Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/22/17 ve všech sekcích
-
4 body
-
Do RAPIDa MR 2013 jsem dodělával dešťový senzor (viz https://forum.skodahome.cz/topic/129199-světelný-a-dešťový-senzor-dodatečná-montáž/?do=findComment&comment=2217630) a neoriginální světelný asistent Made in PRC (viz https://forum.skodahome.cz/topic/136330-automatický-spínač-světel-neoriginální-řešení-made-in-prc/). Tento asistent jsem dával proto, že starý 17 pinový spínač světel neumožňuje propojení s origo senzorem deště/světla na skle. Nic ale není nemožné a kolegové rapidisti na ruském fóru drive.ru přišli, jak na to. Inspirace je zde: https://www.drive2.ru/l/457046918653018332/ , https://www.drive2.ru/l/7318540/ https://www.drive2.ru/l/5977289/ , https://www.drive2.ru/b/1664258/ , https://www.drive2.ru/l/471551126290825950/ , . Soupis materiálu - spínač světel 5JA 941 431 A - svorkovnice 10 pólová 6R0 972 930 A - BCM 7H0 937 090 D - vodiče 0,35 mm, různé barvy, cca 1 m od každého, (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení spínače T10 s T17 a s BCM - vodič 0,5 mm zelenožlutý, cca cca 2x 0,75 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB - vodič 0,5 mm modrý, cca 1,5 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a zpětných světel - vodič 0,5 mm zelenobílý, cca 1,5m (zkrátí se dle potřeby při zapojování), pro propojení BCM a PB - vodiče 1,0 mm modrý a červený , cca 1,5 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB - vodič 1,5 mm zelenožlutý, cca cca 2x 0,75 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB Piny do svorkovnic 000 979 009 E (N 907 947 01) - 17 ks 000 979 242 E (N103 190 05) - 2 ks 000 979 025 E (A 018 545 8726) - 4 ks N 904 291 01 (nebo 000 979 135 E nebo N 907 326 03) - 7 ks 000 979 152E (nebo 000 979 243E) - 2ks 000 979 151E (A013 545 76 26) - 1 ks 000 979 150E (A013 545 86 26 ) - 2 ks - plochý faston pro kabel 1 - 1,5 mm - 20 ks - plochý faston pro kabel 2 - 2,5 mm - 15 ks - textilní automobilová izolační páska TESA 51025-00002-10 https://www.tme.eu/cz/details/tesa-51025-19/profesionalni-vybaveni-car-audio/tesa/51025-00002-10/ - elektrikářské stahovací pásky 2,5x100 mm Schéma zapojení Zapojení pinů do svorkovnic BCM T73a (černá) BCM T73b (bílá) Připojení vodičů ve svorkovnici přístrojů Připojení vodičů v pojistkovém boxu Napájení BCM T73a/63 a T73b/68 pro tlumená světla Propojení napájení zadní mlhovky Nejprve je nutné přerušit napájení kontrolky mlhovky (nově si řídí BCM); dvě možnosti: - vyjmout a zaizolovat pin T32/13 na svorkovnici u přístrojů. - (realizováno u mého auta) zjistit který z dvou tenkých šedo-bílých vodičů u pojistky 37 vede ke kontolce v přístojích (proměřit), ten přerušit a oba konce zaizolovat. Napájení zadní mlhovky lze realizovat dvěma způsoby: - zavést vodič 0,35mm2 přímo ze svorkovnice T10/5 do svorkovnice T73b/43; u pojistky 37 přerušit silný přívod 1mm2 a na konec vodiče u pojistky připojit na vodič 0,5mm2 od T73a/6. Druhý volný konec původního vodiče k pojistce 37 zaizolovat. - (realizováno u mého auta) propojit piny ve svorkovnici T17/9 a T10/5 (vodič 0,35mm2); u pojistky 37 přerušit silný přívod 1mm2; na konec vodiče u pojistky napojit vodič 0,5mm2 od T73a/6; na druhý konec přerušeného vodiče (vedoucí od spínače světel) napojit vodič 0,35 mm2 od T73b/43 . Propojení zpětných světel Obě zpětná světla musí být napájena z pinu T73b/12. Původní zapojení sice funguje, vše svítí, ale diagnostika hlásí to chybu Back-up lamps 00901 a svítí kontrolka hlídání žárovek na palubce . V levém prahu u řidiče se jeden z černomodrých vodičů (ten pro zpětné světlo) přeruší, zaizoluje a napojí se na něj nový vodič vedoucí na T73b/12 (viz schéma zapojení). Propojení pravého zpětného světla s levým je vidět na fotkách. Původní černomodrý vodič ke zpětnému světlu v pravém prahu u spolujezdce se přeruší a zaizoluje. Lze udělat i tak, že se příslušný pin ve svorkovnici pravého světla na pozici 1 vyjme (zaizolovat) a nahradí se pinem na vodiči k levému světlu. Tam se musí vodič připojit k původnímu černomodrému vodiči z pozice 1 svorkovnice, např. bočním připojením nebo dokonaleji novým pinem společným pro původní vodič a nový vodič od pravého světla. Piny mají číslo 000 979 150 E. Zapojení comming home přes páčku světelné houkačky Protože elektrika a BCM je ještě starší genererace, neumí funkci comming home přes ŘJ, ale postaru přes spuštění páčkou světelné houkačky. Je potřeba propojit zelenobílým vodičem 0,5mm2 pojistku SB36 a pin na svorkovnici T73a/62. Pin u pojistky je 000 979 135, pin v BCM je 000 979 009. Připojení kabelů od svorkovnice T10 na kabely vedoucí do svorkovnice T17 - oholit izolaci na kabelu, nový kabel namotat a utemovat na původní vodič - z fastonu odtříhnout kontakt, zůstane jen krimpovací část - zamáčknout všechny packy, zaizolovat Úprava vypínače DLR v pojistkovém bloku na dvoupólový vypínač V originálním schématu RAPIDA se světelným asistentem jsou na každou stranu auta samostatné vodiče k žárovce DLR, ale chybí možnost vypnutí DLR. Pro šťouraly v autě je ale možnost vypnutí DLR výhodná, použije se např. při opravách, úpravách nebo ladění, kdy je nutnost mít zapnuté zapalování. Použit malý kolébkový dvoupólový vypínač, vložený a zatavený do obalu původního vypínače 5J0 941 503. Je jen potřeba trochu rozšířit původní okénko a ořezat výstupky. A vypínač do původního lože zalepit tavným lepidlem. Napojení vodičů pro vypínání DLR - vodiče směrem od vypínače k pojistkovému boxu: - spojení kabelů provedeno stejným způsobem jako u kabeláže T17->T10 - proměřením zjistit, který kabel vede na jakou stranu auta, originální žlutozelený vodič označit barevnou páskou - nezapomenout označit jeden pár kabelů (nebo použít jinou barvu) aby bylo dodrženo správné zapojení pozice v BCM a strany auta (T73a/5 -> pravá strana, T73b/3 -> levá strana). Záslepka původního 17-pinového konektoru Aby se zabránilo případnému zkratu stále živých vodičů v původním 17 pinovém konektoru, vyrobil jsem ze starého čínského T17 spínače světel záslepku, která slouží zároveň jako propojka pozice 1 a 7 - napájení dálkových světel. Z těla spínače odříznout připojovací část, z mosazného plechu 0,5 mm vyrobit propojku pozice 1 a 7, která se vloží do tělesa záslepky a zalepit tavným lepidlem, které vytvoří izolační víko. Úprava napájení kamery ve verzi s čínskou parkovací kamerou a čínským rádiem: Napájení +12V kamery nelze brát přímo od zpětného světla (jak je obvykle uvedeno na schématech u kamer), se zapnutým zapalováním kamera funguje ale při nastartování motoru začne obraz skákat a rádio posléze hodí chybu obrazu. U mého auta jsem napájení napojil na hnědý vodič od CAN-BUS dekodéru s označením BRAKE, některá dražší rádia mají přímo konektor pro obraz i napájení kamery s kabelovou redukcí pro zapojení kabeláže kamery (obraz CINCH, napájení JACK). Existují také zařízení pro stabilizaci napájení kamery, na Aliexpress.com naleznete pod heslem Filter Car Rear View Back up Reverse Camera. Kódování2 body
-
2 body
-
tak pak jedině vyzkoušet před startem s napojeným VAGem a kontrolovat v bloku hodnot teplotu, jestli to nedává nějakou nesmyslnou hodnotu1 bod
-
Jarys - jistě, pokud to někdo nechává při brzdění motorem dojít tak daleko, že si musí ŘJ motoru přidat, aby motor nezhasnul, je možné, že mu dvouhmota brzy poděkuje. Takový extrém jsem ovšem nemyslel. Je nutné při jízdě trochu přemýšlet a ne to hnát do krajnosti. Třeba u TSI motorů (hlavně 1.0, 1.2 a 1.4) motor na vyšší rychlostní stupně prakticky auto ani neubrzdí, to tam musíš mít trojku, aby to mělo nějaký účinek. Takže pro mě je plachtění vlastně skoro zbytečná záležitost. Co se týče příhřevu vody v motoru - podle příslušných škodováckých materiálů měly tuto funkci jen klasické 1.9 TDI (rotačky). TDI PD a TDI CR již ne - marně hledám žhavící svíčky pro vyhřívání chladící kapaliny (Q7) ve schématech řízení těchto motorů. Nikde je tam nevidím.1 bod
-
1 bod
-
Tak jsem si to nakonec koupil tu knihu za cca 300kč a nemusím čekat než to někdo nahraje někam1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Tak Seat Arona už se objevuje... https://www.auto.cz/seat-arona-zacina-odhalovat-novy-maly-crossover-prvnim-snimku-105733 https://www.auto.cz/vzhled-seatu-arona-prvni-fotografie-107840 Tipuji, malé SUV od Škody bude zase ze Seatu vycházet. Prý se u Seatu naopak chystá klon Kodiaqu. Opravdu originalita. https://www.auto.cz/seat-oficialne-potvrdil-ze-chysta-treti-suv-tentokrat-az-sedmimistne-104654 Za poslední půlrok dělá Škoda s modelovým portfoliem jeden kopanec za druhým - zaříznou Rapida, Citigo, Fabii kombi jen proto aby mohli vyrábět vpodst. to samé co Seat?? No náklady na vývoj už fakt víc ani sesekat nejdou... Hlavně aby příští fabie nebyla zas jen Ibizou s jinou maskou . A stejně mi tu na fóru bude vmeteno, že to půjde prodejně jak čerstvý housky ...1 bod
-
Jak píše Pawouk je to jedno. Ve Světě Motorů to kdysi měřili a zjitili že v jejich pomínkách "doplachnění" bez rychlosti ušetří nějakou desetinku na spotřebě(nevím přesně kolik, ale moc to nebylo). Z kopce záleží jak velký je, čím větší tím bych spíš nechal rychlost už jen z bezpečnostního hlediska. Jina já také raději nechávám rychlost. Co se týče toho škrábání já to dělám tak že oškrábu boční a pokud je hodně část předního poté nastartuju a doškrábu během 1-2minut zbytek předního a jedu.1 bod
-
Ozak mi ho přivezl na ten sraz. A ja ho tuhle hledal a nenasel. Ale ze bude u tebe vubec mne nenapadlo. Starnu a blbnu.1 bod
-
Nazdar. Je dobry si obe motorizace projet zkusebni jizdou. Mam 1.2tsi 66kW a ted bych sel radsi do 6kvaltu. Ne kvuli vykonu a sestce, ale rychlosti jsou jinak odstupnovany a musim hodne radit jednicku na mistech, kde jsem se starym autem jezdil na dvojce. 81 kW se sestistupnovou prevodovkou je na tom trochu lepe. Ale nevim jak 1.0tsi. Predpokladam, ze rozdil v jednicce a dvojce tam take bude. Takze projet pred koupi a to nejen dalnici, ale treba krizovatku v kopci, at vidis, jak je potreba radit! Na 5ti stupnove musim jednicku do kopce hodne vytocit, nez radim dvojku...1 bod
-
Nepleť jízdu se škrábáním oken. A co je špatného na volnoběhu za jízdy? To je nesmysl. Výběr mezi jízdou se zařazenou rychlostí anebo na volnoběh (plachtění), je věcí znalosti daného terénu, odhadem a zkušeností řidiče, aktuálním provozem, atd. To se nedá jednoznačně rozhodnout od klávesnice PC - a to jezdím soutěže spotřeby. Osobně preferuji zařazenou rychlost - spotřeba nulová, brzdím motorem a tudíž neopotřebovávám brzdy. V některých případech může být ekonomičtější doplachtit, ale to je skutečně hodně individuální dovednost.1 bod
-
O co ti vlastně jde? Chceš jezdit economy run? Nebo jak a co chceš šetřit na motoru jízdou na volnoběh nebo se zařazenou rychlostí? Toto není auto z roku raz dva, aby se rozpadnul motor po pár kilometrech, ať už budeš používat oba styly. Jezdi tak, jak ti to nejvíc vyhovuje.1 bod
-
1 bod
-
Funguje. Letos zatím používám jen to, resp. mazal jsem jen jednou někdy v březnu / dubnu. Myslím, že jsme se o tom už bavili u Tebe nebo mikliska ve vlákně: http://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/gel-pro-peci-o-gumu-000096310dx1 bod
-
to mx6: dobré čtení Já ale třeba trochu lituji, že jsem nepočkal na novou astru v kombíku.1 bod
-
Mám z toho auta smíšený pocit. Něco jako když padá tchýně v mém novém autě ze skály1 bod
-
u věci, která je složená z mnoha tisíc součástek normální člověk ani nečeká, že bude 100% bez chyby, ale čeká, že se výrobce a prodejní síť postaví k reklamaci čelem :-) což se bohužel vždycky neděje a to je na tom to špatný, ne to, že se občas něco nepovede1 bod
-
Tak olej si dokážu vyměnit sám stejně tak filtry, takže jediné v čem si moc nevěřím jsou ty brzdy, takže výměnu kapaliny nechám na svýho mechanika a to včetně předních brzd, páč už taky potřebují oživit.1 bod
-
takze vymena oleja 5w40 Total, palivovy, olejovy, sviecky NGK, brzdova kvapalina a jej vymena, nastavenie svetiel, vycistenie zadny brzd sprejom .. takze material 2600.-sk a robota 1200.-sk-1 bodů