Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/14/22 ve všech sekcích

  1. Ahoj všem, přidám svůj, vlastně náš /doma jsme shodli/ zkušenost/názor na elektrické auto. V tuto chvíli vlastníme doma 2x naftový Kodiaq, najeto cca 40t km a 60t km a 1x benzinovou Fabii, ta má najeto asi 25t km. První Kodiaq v tuto chvíli máme již přes 5 let a tím pádem mu skončila v květnu prodloužená záruka a auto po záruce vždy měníme za nové. Protože máme rodinný dům s fotovoltaikou, chtěli jsme dát poprvé šanci "autu na eletriku". Po zkušenostech s vozy Škoda jsme se rozhodli, že nové bude opět Škoda. V dubnu jsme měli na týden zapůjčený Enyaq 4x4, teď v červenci jsme měli opět na týden zapůjčený Enyaq RS. Obě elektrická auta jsme používali ve stejném režimu, jako jsme zvyklí z dřívějška. A naše poznatky: vzhled - vnějšek "obyčejný" Enyaq asi fajn, RS opravdu pěkné auto, ale vnitřek už takové nadšení nebudil. Madla dveří - už z Kodiaqu nečekáme moc, v obou jsme madla měnili na záruku, ovšem madlo v Enyaqu, to je jak z jedničkové Fabie, tvar i plast. Další poznatek, z RS - ta skleněné střecha, pokud svítí sluníčko, fakt v tom sedět nechcete, přiznávám, moc vlasů už nemám, a tak když vylezlo sluníčko, stále jsem měl pocit, že sedím pod lampičkou a že mi to hřeje hlavu, druhá polovička, ta má vlasů až moc a potvrdila mi, že má stejný pocit, také jí to bylo nepříjemné. A dávat z kufru ručně stínítko u auta za 1.7m, to mi přijde jako totální fail. Úspora za elektrickou roletku dle nás je chyba. Uvnitř to je menší, než Kodiaq, něco dělá středový tunel, něco jiný rozměr oken, ale pocitově, je to menší, Další věc z RS - kouká se z toho na semafory jako "z tanku", nevím, zda to je tím, že má černý strop, nebo zda to je skleněnou střechou, ale pořád jsem měl pocit, že když zabrzdím, narazím čelem do stropnice u čelního skla. V Kodiaqu je nad hlavou i před čelem víc místa a působí vzdušněji. Ještě k brzdám - brzdí to - divně, je to o zvyku, ale brzdový pedál, opět jsme se shodli s druhou polovičkou, se chová jinak, než u Kodiaqa. Přistrojová kaplička + head-up + "tablet" - určitě to je o zvyku, ale tak malou "přístrojovku" která je skoro jako dnešní telefon, přijde nám to divné, head-up - mně celkem vyhovoval, druhé polovičce vadil a chtěla by to "dát pryč", nezvykla si na to za celý týden, trčící tablet uprostřed, tomu jsme nepřišli na chuť ani jeden, asi jsme staří. Řadící knoflík :-) - prostě nám velká řadička v Kodiaqu sedí víc, když chci sport, nemusím nic hledat a je to tam, tady je to taková hodinářská práce. Zpátečka to samé :) Teď k jízdě: i Enyaq RS by bylo nejpomalejší auto doma, i Fabia má maximálku znatelně výše :-) Zvláště divně zní - Je to nejdražší auto doma, co jede nejmíň., ale byla by to pravda. Dojezd/spotřeba, zde to je naprosto subjektivní, ale pro nás to je bída. Nikdy jsme spotřebu neřešili, jeden Kodiaq má dlouhodobou asi 8.8, druhý přes 9l/100km, ano, v naftě. Pro nás stejný styl jízdy v elektrice 240 - 320km /"tankování". Druhá polovička dokázala baterku vycucnout už na 200km, jak se jede nad limit, tak to prostě žere... navíc nejede, obyč Enyaq asi 164km/h, RS 186, víc ani ťuk. Vím, že mi spousta lidí řekne, že tempomat na 180 mít nemám, ale je to moje osobní věc, případné pokuty si hradím, ani jedno auto doma není po dopravní nehodě a i předchozí auta byla nebouraná. Většinu jízd jezdíme v noci - poznámka ke světlům, svítí to pěkně. Jízdní vlastnosti: je to takové, jako tramvaj, nevím, jak to vyjádřit jinak. Auto dává jasně najevo, že převrátit ho by nebylo vůbec snadné, těžiště má nízko, ale je to hrozně těžké. Nevím, jak někteří v recenzích říkali, že je zábavné v zatáčkách, když se posadíte dozadu a řidičk/a vjede například na kruhový objezd rychleji, máte pocit, že se auto vyhrne prvním výjezdem z kruháče ven, bavíme se o rychlejší jízdě, vždy jsem si myslel, že naftový Kodiaq RS je těžké auto, ale tohle je pocitově daleko těžší. A zvláště, když z Enyaqa rovnou přesednete do Kodiaqa, úplně cítíte, že ten Kodiaq je lehké auto, zkusili jsme se vystřídat vícekrát i během jízd s druhou polovičkou a shodli jsme se na tom. Naše využití: plán byl, že bychom jednoho Kodiaqa nahradili Enyaqem, na pojíždění "kolem komína" by bylo elektro fajn, cenu nemusíme naštěstí řešit a dokonce bychom cca 2/3 roku "tankovali" zadarmo ze svého. Takže to by byly klady. Ještě by to měla být cena servisu, ale s tím si jistí nejsme, byli bychom v našem servisu první, kdo by k nim s Enyaqem jezdil, k ceně se moc vyjadřovat nechtějí, přijde mi, že ani sami neví, jak to bude. Ale přišlo nám, že to elektro auto je takové "poloviční" auto. Uvedu pár příkladů - jezdíme několikrát ročně směr Bibione, máme dítě, které už u Prahy řeší, jak dlouho ještě pojedeme, opravdu mu nechcete říkat, že teď budeme 30min nabíjet, pokud mi usne a mám štěstí, jedu až do Itálie v jednom zátahu, bohužel se většinou vzbudí i při tankování na pumpě, takže jedu, dokud spí. Nemohu se ztotožnit s tvrzením: i cesta je cíl. Zkusili jsme se otočit v Itálii 2 auty najednou, toto jsme absolvovali s Enyaqem 80x, né s RS, Enyaq nabitý doma doplna, Kodiaq tankoval až cestou, směr Italie jela drahá polovička elektrem, já nafta, zpět jsme se prohodili, já od baráku k baráku těsně pod 8h, drahá polovička cca 9,5h, mít mladého v autě, tak za tu hodinu a půl rozdílu klidně vraždíte, cesta zpět drahá polovička také pod 8h, já pod 9, ale dojel jsem s 17% baterie, dobrý pocit jsem z toho neměl, ale je to určitě o zvyku. Ještě jedna drobnost, ten, kdo řídil elektro vždy na začátku koukal, jak mu ta ošklivá nafta mizí v dáli, měla to drahá polovička, když jsme jeli směr Itálie a já, když jsem jel směr zpět, sedíte v autě, plyn úplně na podlaze a ono vám to druhé auto mizí v dáli a vy s tím nemůžete vúbec nic dělat :-) A ještě pro někoho drobnost, ale nám přišla otravná - přijet domu a dát auto nabíjet - vím, někdo řekne, trvá mi to 10 sec, ale sahat na kabel, když prší, případně ho ukládat, atd, na pumpě zastavím i v největším lijáku pod střechou a v suchu, prostě přijdete o část pohodlí. Je to náš pouze SUBJEKTIVNÍ pohled, nikomu to jako názor necpu, měli jsme ro štěstí a možnost něco nového otestovat, zkusili jsme a za nás je rozhodnutí: starší Kodiaq se mění opět za nový naftový Kodiaq, elektro třeba za 2 roky, až se bude měnit druhá nafta... nyní ještě zůstáváme u klasiky. Omlouvám se za délku a naprostou subjektivitu, ale nikoho to nenutím číst :-) J.
    6 bodů
  2. @MatessHjojo, no já už odboráře nečtu. Je to naprosto o ničem. Kdákají o nějakém nadplánu a přitom auta zaplánovaná již před 3 týdny pořád někde visí. Dostanu zas negativních šipek za tento příspěvek, ale podle mě jsou to kecy v kleci. Asi jak se minulej režim chvástal 5letkama. Stejně tak, se mě nepodařilo přesvědčit, že OBĚ (ta uplynulá a co bude od 25.) celozávodní dovolené jsou z důvodu údržby linky. Jistě a na odstavných parkovištích se zřejmě udržovaly závory a trhal plevel. Neříkám, že na samotné lince neproběhla mezitím údržba, nicméně nevěřím že je třeba z tohoto důvodu na 3 týdny zcela zastavit výrobu. Prostě o tom mě nikdo nepřesvědčí. Zvlášť když odboráři otevřeně uvedli, že celozávodní dovolenou si domluvili oni. Já prostě dělám v odvětví, kde nic takového neznám. Beru si individuální dv a tak mi to vyhovuje. Nemám nic proti myšlence celozávodní dovolené, ale ne v této situaci, kdy se na 3 týdny zastavuje již tak tragicky omezená výroba a kompletace. Fakt si nemyslím, že je to šťastné řešení. A do toho ŠA dealerům vesele ukazuje podobu FL. Jsem tak frustrovaný, že již začínám myslet na zrušení objednávky mojí RS - a to ji mám za “předinflační” garantovanou cenu a se slušnou slevou. Nicméně toto jednání mi nepřipadne OK. Ja chápu, že jsou problémy s výrobou kvůli tomu ruskýmu nacistovi, COVIDu a požáru. Za to ŠA opravdu nemůže. Ale jak zde již bylo zmíněno. Ta komunikace je opravdu šílená, omezování výroby odboráři a do toho chvástání se faceliftem jakoby tu nebyli stále lidi, kteří za dřív jak rok svůj prefacelift před barákem mít nebudou. Jsem prostě otráven. A jestli má někdo pocit, že jsem se svým názorem na celozávodní dovolenou v této situaci krutý a nevím o čem mluvím, tak bych jen prědeslal, že sám dělám v civilním letectví, kde (jak je veřejně známo) jsou aktuálně velké problémy s nedostatkem personálu oproti obrovské poptávce a hladu po létání. Toto jsem akceptoval, sám mám od dubna v práci 190 hodin měsíčně, tento měsíc i přes 210, a nebrečím. Situace je jaká ja a prostě je občas třeba akceptovat volbu svojí profese a zatnout zuby. Odbory škodí i v letectví, viz bankrot aerolinek SAS. A teď všichni odboráři do mě. Omlouvám se za svoji frustraci a ještě bych rád dodal, že tento příspěvek v žádném případě není útok na řadové zaměstnance ŠA. Dělají nesmírně důležitou práci, jsou motorem ekonomiky ČR a díky nim máme v čem jezdit. Jen aby to někdo špatně nepochopil. Jsem jen znechucen z vedení a odborů. Všem kteří čekáte přeji brzké dodání a těm, kteří své vozy čerstvě obdrželi přeji hezké léto s novým vozem a mnoho šťastných km. Hlavně žádné kroupy 🥶
    5 bodů
  3. Po týdenním porovnávání jsem vybral olej, který budu dávat do auta. Vybíral jsem dlouho, protože norma 508.00/509.00 je pro mě premiérou, než jsem si načetl technické listy a porovnal oleje mezi sebou. Zvažoval jsem olej Ravenol VSE 0W20 vs. Millers Oils XF PREMIUM C5 VW 0w20. Volba padla nakonec na Ravenol, je vyroben z kvalitního PAO základového oleje, má vysokou hodnotu TBN, nízkou hodnotu odpařování (oproti originálu = "noack"), drží při zvýšené zátěži = Copper Corrosion Test 1a - oproti originálu nebo Mobilu 1 ESP atd.. Výsledek Mobilu pro mě bylo velkým překvapením, bohužel v tom negativním směru! Ravenol je oproti Millers-u levnější, i když ne o tolik.. mám dobrý nákup na Millers a rozdíl ceny byl cca 500Kč (Ravenol cca 1500Kč/6L vs. Millers 1933Kč/6L). Budu měnit jednou za rok tj. cca 10 000 km. A lepší je častější výměna "levnějšího" oleje než nechat dražší olej v motoru déle. Výhodou je, že každé balení RAVENOLu obsahuje pod pečetí 20 číselný kód. Ten po vložení na my.ravenol.com vyhodnotí, jestli se jedná skutečně o originální balení = což je fajn, škoda, že to není standardem i u jiných výrobců oleje. K zakoupení např. zde: https://www.motora.cz/oleje/ravenol/0w20-plne-synteticky-olej/vse-0w-20-5l-213117318.htm Jedná se olej přímo od dovozce pro ČR, firma SD-Oil. Ti mají také svůj internetový e-shop, kde vychází dráž jak v uvedeném odkaze. Oproti originálu cena dvojnásobná, ale dá se pořád zkousnout. https://www.motora.cz/oleje/originalni-olej-vw/vag-vw-50800-50900-0w-20-5l-212512759.htm Třeba to někomu pomůže při výběru a ušetří čas..
    3 body
  4. Na doplnění jsem si jen tak orientačně a velmi hrubě spočítal, tedy kdybych měl např. elektromobil VW ID.3 (ID. 4 je pro moji potřebu velikostně nesmysl) a naproti tomu vzal pro mne adekvátní VW Golf 2.0 Tdi 85 kW a porovnával spotřebu a cenu. S tím Golfem jezdí známý a dokáže spotřebu (město a okresky ) si držet kolem 4l/100 km. Dle různých testů na internetu jsem si zprůměroval spotřebu VW ID.3 a vyšla mi řekněme 15 kWh/100 km. Jelikož bydlím v paneláku na malém městě a není zde dobíjecí stojan, ani benzínka, tak budu počítat s nejbližší bodem, kde je benzínka i dobíjecí stojan Čezu, tedy Šternberk. Nyní když si to spočítám s reálnou cenou za naftu dnes v tom Šternberku u Benzina/Orlen, tj. 48,2 Kč/l x 4l, tak to vychází u Golfu za 192 ,- Kč/100 km. A u ID.3, kde ve Šternberku je u Kauflandu zásuvka Combo s DC až 50kW a byl bych u Čezu registrovaný zákazník, tak dle jejich ceníku s platností od 1.7.2022 bych byl na 15kWh x 13 Kč je 195,- Kč/100 km. Pokud bych byl neregistrovaný, tak mně to na tom Combu vychází 260Kč/100 km. S pomalejším nabíjením AC ani nepočítám, tak dlouho nenakupuji a tak dlouze na nabíječce nebudu, navíc pak bych taky již mohl platil u Čezu taky poplatek za minuty. Finančně za palivo (elektřina versus nafta) to nyní vyjde skoro fifty/fifty (registrovaný u ČEZ). A co rozdíl v pořizovací ceně Golfu a ID.3? Navíc ČEZ za elektřinu na dobíječkách podle mne leze v současnosti poměrově pořád nahoru, nevím jestli tak razantně nahoru půjde nadále i ta nafta a to ještě nepočítám, že s kartou Benziny mohu mít slevu až 1,50 ,- Kč /litr. Pro mne, co by paneláčníka a důchodce je elektromobil v současnosti holý nesmysl ( a takových je nás jen v naší republice statisíce), takže se nedivme, že tak horuji za to, abychom měli na výběr. registrovani-obchodni-podminky-a-cenik-platne-od-1.7.2022.pdf
    2 body
  5. Že RS hlavně předek hezčí, vzadu jen světla. Prodej přelom 23/24. Ale za 6 týdnů je mega slezina, bude se vědět více.
    1 bod
  6. @Hammanmozna by jsi do toho mohl vnest trochu svetla a rict, co se deje nebo spis nedeje, nevis neco aktualniho pls? Nekola lidem sviti datum vyroby kt25, mame konec kt28 a v programu stale beze zmeny. Jak dlouho to tam muze takto byt? Pokud bych se ted dozvedel nejaky termin treba i na podzim, tak bych proste koupil nejaky postrkovadlo okolo 200 a pak to prodal, ale mohl bych jezdit. Takhle mam jednu slupku jen po okrese a pak veterana Volvo 850R, se kterým proste nechci litat jak s normalnim autem. Furt cekam ze auto musi byt kazdou chvilku a ono nic. To nemluvim o tom, ze tu někdo ceka od 03/21 a dostal info o dodani podzim 22. Ja objednal 08/21.
    1 bod
  7. Díky za odpověď kluci. Ale tak aspoň, že výroba jede "nad plán" 😄
    1 bod
  8. https://goo.gl/maps/oAqEf9JVt81vTJtd7
    1 bod
  9. Ten nový ceník je minimálně zajímavý... Rychlonabíjení bylo vždy drahý špás (asi jako tankovat v DE na dálnici...). Jasně, Karoq s TDI pojede kolem 5l (spíš nad) když se člověk bude snažit (na druhou stranu když se člověk snaží pojede i to elektro blízko udávané spotřebě), ale chce to porovnávat realistické, třeba jako to napsal třeba @jakoubek_ výše. Jen různí novináři mají pocit, že buď elektro musí vychvalovat (viz. nedávný cvalozpěv na nejmenovaném médiu o el. dodávkách od PSA), nebo jako Autoforum s opačným přístupem. Ale chápu, ono by to pak nemělo tolik kliků a z reklamy by nebyl příjem... Proč Enyaq a né něco menšího? Ono je to docela logické řešení, drahá je technologie v tom, "obal" je relativně levný. Tedy je prodejnější udělat Enyaq za 1.5mil. než něco velikosti CitiGo/Fabie za 1mil... (CitiGo iV byla super nabídka, ŠA taky na každém kuse prodělávala, jediný důvod proč se to asi vyplatilo byl pokuty za emise...)
    1 bod
  10. Koupil jsem na zimu "tritony". Trošku jsem je zrenovoval a ještě sehnat nějaké pneu.
    1 bod
  11. Asi je to tím "superúplňkem". Já včera: pojedeme domů Ona: to je nemilé Já: pojedeme domů Ona: mám vyhledat nejbližší restauraci? Franto, ber to jako pokus, jak se dostat k restauraci a neříkat ji: mám hlad :-)))))))
    1 bod
  12. Tak som ich nakoniec riskol a vzal som ich,ved aj za cenu 102,50 eur za kus ani nebolo co riesit.Mal som doteraz Pirelli P7 a na prvotnu jazdu sa mi dokonca aj zdaju tichsie,uvidime po par nadrziach,co z nich bude.
    1 bod
  13. Určitě ti z motora.cz rádi sdělí, odkud olej berou. A pak už jen stačí zkontaktovat daného dodavatele.. Ale nejsem paranoidní. To by jsme se mohli bavit dál stejným způsobem = koupím olej za 4000 Kč v autorizáku, protože olej za 1300 Kč z internetu bude určitě pančovaný.. Olej pod 1000Kč/5L originál LLIII nabízí asi 50 eshopů.. a nedovolil bych si tvrdit, že motora, PEMA atd. prodává pančované oleje. Je to jen o marži, o ničem jiném... viz. cenový rozdíl na jakémkoliv dalším autodíle 😉 Už tu ale nechci dál cenovou politiku rozebírat.. kdo chce, zdravý úsudek si udělá. edit: @15degren drobná aktualizace příspěvku - dnes mi přišly filtry na OIV, všechny originál + olej Ravenol s PAO základovým olejem a vysokým TBN (jeden z nej olejů splňující normu 508/509.00). Foto přikládám, vše originálně zabaleno a olej pochází přímo od dovozce do ČR, firmy SD-Oil provozující i e-shop s oleji Ravenol. Motora.cz má lepší cenu jak samotný dovozce na svém e-shopu.. Proč to píšu - každý tento olej má pod pečetí unikátní cca 20 číslicový kód, který zadáš do webovky my.ravenol.com a vyběhne ti, jestli se jedná o originální olej Ravenol. A ano, je originál. Tolik k "pančovaným" olejům za lepší peníze. Výhoda tohoto oleje (mimo jeho vlastnosti) je i v tom, že víš, co do auta skutečně liješ.. škoda, že se takto nedá ověřit originalita balení u každého výrobce olejů.
    1 bod
  14. ferda25@yandex.ru Napiš mu.
    1 bod
  15. @midlan: Já měnil oba dva ty magnety na straně spolujezdce z boku motoru. Je to popsáno v tomto vlákně. Od výměny to jede jak má. Oba stály dohromday +- 1100 Kč, takže opravda "zadarmo".
    1 bod
  16. Fotovoltaika pro vytápění je nesmysl, protože v době, kdy potřebujete topit, což je v zimních měsících, vyrobíte ze slunce prd.
    1 bod
  17. Dělám si tu pořádek nějakých starších uložených odkazech a objevil jsem toto vlákno. Toto vlákno bylo pro mě aktuální ke konci minulého roku. Zajímala mě možnosti vypnutí onoho "inteligentního" nabíjení. Bohužel jsem se tu k ničemu nedopátral. Na vypínání SS-áčka mám nějaký instalovaný systém. Zkoušel jsem různě hledat možnost vypnutí onoho inteligentního nabíjení, zkoušel jsem (v OBDeleven) v dlouhém kódování různé nastavení ohledně rekuperace. Nic nezabíralo. Ke konci minulého roku jsem i vyměnil po cca 2,5 roku původní Vartu a vrazil tam Exide AGM ...rovnou nějakou větší. Novou baterii jsem samozřejmě nakódoval. Začalo se to chovat lépe to nabíjení. Ale asi jen nějaký ten týden a říkal si, jak to pěkně dobíjí (i jsem to sledoval online přes OBD). No, ale pak se to začalo zase kazit. Prostě to ždímalo baterku místo toho, aby ji nabíjelo. Možná to mohlo souviset se změnou počasí, asi začalo být o nějaký stupeň tepleji (spekulace, nemám podloženo měřením). Pravda je ta, že hlavně přes zimu jezdím velmi krátké vzdálenosti. A taky jen občas. Kolikrát auto stojí týden (někdy se stane., že i dva týdny). Přes léto je to mnohem lepší, to je spousta dlouhých výletů. Takže když někde vyrazím, tak chci, aby to do baterie tlačilo, ne ji vybíjelo. Pak končím s tím, že do auta nesu nabíječku (napajenou z 12V) s jiným Pb aku, kterou nabíjím přes cigareťák tu v aute, aby nechcípnula úplně. Se starým aku klesalo za pár dní napětí na 12,2V, s novým aku (a stále zapnutým "inteligentím" nabíjením to bylo lepší, ale o nějakou tu desetinu). Po všech těch pokusech jsem nakonec vytáhl ten konektor z té BCM jednotky na záporném pólu ....a konečně jsem spokojený a je klid. Po delším výletě mi ukazuje napětí 12,8V (2x i 12,9V) ....a po týdnu, kdy nejezdím, je stále drží aspoň na těch 12,6 V. To uváděné napětí je ze zabezpečovačky auta, které mohu vyčítat dálkově. Jinak doteď mohu sledovat i na votmetru, který je v rámci USB nabíječky do cigareťáku, že to opravdu dobíjí trvale (napětí se pochyuje od 13,x V do cca 14,4 V). Je to vidět i na tom napětí aku, které je po jízdě autem cca 12,8V o čemž jsem si s inteligentním nabíjením mohl nechat zdát i po delší jízdě. Tak to jen tak takový postřeh a má zkušenost. Třeba to bude někomu užitečné, inspirativní. Jsem uživatel, který většinou jezdí jen o víkendu, nenajezdí toho mnoho (do práce jezdím hlavně na kole a to i v zimě, pokud není sníh a led), auto mu skoro celý týden stojí venku na ulici (tj. nemá možnost pravidelně připojovat na udržovací nabíječku) a moc toho nenajezdí (za 3,5 roku cca 15000 km). Něco jiného samozřejmě bude zažívat akumulátor uživatele, který s autem jezdí skoro každý den a delší vzdálenosti.
    1 bod
  18. co bys tim vyresil .. kluci naskacou do auta a nezaradi, ok .. ty pak zahodis klic a jdes za nima? jinak by pri tvem priblizeni k autu na dosah zaradili a odjeli ... pokud chces klic brat s sebou (kvuli blokaci razeni), neni uz jedno, pokud zamknes? zkus to popsat lepe ...
    1 bod
  19. Ano, tomuto problému rozumím, na to jsem také rovnou napsal řešení. Povolit zamykání vozu, když je nastartováno. Já jen nepochopil, proč bych potřeboval blokovat změnu polohy řadící páky. Prostě přijedu, dám polohu "P", vystoupím, zamknu auto, otevřu si brány, odemknu auto, zajedu do garáže. Nevidím v tom jediný problém Kvůli čemu bys nechtěl zamykat auto při nastartovaném motoru? Nevím, proč by se řadící páka měla zablokovat v poloze "P" a neměla by jít povolit. Poloha P má mechanické zabezpečení a je nutné držet brzdu, mít zapnuté zapalování/nastartováno, jiné podmínky tam nejsou. V tomto řešení je opravdu nejsnazší a nejlogičtější řešení vystoupit z auta a zamknout jej. I kdyby byla možnost "zablokovat" přesun řadící páky při vzdálení se s klíčkem od vozu, tak pořád do toho auta může někdo vlézt a něco tam vzít, takže by mi takové řešení přišlo tak poloviční, spíše zbytečné A pořád by do auta mohl někdo vlézt a zamknout se tam tlačítkem na středové konzoli.
    1 bod
  20. Tak napríklad taký podobný konštruktéri odporúčajú výmenu oleja na 30 tisíc ...
    1 bod
  21. švára bydlí v městem vystavěných bytových domech, mají v suterénu plynovou kotelnu. Taky neví co bude. S jádrem to bude taky zajímavé, bereme tyče z Ruska, pětislepenec neuváženě, slepě a ukvapeně vyhlásil Rusku válku a takže asi budeme pěkně všichni víte kde? Já dělám ve fabrice na nárazníky, spotřebu elektřiny a plynu máme obrovskou, automobilky na tom budou stejně. I kdybych pokryl solárem celej barák tak mi to spotřebu nepokryje. U mě dojde ke změně hlavního zdroje tepla, plyn se budu snažit odbourat. Nerezovej komín už mám na verandě na paletě, 8 vozejků kalamitního dřeva na zahradě z toho 4 naštípaný....a další čeká jen jej zpracovat. Pilu mám roky, sekery a kalače taky, děda pořídil štípačku 7tun. Počítal jsem že budu topit dřevem už dřív. Krbovky s výměníkem mám taky delší dobu. Ohledně soláru: víte jak je to se sluníčkem, tmavé plochy ohřívá. Si představte jak topí asfalt, neříkejte mi že ta fotovoltaika nebude další ohřívač vzduchu? Podle mě nejlepší je vodní elektrárna a případně větrník tam, kde nikoho otravovat nebude a ty místa jsou. Kolem Frýdlantu, na Vysočině.. Jádro, no o tom jsem už psal, abychom taky nenarazili. Elektrická auta, no je to hezký, nabít si to doma přes noc, ale je to drahé a daleko to nedojede, nedá se to nabít do 20 minut. Nevím kdo si to může za ty peníze koupit, spíš takový ten tip lidí jak musí mít všechno co je nové. Tak to já nejsem EDIT: pardon, politiku sem už míchat nebudu ale ono se to ve mě vaří
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...