otcové v mládí tvrdili, že objem ničím nenahradíš a se závistí v oku vzpomínaly na dědečkův 4-litr s megavýkonem 20 kW. Nechci tady rozdmýchávat nějaké emoční výlevy, ale myslím, že dnes jsme na tom mnohem, mnohem lépe: 1) Auta jsou velice laciná, pohodlná a bezpečná - stačí se podívat 15 roků dozadu a dál (srovnat platy, tehdejší ceny a nabídku) 2) Když pomineme jisté malé procento totálních uživatelem nezaviněných poruch tak životnost je dosti velká. Koho by dříve napadlo, že bude 10 let lít do motoru jen olej a benzín a najezdí bez zásadních oprav 200000 kilometrů? Ano mezi staršími vozy se najdou držáky co mají najeto kolem milionu kilometrů. Ale ruku na srdce, opravdu si všichni myslíte, že takové auto a motor vydrželo tak dlouho jen silou vlastní konstrukce? Vzpomeňte na éru našich otců a dědů, kteří trávili v garáži stovky hodin, aby udržely své plechové mazlíčky v kondici. Kdyby nebylo takovéto péče, kde by ty káry teďka asi byly? skoro V každém městě byla dilna na generálkování motorů, a když jste najeli kolem 60000km tak jste se již zapisovali do pořadníku. Dneska se tato kilometráž považuje za pěkně zajetý motor s výhledem mnoha spokojených let. 3) Auto je jen další spotřební zboží. Prodat levně, pak relativně draze udržovat a co nejdříve sešrotovat a koupit nové. Téměř všechny automobilky se potýkají s dílčími problémy kolem rozvodového mechanismu. No a co? Vždy se to dá vyřešit. První 4 roky záruka, pak další roky placená (formální částka) záruka mobility. Pokud se i po této době (řádově 6-8 let stáří) něco začne na motoru ozývat šup do servisu. V pípadě rozvodů 1,2 TSI ať mi nikdo neříká, že cca 6000,- Kč za opravu je částka likvidační. Vždyť se jedná o 1/4 průměrné mzdy. Pochybuji, že naši otvcové provedli generálku v 80-tých letech za 400,- Kč. Smutné je, když je někdo osudem předurčen k totální pozáruční destrukci motoru jako takového. Takový člověk je potom právem konsternován do nejkrajnější meze. Bohužel se to občas stane, ale naštěstí jen v mizivém procentu. Je však doba internetu a tak tito jedinci zcela logicky prezentují svoji mizernou zkušenost na všemožných forech. Pak se svrhne lavina nespokojených, ale hlavně vystrašených jedinců, kteří od té doby při každém startu či jízdě ostrým sluchem naslouchají každému zavrznití či zachvění motoru - už nemají takovu radost z jízdy jakou by měli, kdyby si nikdy na foru nepřečetli, že vlivem mírného protažení řetězu a uvolnění nenatlakovaného napínáku se při startu může chvíli ozývat kovové klepání. Podstatné je užívat si a jezdit a jezdit. Dokud můžem.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...