Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/08/21 ve všech sekcích
-
Tak zaprvé, necituj bezprostředně předcházející příspěvek. A za druhé, když nevíš, oč jde, raději se nevyjadřuj, děláš tady ze sebe jenom šaška a zbytečně plevelíš téma. U novějších modelů škodovek s manuální převodovkou totiž NELZE nastartovat, aniž bys vyšlápnul pedál spojky...2 body
-
"Jen" 5% to opravdu není a nikoho nezajímá, kolik produkuje někdo mimo evropu, jde nám od nás, protože první si musíš vyčistit před svým prahem. Evropa kumulačně dala do atmosféry těch emisí zdaleka nejvíce. Opravdu nejde vinit čínu, afriku, jejich růst je mnohem méně znečištující než byl náš. Třeba cement, nebo maso prostě nenahradíš a neexistuje alternativa proto se prostě musí snižovat kde to jde, což automobily prostě jsou a bohužel pro tebe je to opravdu mnohem jednodušší, než cokoliv jiného, proto to všichni tlačí jako první a kromě generace elektřiny je to jediné téma. Obě téma mají stejné, že jde do větší nebo menší míry lehce a ekonomicky dosáhnout neutrality, bez společenských následků. Řekni první jak by jsi jinak těch tvých 5% emisí zmenšil jinde? Víš kolik těch 5% je, kolik energie by stálo vytahování tohoto z atmosféry, kolik stromů?2 body
-
Tak dokonáno jest, po 20 letech, kdy jsem si v roce 2001 koupil první nové embéčko, fábii, odcházím v rámci pravidelné obměny vozu k jiné značce. Vybíral jsem v závěru mezi Tiguanem, Kodiaqem a RAV4. Pokud japonce nepostihne čipová choroba, jako koncern, měl bych někdy v dubnu, nebo květnu mít Toyotu, hybrida 2.5 AWD Executive. Tiguan vypadl, když má konfigurace zdražila na přelomu září a října o 40t, Kodiaq je jistě dobré embéčko, ale za stejné peníze je oproti ravce ve výbavě chudý, byť o něco prostornější, příbuzný, navíc embasofirma bude muset ty lidi co nechává doma z něčeho zaplatit, takže o brzkém zdražení si cvrlikají i vrabci na střeše. Ještě nějakou dobu si užiju svého klokana, na FL už ani nečekám ... čekat budu už jen na ty pozitiva a sociální jistoty ... nové auto, povýšení v zaměstnání a dovolenou v jugoslávii příští rok :-)2 body
-
1 bod
-
Sdílejte než to zakážou! :D též bych se stavil1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Nikdy neříkej nikdy, minimálně mám doma ještě Citigo, takové prdítko se dnes už nekoupí, tak si jej asi nechám, než se jednou rozpadne, synátorovi končí v létě operák na fábku a chce ji vyměnit za novou, takže s embasofirmou budu stále ve spojení. No a jestli za tři, čtyři roky, až budu přibližovadlo opět měnit, dostane embasofirma rozum a bude nabízet kvalitní auta za rozumnou cenu, proč bych se nevrátil. Aktuálně jsou její ceny na tuzemském trhu přepálené a kvalita už není, co bývala ... tedy nic, co bych jako zákazník byl aktuálně ochoten tolerovat a sponzorovat :-)1 bod
-
Asi tak. Problemi maju vsetci vyrobcovia, cim viac asistentov tym horsie. Lada napr vyraba auta bez glonass(gps) tj ziadne pozicia nehody automobilu ziadne volanie z dispecingu do auta co malo vaznu nehodu. domontuju to neskor, musia. Plus nejake suciastky od Bosch obcas chybaju. Skodovka je draha vid napr H i30, a este tie dodacie doby. A to estw treba pocitat stym ze cena pojde hore. Tak ze je este otazne ci sa dodrzia zmluvne ceny. (ale to asi budu musiet)1 bod
-
"Evropa stojí na hraně zpochybnění toho, co si dala do vínku a co považuje za nejdůležitější – změny klimatu" Zde jsem použil citaci úplně poslední věty z článku, který se jmenuje trochu jinak a je dobrou analýzou zdražování energií, ale přesně vystihuje dnešní situaci a to jsme pravděpodobně teprve na počátku dalšího zdražování energií. Nakonec mnozí tady na to upozorňujeme již cca 2 roky, co existuje toto téma ohledně Elektromobility a ono se opět ukazuje, že všechno souvisí se vším a že něco jen nekompromisně nařizovat je holý nesmysl. Ano klima se bohužel horší, prostě je nás čím dál, tím víc a něco se s tím udělat musí, ale musí se u toho hóóódně přemýšlet. A to jsme s uplatňováním klimatických vizí EU teprve na samém počátku a již tu máme tolik energetických problémů. A ať mi nikdo netvrdí, že za všechno může jen covid. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/analyza-evropu-drti-energeticka-krize-a-putin-za-to-nemuze-176796#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=qfmxR1v5DW0-202110081528&dop_id=176796&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz1 bod
-
Na nově objednané vozy Superb je u liftbacku udáván termín dodání (no už se to takto neuvádí - nově je to předpokládaný termín zahájení výroby) zhruba 6 měsíců (skutečnost je však zřejmě o nějaký ten měsíc horší), verze combi má termíny ještě o něco delší tj. od 9 měsíců výše.1 bod
-
Na nový Kodiaq se aktuálně od objednání čeká minimálně 10 měsíců, což je spíše optimistický termín, neboť ve skutečnosti v závislosti na výbavovém stupni zpravidla ještě déle tj. zhruba 12 měsíců.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ty odkazy mi také vyhazují přihlášení. Návody jsou na české doméně zde https://manual.skoda-auto.com/260/cs-CZ/Models V příloze dávám návod v PDF, který jsem si uložil pro svůj modelový rok 2021, dokud se ještě daly klasicky stahovat: scala_manual_cz_mr2021.pdf1 bod
-
Schizofrenie Elektromobility v Norsku. A to prosím Norské království vydělává neskutečné peníze na prodeji zemního plynu a ropy (fosilní zdroje pro zelené příznivce jako vyšité) a i přesto............ https://www.autoforum.cz/predstaveni/norsky-sen-o-elektrickem-raji-ziskava-horkou-prichut-zacina-kruty-navrat-k-ekonomicke-realite/1 bod
-
Pokiaľ viem, akumulátor má mať napätie min. 12,4 V. Pri dobíjaní je max.napätie 13,1-13,2V. Po odpojení nabíjačky klesne po čase na 12,4V. Po jazde som nameral 12,4V. Keď mi auto stálo bez pohybu v garáži, kleslo napätie po cca 3 týždňoch na 11,7-11,8V. Auto v pohode naštartovalo, všetko fungovalo a nevypisovalo ani nízke napätie akumulátora. Zmienka o vybitom akumulátore pri 11,8V nie je na mieste. Tak nevidím dáko dôvod, prečo odpájať káblik s inteligentným dobíjaním. Taktiež prebíjanie akumulátora škodí. Mám Scalu 1 rok, 13 000 km a zatiaľ som s akumulátorom nemal žiadny problém. Rapidku som mal 7 rokov a akumulátor 36 Ah a nemenil som ho.1 bod
-
Minimálně na STK budou dělat fotky, servis si při předání značí kde je auto poškozené aby si potom zákazník nestěžoval, že mu poškodili auto.1 bod
-
No asi jsem byl prvni. Takze kdyby nekdo taky potřeboval. Zespoda na zvedáku sundat plast pod motorem /pokud tam je/, odšroubovat tu plastovou podivnost nad mažetou poloosy u převodovky. Pak dvavadvacítka stranový klíč, hotovo.1 bod
-
mám octavku 1.5 110kW a duní mi to fest při 2-válcovém režimu, při delší jízdě z toho zaléhá v uších. Reklamovat se to nedá, že to je konstrukční věc. Škoda už nikdy víc, nikdy! A závidím těm co tu píšou, že je to neznatelné, buď jsou hluší, nebo jezdí s rádiem naplnekule. :)1 bod
-
spise to chce mit az pod nos a nic pro to "neudelat" ... To bojler: nemyslim si, ze vsichni se chovaji "byznys je byznys" ... me spise vadi, ze si koupi z AE kabel za 300 kc, aby usetrili u nekoho jineho za kodovani (a u nekterych s origo kabelem to neni o moc vice za kodovani) a pak chce, aby mu tady nekdo vypsal vse pod nos .... pak neco spatne nastavi, popr "zakouzli cina" a chodi brecet za nekym, kdo ma origo aby mu to dal dokupy, ve vysledku nebude chtit zaplatit za opravu a ani poradne nepodekuje ...1 bod
-
Nikdy jsem u škodovky takový blábol v manuálu nečetl. Po zkušenostech s jiným modelem to zřejmě bude koncový kontakt motorku.0 bodů
-
Myslím, že je to "úmyslné" cuknutí jako prevence před přilepením. Píše se o tom v návodu od auta.-1 bodů
-
Ty budeš opravdu "počtář" - osobní doprava EU produkuje méně než 5% celosvětových emisí, takže takto plánovaná nucená elektromobilita vychází jen bruselským úředníkům nebo chytráků jako jsi ty ("se spalováky toto nejde dosáhnout"). Skutečně masivní zdroje znečištění se "úplně náhodou" přehlížejí. V evropě nebude (čistá) energie na výrobu baterií (u nás ani na nabíjení, Gigafactory bude vyrábět zřejmě jen když bude foukat a svítit slunce ve stejnou dobu), tak se budou baterie vozit z číny, kde se při nedostatku energie budou dál otvírat další uhelné eletrárny a ekologický přínos bude opět negativní jako vše, v čem se euroúředník začal šťourat. K dojezdu - větší dojezd znamená pouze větší baterii (kterou bude za pár let potřeba pomocí spousty energie recyklovat), tím pádem větší váhu, tím pádem mnohem větší opotřebení všech dílů, včetně brzd a destiček, tedy víc prachu (aby nám ve městě nesmrděla tříválcová Fabie, bude nám tam prášit dvoutunový elektromobil, prima řešení!). K výpočtu jak dlouho vydrží baterka - 1000 cyklů je teoretická laboratorní hodnota, počítá se každé připojení k nabíječce BTW. V podmínkách, ve kterých fungují běžná spalovací auta (každý se nemotá jen kolem komína a riskovat udávaný dojezd je loterie, takže nic než časté dobíjení mnoha uživatelům nezbude) proště bude baterka už po třech letech (né-li hned po roce) mnohem horší než nová. Konkrétně můžeš najít např. 9% pokles po roce užívání a 22 000 km (VW) nebo v podstatě mrtvou baterku po 150 000 km (Tesla), to jsou fyzikální vlastnosti, nikoliv poruchy. Většina lidí si kupuje auta ojetá a ojetý EM bude k ničemu (najdi si něco o vybíjecí křivce článků, provozní vlastnosti s počtem cyklů nemůžou být stejné a časem se jen zhoršují), zvlášť v místech kde mrzne nebo jsou naopak vysoké teploty. K tomu počítej emisní povolenky v cenách elektřiny a spotřební daň (objem peněz je v rozpočtu, takže až bude víc elektroaut, budou muset ty peníze do rozpočtu dodat řidiči jezdící na baterky), ztráty při nabíjení* a výhodnost (jak finanční tak ekologická) je v nedohlednu. Ostatně ti úředníci se sekli už několikrát (biopaliva, flotilové emise atd.). Ty řeči o vypouštění plynů jsou směšné, jednak u nás bude většina zdrojů elektřiny vypouštět ještě dlouho spoustu plynů (a ještě dostávají dotace), dále pak v první vesnici za Prahou zjistíš, jak ekologicky se přes všechny velké plány a závazky stále topí (o kanalizaci toho taky moc nevíš, platí podobné). Na budovatelské výrazy jako uhlíkově neutrální nebo trvale udržitelné jsem vysloveně alergickej, to je jedna velká lež. * MMCH Když natankuješ plnou, po dvou týdnech stání máš pořád stejný dojezd, baterie se ale takovým zacházením ničí (optimální napětí pro delší nečinost je cca 60%, některé smart baterie z jiných odvětví např. používají automatické vybití na storage napětí po třech dnech nečinnosti) a dojezd je automaticky nižší než u čerstvě dobité.-1 bodů