Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/06/20 ve všech sekcích
-
Přidám ještě svojí zkušenost a vlastně taky hlavní důvod, proč jsem psal, že nedočkavě čekám na Enyaq. Mám za sebou před cca dvěma lety půl roční zkušenost s Teslou S. A to, co většina lidí vyčítá elektro autům, jsou většinou nesmysly, které plynou z toho, že se na ně dívají optikou normálního auta a způsobu, jak se spalovací auto užívá. Elektromobil se prostě používá jinak, ale není to omezeních, jen o jiných návycích. Pro rozumné vlastnictví elektra jsou nutné podmínky: 1) možnost vlastního nabíjení (doma nebo práce) 2) absence častých cest +500 km. Jakmile jsou tyhle dvě podmínky splněny, tak život s elektromobilem je příjemný a pohodový. Hlavní věc, na kterou většina lidí - logicky - posuzuje špatně je doba nabíjení. Berou to jako alternativu k tankování, tedy od rezervy do plna. Elektroauto se ale takhle nepoužívá (nebo správně nemělo by). Dám příklad. Byl jsem s Teslou v jižní Francii, tedy cca 1200 km. Dával jsem si každé dvě a půl hodiny přestávku (to by bylo i normálně, pauza na kafe, protáhnutí a záchod). Vždy jsem volil zastávku s nabíječkou (i před dvěma lety v Evropě bez problémů a navigace s tím pomohla). Za 20 minutovou pauzu se mi auto vždy nabilo na cca 180 km dojezd. Takhle se auto udržuje neustále dostatenčně nabité na dlouhé cesty. Kdybych jel benzíňákem, tak stavím stejně, na obdobně dlouhou dobu, ale tankoval bych jen jednou do plna. Ale že by to mělo vliv na pohodlí? Ne. Co mě ale na Tesle štvalo a proč jsem se jí vlastně zbavil je hlavně její šílené zpracování. Kupoval jsem zánovní kus s cca 4000km a při nájezdu lehce přes 10 000km to uvnitř vrzalo jak na staré půdě. Dále mě šíleně štvalo, že auto se nechová konzistentně. Tedy při šlápnutí na plyn nebo brzdu nezrychlovalo nebo nebrzdilo vždy stejně. Záleželo na teplotě baterie, stupni jejího dobití a asi i na postavení měsíce, protože se to nedalo dopředu odhadovat. A poslední věc byla spolehlivost a servis. Při čtvrté závadě a čtvrté šílené zkušenosti se servisem, jsem nad značkou zlomil hůl a auta se zbavil - překvapivě s téměř nulovou ztrátou. Pak jsem měl dvouleté období, kdy jsem auto nepotřeboval a před půl rokem jsem si koupil Karoq na popojíždění po městě. Je to fajn autíčko, ale pokud Enyaqu nadělila škodovka obdobné vlastnosti jako má e-tron (hlavně tedy chování normálního auta, na rozdíl od Tesly), tak v kombinaci s dobrou cenou a silným servisním zázemím, už teď vím, že do něj na 99% půjdu a Karoqa vyměním. Jasně, pro člověka, který si kupuje auto na 5 a více let, to je risk, protože provoz elektromobilu je (při domácím nabíjení) levný a pohodlný teď. Ale během příštích tří let si nemyslím, že by na dobíjecí proud padla spotřební daň a fronty u veřejných nabíječek na cestách taky ještě nebudou tak hrozné. Každému doporučuji se nějakým elektromobilem projet. Ta dynamika, absence vibrací a ticho jsou zkrátka návykové.3 body
-
1 bod
-
Díky za tip vormenovi :)) Pořídil jsem A51 a skutečně vše funguje dle mých představ. AA se bezdrátově spojí samo po stratu auta, používám hlavně Waze a Sootify. Waze jede vč. hlasového zadávání cílů. Stabilitu budu ještě testovat, zatím po dvou dnech provozu žádný problém.1 bod
-
Soudruzi ze Škodovky hlavně zapomněli napsat, že je nový Enyaq lidem bez garáže, či parkovacího místa v obytném domě na dvě věci... .1 bod
-
A čo tak trochu pohľadať v príspevkoch a nezakladať novú tému? https://forum.skodahome.cz/topic/140167-oem-radio-čína-do-superb-2/ @Pawouk1 bod
-
Fandím každé dobré spotřebě, ale průměrná rychlost kolem 50? A jezdit (zdržovat) po dálnici 100? Tak soryjako tomu fakt jako nefandím. Ale jinak dobrý.1 bod
-
5.1 beta17 (Armeabi v7a + Arm64 v8a) v8a_Carista.ver.5.1.beta-17.build.510017.apks v7a_Carista.ver.5.1.beta-17.build.510017.apks1 bod
-
Mám na víkend O4 s 1,5 TSI. No jsem z toho kapánek zklamaný. Popíšu vše zítra. Motor je vyčichlej, můj dvoulitr chrochta by ho spráskal na dvaceti metrech. Zkoušeli jsme ho dnes s Beutickem, byl u mě na kafi. ?1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Tak mně to nedalo a musel jsem to vyzkoušet. Jak jsem psal, Google aktuálně podporuje bedrátové AA jen s jeho Pixely a s telefony Samsung s androidem 10, koupil jsem Samsung m21 a šel to vyzkoušet, telefon se propojil hned bezdrátově bez použití kabelu a AA funguje automaticky po zapnutí zapalování. Tak to teď budu chvilku používat android místo iphonu a jsem zvědavej na stabilitu spojení, dnes dopoledne se mi CarPlay samo odpojilo/připojilo..1 bod
-
Kecy - pustili ven nedokonalý systém. To, že to řeší přes záruku není omluva, ale povinnost a štěstí pro majitele.1 bod
-
1 bod
-
1. nie 2. nekvalitny vrzgajuci interier, neprakticke ovladanie klimy, na pol nefunkčný smartlink, hlučný tvrdý podvozok 3.som rad, ze som nepriplatil nic extra, teraz by som lutoval kazde euro navyše 4.auto1 bod
-
hahnrade: Docela by mě zajímalo, jak v takové jízdě vypadaly otáčky motoru, to muselo být na hranici 2 tis, spíš pod. Rapida mám, 1.0 81 kW, 3,6l jsem taky udělal, ale na trase jen cca 40 km. Ta jízda byla totálně nezáživná, průměrnou rychlost jsem měl stejnou. Vydržet to tak dlouho, musel být vopruz.1 bod
-
Ahoj, takto dopadla maska po nehode. Nárazník vyzerá OK. Je možné vymeniť samotnú mriežku? Je nutné demontovať nárazník? Ďakujem1 bod
-
Ahoj, je to uz hodne stare tema, ale mam prave rovnaky problem - spaleny smrad po zapnuti vnutorneho obehu. Ako to prosim ta dopadlo u teba?1 bod
-
1 bod
-
OK, při zařazení zpátečky se totiž ventilace automaticky přepíná na vnitřní okruh, aby do interiéru nešly výfukové zplodiny. Ten zápach je tedy cítit jen uvnitř auta? Když vystoupíš, tak venku kolem auta nic necítíš?1 bod
-
Jen tak mimochodem, máte někdo zkušenost s tím indukčním dobíjením? Tu funkci musí podporovat i telefon ? A jak je to rychlé?1 bod