Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/13/19 ve všech sekcích
-
Měl jsem teď tři dny na test motorizaci 1.5 TSI v automatu, tak mohu napsat nějaké shrnutí a porovnání se silnější litrovou verzí v manuálu. Jednapětku v automatu jsem již měl při předváděčce, ale tam lze tězko udělat nějaký hlubší závěr. Pro ty, kteří chtějí vědět hned verdikt - ten motor se do Scaly hodí a jsem rád, že mám auto objednané právě s ním. A neskákal S přítelkyní jsme si udělali výlet do Krušných hor, takže se projelo město (Praha), mimoměsto, dálnice i horské serpentiny. Takže všehochuť, 2 lidi v autě a lehce naložený kufr. Za mě je super ochota zrychlovat, předjíždení do kopce nedělá Scale problémy a zrychluje velmi ochotně (situace - Němec se plazí místo 90ky sedmdesát a ve dvoupruhovém stoupání nepochopitelně zrychlí na 90, takže Scala velmi rychle na 110 a šup před něj). V tomto případě (a obecně když víc přitlačíte na plyn) tam z D6 hodila Scala D4 a auto velmi slušně zrychlovalo. Jelikož měla Scala volbu režimů, většina trasy byla absolvována v Dčku (Normal) a sem tam jsem zkusil i Eco a Sport. ECO - dáte nohu z plynu a hned to řadí N, což při určité situaci může přijít vhod - nebrzdíte motorem. Otázka je, jestli to neustálé vyřazování (v praxi je velmi jemné a neucítíte ho) nezatěžuje spojku. Na můj vkus to má ale línější rozjezdy. Dodatek k ECU - zkoušel jsem dnes ve městě - ranní hustá doprava přes celou Prahu, líně jedoucí vozidla. Vypnut tedy Start-Stop a jízda v ECU. Fungovalo to dobře, na rovinkách dojíždění aut na neutral cajk. Zkoušeno v autě bez adapt. tempomatu a spotřeba 6l/100 km na městkou jízdu mi přišla OK. D (Normal) - AP řadí velmi rozumně, jsou ale sitauce, kdy si ale pádlem pod volantem podřadím o stupeň níže a motor je živější. AP v té situaci podřadí až když více šlápnete na plyn/nebo začnou rychleji klesat otáčky k tisícovce. Za mě s pádlama pro věšinu situací super volba. AP pak ve spojení s adaptivním tempomatem bude super volba na dalnice/popojížďky ve městě. Brždění motorem - pokud opakovaně víc šaháte na brzdy (táhlé klesání), motor to pozná a podřazuje si. Sport - do horských silniček super režim, výjezdy ze zatáček jsou zábavnější. Nicméně stalo se mi, že při sjezdu pod kopem do ostré zatáčky (bržděno motorem i brzdama) zůstala zařazena dost dlouho dvojka a motor "řval" - já bych už tam šoupnul vyšší stupeň, což jsem pak taky manuálně udělal. Přikládám i dva screeny se spotřebou. První cesta tam (= víc do kopců a víc zkoušení co ten motor umí): druhá cesta zpět, již trošku klidnější. Za mě spotřeba velmi slušná, kdo jezdí rovinnaté okresky 90kou, bude bez problému někde mezi 4-5 litry. Výhody oproti 1.0 TSI 85kW - jistota v předjíždění, kultivovanost na volnoběh/nižší otáčky, zábavnost a ve výsledku myslím i podobná spotřeba.1 bod
-
1 bod
-
Já vždycky obdivuju ty řeči "za půl hodiny... vejvar" . Založit zakázku, přistavit auto na dílnu, předat mechanikovi, namontovat, odzkoušet, vyvézt auto, uzavřít zakázku, zkasírovat včetně všech dokladů... Za 750 je to sakra levný. Bavím se o servisu na nějaký úrovni, ne o sousedovi, který ti to tam lupne a ty mu strčíš prachy do kapsy. Ony ty srandy a povinnosti okolo taky něco stojí.1 bod
-
Ako príslušenstvo sa to nepredáva, len ak si objednáš opierku ako náhradný diel (podľa nejakého auta, ktorý má interiér áko Ty, ale vozidlo bolo vybavené z výroby spacím paketom) cena za jednu opierku cca 250-280,-€1 bod
-
Mám s tímhle motorem najeto 200 000km, krom absolutních ECO jízd jsem pod 7 nešel. Reálná spotřeba se mi pohybuje(dle knihy jízd..takže přesně podle tankování a najetých km) mezi 7,5 - 8 l/100km. Tenhle motor je opravdu velice náladový na styl jízdy a také hlavně na to jak je auto zatíženo..počet osob, nálož v kufru, apod. Jezdím kombinaci dálnice/státovky/město v poměru 40/40/20....takže dle mého 6,5 ve stylu sport je nereálných. Styl Sport ale neznamená, že mám pouze podvozek na sport, ale že jezdím opravdu ve stylu sportovnější jízda. Pokud je podvozek na sport(tedy tuhý) a zbytek jízdy ve stylu Eco, tak se kolem 7 pohybovat dá, ale na to jsem si nemusel kupovat 200koňový motor.1 bod
-
jj a pak je otázkou jestli dovětek "Pravidelný servis v autorizovaném servisu" znamená při prodeji body plusové, nebo naopak mínusové :-)1 bod
-
@Joker 85 jo ale Octavia, co jezdí CUP a octavia, v čem jezdíme my, má společný tak akorát název ?.1 bod
-
Ta spotřeba je nereálná, změř to přes doplnění paliva, v režimu sport už tuplem1 bod
-
Tak jsem měl možnost si na chvíli předčasně sednout do Kamiqu. A pár dalších postřehů: Na 17 tkách vypadá super, červená metalíza není v reálu tak kouzelná jako na fotkách (já budu mít červenou corridu), sedí se tam o chlup výše jako ve Scale (prostě tak akorát, budu mít paket pro špatné cesty, takže si troufám říct, že pak stejně vysoko jako v Karoqu apod.). Pocit z vnitřku bych přirovnal k Seatu Aroně, ale v Kamiqu jsem se necítil tak sevřeně, je prostě vzdušnější. Materiály, funkce atd. jsem nezkoumal. Jen jsem si sedl, zda mi bude sedět prostorově (190cm/drobeček opravdu nejsem). Už se těším na předváděcí jízdy :) Na YT je pár videí z testů pro poláky. https://www.youtube.com/watch?v=zS_yb8bVQl41 bod
-
No podla mojho laickeho a racionalneho myslenia si myslim , ze pokial nie je mensia ako stycna plocha disku (kolesa) tak je to jedno.1 bod
-
No jestli byla měněna chladící kapalina, tak tam může být ještě vzduchová bublina. Ve SM psali, že to má složitý chladící systém a že se tam může držet hodně dlouho.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Kdyby to bylo kabelem, tak by mu to blblo i při stahování. Já si myslím že jde jen těžko a motor zastavuje jako při překážce. Chtělo by to asi něčím namazat, a nebo vyměnit sametky. EDIT: píšu namazat, ale nemyslím olejem!!!1 bod
-
zdroj: diskusia na https://www.tipcars.com/magazin/poradna/sest-duvodu-proc-ne-koupit-ojetou-skodu-superb-iii.html david_s, 03.01.2019 02:56 Zdravím, nejsem majitelem SuberB 3, ale napíšu krátkou osobní zkušenost z dvoudenní sl.cesty v Německu, cca 1700km.Shodou okolností jsme byli nuceni použít škodovku ( 2,0 diesel 140kW, 4x4, druhá nejvyšší výbava po LK), místo obvyklého přibližovadla. Nejdříve pozitiva.Dostatek místa pro 4 cestující a jejich zavazadla.A teď realita:Auto nejede, 140kW je jen papírových, stačí tak do 150km/h, pak se asi zatáhne ruční brzda nebo co.Tvrdé sedačky, po 2 hodinách jízdy jsme lezl z auta jak po 900km v jiném autě, 18" kola ve spolupráci s pérováním spolehlivě přenesou každý hrbol přímo do zad, po přesednutí dozadu to je ještě horší. Už dlouho jsem po každém nárazu (=přejezdu hrbolu) netrpěl jak tehdy. Zadní sedačky připomínají lavici, krátký sedák navíc neumožňuje moc měnit pozici.Dále hluk, neustálý otravný hluk, od kol, aerodynamický, od motoru. Auto je hodně citlivé na vítr, po cestě plave a udržet ho v přímém směru dá zabrat. Tenisový loket v autě, neuvěřitelné. Posilovna zdarma.K tomu se přidá dalších pár otravných nedodělávek, jakoby vývoj ustal v polovině, protože nebyl čas.Neschopná navigace, zmatená z každého směru, pomalá, neschopná reagovat na změny směru.Automatické udržování vzdálenosti je špatný vtip, reakce na změnu pomalá jak loď, než to znovu zrychlí, předjedou vás 3 auta.Otravný start-stop systém funguje trhaně a se zpožděním, šlápnete na plyn, chvilku nic, pak zařadí s trhnutím rychlost jak staré karosy a rozjede se. Dešťový senzor si žije vlastním životem.Jak to shrnout. Dokážu si představit, že je to ideální rodinné auto pro 2+2 , bebechy pro děcka nacpete do kufru a jedete na víkendový výlet. Ale do nějakého prémiového auta, jak masírují média, to ani náhodou nemá.Jen na první pohled.Tipnul bych to, že je 2 generace za AUDI . Vlastně ne, sedněte do 10let starého AUDI a pochopíte, o čem mluvím. Je to prostě jiná třída.Píšete, že hodně jezdíte, třeba Vám to auto sedne , projeďte se. Jestli trávíte v autě 50tis km ročně, tak se podívejte někde jinde. Jako řidič nepotřebujete hodně místa vzadu a velký kufr. Už jen ten první pocit, když zabouchnete dveře. ..taková dobře vypadající plechovka..1 bod
-
1 bod
-
Mozno ste si ostatni nejak poradili svojimi sposobmi s VCDS.Ja osobne na tych sest kusov 1.6Mpi ciek ,, nikdy(az na jeden krat),, ziaden ukon nerobil,lebo to ani neviem a nemam len cinsky kabel na merane hodnoty a pamat zavad.Ziadne nastavovanie klapky ,egr ci nieco ine sa nekonalo.Az na jeden krat ked som na zaciatku menil rozvody a zahol a zlomil zo spodu hadicku na aktivne uhlie,auto malo nekludny volnobeh a bol som nuteny ist do profi firmy na tuning na nastavenie klapky.Samozrejme nepomohlo.Potom som badanim zistil ze malicko nasava cez mini prasklinu.Zistil som to zatvaranim otvorov co su v sani postupne.Od vtedy ked sa vyskytne co i len naznak nekludneho volnobehu ci vyssej spotreby na volnobeh kontrolujem vzdy len vzduch.Elektronika je tak spolahliva a nastavena na minimalne hodnoty ze ak mas spravny vzduch motor musi ist.Pridal som aj videa s volnobehami a je sice vidno pokles +- 640ot ale ziadne skubanie ani nic podobneho.Doteraz som asi 10 rokov venoval studii tymto motorom a poviem Vam vzdy vzduch.Nikdy Lambda,Nikdy Nikdy Nikdy sviecka,cievka ci kabel zly aby sposoboval skubania,Senzor na kluke menim po cca 150 000km.Na mojej BFQ mam 320 000km a keby som Vam dal auto do ruk a zmazal trojku uverili by ste.1 bod
-
Je to jak říká Wittmann, jen jednou jsem nechal vyměnit olej v autorizáku a při kontrole doma ho tam bylo o 0,8l navíc. A samozřejmě černý jak bota. Od té doby si olej dělám zásadně sám doma. Borci prostě odsáli a dolili plnou náplň.1 bod
-
superb III L&K.pdf Pro ispiraci, jak co nastavit. Je to tovární nastavení, caristou pouze vyčteno. Třeba někomu pomůže.1 bod
-
Proč se nepodíváš do manuálu? Dočetl by ses tam totiž, že servisák má pravdu - je totiž jedno, jaký interval si zvolíš, olej je vždy stejné specifikace VW 507 00.1 bod
-
1 bod