Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/09/21 ve všech sekcích

  1. Moc srovnání nemám, přešel jsem z Toleda MR2013 a Scala je všem nesrovnatelně lepší. Ale zastal bych se motoru. Když jsem ho poprvé rozjel, myslel jsem, že to je naprostá zdechlina, vůbec to nemělo snahu jet, zvuk hrůza a celkově katastrofa. Ale kolem 8 tis. se to změnilo a teď po 20 to jede jak raketa ve srovnání s předchozí 1.2 TSi 63kW. Ten větrák u manuální klimy mění rychlost a tím i hluk podle toho jestli brzdíš motorem a dobíjí se baterka, nebo šlapeš na plyn a nedobíjí se :-)
    2 body
  2. Mám půjčenou Scalu jako náhradní vůz, můj Golf 7 je v servisu. Ještě nikdy jsem nebyl z auta tak nemile překvapen, nebo spíš šokován, že ani nevím kde začít. Měl jsem 1-ku Fábii (jezdil 2-ku), 2,3 Octávii, jezdil v Rapidu, tak že povědomí o Škodovkách a zkušenosti s něma všeobecně docela mám. Tak tedy - interiér k poplatné době není nic moc, levné plasty, šetřilo se...dokonce jsem nepředpokládal že vrchní díl je měkčený, jelikož má hroznou povrchovou úpravu. Při zavření dveří hrozně plechový zvuk i na Škodu. Řízení je neuvěřitelně lehké a obsolutně nicneříkající, jako počítačová hra. Podvozek velice nejistý jako by byli tlumiče ko( zapoměl jsem dodat že ta Scala má najeto 3t km), celé se to houpe do stran, zatáčky jsem jezdil se strachem a pomalu. Odhlučnění celkově docela dobré(podvozek, okna, motor), lepší hlavně hluk od oken oproti O3, ale Golf je jinde. Sedačky strašně měkké a bez bočního vedení. Motor je asi ta nejhorší věc této Scaly - 1.0 TSI 81kw, nečakal jsem zázraky, ale recenze na tento motor byly skoro vždy veskrze pozitivní. Buď je někde chyba v tomto konkrétním vozidle, ale auto působí jako by mělo o desítky koní méně a úplně bez krouťáku v jakýkoliv otáčkách......tady srovnávám s O3 1.2 TSI 77, Rapid 1.2 TSI 66KW ty jeli lépe, jasně auto má jen 3t km, pochybuji ale že se to nějak markantně zlepší. Spotřeba - na trase kterou jezdím neustále, při úplně stejných podmínkách O3 1.4 TSI 103kw 4,3l....Golf 7 1.4 TSI 103 kw 4.8l....Scala 1.0 TSI 5.8l....jasně možná to časem klesne o nějakou desetinu, ale je jasné že ani spotřeba nebude kladná vlastnost tohoto motoru( v autě vždy jen řidič, rovinatý terén, 20 km trasa, stejná teplota, bez provozu, stejná rychlost). Další "skvělá" vlastnost tohoto motoru jsou strašné vibrace na volnoběh, prostupujícím celým vozidlem i vašemi vnitřnostmi, u HTP byli vibrace na volnoběh proti tomuhle minimální......za jízdy jsou ale vibrace potlačeny moc dobře, dokud nepotřebujete trochu výkonu, což u takhle slabého motoru potřebujete často a vibrace jsou zpátky, s něma i trochu brumlavý zvuk, ten je ale přítomen u všech TSI. Volnoběh u studeného motoru 1.500 otáček se mi zdál taky docela vysoký, ale tohle bych až tak neřešil. Dále mě tento motor nepřestavoval překvapovat a při ustálené jízdě, nebo vlastně i při zrychlování motor často měnil sám tah(asi eletronika), ikdyž poloha plynu se něměnila, působilo to jako bych přidával a ubíral. Další věc - špatné rozjezdy, ty jsou u TSI už legendární, dělala mi to i O3 1.4 TSI....dělá to podle mě špatně nastavený přechod mezi elekronickým plynem(nevím jak se fce přesně jmenuje) a vaší nohou. Pro neznalé, máte nohu při rozjezdu ve stejné poloze, ale motor při tom přechodu ubere a vzápětí sám přidá, výsledek cuknutí( tady musím podotknout že u Golfa 7 1.4 TSI tohle zvádli naprogramovat a uvedený neduh se vůbec nevyskytuje, měl jsem dokonce ty 2 vozidla se stejným motorem zároveň). U O3 jsem tohle řešil rozjezdy bez plynu a až když se auto rozjelo, tak jsem teprv šlápl na plyn....tohle ale nešlo praktikovat vždy a všude. Další věc - ovládání síly větráku topení má bohužel pouze 4 stupně nastavení, kdy na dvojku to je tiché, ale skoro nefouká a na trojku je takový skok a výrazný hluk, jako bych u Golfa přidal 3 stupně. Další zarážející ( spíš nasírací) vlastnost toho větráku je, že ještě neustále mění sílu foukání a tím i hluk, což je velice otravné......hlavně je ale zarážející co tohle zapřičiňuje, protože auto má manuální klimu a dělá to ikdyž je vyplá, nechápu. Ještě poslední věc asi, fce Line asist - vypnu v menu a při každém nastartování se to znovu samo zaplo, nevím proč, ale štvalo mě to. Otočný ovladač pro velice omezený výběr směru foukání vzduchu(okno, nohy atd) z minuleho století nemá cenu asi ani komentovat. Doufám, že tímhle nenaštvu moc spokojených majitelů Scal, ale bohužel takovou mám zkušenost.
    2 body
  3. Poklona inženýrům 6d full ( aerodynamika, plazma ve válcích, 6.st převodovka) a člověk se nemusí ani snažit.
    2 body
  4. No já to taky nečtu každý den, ale na druhou stranu to s těmi jinými, schválenými rozměry pneu na konci techničáku, tak to je tam pomalu již několik desetiletí, každopádně to pamatuju na svoji Felicii z roku 1996.
    1 bod
  5. Skoro naproti baráku pro celou ČR 😀 Ta šedá se mimořádně povedla 👍🏻
    1 bod
  6. Michelin PILOT SPORT 4 235/40 R19 96Y TL XL ZR FP Prodejce se zatím k věci staví čelem. Prodali prý desítky sad a žádná jiná reklamace. Tak uvidíme....
    1 bod
  7. Třeba Kodiaq se mi po FL nelíbí. Tak snad to zde bude jiná písnička.
    1 bod
  8. Pirelli Cinturato P7
    1 bod
  9. Eurofilové? Asi netušíš, že eCall je již dost dlouho povinná výbava všech vozidel (3 roky). A proč by LaneAsist měl být jen pro "Eurofila", to je nějaký podivný myšlenkový směr... :-(
    1 bod
  10. Vyřešil jsem to takto: Funguje perfektně. Hned při staru napíše na maxidotu hlášku o deaktivaci Start Stop a rozsvítí se kontrolka na tlačítku, tak jako byste vypnuli start Stop stlačením tlačítka . https://www.aliexpress.com/item/1005001965871567.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.33424c4djMgKcE
    1 bod
  11. Tu poslednu vetu,v ktorej spominas auto na vianoce na testovacku,to by si mali precitat aj niektory predajcovia Superbu.Chcu predavat auto v premiovej triede,za premiovu cenu,ale prezentacia auta pre zakaznika je skusobna,10min jazda po dvore u dealera.Mali by si uvedomit,ze tato doba uz je davno prec.Odignorovanie vypracovania ponuky je iba bonusom len preto,ze mam 15% zamestnanecku zlavu na uvedeny model a co on chudak prejca by zarobil,ze? Aj takato je skusenost a realita niektorych predajcov na Slovensku a to som bol ochotny zapozicanie auta mimo otvoracich hodin/respektujem,ze predvadzacka tam pocas dna musi byt/ normalne,rozumne zaplatit,o tom skoda rozpravat. Nastastie su vzdy este aj ine moznosti,ale rozhodne to kreditu Skodovky nepridava.
    1 bod
  12. No podle me hlavne nema nic spolecnyho tempomat s columbusem 😉
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...