Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/14/21 ve všech sekcích
-
@DušanV jasně, ale záruka neznamená výdrž. Do Kodiaqu nebo Superbu si dnes taky koupíš max 5let a 100tis km, víc v ceníku není. Znamená to že pohonný systém v těch konvenčních autech odejde a nenajedou více? Navíc na náklady, jenom servis na 5let a 150tis je u Enyaqu o cca 40tis levnější (ten předplacený), takže ikdyby přišlo po 160tis km na to co u té Tesly, tak cca polovinu máš zaplacenou na servise. A určitě se nedá říct, že by každé elektroauto potřebovalo po 160tis repas baterie jako to dělali u té Tesly ve článku výše.3 body
-
V globále nám Sranki v podstatě nic nového neřekl. Až na malé vyjímky, to dnes všichni ti, co se trochu šířeji zajímají o elektromobilitu vědí a dle tohoto i sem vkládají své příspěvky. Jen ta současná vysoká cena elektromobilů a srovnání s Octávkou, tak tam bych polemizoval. Jednak i nová Octávka Tdi je pro obyčejného člověka dnes hodně drahá, a spousta lidí na ni stejně nedosáhne vyjma nějakého ohrkaného kočáru, no a na druhou stranu srovnejme si univerzálnost či neuniverzálnost a možnosti využití a používání dnešního elektromobilu a auta na spalovací motor. Nedovedu si představit nějaký současný elektromobil jako jediné a univerzální vozidlo někde v rodině, tedy v porovnání s autem na fosilní palivo. A že rodin s jediným autem je tedy pořád setsakra hodně. Ale takhle bychom se mohli přebíjet do nekonečna, že?3 body
-
Pokud je mi známo, stav baterie lze diagnostickým nástrojem zjistit. Co se týče cen uhlíkových paliv, ano, cena kolísá, ale teď bude nejspíš uměle navyšována. A to je trošku rozdíl. Nejsem militantní odpůrce elektromobility, ale jsem odpůrce jejího vnucování (a obecně vnucování prakticky čehokoliv, což v tomto spolku je v posledních letech do nebe volající). A toto (a nejen toto) mi přijde celé jako totální bezohlednost v bolševickém stylu - my víme, co je pro vás dobré, tak občané držte hubu a krok! Osobně je pro můj způsob provozování auta elektromobil tak trochu mimo, za to třeba v práci bych s ním neměl problém.2 body
-
2 body
-
Já bych se zúčastnil z Prahy jsem, ale nemám co ukazovat, ta nejlevnější verze1 bod
-
@ovi Ano, je třeba strhnout nálepku a jsou tam normální šrouby. Elektrolyt ubývá i u těchto "moderních" baterek, jen výrobci se shodli, že to vydrží dostatečně dlouho tak nebudeme otravovat zákazníka, ať si raději koupí od nás novou...1 bod
-
1 bod
-
@SrankiMě to taky mrzí ty tzv. zkreslené a mnohdy nepravdivé informace. Nalejme si ale čistého vína, tyhle pokřivené a tebou výše zmiňované informace se vyskytují na obou stranách. Však všichni známe to známé rčení tj. "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej". Jinak tvoji volbu elektromobilu docela chápu, každý to máme nastavené jinak a máme jiné priority a jiné možnosti. Mě jen osobně mrzí, že moje priority a moji svobodnou volbu něčeho takového, chce a pravděpodobně i bude někdo násilně ohýbat a mě nutit. A to vše kolikrát i jen na základě vypočtené teorie a možná tzv. odborných studií a které se třeba časem ani nemusí potvrdit jako majoritně správné. Svoji rodinu, manželku a děti a svůj majetek, nemovitosti si taky chráníš a nejdeš do rizika s tím, že když se to nepovede, tak skončíš někde na ulici, nebo v lepším případě s velkým nesplaceným dluhem? Svět, EU jdou do, řekl bych pokusu, který, když se nepovede tak zaplatíme všichni.1 bod
-
1 bod
-
Ale prdlajs, STK s odpojeným konentorem úplně bez problémů. Na emisích jsem odpojení i přiznal.1 bod
-
1 bod
-
Jo, ale je třeba si tam přihodit ještě pár příplatků: https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/CZ_Corsa_COOL.pdf 1.2 74kW - 350tis 5le záruka 11tis LED eco - 10tis barva 13tis vyhřívaná sedadla 7tis kožený a vyhřívaný volant 4tis (jen samotná kůže stojí 4.5tis) parkovací senzory vzadu 8tis To už jsme kolem 400tis a za autoAC nelze ani připlatit...1 bod
-
1 bod
-
Tak jsem ten konektor odpojil a snad jsem neudělal blbost. Dal jsem na to, že zde píšete, že vlastně po odpojení nenastaly žádné změny v chování auta až na to, že nastalo klasické dobíjení a přestal fungovat START / STOP. Tak to vyzkouším a uvidím. Díky za vaše rady. Ahoj Pavel1 bod
-
Mne to auto príde dost použiteľné pre trojclennu rodinu, ktorá netrpí potrebou sťahovať cez víkend polku domácnosti. Dokonca použiteľné natoľko, že si idem jedno doviesť z nemecka. Ekonomicky mi to vychádza výhodnejšie ako kúpa nového benzinoveho auta nižšej strednej triedy s ročnou úsporou takmer 1000€ na palive a servise. Samozrejme, rozumiem tomu, že elektromobilita je zatiaľ pre priemerne zarabajuceho Čecha alebo Slováka nedostupná. Nikoho nebudem presviedčať o tom aby išiel rovnakou cestou, ale mrzí ma to šírenie skreslených a nepravdivých informácií v našich médiách.1 bod
-
1 bod
-
Nechcem vam kazit tuto krasnu negativisticku naladu v tomto vlakne, ale niektore veci ohladom prevadzky elektromobilu treba dat na pravu mieru. - celu bateriu nikto nikdy menit nebude, pretoze sa daju menit jednotlive clanky. Legendy o nepouzitelnej baterke po skonceni zaruky vznikli skor podla elektromobilov prvej generacie (napr. prvy Leaf) kde nebolo dobre vyriesene chladenie baterie pri nabijani/vybijani (ani dnesny Leaf nema chladenie, ale degradaciou uz tak silo netrpi). Dnes maju VSETKY elektromobily na trhu nejakym sposobom porieseny. Treba si uvedomit, ze auto pracuje s baterkou o hodne inteligentnejsie ako vas mobil za 200e. - vysoka cena elektriny v buducnosti - ano cena pojde hore, ale volatilita cien uhlovodikovych paliv je radovo vyssia a do buducnosti pojde este hore - vysoka cena elektromobilu - tento argument je uplne mimo reality - Hyuidai Ioniq cca rok stary kupim v nemecku za rovnaku cenu ako najlepsie auto na svete striebornu Octafku f tedeicku. Ak by sme zostali u ceskeho sna Skodovky davam do pozotnosti tento clanok na garaz.cz https://www.garaz.cz/clanek/skoda-enyaq-jako-ojetina-kolik-bude-stat-provoz-a-servis-210067711 bod
-
1 bod
-
Fajn, ale běžný člověk si ten Superb nikdy nekupoval. Kde máš stejně drahé elektroauto velikosti třeba Fabie combi, nebo rovnou Octavie ? A jak můžeš napsat že mají delší životnost ? Kolik se jich doposud na světě vyrobilo a odkdy ?1 bod
-
Toto mě pobavilo. Ta data jsou tak jasná, že každý kdo umí počítat ví, že elektroauta jsou současnost a budoucnost. Ano jediný problém je cena, především v chudých státech jako my, ale cena Enyaqu je cca podobná nebo nižší než cena superbu před 20 roky s inflací. Rok 2000 Felicia 1.6 55kW 350k Octavia 1.9 66kW 430k Octavia 1.9 81kw 600k Superb později začínal na 700k Průměrný plat 13k Podstatně levnější provoz, mnohem větší spolehlivost a srovnatelná nebo delší životnost. btw. evropské volby průměrného voliče naprosto nezajímají, má 0 přehled kdo tam je nebo co dělá. Nejlepší na tom je, že potom nadávají na EU, když nejsou schopni ani vyjádřit svůj názor hlasem. Je to přesně naopak než říkáš, malá skupina inteligentních se snaží udržet u koryta co to jde a využívá lidi jako ty, aby tam zůstali.1 bod
-
1 bod
-
Nechci být zbytečně "pozitivní", ale s příchodem malých turbomotorů se tvrdilo že nepřežijí 100tis km, dnes se ukazuje že ani 300tis. pro ně není problém... Elektromobily už tu jsou nějakou dobu, BMW i3 je nekdy z roku 2013, s baterkou podle servisů většinou nejsou problémy a kapacitu drží. Stejně tak Tesla model S z 2012 a problémy s baterkou se týkají zdá se spíš jednotek kusů než že by to byl vyloženě systémový problém (https://electrek.co/2020/06/06/tesla-battery-degradation-replacement/ po 250tis km kolem 92% kapacity). Zde třeba výměna celé baterie v Leafu (v popisu i rozpis cen dílů): cenu uvádí kolem 54tis. CZK. Uplně novou baterii od výrobce asi nikdo kupovat nebude (stejně tak skoro nikdo nekupuje nový motor do spalovacího auta od výrobce, ale koupí za zlomek ceny použitý z vrakoviště). Plně souhlasím, že toto "tlačení bez možnosti volby" je cesta uplně mimo, ale to diskuzí na fóru nevyřešíme...1 bod
-
Take jsem v soku ze suto za 800tis nema slot na SD kartu. To je dileny. Nekdo pise ze je Spotify. Tzn reklamy a nebo platit a pak platit za data. Nechapu. Na SD kartu si dam svoji hudbu prevedenou na mp3 z legalne koupenych CD. To je hrozna doba . Nejraci bych jim tu OCT 4 vratil!1 bod
-
Já bych řekl, že je to těžké nepochopení situace... Pak rozumím tomu, že tě to pobavilo.-1 bodů
-
-1 bodů