Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/04/19 ve všech sekcích
-
To je tzv. zahřívání katalyzátoru, kdy jsou krátkodobě upřednostněny emise před kultivovaností chodu motoru.2 body
-
Jenze ono JE nutno resit desetiny Voltu. jedna desetina muze byt kolem 10 procent nabiti baterie. U baterie EFB asi nebudes mit v klidu 12,5V , moje celkem nova baterie (1/2 roku) jeste nikdy v klidu nemela vice jak 12,2 V a presto je v poradku ..(bezne mivam rano ted v zime 11,9 V..) Merim to zarizenim pres WIFI pred otevrenim auta,tedz v klidu po 8 hod stani.Moje zarizeni sice nema odber 1mA (60mA pri vysilani a 6 mA v klidu,pomer doby je cca 1:20) Moje zkusenost za poslednich 30 let s autobaterkama je ta ,ze baterii skodi oba extremy -slabe nabijeni a jeste vice prebijeni. Proto rekuperaci s inteligentnim nabijenim povazuji za lepsi reseni nez trvale prebijeni za ucelem udrzeni napeti.(ale nesmi se jezdit superkratke trasy..) PS. inteligenti nabijeni v mem pripade udrzuje baterii mezi 40-80 procenty (ted v zime trvele na 80 procentech), asi ji z principu nenabije na 100 procent.. CH coming home,LH leaving home2 body
-
2 body
-
Psal jsem jen o deaktivování řídícího modulu baterie. Bez deaktivace pomocí VCDS je ověřeno, že toho lze také dosáhnout vytažením konektoru na kabelu u "-" pólu baterie (s chybovým hlášením v systému). P.S. Dej si jedno vychlazený, to pomůže ?.2 body
-
Ono by hlavně chtělo vědět, co všechno to odpojuje, to že to odpojí rekuperaci je možná plus, ale co další systémy auta? A ten obrázek co máš vytáhlý z nějaké baterie, myslím: opravdu je to z koncernového auta s rekuperací? Koncernové auta s rekuperací drží baterku mezi 100-80%, né mezi 80-40% jak je na tom grafu. Navíc je to podle grafu někdy z konce ledna, což jsou teploty výrazně pod nulou a v takové situaci (cca od 5°C) koncernová auta vypínají rekuperaci a stále dobíjí (napětí nepadá při akceleraci a pod.), dokládám záznam z chování rekuperace v FIII začátkem února: téměř konstantních 14.7V, v takové situaci se nemůže baterka vybíjet, je to záznam z 120km cesty po dálnici, takže ani argument, že na začátku byla baterie kriticky vybitá, tak se ji systém snažil nabít moc neobstojí.2 body
-
SMS komunikace 1.12. T. "Přezujeme pneumatiky?" 3.12. M. "Není potřeba, koukni ven.. " 4.12. M. "Aha, uz je to potřeba" 6.12 M. "Ne, tak není potřeba.. " 7.12 M. "Je to potřeba" 7.12 o tři minuty později M. "Není to potřeba" 8.12 Stojíme u auta, na tátově oblíbeném místě Kladno, v tátově oblíbeném čase 6:15 ráno. Pan D se třpytí v montérkách půjčených z historického muzea a na nohách má rozpadlé tenisky. Vedle něj se vystavuji já, ve volnočasových džínách z akce 1+1, k nákupu žebrácí miska zdarma a v péřové o dvě čísla menší bundě propíchané od koček. Mezitím co se rozcvičujeme na práci, vychází soused v černém ležérním kabátě a tmavě hnědých mokasínech, které jsou tak naleštěné, že se v nich bohužel vidím a v ruce drží kožený kufřík. "Trochu buranské" spražil ho hned po odchodu táta. Je to sympaťak. Polovinou těla jsem zapadlá v kufru auta a připravuju pomůcky na výměnu pneumatik. Táta do éteru vypouští informaci o tom, že je ještě stále zachovalý, pěkný mazák a upravuje si ve zpětném zrcátku všechny tři vlasy. Vytahuje z kapsy děravou plenu, kdysi dávno moji, přikládá si ji na nos, nadechuje se a zatroubí na celé Kladno a polovinu Slovenska. "Tak, teď když už máme konečně klid, můžeme se na to vrhnout" mumlá ještě zabořený v pleně. Sousedi zavírají ventilačky. Dneska nás nic nezastaví. Rozbaluju bedýnku s povinnou výbavou. Rok výroby už zežloutl a oddrolil se. Pokud tam někdy nějaký byl. Táta diktuje : "Takže hever? " Jezdím zmateně pohledem po jediném náčiním, které mám. Zdvihám pro jistotu tu největší věc, co jsem nahmatala, zavírám křečovitě oči a oznamuju "Tady" "Klíč na kola" Pan D. mi podupává u hlavy. Ještě kousek a šlápne mi na krk. Jako motivace dobrý. Vím, jak vypadá klíč a vím jak vypadá kolo. Ale sakra, co je to klíč na kolo? Odhazuju šroubovák, růžový hadřík na leštění interiéru, dva balíčky vonících stromečků (vanilka), nějaký šroubek, nějaký druhý šroubek, pak kus trubky.... "To je ono" rozezní se po celé střední Evropě. Vysychá mi krev v tepnách, zvedám nad hlavu poslední věc, co jsem držela a tiše špitám "tohle? " Skrz mě projíždí laserový pohled pana D. a dělí mě podélně na dvě půlky. "Ano" Pneumatiky už poznám. Tak, pomůcky máme. Teď bych se šla ráda zabít... Pan D. je opřený o zadek auta, tudíž je přední část ve vzduchu a praví : "nejdříve zajistíme auto... " Já jsem stále v podřepu a blbě čumím. Zeus vysílá své další blesky : "tak šůůp, jak Tě to učili v autoškole? " Jsem stále na zemi.... Pan D vráští své velké čelo a šťouchá do mě nohou, jak do mršiny. "Haloooo, zajisti auto" Aha, takže ono je to vážně na mě. Zvedám se, nasedám do auta a hluboce přemýšlím co tim kurva myslí. "Nejdříve povolíme šrouby" zazní padesátá instrukce. Nasazuji nešťastný výraz. Padají první slzy. "Vem ten klíč na kola a dej ho na šroub" V dálce zahřmělo. Beru kus trubky a rozjímám, na které straně se to vůbec drží. Usazuji na šroub a táhnu. Táhnu... Táhnu.... Už ale nechci táhnout.. Kromě zlomenýho nehtu a vyhloubenýho ramene se nic nezměnilo. Pan D. se škrábe pod třetí bradou a znechuceně odsekává "Nohy děvče, použij nohy.. " Kopu do ty debilní pneumatiky z každé strany. Ze spoda zapírám klíč o nárt a malém si kolenem vyrážím čelist. "No nejde to prostě no." Pan D. neztrácí hlavu, ale rád by ztratil tu mojí. "Zkus to spíš ze zhora... " Hopsám na klíči a točím na něm trojitá salta. Povoluje až když na něm dělá holubičky pan D. "Teď vložíme hever pod auto na vyznačenou část a zvedneme to" vyzývá mě satan. Z celé téhle věty chápu dvě slova. Teď a auto. To nestačí. Hladím se po vlasech, abych zkontrolovala, jestli jsem se nerozcuchala a doufám, že to co držím je hever. Klekám si k autu, naposledy se pomodlím a otáčím s tou kovovou věcí dokola, jakobych přesně věděla co dělám. Nevím. Při desátém přetočení se pan D. shybá k mé spocené hlavě, až mu z toho praskají monterky ve šveh a bere mi to z ruky. V břiše mi poletují žiletky. Dává hever pod auto a do ucha mi chraplavým hlasem šeptá další rozkaz. "Dej hlavu na zem a najdi tu značku" Naskakuje mi husí kůže a opuchl mi jazyk. Skláním se a pokládám hlavu na zem. Mám trochu pocit, jako bych ji položila na špalek a čekala na spuštění gilotiny. Před očima se mi zjeví celý život. Jen ne ta značka.. Ležím na studené zemi a ucho mi přimrzá ke kostce. Co vlastně hledám? Šipku? Nápis? Souřadnice? Mapu? Ať přimrzám, jak přimrzám, vidím jen rezavý podvozek a rozpadlé tenisky z Tuzexu. Drkotajícíma zubama tesám do betonový kostky S.O.S a smutnýho smajlíka. Netopýři se rozestupují a z druhé strany podvozku přistávají na zem dvě velké krvavé oči. Z uší mu jde pára a od pusy vychází zelený výpar, který taví kostky na kaši. "Ahoj tati" Jeho výpad pravým ukazováčkem končí tři centimetry od mého, na mozek promrzlého čela. Nos mám připlácnutý na ukázáné místo a hledám znamení. Třeba kdyby na to místo praštil blesk nebo tam pukla země. Cokoliv. Prosím.. "Vidíš to? " zasýpe pan D. Zastavil se čas. "Ne.... " odpovídám s krápníky v očích "Podívej se pořádně " šlehne mě studený vítr do tváří. "A co hledám? " ptám se se sklopenýma ušima "No tu značku" zaduní od naproti tak mocně, že asi slyším i ozvěnu. Nakonec se vzdávám, dávám ruce vzhůru a vytahuju všechno z kapes. Víc nemám, tak kde je to? Pan D. obíhá auto tak rychle, že kolem nás vzniklo tornádo a klepe na podvozek. Na stupnici Richterovi stupnice tak šest. Aha. Když na to místo fouknu a dvacetiletá špína mi vlítne do očí, tak se ukáže sotva milimetrová rýha, průměru papíru, velikosti bakterie. "Tady to je, si snad slepá? " No ted už jo.. Nastavuji hever na "značku" a vyčerpaně otáčím kličkou. Auto s velkým skřehotem zvedá zadek ze země, podobně jako já z gauče. Auto je ve vzduchu. *Puff* Auto už není ve vzduchu a jede dolů. Pan D. běží světelnou rychlostí, chytá zadek auta a nesrozumitelně křičí... Něco jako "hjdksjfjdks blbečku fhdjekshfke ruční brzdu?" "Hm?" Točím kličkou tak rychle, že za chvilku vyletím jak helikoptéra a skáču na ruční brzdu. Tak tohle asi myslel tím "zajistit auto". Aha. Sakra. Zatímco táta si nalívá fridex do očí, točím kličkou a zvedám auto.... Tak. Tolik k moji spolupráci. Víc nechtěl a byla jsem odeslána na trestnou lavičku. 28.12.2018 email "Ahoj tati, kdy se mění zimní pneumatiky na letní? " Zatím bez odpovědi. Čekám..2 body
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
To že svití,nemá na vyčtení pinu vliv. Ceny za vyčtení jsou fakt hodně různé. Já jsem si nikdy víc jak 200 nevzal,ale znám člověka který to dělal za 1000.1 bod
-
Nastartované auto při příchodu nebo teplý motor pri příchodu automaticky nebrat! Zkušenost konkrétně s feldy. Za studedna problém s rozjezdem, naštěstí byla jen zasvinena škrtící klapka. Pokud jde o rez stačí lakomer na zadní lemy, rozky dveří a spodní hrana dveří (hlavně ridice), zadnidvere jsme a doma. Opět osobní zkušenost.1 bod
-
jo srovnavat AGM-GEL a EFB je fakt dobre. Asi ale ektrice rozumis tak vis co tim myslim... ( PS. Ford a Skoda je taky argument..) A ja se klidne vsadim ze moje baterka je OK ( provadel jsem na ni nedavno test max proudu - tedy mereni jejiho vnitrniho odporu a je to kolem 800A), samozrejme ji muze kdykoli postihnout jina zavada,ale v souvislosti se spatnym nabijenim to asi nebude..1 bod
-
To se zeptej ve Škoda Auto. S takovou životností auta výrobce určitě nepočítá. Výše uvedené je z tovární dílenské příručky.1 bod
-
Auto stojí od rána venku, zkusím splašit multimetr a změřit, bohužel ale u mně to bude ovlivněno tím, že stávám pod přístřeškem a pokaždé se aktivuje CH/LH (30s svítí potkávací světla z baterky). Dám pak vědět.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Mohol by si prestat s tymi citaciami a objavovanim ameriky? Co tu predvadzas je mix porusovnia pravidiel, dristania, opakovania veci na ktore sme prisli uz skor, a pochybnych rad typu "postupne deaktivujte vsetko co s da vo VCDS" Vrat sa sem, ked zistis nieco nove, co bude overene a napomocne.1 bod
-
1 bod
-
Obrázek CTEK je z Ford Mondea, který nemá Start/Stop. Z tvého grafu je vidět, že je napětí na řídícím modulu 14,7 V, což je normální. Pokud jde o napětí na baterii, "Load", tak je z tvého obrázku jasné, že se tvá baterie "inteligentně nabíjí" na pouhých 80%, viz velké výkyvy napětí od 12,2 V po 14,00. Některé spotřebiče se samozřejmě odpojují při nízkém napětí baterie, to nás ale teď nemusí vůbec zajímat. Jde nám o to, aby se baterie nabíjela vždy na 100%. Není pak žádný důvod, aby se jakýkoliv spotřebič odpojil. V případě pochybností, jak je baterie nabíjena doporučuji koupit Quicklynks, který na rozdíl od CTEK Battery Sense, zobrazuje graf přímo ve Voltech a ne v %. Baterii to nijak nezatíží, odběr je 1 mA. Bluetooth modul se připojí k baterii a stáhne se aplikace pro mobil.1 bod
-
@PistaTT kde píšu něco o kódování ? Jen jsem konstatoval, že určité věci je možné vyměnit za určitých předpokladů.....a nemusím měnit auto... Pokud @mkopr bude mít přesný model co tam teď má a co chce vyměnit, budeme vědět více....1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Jde o vypnutí modulu, který řídí "inteligentní nabíjení" baterie. Za vyzkoušení nic nedáš. Vždy bude také fungovat odpojení konektoru z kabelu na "-" pólu baterie. Je to vyzkoušeno uživateli. Jen to není úplně čisté, systém generuje chybový kód. Současně je vypnut systém Start/Stop, pokud je jím vůz vybaven.1 bod
-
Ahoj, jako sorry, ale to je střílení od boku. Co když to je jen monitoring proti vybití baterie který vypne některé spotřebiče při poklesu napětí pod určitou mez?1 bod
-
Existuje original, Skoda Karoq https://www.obautodily.cz/led-osvetleni-nastupniho-prostoru-s-napisem-skoda-original-leve-10516cz315/ A podobne sa da najst aj prava strana, su smerovo otocene. Uz nejaku dobu ich pouzivam v F3 Predne: https://wirer.sk/led_dvere/ Zadne: https://wirer.sk/led_dvere_zadne/ Len ja som ich mal za trosku inu cenu1 bod
-
Tohle je snad normální nee. Mám CLIMATIC a chová se taktéž. Logicky, po nastavení teploty dejme tomu 22°C. Když je v kabině méně jak nastavené zmiňované 22°C tak topení válí do kabiny teplý vzduch na plno a po dosažení nastavené teploty se horký vzduch zmírní jelikož dosáhl požadované teploty a udržuje jí. Napsal jsem to jednoduše, nebudu popisovat jak a čím to reguluje.1 bod
-
1 bod
-
Zkusil bych odškrtnout 19-CAN Gateway; 61 - Battery Regul Výhoda bude v tom, že nabíjení nebude ničit akumulátor, který bude vždy nabit na 100% i po krátké jízdě.1 bod
-
1 bod
-
Většina nových Škodovek je vybavena snímačem proudu (napětí a teploty) na kabelu u "-" baterie. V tomto případě nabíjí řídící jednotka baterii jen na max. 80% (i po dlouhé jízdě změříte na baterii jen cca 12,2 V), což ji samozřejmě ničí (sulfatace), chybové hlášení "nízké napětí baterie", či nemožnost zapnout přídavné topení aj. Všichni výrobci baterií samozřejmě požadují, aby byla jejich baterie vždy nabita na 100%. Paradoxem je, že o nabíjení na max. 80% se v návodu k autu a v oficiálních dokumentech ŠKODA AUTO nikde nedočtete. Škodovka (a další výrobci) vás tak poškozují (zbytečné a časté koupě nové baterie) a paradoxně tak zatěžují životní prostředí více, než je jejich nesmyslná snaha potlačit emise za jakoukoliv cenu. V případě problémů bych si nechal důkladně proměřit baterii, změření napětí jednoduchým testerem, který používají servisy, nestačí. Požadujte zátěžový test baterie proudem např. 30 A - změření kapacity baterie (písemný protokol), případně i zjištění zkratového výkonu baterie (např. 3 200 W). Pokud je kapacita baterie pod 60% máte nárok na vrácení peněz za zničený akumulátor (v rámci obvyklé záruky 2 let). Výměna baterie za lepší typ moc nepomůže (např. standardní zaplavená baterie (WET) za AGM - je nutné přeprogramovat typ a parametry baterie v řídící jednotce !). Řešením je vypnutí "inteligentního nabíjení" baterie v řídící jednotce, kdy dojde ke "konvenčnímu nabíjení" baterie na 100% i krátkou jízdou (napětí druhý den po jízdě > 12,6 V). Lze toho také dosáhnout odpojením konektoru na "-" pólu baterie (současně vypne i Start/Stop). Doporučuji dát ale přednost vypnutí "inteligentního nabíjení" v řídící jednotce.1 bod
-
1 bod
-
Jj, taky preji, hlavne aby se vam ty vase popelnice nesypaly a ja pak nemusel rikat moji oblibenou vetu " ja vam to rikal". [emoji23]1 bod
-
Carista 3.8 beta 16 uplne odomknuta,staci iba nainstalovat :-) https://uloz.to/!xE5V28VBF1BM/carista-v3-8-beta-16-apk1 bod
-
Všude stejné. A, zastavíš B, dáš neutrál C, zatáhneš ručku D, pustíš brzdu E, dáš P F, chcípneš motor G, poděkuješ Škodovce za úžasný požitek z jízdy, pohladíš, políbíš, zamkneš a jdeš.1 bod
-
1 bod
-
To už by u Amundsena bylo lepší, aby si člověk vybral sám z evropských zemí ty, jenž potřebuje. Zrovna na to koukám a když třeba budu potřebovat BiH, tak tam nebudu mít Polsko, či Německo. Ne že by mi to až zas tak vadilo, holt si budu nosit kartu vícekrát za rok domů k nahrání dat, ale slovy klasika "je to ale kolosální békovina"... Na to kolik peněz za to chtějí, je Amundsen teda docela shit - a to nemluvím o tom že na aktuální dopravní info musí mít extra přísun dat. To fakt trumfne i obyčejný smartphone.1 bod
-
Po nějakých 300km musím říct že auto je tvrdé jak sviňa. Možná taky že mám ještě ty tvrdší tlumiče MR13. Je to fakt děs. Auto sice vypadá líp, jinak samé negativa. Nebrat!!!!1 bod
-
Sice nejsme přímo v tématu o rozvodech ale pro výrobce má auto životnost 4 roky a po té už si máte koupit nové ! Nezajímá ho to! Po dobu 4 let 240 000 naprostá většina lidí nenajzdi takže tam klidne můžou napsat i 500 000 na první kontrolu a fleetovej manager má vybráno. A až vám ten řemen po 5 letech kdy budete mít najeto třeba jen 40 000, nebo po 10 letech jen 100 00 praskne máte smulu. A šup koupit nové s dpf,s/s reukepraci atd... Chce to prostě rozum do hrsti a po nějaké rozumné hranici řekněme 6 let rozvody vymenit, tedy pokud auto plánujeme další léta používat.-1 bodů