Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/20/23 ve všech sekcích
-
Kúpené nakoniec od prvého predajcu. Maximálna spokojnosť! Okrem odvetraných sedačiek, panorámy, 360 kamery, akustických skiel, usb-c na spätnom zrkadle moja výbava: Vyhrievaný volant, čelné sklo, všetky sedačky, Webasto,kessy, trojzonová klíma, všetky asistenti (side, lane, travel, driver alert, front, parking), virtuálny pedál /easy open, SOS, zadná kamera, ambient, Canton, subwoofer, roletky na zadných oknách, sedačky s pamäťou a s príplatkovým podsedákom, originálne výklopné ťažné zariadenie, 230 V zásuvka, plnohodnotná rezerva, alarm. Auto overené Carverticalom... Všetko sedí. Prvé poznatky... Zdá sa mi, že motor kvôli tým emisiám v nižších otáčkach viacej hrkoce ako v Superb 2. Na diaľnici ho však počuť menej a skôr počuť prúdenie vzduchu okolo okien. Neviem či za to nemôžu tie spätné zrkadlá. Takže som už aj ja hrdým vlastníkom Superb III. 😊4 body
-
V nabídce kompaktní Scaly zdražila nejvíce základní výbava Ambition, a to o celých 42 tisíc korun. To znamená, že nejlevněji je nyní možné pětidveřový hatchback pořídit za 459 900 korun. Pod kapotou je v takovém případě turbem dopovaný litrový tříválec s výkonem 70 kW. Také v případě Scaly ale nabízí Škodovka výbavu navíc. Konkrétně se jedná o zadní parkovací senzory, vyhřívání předních sedadel, startování tlačítkem nebo multifunkční volant. Celkem mladoboleslavská automobilka avizuje, že prvky navíc mají dohromady cenu 30 100 korun. Ambition má také osekanou nabídku motorů - nabízet se už nebude s litrovým tříválcem o výkonu 81 kW a automatem DSG a také patnáctistovkou TSI o výkonu 110 kW. Zajímavá je situace u prostřední výbavy Style. Ta zdražila o 22 tisíc korun a stojí nejméně 519 900 korun. Ačkoliv i v tomto případě Škoda nějaké prvky - vyhřívání volantu nebo bezdrátové nabíjení chytrých telefonů - přidala, zároveň z výbavy zmizela výkonnější Bi-LED přední světla - nově se za ně připlácí 18 tisíc korun. A proto nakonec má soupis prvků hodnotu o 6200 korun nižší než doposud. Naopak Monte Carlo už zase spolu s o 25 tisíc korun vyšší cenou přichází i s výbavou navíc. Věci jako vyhřívání volantu, bezdrátové nabíjení telefonů nebo automatické přepínání dálkových světel stojí souhrnně 17 400 korun. Dodejme, že cena Scaly Monte Carlo poskočila na 559 900 korun. Výbavy Style i Monte Carlo jsou také nově dostupné minimálně s litrovým tříválcem o výkonu 81 kW. Doposud byla v nabídce i jeho 70kW varianta.2 body
-
U me po 3 dnech od potvrzeni aktualizace uspech. Stazeno to bylo hned, pak to napsalo at 10min. nepouzivam vozidlo. Druhy den nic, skocil rezim hosta a neslo prepnout na jineho uzivatele ( fce je docasne nedostupna) A 3 den hlaska ze je to ok. Pak 10min a uz sel prepnout i uzivatel😉 Jeste jsem kontroloval svolavacky https://recall.skoda-auto.com a po uspesne aktualizaci to uz nic nehlasi. Aspon neco jim obcas funguje😎1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Jojo, z cca 21 měsíců na 17. Ještě 3 a budu muset přestat nadávat na Škodovku, že lže :D Nicméně zdůraznil, že je to pouze stále předběžný termín.1 bod
-
Konfigurátor by měl být aktualizován snad přes víkend. Přes úvodní vyděšení ze zdražení jsem se potom na ceník podíval ještě jednou a pořádně a RS opravdu reálně zdražilo jen o 35 tis. Kč, protože už do základu nahazeli bohatší výbavu, než byla předtím, která byla za nějakých 50 tis. Kč. Ale co odpadlo asi úplně, tak Challenge Plus a tedy výhodnější pořízení ergonomických sedaček a DCC a úplné zmizení sportovního výfuku. No uvidíme, až bude nahozený aktuální konfigurátor, na kolik mě vyjde konfigurace, kterou jsem zkoušel před změnou ceníku.1 bod
-
Ještě je možnost někde zapůjčit stejně rozměrově kolo/ráfek a vyzkoušet přímo na autě. V dnešní době za sebe doporučuji vše originál a mám od všech pokoj. Pokud člověk chce dělat hezké úpravy, tak se dá i legálně. Z vlastních zkušeností jako poškozený mi bylo likvidátorem kontrolovány kola včetně hloubky vzorku, jen aby mohl popřípadě krátit.1 bod
-
Pavel Jína zřejmě měsíce počítá jako 9, 10, 11, 12, 13, 14, 14, 14, 14.... Já aktuálně kroutím pátý čtrnáctý měsíc....1 bod
-
Řešil jsem to před dvěma roky obráceně (chtěl jsem standardní podlahu bez dvojité), ale po zjištění, co všechno bych musel koupit, jsem to vzdal a přizpůsobil se dvojité. Abyste instalovali dvojitou podlahu poz.č. 4, musíte mít plastové držáky poz.č. 7, ale aby držák pasoval, musíte mít celou boční výplň poz.č. 1 (nebo jí vyříznout) a do té Vám nebudou pasovat ani plasty bočních kapes poz.č. 8. Pod držáky poz.č. 7 nepasuje ani originální standardní spodní koberec (musíte koupit verzi pro dvojitou podlahu, nebo oříznout bez návratu). Já jsem to řešil i kvůli tomu, že na dvojitou podlahu není stejná vana (gumový/plastový koberec) kufru. Je potřeba jiná při horní poloze dvojité podlahy, při spodní poloze dvojité podlahy a taky na standardní spodní koberec. Originál se dělá jenom na horní polohu dvojité podlahy, nebo na standardní koberec, ale bez plastů, které podpírají dvojitou podlahu. Při spodní poloze je poslední díl dvojité podlahy zalomený nahoru v úhlu asi 45° a vana je pak u opěradel zalomená a zmáčknutá, a pak je pokřivená, když ji dáte zase zpátky do horní polohy. Když potřebujete maximální prostor a vyndáte dvojitou podlahu, tak je plastová vana/koberec úzký a u opěradel se kroutí o ty plastové držáky poz.č. 7. Plast na prahu 5. dveří je snad jediný díl, který je stejný pro obě verze (jestli se nepletu, protože už je to dva roky). Pokud neřešíte ochranu koberce, stejně potřebujete díly pozice 4, pár pozice 7, pár pozice 1, pár pozice 8 a jiný standardní koberec, takže v cenách nových dílů cca 20.000 Kč. Možná, že v dnešní době už bude dostatek použitých dílů pro řešení z nich, ale i tak to bude asi dost peněz za tolik dílů.1 bod
-
Style plus 1,5TSI e-tec orange phoenix, objednaná 10/21, vyzvedávám u dealera v pondělí. Čekačka nějakých 15 měsíců... podle toho co tu čtu jsem dopadl ještě dobře1 bod
-
Správa sa to rovnako aj u mňa na Superbe, a predpokladám že to je "vlastnosť" celého ich systému, a môžeme byť radi, že sa prenáša aspoň užívateľské meno. Celý ten Škoda Connect vyzerá tak ako keby ho navrhol nejaký strojný inžinier, ktorý naposledy videl počítač v roku 1995. Stačí si uvedomiť, že s jedným autom môže byť spárovaný iba jeden užívateľský účet, takže napr. ak manželka chce ovládať bufíka z mobilu, tak sa musí do aplikácie na jej mobile prihlásiť s mojim užívateľským účtom. Takto to vyzerá keď automobilový priemysel zaspal dobu a je minimálne takú dekádu až dve pozadu. Celé zle...1 bod
-
Lidi, co tu pořád řešíte? Stačí odpojit onen tajemný konektor na minus pólu baterie a nabíjení jede pořád naplno (14,5V palubní napětí), takže baterka je dobíjená pořád, jak u starších aut, kde vydržela 10 let. Navíc vám to i líp v noci svítí (14,5V místo 12,5V při jízdě pod plynem). Proč to tvrdím tak rezolutně? Protože jsem elektroinženýr a přesně vím, jak celý tento eko-kolotoč funguje. A navíc jsem měl ve firmě 9 aut, která měla klasické dobíjení a nikdy jsem nevěděl, že je v nich nějaká baterka. A vydržela celou dobu životnosti služebních aut ve firmě (servis IT techniky). Jak to tedy funguje? Onen konektor na -pólu je signál z tzv, Hallovy sondy, která může vyhodnotit proud tekoucí z baterie i do ní a spolu s napětím na +pólu a další jednotkou vyhodnotit jení stav. Proč tam je? Proto, aby mohlo fungovat ono eko-kurvítko, kterému se honosně říká rekuperace. Rekuperace zde se rozumí využití mech. energie při jízdě z kopce k tomu, aby se dobíjela baterie a při jízdě pod plynem aby alternátor nezatěžovat motor tím, že dobíjí baterii (velice diskutabilní zmenšení produkce CO2). Takže při jízdě "po rovině" auto bere proud z baterky (vstřikování, svícení atd.) a pokud toto napětí klesne pod jistou útoveň (13-12.8V) začne z alternátoru mírně dobíjet (zvýší se pal. napětí na cca 13-13,5V) a toto se stále opakuje a přepíná nabíjí-nenabíjí. Pouze při vyhodnocení brzdění motorem (vypnou vstřiky, je zařazená rychlost, nesešlápnutá spojka, otáčky víc než volnoběh) se celý tento eko-kolotoč vypne a alternátor dodává tolik, kolik je nastaveno v jeho interním regulátoru - tedy 14,5-15V. Regulace alternátoru se děje pomocí proudu v budícím vinutí a funguje tedy tak, jak v starších autech bez rekuperace. Třífázový alternátor je tak výkonný, že dokáže zásobovat auto i na volnoběh (pokud nemáte vytápění sedaček, zrcátek, zadního okna + světla apod. zapnuté dohromady). Opravdová rekuperace má význam u elektromobilů či trolejbusů kvůli masivnímu dobíjení a hlavně kvůli masivnímu brzdnému účinku. Ale zde? pokud alternátor ve Fabii dodává proud 100A 14,5V (a to při normální jízdě nastává málokdy) pak jeho výkon 1450W, při ne 100% účinnosti, tak "ubírá" cca 1,5kW výkonu vašeho motoru. Poznáte toto při jízdě autem s 85kW? Kolik pak bere klimatizace v létě? Tato "rekuperace" byla vyvinuta jen na základě buzerace Evropské komise na co nejmenší emise. A konstruktéři v automobilkách si odškrtnou další splněný úkol na snížení CO2, Že se ale recyklují 3 roky staré baterky, které skonaly na sulfáty vlivem nedostatečného nabíjení to "ekology" netrápí. Nevím, kdo taky rozšířil onu obecně přijímanou fámu, že optimální nabití je na 80 %. Vždy jsem nabíjel na 100% ve svých autech i ve svých noteboocích i aku nářadí a vydrželo to co se očekává tj. 8-10 let. Pak stejně jakákoliv baterka jde do kytek. Na mojí Fabii jsem po třetím roce provozu zjistil, že nikdy nedobiji ani při cestě dálnice Brno-Praha, tak jsem odpojil onen konektor z -pólu (z Hallovy sondy) a nemám problém i teď v zimě (po dalších 3 letech) když jezdím jen kolem komína, protože jsem v důchodě. Pokud jedu do značkového servisu, tak je vždy upozorním, že mám toto odpojeno a že si nepřeju, aby to znovu zapojovali, ale aby pouze vynulovali chybové hlášky, které to zahlásí. Mimochodem po 6 letech absolutně žádný problém, jen olej a voda do ostřikovače. Start-stop jsem hned 1. den po koupi auta vypnul (vlastním vyjímatelným udělátkem) a nikdo neprotestovat. Jo a dolepené těsnění stále drží. Dlouho jsem se tady nevykecával, tak mi promiňte, že jsem si to tentokrát vynahradil.1 bod
-
@bobanHTP Až budou auta jezdit “na sluníčko”, tak začnu o elektromobilu možná i uvažovat… Ale to je zatím velice utopická představa o elektromobilech. 😀1 bod
-
Za prvé se nejedná o kampaň proti elektromobilitě, nýbrž o nesmyslnou kampaň proti spalovacím motorům (aktuálně se počítá s jejich úplným zákazem!). Za druhé emise CO2 z individuální dopravy jsou celosvětově zanedbatelné (pouze jednotky procent), tedy ani pokud by od zítra zastavily všechny osobáky na světě, ne emisích produkovaných lidstvem se to nijak zásadně neprojeví. V průmyslu, výrobě tepla a energií se tak unáhleně drastická (a nepraktická až nereálná) řešení překvapivě neplánují. My ovšem jsme nuceni "zachraňovat planetu" formou většího drancování planety (např. těžba surovin na baterie, ale i dopady neefektivní recyklace baterií atd.) a vyšší spotřebou energie (elektromobil je násobně náročnější na energii při výrobě, baterie se nejvíc vyrábí v Číně, kde se otevírá jedna uhelná elektrárna za druhou, i v Německu vzrostly emise při snaze mít čistší enerie). Proto čím dál tím víc lidí nevěří svazáckým heslům jak "poručíme větru dešti" (pořízením drahého nepoužitelného krámu udržíme oteplování planety do 1,5°C). Za třetí ten "šrumec" EU (a VB) dělá, nikde jinde konec prodejů spalovacích motorů od roku 2035 v plánu není! Co asi tak celosvětově "zachrání" 450 miliónů evropanů v elektromobilech proti 3 miliardám číňanů a indů? Za čtvrté CO2 se v atmosféře vyskytuje přirozeně, koncentrace nejsou nijak nebezpečné a jsou provázané se slunečními cykly (energie se hromadí v zemské kůře, po čase se formou vulkanické činnosti uvolní, to znamená vyšší koncentrace CO2 a prachu v atmosféře). Pouze se tu někdo snaží obchodovat se strachem, přičemž efektivní řešení nenabízí.1 bod
-
Jako kdyby tady nikdy nebyla masivní kampaň proti autům na fosilní paliva, no a jednak se ani při tom nedivím té tzv. kampani proti elektromobilitě. Když pomineme ty těžaře a zpracovatele ropy (každý si vždy bude hájit svůj kšeft, to je pochopitelné), tak si myslím, že takový průměrný občan zatím není přesvědčen a nikdo ho zatím nedokázal přesvědčit o výhodnosti EV oproti stávajícím vozům a to navzdory všem těm článkům, testům a i mnohdy osobním zkušenostem a i co se týče údajné změny v kvalitě ovzduší a ekologii. Já tedy zatím mám osobní zkušenost se třemi EV, tj. Dacia Spring, Renault ZOE a KIA iV6, a řeknu to tak. Pro mne, jakožto snad toho průměrného občana s ročním nájezdem pouhých 10.000 až 15.000 km bych nechtěl žádný současný elektromobil. Tenhle nucený směr mobility mně osobně vůbec nevyhovuje. Nemám možnost to kde za rozumnou cenu nabíjet (bydlím v paneláku), ani jsem neměl nikdy možnost to nabíjet v práci, nehodí se to pro moje kolikrát neplánované delší jízdy, nechci dávat takové částky za pořízení elektromobilu (nemá to pro mne odpovídající hodnotu za vyložený peníz). Takových lidí jako já, tak je nás opravdu hodně a skoro nikomu se nelíbí, že nemá být v uvažované budoucnosti na výběr a že to přichází tzv. nepřímým nařízením (však to nikdo nenařizuje, prostě jen to omezujeme postupně tak, aby to nemohlo být v konečném důsledku jinak). Lidi prostě vidí, že těch omezení a nevýhod u EV je opravdu hodně. On dobrovolně taky nikdo nepůjde bydlet z rodinného domu do paneláku, i když třeba nám ekologičtí aktivisté a politici mohou tvrdit a třeba i vypočítat, že uhlíková stopa toho paneláčníka je třeba o 50% lepší, než toho domkaře. Nedej bůh, aby je podobná blbost nakonec taky nenapadla a mi pak uvědoměle se budeme hromadně stěhovat s vědomím záchrany planety pro naše děti, no obdobně ideologicky řízené hospodářství jsme tady již kdysi měli. Mně nepřijde, že možná těch 50% odmítajících lidí jsou populisti, nebo neodpovědní a nevzdělaní lidé, nebo lidé co mají jen strach, mně spíše přijde, že ta ideologie a propaganda vítězí nad obyčejným, selským rozumem. Ono opravdu ta stokrát omýlaná nepravda se nakonec může stát pravdou.1 bod
-
je to opatření kvůli spamům. Určitě jste si všichni všimli, že se tu a tam objeví nějaký ten spam v AJ, který se generuje napříč vlákny jako "nová témata". Snažíme se tyto nově vytvořené účty blokovat, nicméně se to stupňuje, neboť se i nabourávají do již existujících CZ/SK účtů, založaných třeba 2006-2011, které nejsou už nějakou dobu aktivní a vydávají spam pod jejich nicky. Proto admin přistoupil k resetu účtů a vyzval k obnově přihlášení, snad to pomůže alespoň pro tyto případy1 bod
-
20230108_060846_1.mp4 Ráno byla mírná mlha, tak bylo krásně vidět jak Matrixy fungují. Se zhasínáním pravé strany při míjení protijedoucího auta problém nemám. Když je mlha hustější, tak se světla sklopí. Za mě Matrixy super.1 bod
-
1 bod
-
Tak na to je v zásadě stejná odpověď. I zařazená rychlost na normálních budících bývá. Kdybych chtěl rýpat, tak poukážu na to, že je občas ekonomické zrychlit o 1~2 km/h, aby "se" zařadil další rychlostní stupeň. Prostě je to mrzuté a je to takové netradiční pro technicky zaměřené uživatele.1 bod
-
1 bod
-
Dílenská příručka. Karoserie_-_montázní_práce_vnejsí.pdf Karoserie_-_montázní_práce_vnitrní.pdf Elektrická_zařízení.pdf Podvozek__nápravy__řízení.pdf Kola_pneumatiky.pdf Motor_1_6_88__2_0_110__140_kW_TDI_CR.pdf Palivový_systém_-_vznětové_motory.pdf1 bod
-
-1 bodů