Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/15/22 ve všech sekcích
-
Teď jsem zarezervoval salónek, tak snad na nás tentokrát nezapomenou 😎😄4 body
-
Rada nad zlato, automaticka trojzonova klima a ja mam nieco vypinat pred koncom jazdy. Nechavam AC zapnute cely rok, vzdy AUTO rezim, 2x do roka davam cistit ozonom a nic nesmrdi. Filter menit 2x do roka, na jar a na jesen. Ale problém je v tom, že v škodovke vymenia filter po 60tis km, niekto to dá po 5 rokoch. Ozón auto nikdy neuvidi. A čo je najlepšie keď vidím niekoho ako vkuse vypína AC, lebo ušetrí. Nikdy AC nevypinajte aj keď je mínus 20, je to automatická klimatizácia.2 body
-
1 bod
-
1 bod
-
Možná video bude lepší - https://drive.google.com/file/d/1vDMpwQA8shqEoaW9es3lwR1deWxgmYLW/view?usp=sharing Měřítko mapy ve VK se mění automaticky podle rychlosti a situace. Pokud je mapa ve VK, tak infotainment zobrazuje místo mapy kompas - pokud se samozřejmě nepřepnete na něco jiného. Při dotyku na kompas se mapa vrací na hlavní displej.1 bod
-
To máš jedno, kolik se tvoří kondenzátu. Ten se tvoří vždy, když je výparník chladnější, než nasávaný vzduch, takže se tvoří vždy když je chlazení zapnuté. Čím víc se kondenzátu tvoří, tím lépe, alespoň odchází odtokem a tím se vyplachuje bordel. A to je přesně ten princip, kdy auto, které jezdí denně může mít trvale zapnutou klimu a ta nezapáchne. Protože se denně tvoří dostatek kondenzátu, ten zavčas odchází odtokem (ta loužička pod autem, když se klima používá a auto stojí třeba na parkovišti) a tím se výparník proplachuje. A teď se budu opakovat. Když je výparník mokrý a auto zaparkuješ, tak se nijak nevysuší, nemá jak, neproudí jím vzduch, který by vlhkost odváděl. Je tam ta samá vlhkost, třeba 14 dní, když auto stojí. A plísně a bakterie rostou. Proto, když auto odstavuji na víc jak jeden den, výparník vysuším. Je to jednoduché. Úplně nový filtr má paradoxně horší filtrační schopnost než zánovní. Každý mechanický filtr se musí tzv. zaprášit. Pak filtruje s nejvyšší účinností. Takže měnit např. každých 6000km filtr je volovina. Dokavad filtr není plný, jeho filtrační schopnost je na vysoké úrovni. Samozřejmě, když je plný, bývá v něm hmyz, pyl a kdejaký jiný organický bordel. Ten tam hnije a kontaminuje výparník. Nečistoty typu písek a jiný minerální prach tolik nevadí. Takže filtr měnit včas, ale zase to nepřehánět. Osobně najedu cca 30 až 40 tisíc za rok a filtr měním v červnu, tzn. po pylové sezoně. Dezinfikuji ozonem a je zase na rok vystaráno.1 bod
-
Za sebe elektromobilitě v dnešní podobě říkám jasné ne. Ale zrovna tvůj příklad je pro elektromobily vcelku ideální. Drtivá většina krátkých tras, možnost nabíjet doma u chalupy a pro jízdy do lesa je tišší auto bez lokálních emisí výhodou.1 bod
-
@Martab Jo je to tak. Ve verzi Style jsem si v konfigurátoru přidal kolenní airbag a boční airbagy vzadu za 12.000,- Kč a vyskočila na mne fotka interiéru, kde to bylo vzadu na bocích vyčalouněné.1 bod
-
Jen pro zajímavost. Pokud by platilo, co píšeš, k čemu by tedy byla možnost A/C vypnout? Není to tak černobílé, jak to podáváš. Právě u toho zápachu z klimy výrazně záleží, jak auto jezdí. Je obrovský rozdíl mezi autem, které jezdí denně a v létě třeba několikrát za den projde cyklem vychladit - zahřát a autem, které vyjede jednou za dva tři dny. Rozdíl dělá i to, jak moc se chladí. A v neposlední řadě je třeba si uvědomit, že to, že klima smrdí, znamená, že už je uvnitř sakra živo. Bakterie a hlavně spóry plísní se do kabiny dostávají mnohem dříve. Že je klima automatická neznamená, že není přínosné se k ní chovat s nějakou vědomostí a preventivní péčí. Samozřejmě ale souhlas s tím, že výměna filtru až po 60 tis. km / 5 letech je šíleně dlouho.1 bod
-
Tvrde desky? To by spis dorovnaly kotouc pod sebou ne? Opravdu to na cimrech je od nova a nemeni se to. A prasi to podobne jak predek. Tim bych soudil presne opacne. Tvrdy kotouc a mekci deska. Kazdopadne to brzdi, nerezne, nehuci, nepiska. Dal neresim. :-)1 bod
-
1 bod
-
uz som to hodil k sebe do temy, no asi nie vsetci sleduju. tak "naznak" z videa vyssie uz je kompletny Video: https://youtu.be/iZddF7Utrg4 Komplet postup riešenia: https://wirer.sk/f3_sklopenie-zrkadla/1 bod
-
S elektromobilem asi musíš zacházet jako s choulostivou květinkou, tedy mráz mu moc nevoní, horko taky ne, časté nabíjení vysokým výkonem baterii z dlouhodobého hlediska taky nesvědčí, tedy podobně jako časté a vydatné zalévání kytky, ta to taky nemá moc ráda, pokud se nejedná třeba zrovna o rákos. No a nějaká ta zátěž navíc u elektromobilu, čili naložený přívěsný vozík taky není zrovna moc extra, tedy stejně jako když květinu vytáhneš ze sterilního prostředí vázy/květináče a nosíš ji celý den v ruce zabalenou jen do papíru, taky dostane zabrat. Samozřejmě tímto přirovnáním tak trochu přeháním, ale oproti spalováku, je ten současný elektromobil pořád hodně choulostivá a náročná květinka. Na jedné straně hodně lidí vychvaluje elektromobily, jak jsou údajně nenáročné na servis, na druhou stranu musím neustále sledovat a propočítávat trasy a možnosti dobíjení při delších jízdách, nemám pořád jistotu, že v daném místě bude nabíječka v provozu, i když aplikace v mobilu ukazuje, že ano. Dále musím mít dopředu vyřešené možnosti dobíjení přes karty, aplikace, smlouvy, pokud tedy nechci platit vyšší sumy, musím počítat s jinými dojezdovými vzdálenostmi při změnách počasí, ročních obdobích, zátěži a naložení elektromobilu, prostě je toho stále hodně, co znepříjemňuje používání elektromobilu..... Příklad: na vesnici v podhůří Velkého Jeseníku, kde má švagr chatu, mají skoro všichni místní nějakou tu čtyřkolku tedy Ladu Nivu, Suzuki Jimny, Dacii Duster apod. a jezdí s vozíkem do lesa na dřevo, někteří z nich za vesnici na vlastní políčko, sváží brambory, řepu. Autobus tam jede 5 x za den, o víkendech 3 x, než se v zimě protáhne zasněžená vozovka, tak je pomalu poledne, takže v zimě čtyřkolka, nebo aspoň auto co nebude mít v mrazech problém je pomalu nutností a to ani nemusí jezdit na to políčko nebo do toho lesa. Takových malých dědinek jsou v Jeseníkách desítky, v celé ČR určitě stovky. Prostě život tam je úplně jiný, než tzv. sterilní život ve městě, nebo vesnici někde na rovině a v příměstském satelitu, kde ráno napadne 5 cm sněhu a lidí jsou na prášek a dopravní kalamita. A nežijí tam na horách zrovna jen staří lidé na tzv. dožití. Jsem svědkem toho, že se tam stále častěji stěhují mladší lidé a to taky z důvodu, že tam ještě mohou koupit starší dům za normální cenu, nebo topí tam v tom krbu a neplatí násobky za plyn, el. energii, samozřejmě nemluvím o vyhledávaných rekreačních a turistických oblastech. Tam ty normální spalovací auta pořád potřebují a potřebovat budou a elektromobil v současné podobě jim tam bude (promiňte) na hovno.1 bod
-
Omlouvám se, myslel jsem, že je to odemknuto a bezplatné - tak alespoň takto Protivládní demonstrace.pdf1 bod
-
1 bod
-
To je nesmysl. Starý model se vyrábí do konce února, takže nebyl jediný důvod odstoupit od smlouvy. To se s tebou spíš prodejce pokusil vydrbat a tys mu na to skočil. Přecejen, bude mít teď pro nějakého známého Karoqa za starou cenu... Je úplně očividné, že to zdražení k těmto nefér praktikám naprosto svádí, ale jsem si jistý, že auto vyrobené bude/bylo, jen pro jiného majitele.1 bod
-
Ahoj. Včera jsem se pustil do výměny zaneseného radiátoru na Škodě Superb combi 2 rok 2010 motor BMP. Dohnalo mě k tomu nefunkční pravá strana, která netopila. Byly dvě možnosti příčiny: 1 - vadná klapka, ale to jsem prověřil jak diagnostikou, tak rozebráním pravé strany u noh a optickou kontrolou funkčnosti klapky. 2 - ucpaný radiátor, který se mi potvrdil. Z diskuzí jsem něco málo vyčetl, ale návod nikde, tak jsem něco zkusil vymyslet. Pár postřehů: Nechte na podlaze originální gumový kobereček, protože vám něco málo chladící kapaliny uteče a z toho gumového to jde oproti koberci vylít. Radiátor jsem zvolil značky Denso. Stál mě v Kellyně cca 1100,- Kč. Pohrával jsem si s myšlenkou dát tam nějaký bazarový, ale byla by to chyba!!!! Chce to dát nový!!! Demontáží elektrického předehřevu si nikterak nepomůžete s místem pro odpojení trubiček, zkoušel jsem to Po celou dobu nezapínám zapalování, aby mi jednotky neukázaly chybu airbagu či nějaký jiný problém! Soupiska nářadí je na fotce: SIKO Kleště na vytržení hadice ze spoje, TORX šroubováky, štípací kleště na zdrhovací pásku, plochý šroubovák, 10 ořech na malé ráčně, desítka ráčnový klíč, a pinzeta. S tímto jsem si vystačil. Demontáž: Začal jsem demontáží čalounění u noh z levé strany středového tunelu. Je to jen nasazené na sponkách, tak jen zabrat směrem k pedálům a vyskočí ven. Dalším krokem bylo vyndat přihrádku pod zapínáním světel. Ta se demontuje tak, že se otevře, vyhne se doleva a sklopí se dolů. Jakmile se uvolní, jde sklopit směrem dolů a vysune se z plastových hřídelí. Po sundání této přihrádky jsou vidět relátka. Dalším krokem byla demontáž plastového čalounění kolem této přihrádky pro lepší přístup ke kolennímu airbagu. Tento plast jsem sundal tak, že jsem odšrouboval 4 viditelné torx vruty a jeden větší torx šroubek, který je vidět zespodu z pod přístrojovky a celý plast šel sundat. Následně jsem z něj odpojil diagnostickou zásuvku a konektor k osvětlení nohou. Poté jsem z pod přístrojovky ještě sundal dva větší torx šrouby, aby byl lepší přístup a uvolnil se velký plast kolem volantu. Konečně jsem se dostal ke kolennímu airbagu, který drží na čtyřech matičkách na 10 klíč a mají žluté označení. Dva jsou celkem hezky vidět. První přední č. 1 jsem sundal ráčnovým klíčem a zadní č.2 jsem sundal malou ráčnou s 10 ořechem, jelikož je tam na stranový klíč špatný přístup. Další dvě matky č. 3 a 4 jsou zezadu vodorovně k podlaze, nahmatal jsem je prsty a demontoval jsem je opět ráčnovým stranovým 10 klíčem. Poté airbag jde vytáhnout směrem k sedačce z dvou trnů a směrem dolů a zůstane viset na kabelu. Štípačkami jsem uskřípl zdrhovací pásku, abych si přitáhl konektor dolů k podlaze a mohl ho rozpojit. Konektor se rozpojí zatažením za černý plast na konektoru a rozpojí se na dvě části. Další je potřeba sundat plast rozvodu vzduchu pro nohy, který drží jeden torx vrut a na fotce je žlutě označen. Po odšroubování jde vytáhnout směrem dolů k podlaze. Poté je třeba sundat plast, který překrývá samotný radiátor. Ten trží tři torx/klíč vruty. Dva jsou hezky vidět, ale třetí je schovaný za elektrickým svazkem pro přídavný předehřev vzduchu. Je pak samostatně vyfocen. Po demontáži jsme už na trubkách radiátoru. Ty jsou spojeny dvěma hadicovými sponami. Povolit šroubky a sundat spony jistě každý zvládne. Největší problém je rozpojit trubky. Já jsem to musel vyřešit SIKO kleštěmi a zničením trubek, jelikož od sebe nikterak nešly a hlavně tam není prostor na lehké odsunutí trubek od sebe. Při tom mi začala vytékat chladící kapalina a tu jsem z větší části pochytal do malého kyblíku. Po vytečení kapaliny a rozdělení trubiček jde radiátor vysunout do strany k pedálům. Po vyndání jsme si pinzetou sundal o-kroužky a nasadil je na nový radiátor. Vazelínou jsme je namazal a namazal jsem i obě hrdla trubiček pro lepší montáž. Montáž zpět: Zasunul jsem radiátor do otvoru. Byl trochu problém spojit trubičky k sobě, ale po chvíli se mi to povedlo spojit tak na těsno, aby se spona chytila a stáhla je k sobě. Toto bych možná po druhé zkusil vyřešit tak, že bych na každou stranu dal obyčejnou hadicovou sponu a kleštěmi bych si je k sobě přitáhl, ale je to jen moje úvaha. Po spojení se nasadí krycí plast a zašroubují se tři torx/klíč vruty. Pak se nasadí plastová rozvodka vzduchu na čtverhranný otvor a zajistí se jedním vrutem v levé části - žlutý kružek na fotce. Připojím si Airbag na konektor a na dva vrchní šrouby si na dvě až tři otáčky našroubuji matičky. Vezmu airbag a zasunu ho dvěma šroubovými výstupky nejdřív do zadních děr viz obrázek matka č.3 a č.4 a pak i s 2 matkami ho nadzvednu a zasunu do zářezů pro šroub u matky č.1 a č.2. Když je na místě všechny matky dotáhnu. Dále zasunu konektor do diagnostické zásuvky a konektor osvětlení nohou a připevním plast pod volantem, který drží čtyři torx vruty a jeden torx šroub. Nasadím na plastové hřídelky schránku a zasunu ji do své pozice. Chce to trochu tlaku, aby se přetlačila zajišťovací západka. Nakonec vezmu krycí část na středový tunel s kobercem a na třech místech ji spojím se středovým tunelem. A je hotovo. Závěrem: Není to nic nemožného, ale také nic úplně lehkého. Chce to trochu šikovnosti a cviku, ale možné to je. Mě práce trvala cca 3 hodiny a to jsem nevěděl, jak přesně na to. Chce to dělat v teplé dílně a není třeba zvedák. A hlavně to chce mít v pořádku záda, neb je kolikrát třeba se zkroutit obráceně na podlahu pod volant. Snad to někomu pomůže. Hezký den všem a funkčnímu topení zdar!!!1 bod
-
Pre tvoju info, išiel som najprv z Bratislavy do Prahy, a potom späť, a z Bratislavy som samozrejme vyrazil s plnou. Cesta tam a späť je nejakých 670 km, pridajme nejakých 30 km, čo sme sa vozili po Prahe, stále to je 700 km a plná nádrž Fabie II má cez 56 litrov. Cestou do Prahy sme išli dve autá, a o niečo pomalšie, spotreba bola dobrá, preto cestou späť som si mohol dovoliť ísť rýchlejšie. A keby bola nejaká nehoda alebo kolóna, spravím jednoduchú vec, zájdem na prvú ČS ktorú uvidím. Ak by to došlo do stavu, že nemám už palivo a ocitnem sa v kolóne, tak to už som v Bratislave, kde je tých ČS dosť, stačí zísť z diaľnice. Čo sa týka spotreby Fabie, dlhodobý priemer mám 6,97 litrov, na diaľnici to je pri 130-140 okolo 7 až 8 litrov podľa toho či pozeráme tachometrovú alebo reálnu rýchlosť. Pri 160 to ale ide naozaj spotrebou cez 9 litrov. Naopak, keď uberiem, tak pri 120 už klesá spotreba ku 6-6,5, a 90-kou sa dá jazdiť dlhšia trasa aj pod 5. A ako to už niekto vyššie spomenul, peniaze nese... veď vieš, preto ak sa dá, chodím na ČS do Rakúska (z Bratislavy to je na prvú čerpačku fakt kúsok) a beriem radšej lacnejší, a teraz už aj reálne lepší benzín (stále majú E5, na Slovensku je E10). Samozrejme keď nemám cestu okolo, tak benzín beriem podľa potreby aj na Slovensku, ale ak viem, že niekde je lepšia cena a kiloemtrovo to vychádza, tak nezastavujem zbytočne na drahej ČS. Samozrejme k tomuto musíš poznať svoje auto, musíš vedieť, že kedy akú má spotrebu a musíš si to vedieť spočítať. Aj preto viem, že PP treba brať s rezervou, lebo som to sledoval a poznám reálne čísla z môjho auta. Dokonca mám nastavenú aj korekciu pre PP, aby ukazoval spotrebu čo najpresnejšie, a rozdiel oproti tankovaniu mávam iba 0,5%, čo je nič. Ku všetkému tu už máme Waze, takže pravdepodobnosť toho, že sa ostaneš stáť v kolóne, je oveľa menšia.1 bod
-
Já fólii nemám, ani mít nebudu. Do auta lezu minimálně s čistýma rukama, a jestli mám zapatlanej displej nebo fólii, je snad jedno - myslím vizuálně.1 bod
-
Fólie na displej rádia může řešit jen hm, ehm, nemám slov. Nechápu to ani na telefonu, ale tam to opodstatnění má, telefony padají na zem, používají se v provozech a se znečištěnýma rukama. Rádio ale nikam nespadne, zatím se to nikomu nestalo, navíc ten displej není třeba vůbec používat. Asi by bylo lepší celý auto obalit igelitem, zavřít do garáže a chodit se na něho jen dívat...1 bod
-
@vormen díky za tip s tím kolečkem na vypnutí toho otravného pípání, mi to na MR 2021 funguje: VID_20210427_090559.mp41 bod
-
Jak uz tady zaznelo - svodidla, horizonty, vedlejsi silnice a nebo treba jen takova obycejna zatacka pod 45ti stupni. To jsou situace, ktere "inteligentych" svetla bezne zvladaji tak, ze nakonec zas tak inteligentni nejsou. Takze ostatnim pali vesele dalkovymi do ksichtu. Rozumny ridic vi, ze kazdy z asistentu je jen podpurnou funkci. A ze odpovednost je vzdy na ridici. Pokud tedy svetla neztlumi automatika (polovodic), musi to udelat ridic (vodic). Misto uvah o "hlupacich" zkus zauvazovat timhle smerem. Vetsina lidi ostatni neproblikava jen tak z pleziru.1 bod
-
Jen zmíním, včera jsem přebíral nového Superba MR2021 a můžu potvrdit, že žádný černý pruh na matrixu nemám, zkusím udělat i fotky. Jel jsem cca 2hod po tmě a z matrix jsem velmi nadšený1 bod
-
Ty hybridní disky se mi nelíbí. To raději přezuji disky na zimáky. A nebo půjdu do neoriginálních hliníků. Uvidíme. Ještě je dost času.1 bod