Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/30/16 ve všech sekcích
-
Foceno na Jizerce ale klíčky měl někdo jiný než já... Buď tam s tím byl nějaký novinář, nebo zaměstnanec ŠA. Jinak poopravuji svůj původní názor - na ty mnou kritizované světla bych si zvyknul a Kodiaq se mi jinak líbí.4 body
-
3 body
-
Na tomhle je nasazena hadice z výdechu klimy.Jde tam studený vzduch do schránky a tím hejbátkem se dá vzduch uzavřít nebo pustit2 body
-
Pokud se to zdá jako dobrej kšeft,postav si dílnu která odpovídá předpisu/cca 1 mil /najmi joudu který to umí a bude dělat za min.mzdu,zaplať energie a ostrahu a máš za den zaručenej zisk 100 kč pokud ti jouda nestrhne závit a nebude ¨to stát 10000,.2 body
-
Pozeram preco mi to na to mb az tak nevadi. Myslim ze u octavie vadi to, ze ta spodna hrana nie je v jednej linii ale to vnutorne svetlo je skosene smerom dole.2 body
-
Osobne pro potahy nejsem, ale tyhle jsou fakt kvalita. Znam vyrobky MADu a kdyby me uz nekdo donutil je dat, tak jedine od nich.2 body
-
1 bod
-
1 bod
-
Ja ho videl na dalnici uz taky na zivo a musim rict ze vypada oproti fotkam opravdu lepe a v podstate nic mi na tom aute nevadi. Ale vsechna ta auta jsou vetsinou v max vybavach a az nejaka zakladni verze bude vypadat blbe...1 bod
-
1 bod
-
No možná by stačilo zadat to číslo dílu, které je vidět na první fotce, do googlu. Jinak cosby boduje.1 bod
-
1 bod
-
To asi ne - nejspíš to bude nějaký Off road packet. To ovšem jen hádám, protože nějaké odlišné verze zatím nikdo neprezentoval veřejně.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Kolik najezdíš km celkem za rok? To je podle mě zásadní. Protože pokud jezdíš skutečně jen do práce a z práce tak mi to vychází cca na 14500km za rok k tomu dovolená uvádíš 100km i kdyby 500 tak je to cca 15.000km za rok. A to jsou dle mého km kde bych spíš uvažoval o benzínu. Benzín sice bude žrát ne 5 ale 7 ale z hlediska spolehlivosti a potencionální poruchovosti je lepší. U naftového motoru je spousta věcí které se mohou pokazit a nestojí zrovna málo.CR Vstřiky, vysokotlaké čerpadlo, filtr pevných částic(DPF). U všech těchto věcí počítáme na desetitisíce Kč za opravu. Logicky namítneš že se u benzínového motoru může pokazit vtřik nebo čerpadlo taky. Ano to jistě může nicméně ta pravděpodobnost je mnohonásobně nižší a to z jednoho prostého důvodu a sice toho,. že benzínový přímovstřikový motor(všechny tsi) pracuje s tlakem paliva cca 250 bar a systém common rail euro 6(u naftových motorů) cca s 2500 bary. Takže logicky ty součástky jsou daleko méně namáhány u benzínu než u dieselu. Benzín nemá filtr pevných částic tudíž nehrozí jeho ucpání. Další věc je palivo, naftové motory obzvláště tyto nové jsou daleko více háklivé na kvalitu paliva, než motory benzínové. Pokud jde o mě pokud bych jezdil méně než 30.000km za rok tak bych o naftě vůbec neuvažoval. To je můj názor, který ti ovšem nevnucuji. Jen jsem ti napsal svůj názor co by si měl podle mě zvážit. Každopádně ať už se rozhodneš jakkoli přeji šťastnou ruku při výběru.1 bod
-
Bohužel preference je především pro tramky, busy to až zas tak moc nemění. Alespoň ne v takové míře o které vypráví radní přes dopravu.1 bod
-
No a třeba v Best Drive v JH Tě nenechají ani u přezouvání kol.1 bod
-
To už fungovat nemůže. Cíl je červená na všech semaforech, aby lidi nejezdili autama. A preference Ikarusů, aby ovce nečekali.1 bod
-
Kup originalni filtr v autorizovanem SKODA servisu a mas jistotu. I v pripade, ze by byl barevne jiny, je to ten, ktery sami pouzivaji a nic resit nemuzou i kdyby chteli.1 bod
-
Na Evropské, bývalé Leninově třídě pamatuji ještě mezi semafory ukazatele doporučené rychlosti... 40,50,60. To zaručovalo projetí po celé délce na zelenou. Nevím proč to zrušili. Asi že 60 se už nejezdí [emoji41]1 bod
-
1 bod
-
Presne tak,kdyby bylo svetlo rozdelene ale bylo tvoreno pravidelnym tvarem,bylo by to uplne neco jineho...1 bod
-
Fotografovi na podnikovém předvánočním večírku zaplatili dvakrát. Poprvé za to, že bude fotit, a podruhé za to, že smaže co nafotil.1 bod
-
1 bod
-
Mě o nic nejde.Já se tím nepotřebuji živit jako Ty Jirko,ale neberu Ti to.Pokud nad tím trávíš čas-a to vím že ano,proč si za to nevzít peníze.Také je beru. Na druhou stranu když něco otestuji,napíšu to tady.Ano,nic nekoumám,čerpám info-možná jako ty a spousta jiných z angl. a něm. fór. Te´d jsem požádal kamaráda z Česany,jestli mi něco zajistí.Pokud ano,klukům,co mi pomohli to přepošlu.Také,když někdo něco po mě chce a je z dálky,nenutím ho jet ke mě 200 a více KM,ale napíšu mu,že to umí ten a ten...nejsem hamoun,co musí vše sežhrat. Co se týče těch změn co píšeš-nejsem právník abych tohle posoudil,co je a co není v limitu zákona,autorských či jiných práv,ale....s něčím to auto vyjíždí jako homologované. Na kolik jsou jaké úpravy povoleny,to ať posoudí právníci a jiní.Co si kdo nechá a nenechá udělat je také na něm...třebas na to někdy někdo dojede,jako teď,kdy začínají hošíci řešit vybrakované DPF,v Ecu vyplé čidla atd.Obrázek ať si každý udělá sám. Ty jsi mi moc pomohl...nezapomínám na to,vážím si toho a vím,že jsi bedna.Tohle co jsem napsal není nic proti tobě.1 bod
-
Hochu,původně tyhle fóra vznikly z úplně jiných důvodů.Myslím,že jsem byl u zrodu a to už je "X" let zpět a fungovalo to úplně jinak. Stačí se podívat a jiné fóra,odkud se čerpají info a pochopíš. Jinak souhlasím,pokud si s tím Jirka dá tu práci,má nárok za svoji práci býti odměněn. Pak je tu další otázka,jestli na tohle máme právo-podle všech různě možných autorských,ochraných a jiných zákonů1 bod
-
Také myslím, že toto vlákno v tomto podání ztrácí smysl. Obvykle na konkrétní dotaz zazní něco jako, "ano, jde to", případně "hledáš blbě, už se to tu psalo stokrát".1 bod
-
Obávám se, že generální pardon na BOZP takto neleze dát. Sice můžeš něco podepsat, ale při případném úrazu to nikoho nebude zajímat - prostě tam nemáš co dělat a příslušná osoba si to odskáče.1 bod
-
1 bod
-
Stačí trochu hledat a najdeš to , zkopírováno z jiného fóra : ABS (Anti Blocking System, Anti-lock Brake System, Anti Blokier System, Protiblokovací systém) Systém ABS zabraňuje zablokování kol při brždění. Každé kolo má svůj snímač otáček (indukční nebo magnetorezistor). Pokud řídící jednotka zjistí u některého kola výraznou tendenci ke zpomalování oproti ostatním kolům, nebo jeho zablokování, reguluje spínáním elektro-hydraulických ventilů tlak v brzdovém okruhu kola tak, aby se stále otáčelo. Tento děj může probíhat až 16 krát za sekundu. Činnost řidič pozná na vibracích brzdového pedálu. Systém ABS se automaticky vypíná při rychlostech pod asi 30 km/h. (podle typu) EBV (Elektronische Bremskraftverteilung) EBD (Electronic Brake Force Distribution, Elektronické rozdělování brzdné síly) Při brždění je zadní náprava nadlehčována a hrozí rychlé zablokování kol. Systém EBV tomu zabraňuje rozdělením brzdné síly (tlaku) mezi přední a zadní nápravu. U moderních vozů je součástí systému ABS a nahrazuje dříve používaný mechanicko-hydraulický zátěžový regulátor. Řídící jednotka ABS porovnává při brždění rychlosti zpomalování kol přední a zadní nápravy. Pokud zjistí, že zadní kola zpomalují výrazně rychleji než přední aktivuje elektro-hydraulické ventily, které sníží tlak v okruzích zadních kol ještě dříve než začne pracovat systém ABS. EDS (Elektronische Differentialsperre, Elektronická uzávěrka diferenciálu) Systém nahrazuje mechanickou uzávěrku diferenciálu a umožňuje rozjezd na vozovce s výrazně rozdílnou přilnavostí hnacích kol (led, sníh, bláto, písek...). Řídící jednotka porovnává otáčky kol a přibrzdí protáčející se kolo. Potřebný tlak vytváří čerpadlo. Systém se automaticky vypíná při dosažení rychlosti asi 40 km/h. (podle typu) BAS (Brake Assist, Brems Assistent, Brzdový asistent) Výzkumem bylo zjištěno, že většina řidičů sešlápne v kritické situaci brzdový pedál sice rychle, ale s nedostatečnou silou, což má za následek prodloužení brzdné dráhy. Proto je posilovač doplněn snímačem polohy (potenciometr) a elektro-pneumatickým ventilem. Řídící jednotka ABS vyhodnocuje rychlost pohybu pedálu a když překročí obvyklou mez, tak aktivuje elektro-pneumatický ventil, který rychle zavzdušní pracovní komoru posilovače a je tak dosaženo maximálního brzdného účinku nezávisle na tlaku řidiče na pedál. Zablokování kol potom zabraňuje systém ABS. Při povolení pedálu se činnost BAS zruší. ASR (Antrieb Schlupf Regelung, Anti Skid Regulation, Protiprokluzový systém) TCS (Traction Control System, Systém kontroly trakce) Systém zabraňuje protáčení hnacích kol při rozjezdu. Pokud nepostačuje přibrždění protáčejícího se kola (systém EDS), nebo se hnací kola otáčí rychleji než hnaná (necitlivé přidání plynu řidičem), požádá řídící jednotka ABS přes CAN - BUS řídící jednotku motoru o snížení kroutícího momentu (zmenšení předstihu, omezení vstřikování, škrtící klapka). MSR (Motor Schleppmoment Regelung, Regulace prokluzu) Při brždění motorem na kluzké vozovce (jízda s kopce, přeřazení na nižší stupeň, nebo jen prudké ubrání plynu) může dojít ke smyku hnacích kol a vozidlo se stane neřiditelné. Řídící jednotka ABS porovnává otáčky kol hnací nápravy s otáčkami kol na nepoháněné nápravě. Jsou-li hnací kola pomalejší, požádá přes CAN - BUS řídící jednotku motoru o mírné přidání plynu (otevření škrtící klapky). Systém MSR se používá především u výkonných vznětových motorů (větší kompresní poměr). ESP (Electronic Stability Program, Elektronický stabilizační program) Systém umožňuje zabránit smyku vozidla (v zatáčce nebo při prudkém vyhýbacím manévru) přibržděním vhodného kola nebo snížením kroutícího momentu. Zahrnuje systémy ABS, EDS, EBV, ASR, MSR. Navíc obsahuje snímač úhlu natočení volantu, příčného a podélného zrychlení a rotace vozu okolo těžiště. Řídící jednotka ABS/ESP vyhodnocuje údaje snímačů asi každých 7 ms. Kromě zásahů do řízení motoru je možný zásah i do automatické převodovky. O činnosti ESP je řidič informován blikáním kontrolky. Funkci ESP/ASR lze vypínačem vypnout např. při jízdě se sněhovými řetězy nebo vyprošťování z hlubokého sněhu. MBA (mechanický brzdový asistent) Mechanický brzdový asistent je jednoduché zařízení, které je umístěno mezi brzdovým pedálem a posilovačem brzd. K jeho spuštění dochází při dosažení určitých hodnot dynamických veličin na brzdovém pedálu, kterými jsou v tomto případě rychlost a síla stlačení brzdového pedálu. HBA (hydraulický brzdový asistent) Hydraulický brzdový asistent HBA (je součástí systému ESP) zvyšuje v případě nutnosti účinnost brzd tím, že zajistí maximální tlak na ně a zároveň maximální možné zpoždění vozidla. Zablokování kol zamezí protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV. ESBS zvyšuje stabilitu vozidla v zatáčkách díky tomu, že rozpozná podle změn v počtu otáček kol nedotáčivost nebo přetáčivost vozu. Při nedotáčivosti redukuje brzdný tlak na přední nápravu, umožní lepší vedení kol a automobil tak zůstane ve stopě. Při přetáčivosti vozidla se sníží brzdný tlak na kola u vnitřní strany zatáčky a zvětší se tak možnost jejich vedení. Vůz se opět stabilizuje ve své stopě. DSR (Driver Steering Recommendation), který zvyšuje účinnost stabilizujícího systému ESP. Toho je dosaženo plným využitím vlastností elektromechanického posilovače řízení. Má-li vozidlo vzhledem k vlastnostem vozovky nebo příliš vysoké rychlosti sklon vybočit přetáčivým nebo nedotáčivým smykem, je dosaženo směrové stability v nejkratším čase nejen cíleným brzděním jednotlivých kol, ale i aktivním zásahem do řízení. Tak se mohou řidiči až v 65 % vyhnout nebezpečným nehodám s bočním nárazem. DSR zasahuje především v případech, dojde-li k intenzivnímu brzdění (aktivuje se systém ABS) za velmi rozdílných adhezních podmínek na levém a pravém kole vozu (např. jedno kolo na sněhu a druhé na suché silnici). Standardní systém ESP zasáhne tak, aby nedošlo ke smyku a řidič byl schopen udržet vozidlo na vozovce a vyhnout se případné překážce. Zásah systému ESP se provede příslušným rozdělením brzdné síly na jednotlivá kola – některá kola budou brzdit více a některá méně tak, aby vozidlo udržovalo řidičem požadovaný směr. A zde právě spočívá omezení klasického systému ESP: v případě, že největší brzdný účinek je potřebný na kole s nejmenší adhezí (kolo na sněhu), je nutné snížit brzdnou sílu i na ostatních kolech vozu podle tohoto kola – tím není využit maximální brzdný potenciál za daných podmínek. V případě zvýšení brzdné síly na kole s lepší adhezí (na suché vozovce) by bez korekce směru volantem došlo ke stáčení vozu směrem k povrchu s vyšší adhezí. Systém DSR prostřednictvím malého momentu do volantu doporučí řidiči, aby sám intuitivně provedl tuto korekci proti stáčení vozu, čímž umožní zvýšit brzdnou sílu na kole s vyšší adhezí. V extrémních případech tak může dojít ke zkrácení brzdné dráhy až o 10 % oproti vozům se standardním systémem ESP.1 bod
-
0 bodů