Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/21/22 ve všech sekcích

  1. Německý motoristický časopis Auto Bild, se poptával u automobilek na ceny náhradních baterií do elektromobilů a jistě si dokážete představit tu jejich "velkou ochotu" něco takového veřejně sdělovat. Po přečtení přiloženého článku se ani nedivím, ceny astronomické a to jsou tam uváděné jen tzv. holé ceny samotných baterií, nebo jen ceny tzv. modulů, tedy bez ceny za jejich výměnu. Nakonec i to se redaktorů Auto Bildu podařilo tak nějak zjistit a třeba u KIE se cena za výměnu baterie pohybuje kolem 50.000,- Kč. Nakonec i to je jen "pakatel" oproti samotné baterii, kde ceny se pohybují od cca 177.000,- Kč za malou baterii v Hondě-e, až po cca 900.000,- Kč ve velkém Volvu XC40 Recharge. A nějaké to světlo na konci tunelu v podobě již roky slibovaných lacinějších baterií pořád nikde nevidím........Vy ano? https://www.autoforum.cz/predstaveni/ceny-nahradnich-baterii-do-elektromobilu-jsou-takovy-prusvih-ze-o-nich-vetsina-automobilek-odmita-hovorit/
    2 body
  2. Když jsem vyráběl vzpěry na RAPIDA, tak jsem si nechal v cc-autodíly zvážit kapotu, přidal jsem hmotnost standardního tlumení a pak mě vyšla potřebná síla jedné vzpěry přesně podle zadaných zástavbových rozměrů. Po první sérii jsem ještě přidal 5mm na délce ukotvení horního kloubu na kapotě, aby se kapota zvedala spolehlivě i v zimě. Možná musím trochu víc ručně zvedat kapotu v první polovině zdvihu, ale mám jistotu, že kapotu nezlomím nebo naopak neohnu čumák při zavírání. @keras minimlálně se zaměř na tu správnou vzdálenost, ať si nezničíš auto. A ještě by vzpěra měla mít oba klouby přesně v zákrytu, tedy v ose pístnice/válce. Jak to bude jen trochu zešikma, vznikají tam velké boční síly na uchycení kulových kloubů a bude tam brzo velká vůle. Dalším ničitelem kloubů je pak překročení maximálního výkyvu kloubu v pánvi. Pánev pak může klidně i vyskočit z kloubu.
    1 bod
  3. 39299 km při STK po 4 letech ... šel jsem o 2 měsíce dříve než jsem musel ... ale to je fuk ... hlavně, že je vše cajk ... tak zase na 2 roky klid.
    1 bod
  4. Výpočet síly na pynové vzpěry je např. https://www.trans-technik.cz/file/276416/08%20Konstruk%C4%8Dn%C3%AD%20d%C3%ADly_05_2021.pdf Ten kdo si chce něco dodatečně instalovat tak by si měl zjistit jak plynová vzpěra funguje a jak se má instalovat, aby byla zajištěna funkčnost (jsou totiž různé typy plynových vzpěr) a podle toho se taky odvíjí cena. Jak píše miklísek, každý strůjcem svého štěstí. Já bych také do něčeho takového nešel, protože nevěřím tomu, že kapota, panty, atd byly dimenzovýny na sílu od vzpěry (ze své profese jsem již naprojektoval X plynových vzpěr) a někdy i výpočet neodpovídá reálu - takže se potom musí řešit operativně podle skutečných podmínek.
    1 bod
  5. Ja objednano leden 2022 a dle prodejce je v systemu dodani prelom cervence a srpna
    1 bod
  6. @Patrik1971 wtf, je toho plny google? "illuminated door handle"
    1 bod
  7. @JayBee1 no jak se to vezme..když jsem si nakonfiguroval F4 s výbavou, jakou bych chtěl, tak jsem se na SK dostal o cca 50 tis. méně..navíc pakety jsou na SK úplně jiné než v ČR..v ČR nás neskutečně ojebávají..když vezmu třeba jen verzi Style, tak v základu je aut. klima, u nás za příplatek 10 tis..vyhřívaný MF volant v základu, u nás za příplatek 3.500,- v základu 16" kola, u nás 15" a to jsem to ještě všechno nenastudoval, navíc jejich Style plus stojí o cca 10 tis. méně než u nás, ano obsahuje trochu jinou bývau, ale ta SK mně prostě vyhovuje více, protože v tom mám i parkovací kameru, virtuál cocpit a dokonce elektricky sklopná zrcátka, což se u nás vůbec nenabízí + prodloužená záruka 5let/100 tis.km zcela zdarma u nás za příplatek 8.000,- Kč.. atd...prostě to u nich vychází levněji..to, že to můžeš normálně všechno reklamovat v AS u nás je zcela samozřejmé...takže prostě nákup na SK by se v mém případě vyplatil, tak jak bych ji chtěl mít..jen s tou DPH může být problém..zkusím napsat pár emailů do konkrétních prodejen, jak se té DPH budou stavět.
    1 bod
  8. Jasně, ale prosincová objednávka je již na FL model, takže půlroční dodací lhůta je i tak skvělá.
    1 bod
  9. No jen aby to neodnesly panty nebo zkroucená kapota..... Dost záleží i na použité síle a pákových poměrech. Není to sranda to navrhnout, aby to spolehlivě fungovalo a nebylo to předimenzované. Kapota dnešních aut je docela subtilní a pevnost v ohybu není moc velká.
    1 bod
  10. Zajímavé :) Já objednal začátkem února a nepředpokládal jsem vůbec dodání letos, takže třeba budu i mile překvapen :)
    1 bod
  11. Tak to bude problém, spousta Bentley a Lambo hoří na lodi v Atlantiku u Azorů
    1 bod
  12. Odomknuta verzia 6.4 PRO je TU 🍻
    1 bod
  13. @Plzeňáček cize ak je taka primitivna vec ako jednotka baterie pokazena, cela posadka auta skape pri nehode?
    1 bod
  14. Zdravím, zrovna dnes jsem četl na internetových stánkách Garáž o tom vytažení konektoru na mínusovém polu baterie a redaktor to docela pěkně popsal je tam i vyjádření škoda auto a jsou tam i fota. Sám redaktor píše, že toto sám aplikoval na své octavii 3, mimo jiné kromě start-stop systému se začne baterie nabíjet normálně
    1 bod
  15. To je nápad, a to že s otevřenou kapotou svítí červeně kapota na Maxidotu a nefungují stěrače budeš řešit jak? Omlouvám se, ale je to hovadina. PS: ještě dostaneme vynadáno, protože tlačítko Start/Stop nemá se start-stopem nic společného :-)
    1 bod
  16. To je dobry. Vytazeni "pofiderniho" konektoru, to né.... Ale odpojit spinac uzavreni kapoty... To me pobavilo.
    1 bod
  17. :) :) :) NA Oplech jezdím kolego od 2003 a nejal jsem na nich ca 1.5 mil km Vectra 2.2DTI - ta měla servisní interval a výměnu oleje 50000km !!! 2x VectraC 1.9CDTI a od 2009 4ks Insignie 2.0CDTI, teď pátou 1.6T. Olej jsem v životě v autě neměl, s každou najeto přes 150t. Poslední Vectra z 2008 u mne zůstala 350tkm, druhá Insignie pořád u synovce má 280tkm, moje nynější Insignia má teď 190tkm protože již rok čekám na nešťastnici O4. Kromě toho ještě Astra - také šla na prodej minulý rok s 250tkm. Tak asi tak. z VAG jsem měl Passat B5 1.9TDI již s PD - olej se zde měnil po 15000km a vždy k tomu 1L dolití. Najeto ca 250tkm. Octavku "1" 1.9TDI klasický motor dtto, litr na ca 15000km různě půjčované auta z leasingovky - někdy 2017 S3 najeto ca 10000km 2.0TDI - musel jsem koupit olej, to mne překvapilo. Za těch 10000km jsem dolil 0,75L oleje, zbytek je ještĚ u mne v garáži. Žádné auto u mne nemá "special care" kromě pravidelné prohlídky jak píše palubka - ale je to vždy po 30000km, protože auto jezdí hodně a každý den za každého počasí, takže těch 30000km je časově 3÷5 měsíců. Měl jsem ještě Astru v 96, první 2.0i16V 136k bez turba. Snad jsem do ní něco dolil ale třeba půl litru počas výměny. Kolega jednu přidřel, protože nevěděl, co to znamená, když na palubovce svítí OEL MANGEL a tak do ca 5-litrové náplně jsem mu nalil 4 litry oleje než začala být měrka oleja vlhká na spodní části. Tak tato Astra pak žrala olej snad 1:1 s benzínem. Pravda, tyto zkušenosti jsou možná subjektivní, je to sice hromada aut, ale pořád jeden řidič. Možná bych mohl udělat anketu ve firmě - kde jsme byli 100% Opel vesměs Vectry/Insignie 2.0CDTI a Astry 1.6CDTI ale postupně v rámci firemní politiky je přesun ke Škoda a teď je ca 30% na O3, myslím 2ks O4 a něco Karoq. Spolu asi 40 aut takže by šlo srovnat.
    -1 bodů
  18. v říjnu 2017 jsem si objednal Karoq 1,5, TSI manuál s tím, že auto bude v březnu 2018 na prodejně a teď mi prodejce sdělil, že auto bude ve 44 KT 2018. Nevíte někdo jak to v té Škodovce funguje. Mně připadá, že si ze zákazníků dělají legraci.
    -1 bodů
  19. Ahoj, píšu tady poprvé a to jen z toho důvodu, že jsem odpůrcem startstop systému a nikdo pořádně neví, jak jej bezpečně odpojit (kromě diagnostického odstavení, nebo pofidérního vytažení konektoru u mínusového pólu na baterii, který má i jiné funkce). Pokud s tím máte nějaké zkušenosti, budu rád za každý dobrý a hlavně praxí ověřený nápad. Já jsem jeden dostal, rozhodně jej ozkouším, protože mě to tlačítko přivádí do nepříčetnosti, zejména pokud jej před jízdou zapomenu vypnout... Zkusím odpojit mikrospínač uzavření víka motoru, dočetl jsem se, že systém stopstart nefunguje, když mimo jiné(dveře a pod...) je právě kapota otevřená... Až s tím budu pár dní fungovat, tak napíšu, jestli je to ta správná vychytávka na tento otravný euronesmysl...
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...