Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/27/21 ve všech sekcích

  1. Tak včera som si vymenenil páku aj ja... Prvé dojmy sú fajn, lepšie "padne" do ruky, je taka mohutnejsia. A myslím si, že s tým bielym podsvietenim sa fakt hodí k interiéru...
    3 body
  2. Jak uz tady zaznelo - svodidla, horizonty, vedlejsi silnice a nebo treba jen takova obycejna zatacka pod 45ti stupni. To jsou situace, ktere "inteligentych" svetla bezne zvladaji tak, ze nakonec zas tak inteligentni nejsou. Takze ostatnim pali vesele dalkovymi do ksichtu. Rozumny ridic vi, ze kazdy z asistentu je jen podpurnou funkci. A ze odpovednost je vzdy na ridici. Pokud tedy svetla neztlumi automatika (polovodic), musi to udelat ridic (vodic). Misto uvah o "hlupacich" zkus zauvazovat timhle smerem. Vetsina lidi ostatni neproblikava jen tak z pleziru.
    2 body
  3. Ahoj, narazil jsem při mytí auta na filcové obložení zadních podběhů. To je tam kvůli odhlučnění? Chytá se na to dost bordelu. :-)
    1 bod
  4. 1 bod
  5. Erwin je plateny, najmenej sa plati za hodinu. nie vzdy sa najde niekto kto nieco odtial potrebuje aby si zaplatil pristup namiesto teba. je mozne ze sa niekto najde o tyzden, ale kludne to moze trvat aj rok....tak uz je na tvojom zvazeni, ci obetujes 10 € na Erwin alebo 15 € za nove silentbloky a vymenis si ich akoze sorry, ale neviem co k tomu dodat. ak chces usetrit az tak moc, pockaj na teplejsie pocasie a zvycajne stichnu. alebo zober zene krem a si ich namasti
    1 bod
  6. @Vápno Odreti muze byt drazsi nez dodelani senzoru 🙂
    1 bod
  7. Presně tak. Antireflex vrstva "nahrazuje" funkci smtívání. https://www.aliexpress.com/item/1005001944002794.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.420a4c4dOihbQd
    1 bod
  8. To je dáno odběrem elektřiny dle denního kurzu elektřiny na trhu. Dále je příčina v lpění na eko elektřině a zastaralost infrastruktury rozvodu elektřiny a jejich zdrojů. Takto to dopadne i v Evropě, eko šílenci odstavují tvrdé a spolehlivé zdroje elektřiny a nahrazují je pseudo-ekologickým řešením. Ne nadarmo byly v poslední době tři Evropské země na pokraji zhroucení rozvodu elektriky. Jen tak dál a vítejte ve středověku.
    1 bod
  9. Vzal jsem tyto: https://www.aliexpress.com/item/4000265734878.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.720b4c4daB3ifx potřeboval jsem doplnit velikost 0,25, do kleští pasují. Na ali je spousta dalších typů a velikostí.
    1 bod
  10. Tak už mi konečně jedou parkováky! Před nějakým časem jsem si zakoupil kompletní sadu origo parkováků (škoda parts) přední i zadní(včetně čtyř kabelových svazků, jednotky,dvou bzučáků a držáků), za docela příjemnou cenu(levnější než jinde). Pán byl ochotný a rovnou mi zadní stříkl do černé, bílé měl rovnou. Jediné, na co je třeba si dávat pozor, jsou držáky senzorů, dal mi jiné(tedy jsem si to alespoň myslel). Z etky jsem si opsal čísla a hledal a hledal. Dokonce ani Autokelliška nebyla extra předražená(docela divné), tak jsem si je tam koupil. Při kontrole jsem si všiml, že čtyři z těch, co jsem měl, byly shodné, tak jsem si poprvé zanadával. Ještě jsem se pokoušel sehnat tu sračku na zvýšení adheze lepících pásek držáků (4298UV), ale marně. Mají to sice asi u tří firem u nás, ale v mnoha servisech a dokonce v autorizáku mi řekli, že to pouze odmašťují isopropanolem. Nakonec jsem něco sehnal a šlo se na věc. 1 - zadní nárazník - kdo to fakt neovládá jako já, prostudujte si karosářské práce, hlavně na demontáž vnějších i vnitřních částí, ušetříte nervy, nadávky, odřené klouby, prachy za náplasti a fáče a hlavně čas. Před samotným sundáním nárazníku je třeba sundat světla a doporučuji sadu plastových montpák z aliexpresu či podobně. Bez nich to jde fakt blbě a i když máte krátké nehty, dají se i tak prolomit. Na demontování šroubů v podběhu zadní kola sundavat ani nemusíte, dá se to docela dobře. Když budete sundavat nárazník sami bez pomoci, nezapomeňte si pod něj dát nějakou deku, aby jste neměli škrábance. Po sundání nárazníku jsem si ještě z uložení vypreparoval ten černý difuzor, ve kterém jsou parkováky, a to kvůli snadnější manipulaci. Ovšem to závisí na každém z Vás. Prostřihovací nástroj BEA000001 je nejlevnější, kupodivu, pořídit si v autorizáku, tuším kolem 360,-. Místa pro držáky a značky na díry jsou velmi dobře vidět, s tím nejsou žádné problémy. Vrtal jsem rovnou osmičkou na dřevo. Prostřihovákem to šlo jak po másle, jen je potřeba trochu strhnout hranu vznikého otvoru, ale fakt opatrně. Po očištění jsem to v místě umístění nastříkal vypůjčenou chemií z Havexu. Po nastříkání to vypadá, jak když se tam vysmrkáte, ale za chvíli se to ztratí a zaschne, takže žádné strachy, jen to moc nepřežeňte. Nalepení držáků se dělá s nasazenými senzory a jde to také bez problémů. Pak zacvakat správné konektory svazku do senzorů a přichytit. Já jsem přichytával svazek připáskovanými svorkami do lůžek v nárazníku, ale má se to chytat na kovovou výztuhu. Pak už jen protáhnout svazek po vyjmutí záslepky do kufru a utěsnit průchodkou a můžete vrátit nárazník zpátky, čímž máte zadní vnější část za sebou. Zbytek svazku pro zadní nárazník v prostoru kufru díky dobře rozmístěným příchytkám zacvakáte do děr v karoserii tak jak to má být. Když jsem to zvládl já, tak už asi každý. 2 - přední nárazník - podle příručky to jde docela dobře. Je potřeba to zespodu oddeklovat, sundat plastové podběhy a hlavně nezapomeňte na všechny šrouby. Taky nezapomeňte odpojit konektor pro mlhovky, je u nádobky k ostřikovačům v přední části na straně řidiče. Deka pod nárazník je samozřejmostí. Odmontovat šrouby spojení nárazníku a blatníků je docela nadlidský úkon. Zahrál jsem si na saxánu s natřikrát zlomenou rukou, abych se dostal do správné pozice pro povolování a pozdější dotažení oněch šroubů. Po sundání nárazníku se opakuje postup při děrování, lepení držáků a přichycení svazku. Pán, co mi to prodával už neměl klasický svazek, tak mi dal pro RS se čtyřmi konektory pro mlhovky a šesti konektory pro senzory. Po troše tupého přemýšlení, čtyřmi střihy štípačkami a omotání střižených kabílků izolačkou byl výsledkem přepychový svazek. Nutno podotknout, že jsem si pro jistotu napojil konektor mlhovek na stávající rozvod a vyzkoušel funkčnost. Ještě, že jsem to udělal, ušetřil jsem si opětovné sundavání nárazníku nebo přepinování konektoru ve stísněných podmínkách (nemám velký zvedák ani jámu). Poté, co jsem vše poopravil, jal jsem se umístit svazek spojující jednotku a přední nárazník. Hergot to byl porod. Nejprve jsem odpojil a vyndal baterku. Pod držákem na baterku je plastový tunel na kabely, který mi padl do oka. Nevím jestli to bylo potřeba, ale odpojil jsem a sundal i jednotku motoru. No a teď začala anabáze. Abyste sundali držák baterky, musíte sundat filtr vzduchu. Ten sundáte po demontáži přívodní trubice po demontáži příruby nad chladičem. No, než jsem začal umísťovat svazek, byl kolem docela slušnej bordel. Chvíli jsem si myslel, že mi dá žena do držky, když to viděla. Pak už jen lehce přizdvihnete kryt tunelu a umístíte svazek. Pak už jen stačí v opačném pořadí namontovat díly zpět. Ovšem to rozhodně nedělejte a nejprve si protáhněte svazek do kabiny. Je na to připravená zaslepená gumová průchodka vpravo, vede tam tudy, tuším, bovden na otvírání kapoty. Je to dobře vidět, když tam není baterka. Gumu něčím propíchněte a můžete začít s protahováním svazku. Já jsem to udělal tak, že jsem si odstranil krytku konektoru a rozpinoval ho (důležité - zapamatovat si, na jaké pozici konektoru kabílky byly). pak jsem jen konec svazku s piny nastrkal do pevnější hadičky a protáhl do kabiny. Pak už jen namontoval všechny díly do motorové části a vrátil zpátky podběhy. Tím byla práce v přední části hotová. . 3 - vnitřní část - Nejdříve je dobré říci, že veškeré kryty na straně řidiče půjdou dolů. Dodržujte fakt postup dle servisky, ať si tam něco nedolámete. Rovnou, když už budete mít oddeklováno, sundejte si pravou horní část sloupku "B", zadní střešní madla a kryty sloupků "C". Pak už jen sundat zadní sedák, odmontovat a odpojit zadní airbag. Dál už asi nic nebrání umisťování svazku. Já osobně začal odzadu a ukázalo se to jako chyba, protože svazek vnitřního prostoru byl enormně dlouhý a vpředu bych měl hrozně velkou smyčku, tudíž jsem to předělal. Je lepší to mít pod tapecem v kufru než pod palubkou. Jediné, co jsem na obdrženém svazku předělával byly tři kabílky, a to CAN H, CAN L, a konstra. Všechy tyto tři kabílky jsem dělal delší, nacvakl piny a dal do konektoru k jednotce. Na kostřící kabílek dal očko a upevnil na ukostření sloupku "A" (je to dole pod čalouněním). Oba datové kabílky (or/bí a or/hn) jsem izolovanými spojkami spojil kousek za svorkovnicí pod krytem "A" sloupku s totožnými kabílky. Pak už jen oddeklovanou částí zpředu dozadu tahejte svazek a přichytávejte stahovačkama k stávajícímu vedení a protáhněte to až do kufru. Hlavně si nezapomeňte u oddeklovaného "C" sloupku vytáhnout dvojici kabílků k zadnímu repráčku. Teď už je stačí z gum stáhnout střešní panel. Bacha, na konci u pátých dveří je panel do střechy přichycený plastovou příchytkou, která je přilepená k panelu, tak ať jí nestrhnete jako já (to bylo zase nadávek). Po přilepení jsem si umístil a připevnil plastovými nýty bzučák. Je to u konce uložení panelu vprostřed a chycení nýtů, tedy alespoň toho zadního, jde docela blbě. Po úspěšné instalaci bzučáku připojte kabel a kde jsou po cestě kruhové díry, tam chytněte kabílky předem pořízenými stahovacími páskami s příchytkami. Dále stačí zase přidělat stropnici a zadeklovat. V kufru je ještě potřeba odmontovat ten černý boční plast, pod který schováte smotanou část nadbytečné délky svazku. V kufru pod tapecem protáhněte a zajistěte páskami s příchytkami zbytek svazku a propojte se svazkem zadního nárazníku. Spojovat se bude u světla. Nadále nandejte zpět plasty na straně řidiče a vrchní část sloupku "B" na pravé straně. Zbývá jen dobastlit kabeláž pod přístrojovkou a ke středové konzoli. Podle návodu jsem si odmontoval palubní desku, ale jen na straně řidiče, na rádio jsem neměl demontážní klíče, ale stejně to nebylo potřeba. Prve jsem si odpojil hlavní přívod do pojistkového boxu (jak jsem to odpojil doteď nevím, ale povedlo se) a pak uvolnil box z uložení. Po otočení a odjištění jsem zastrčil kontakt na pozici 32, jde to docela dobře a opětovně umístil box na své místo a připojil hlavní přívod. Poslední podstatnou prací je protáhnout zbytek vodičů s konektorem do středové konzole, což jsem udělal tak, že si vyndal budíky a kolem tyče pod palubkou protahoval, pustil pod plastem a vytáhl dírou po spínačích před šaltrpákou. Asi jsem měl velké štěstí, že to šlo v rekordním čase a bez jakýchkoliv problémů. Volné vodiče z konektoru jsem spojil se stávajícími kabílky, jedná se pouze o podsvětlení tlačítka. Tlačítko jsem koupil přímo ve Škodovce, spolu s držákem jednotky a plastovými nýty na bzučák. Vrchní i spodní díl tlačítkové části jsem rozpojil a spodní část nahradil zakoupenou ve Škodovce, zapojil konektor a zacvakl do plastu. Ještě jsem se potom nacpal nějak prapodivně obráceně pod volant, abych viděl pod palubku a natlačil přední bzučák do lůžka (je to na plastovém držáku z druhé strany pojistkového boxu) a zapojil konektůrek. Ještě stačilo nacvaknout držák jednotky do svého uložení (zadní strana držáku BCM), zasunout jednotku a zapojit dvojici konektorů. Tím byla celá práce prakticky hotová a už jen stačilo dokódovat a hurá na silnici. Podle návodu není kódování nic složitého, tedy alespoň jsem si to tak říkal. Napojil jsem si diagnostiku, v gateway povolil parkovacího asistenta a začal kódovat. Už jsem měl všechno kódování podle požadavku, zmáčkl Start(VCDS) a ..... hovno. Vyskočila hláška, že jednotka nepřijímá kódování. S tímhle problémem jsem po nějakém tom pátrání kontaktoval Ferdu25 a i když jsem byl prodejcem asistenta ujištěný, že jednotka má všechno potřebné v sobě, nebylo to tak. Chyběla datová sada. Nejprve jsem to zkoušel po různých fachmanech, kteří neuspěli, až jsem nakonec skončil v Havexu v Boleslavi. Tam jsem jim přesně a několikrát popsal, co potřebuji a oni, samozřejmě s jistým odstupem času, přijali auto do servisu. Ještě při předání jsem jim znovu zopakoval, co po nich chci. Ujistili mě, že to budu mít hotové. Po nějaké době mi zavolali, že je tam problém, že jim to nějak nejde. Přijel jsem si pro auto a když mi řekli, že jim to nepřijímá kódování, šel jsem málem do vrtule. Už jsem si začal o sobě myslet, že jsem debil, který neumí pořádně vysvětlit o co mu jde, ale později se ukázalo, že chyba je na jejich straně. Prostě to skončilo tím, že jsem po domluvě poslal jednotku Ferdovi do Strakonic a obratem se mi vrátila zpět. Nasunul jsem jí do držáku, připojil svazky a ejhle, vono to běželo a bez jakéhokoliv kódování. Pak už jsem si jen přizpůsobil rádio, aby se mi to zobrazovalo. I když jsem mu již poděkoval e-mailem, chtěl bych ještě jednou velice poděkovat Ferdovi za jeho pomoc, je to fakt borec. "Odborníci" v autorizovanému servisu by se od něj mohli učit. Pro úplnost dávám k dispozici přizpůsobení(ve VCDS) rádia na zobrazení PDC 1. Nejprve si zálohovat jednotku 5F (syrový hex), přes mapu kanálů v aplikacích 2. Vybrat jednotku 5F 3. Vstoupit do přizpůsobení, najít a upravit následující příkazy: 1) XXXXXXXXX - Car_Function_List_Bap_Gen2-Parking_Asist_0x0A změnit na aktivováno 2) XXXXXXXXX - Car_Function_Adaptations_Gen2-Menu_Display_Pdc změnit na aktivováno 3) XXXXXXXX - Car_Function_Adaptations_Gen2-Menu_Display_Pdc_Over_Treshold_High změnit na aktivováno No a to by mělo být asi tak vše. Kdyby to přizpůsobení bylo jinak, tak to, prosím, někdo opravte. Díkes!!
    1 bod
  11. Je to pravda extrém a kdoví, kolik si přibásnili novináři, ale je to minimálně zajímavé :-) https://www.autoforum.cz/zajimavosti/mrazy-delaji-z-elektromobilu-drahy-spas-jedno-dobiti-tesly-stoji-skoro-20-tisic-korun/?fbclid=IwAR3eHilcw4A6xMU7Nn1ZFxpCxqqY80krf8ye71sAP-m50S_igT5j9wyMgGA
    1 bod
  12. Mam na ceste Carlinkit 2.0. Urcite sa podelim neskor o skusenosti.
    1 bod
  13. Naznačení dalšího problému při provozu elektromobilů! V Německu se začíná prosazovat zákaz vjezdu elektromobilů do podzemních garáží. Proč? No protože, když začne hořet elektromobil, tak v závažných případech se musí strčit celé auto do kontejneru s vodou. Opravdu si nedokážu moc dobře představit, jak do úzkých a nízkých podzemních garáží se dostává velký hasičský kamion s obrovským kontejnerem, coby vodním bazénem. Ledaže by hořící elektromobil zapřáhli nějakým ocelovým lanem a takto hořící ho vytáhli na tom laně ven na ulici, pokud by to tedy bylo vůbec možné. Dobrá perspektiva zásahu hasičů, že ? To je tak, když se nedomýšlejí možné související věci a problémy. Uznávám, v současnosti aspoň já vím jen o 2 hořících elektromobilech, co musely být v ČR strčeny do vodního bazénu. Ale kolik máme elektromobilů dnes a kolik jich má nuceně nakonec být? Když mě bude v podzemní garáži hořet spalovák, tak tam ty hadice z venku hasiči dotáhnou, ale bazén těžko. A nakonec, aby ten zákaz parkování elektromobilů, nepadl i na bytové domy s jejich podzemními garážemi, ale to snad již i já sám asi přeháním. :-) https://www.autojournal.cz/nemci-zakazali-parkovani-elektromobilu-v-podzemnich-garazich/
    1 bod
  14. Jj zaklad za 360tis, a pouzitelna vybava za min 450tis. To bude radosti
    1 bod
  15. Zdravim, pisem po nejakom case...moje klepanie od napravy odstranili na Karoqu tak, ze nalepili nejake 3M nalepky na predne brzdove dosky aby vymedzili pohyb a skratili manzetu tlmica o cca 3mm lebo vraj bola dlha a udajne to sposobovalo to praskanie ktore som popisoval v mojom predoslom prispevku. Chcem zaroven povzbudit tych, ktori mate nejaky problem s autom aby ste sa nebali zmenit servis. Mne moj problem nevedeli vyriesit priamo tam, kde som auto kupil, skusil som ide a tam mi pomohli.
    1 bod
  16. Tak konečně po půl roce na den přesně... 1.5 DSG sportline :) už se těším na společné km
    1 bod
  17. @alien5Bohužel, ekologie, energetika je silně zprofanována politikou. Myslíš, že to většině lidí takhle vyhovuje? Určitě nevyhovuje. Přeji taky pěkný den. :-)
    1 bod
  18. Drive mode tlacitko nemusi znamenat, ze ma DCC tlmice. Slo to objednat aj samostatne. Vymena komplet DCC tlmicov v autorizaku - pocital by som s 30-40k Kc.
    1 bod
  19. Nedávno jsem se Vás ptal "Už jste se někdy dostali do situace, kdy jste nemohli pokračovat v jízdě a pomohl Vám někdo?" - 4% lidí zvolilo - "Dostal, zastavil mi, nepomohl, zmlátil mě a okradl". Tak se pojďte podívat, co si o problematice zastavování myslím já?
    1 bod
  20. ja som to tu spomínal a aj iné veci , ale tu sa riešia len aké ledky z číny kde pasujú , technika už prakticky vôbec
    1 bod
  21. Za mě, coby staromilce a příznivce co nejjednodušších řešení, jsem rád za tu mechanickou ručku, i za zachování atmosfér 1.0 Mpi. U převodovek doufám, že opustí né zrovna moc povedenou MQ100 a i k těm Mpi budou dávat MQ200. Ta ručka třeba bude později nebo po FL za příplatek, nebo ve vyšších výbavách tu elektriku dají, ale mechanika je mechanika :-). To, že v nižších výbavách bude zachován analogový přístrojový štít, je taky podle mě OK, kdo chce něco extra digi, tak prostě bere vyšší verzi auta. I tak odhaduji základní verzi Fabie se základním motorem něco přes 300.000,- Kč, snad tak 320-330.000,- Kč to dá.
    1 bod
  22. Pokud neni auto zadane do vyroby, tak to lze zmenit bez problemu. Kdyz si jdu neco koupit, tak si to nastuduji dopredu, chybu hledej predevsim u sebe. Prodali Vam to, co jste si objednali. Lidi jsou schopni si objednat pekelne kombinace a nenechaji si to ani vysvetlit kolikrat. Kdyz jsem si kupoval auto ja, tak jsem o tom vedel vic nez prodejce, takova ma zkusenost. A to nejsem zadny velky znalec.
    1 bod
  23. Taky bych se toho nějak moc nebál. Jen předpokládám, že se tam můše podstatně snáze dostat něco, co tam nepatří
    1 bod
  24. Zkoušíš to hezky, ale Scala opravdu není klasické malé auto. Rozměry je plnohodnotně v nižší střední.
    1 bod
  25. To jsou už jen babský rady, ledaže by to říkala Máňa a bylo to směroplatný.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...