Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/25/21 ve všech sekcích

  1. Pre mňa je zadný stierač dosť praktický..mal som ho v jednotkovej octavke, mám ho vo Fabii a v trojkovej octavke mi chýba.
    1 bod
  2. Pes měl šťastný den, ten tu bude dlouho ;-)
    1 bod
  3. Po dlouhé době konečně delší cesta. Většina cesty po dálnicích 130-140 km/h plus dva průsmyky v 1600 m.n.m. a 1900 m.n.m. do kterých se stoupalo z cca 700 m.n.m.
    1 bod
  4. To že by někdy někdo dával do gridu zpátky energii, pokud by to nechtěl, je vtipná myšlenka. Naprosto mimo realitu. Klidně je možné, že se za uschování energie a následné vrácení bude platit a v tom případě to bude určitě výhodné, jinak to nikdo dělat nebude. Platit budou naopak ti, co tuto možnost mít nebudou. A logicky se toto balancování bude dělat v nejefektivnějším pásmu baterek=20-80%. Jak už vidíme na současných Teslách 2012, počet kilometrů a teda obecně cyklů má na baterku minimální vliv. Celá ta práce visí na tom, že zvýšená poptávka po energii znamená další emise, které jsou spojené s elektromobilitou, a upozorňuje, že EU toto nezapočítává, což je pravda. Ale taky počítá se vzorcem z 17 století, který si nemyslím, že je možné používat dnes v době, kdy jsou obnovitelné zdroje nejlevnější energií a elektromobil baterka, která se dá nabít kdykoliv a lidi budou nabíjet, když to je nejvýhodnější. Nedává smysl vytvářet více fosilních zdrojů energie, takže zvětšená poptávka jen bude znamenat rychlejší přichod obnovitelných zdrojů, protože ty jsou pro tuto zvýšenou poptávku zdaleka nejlevnější. Nic jiného se tam neřeší. Naopak se tam zapomíná na vývoj v úspoře energie ve všem jiném což přichází přirozeně a především u všech čipů, které se používají dnes všude, tam ta úspora obrovská, především v poměru k výkonu. V tom focus článku píšou něco co v té práci vůbec není, že "The carbon footprint of a full diesel hybrid fueled with R33 (67% fossil fuel, 33% biofuel) would then be even better than that of the electric vehicle." Toto mi teprve přijde jako pohádka, proč asi neexistují hybridní diesely. Než jezdit s dieselem co bude brát 33% biopaliva* a bude mít kromě už tak velice složité konstrukce ještě hybrid, bude se často vypínat zapínat, sotva se zahřeje a i díky točivému momentu dieselu prakticky od 0, jsou úspory naprosto minimální. To nemluvím o počáteční ceně, která ho dostane prakticky na úroveň BEV. *biopaliva momentálně potřebují na výrobu asi 7x více energie než kolik se vytvoří. Oni tam mluví, že se to může dělat někde na sahaře kde je energie dostatek, já říkám, že je to jen alibistické odsunutí emisí jako obvykle. Navíc 7x více energie tu poptávku po energii tak zvětší, že poptávka energie pro elektromobilitu je proti tomu mizivá. Takže toto řešení je přesně opak toho co říká ta práce, že by se mělo dělat. Klasika, aneb rafinerie žádnou energii neberou, tankery a ropovody jsou poháněny větrem, miliony benzínek spotřebují nic a postaví se za nic, úniky ropy... Ale toto tam vůbec neřeší, oni v té práci neporovnávají s ničím, jen mezi současným a podle nich správným výpočtem, zbytek si jen vymysleli v článku.
    1 bod
  5. Jo, tak teď jsem se díval a fleška OTG má. Psal jsem ještě dotaz do ŠA a odpověděli mi, že technik kompetentního oddělení řekl, že to je standardní chování vozu. Zeptal jsem se tedy ještě, jestli přehrávání od místa zastavení u Octavie, je nestandardní chování vozu.
    1 bod
  6. 1 bod
  7. Jo, dá se jezdit i bez něj, pravidelně sklo umývat a couvat podle zrcátek. Jezdit se dá taky bez parkovacích senzorů, kamery, dešťového senzoru, navigace, LED světel, autoklimy nebo vyhřívaného skla. Ale proč? Chci výhled bez nánosů prachu, vody valící se ze střechy apod., takže je to pro mě jasná volba i pro liftback, i když ho nevyužiju tak často, jako třeba na hatchi.
    1 bod
  8. Právě jsem přijel od ferdy25, mám nakodovano spoustu hracicek a musím smeknout, vše funguje jak má, perfektní spolupráce a navíc bonus - odhalil a opravil závadu na alternatoru, na kterou v servisu před měsícem nepřišli. Takže rozhodně doporučuji :-)
    1 bod
  9. To je naprosto v pořádku, že vy jste spokojeni. Ale ať to nechtějí cpát silou nám ostatním, kteří o to nestojí...
    0 bodů
  10. Zdravím mistry od Supa :) Měl bych na Vás malou prosbu + bych ocenil nějakou tu diskrétnost typu "obchodování" s VAG příslušenstvím tj. zapnutí / vypnutí skrytých funkcí. Jedná se o S3fl. STYLE r.2021 Dokázali byste udělat všeobecný souhrn na jednu/dvě stránky, kde se všude skryté funkce skrývají a kde se co přepisuje ? Předem děkuji za kladné odpovědi, na druhou stranu mohu nabídnout VAG s OBD2 a po domluvě a odzkoušení na mém voze mohu i vám ostatním libovolné funkce dekodovat pochopitelně ZDARMA pokud k tomu nemáte jiný možný přístup. Doufám, že zde budeme všichni spolupracovat jako jeden TÝM ! Ahoj ! a snad někdy naviděnou :)
    -1 bodů
  11. Tak šéfce Evropské komise Ursule von der Leyen, stejně jako jejím kolegům, byl zaslán otevřený dopis, pod který se podepsalo hned 171 vědců, inženýrů a odborníků, kteří jsou sdruženi v IASTEC (mezinárodní asociace pro výzkum udržitelného hnacího ústrojí a technologie vozidel) a kteří tvrdí, že emise elektromobilů jsou o hodně vyšší, než se v současnosti tvrdí a jejich tzv. výhodnost je jen chybou ve výpočtu. Přitom signatáři dopisu Evropské komisi zdůrazňují, že elektromobilitu považují za důležitý pilíř přechodu k mobilitě, jen by se neměli oficiálně zveřejňovat a obhajovat jen tzv. "vhodné údaje". https://www.autoforum.cz/zajimavosti/171-vedcu-se-postavilo-pro-elektromobilum-udajna-vyhodnost-je-pry-jen-chyba-ve-vypoctu/ a zde je odkaz, z kterého čerpal článek na českém webu, on celý ten původní článek je docela zajímavý a i překladač ho zas tak moc nedeformuje a dá se dobře pochopit: https://www.focus.de/auto/elektroauto/nach-diesel-gate-tesla-gate-wissenschaftler-beklagen-co2-betrug-bei-elektroautos_id_13418813.html
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...