Přejít na obsah

Kapota motoru - izolace proti hluku


charlie_s

Doporučené příspěvky

Po namontování dojde k utlumení zvuku motoru není to ovšem nic zásadního, větší efekt je zamezení tepelným ztrátám. Montáž je jednoduchá jen nacvaknutím.

Myslím, že motor mého Tuláka je tichý dost, takže pokud izolace kapoty motoru, tak jen z důvodů lepších tepelných poměrů v oblasti motoru, tak jak píšeš ty. Za chvilku je jaro, ale na další zimu o tom pouvažuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podle mě kromtoho že to tlumí hluk a zamezuje tepelným ztrátám tak to bude i v horkých letních dnech sloužit jako ochrana laku kapoty protože až někde zastavíte bude to všechno rozpálený a bude sálat teplo na kapotu zespod (tam kde je izolace je jen jedna vrstva plechu) bude to mít možná vliv časem i na kvalitu laku kapoty.Mohlo by dojít k loupání laku(čirý ochranný lak) jak na oděr a pak to vypadá jako lupenka.Je to jen můj názor ale dnešní barvy co jsou na autě jsou dost náchylný na oděr a je tu toho dost že se dělaj puchýřky na novej vozech tak aby to pak nebylo nějak podobně i s kapotama bez izolace.Ale to asi ukáže čas.A položka za tuhle izolaci není nijak závratná.Navíc to s izolací vypadá líp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu, jak si můžete u benziňáků dodatečně odhlučňovat motor, který je i bez izolace dobře odhlučněný. Při jízdě je taky potřeba ten motor slyšet a ve vyšších otáčkách i potěšit ucho.

Nikdy jste se nepřistihli při pocitu zhasnutého motoru v hlučném městě na semaforech apod., nemluvím při zapnutém rádiu - to bych pak nechtěl poslouchat projevy motoru zvenku.

S elektromotorem pod kapotou bychom ho už nepotřebovali poslouchat, krouťák, chvění, celkový projev.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl na hluk opravdu není,ale motor se mu prý dřív ohřeje.Myslím,že ji tam chtěl mít hlavně proto,že jsem se mu smál,že má holej kufr....... :)

To,že má příjem ve výši několikanásobku mého ho netrápí,ale pomyšlení holé kapoty nesnese...........

Koupil to jako auto pro manželku,Nissana Muráno kterým jezdil nechává stát na dvorku a drandí s Yetim......

Ale mám ho rád,je to takový ten typ,co mu nevadí,že si z něho dělám legraci......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Netušil jsem, že se motor z vrchu ochlazuje, mám za to že hlavní nápor je za jízdy zepředu. Leda že bychom čekali po rozjezdu někde 20 minut před šraňky. Nemá to žádnou logiku. To by motor mohli zrovna stříknout pur - pěnou.

Vzhledem k tomu, jak rychle na kapotě taje sníh, tak to znamená, že přes kapotu toho tepla uniká hodně. Tudíž izolace tam smysl má. To, že už tam není dodávána standardně, je dle mého názoru pouze šetření nákladů výrobce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem vznesl dotaz ohledně tlumení kapoty na info Škodovky a tady je odpověď:

"O nasazení tlumení kapoty na konkrétní motorizaci a konkrétní model vozu je vždy rozhodnuto na základě měření vnějšího (splnění limitu pro vnější hluk) i vnitřního hluku (dosažení potřebné akustické úrovně).

Pokud má toto tlumení na oba faktory pozitivní vliv je potom na daný model a motorizaci nasazené.

U modelu Yeti je tlumení nasazeno pouze na dieselové motory. Benzínové motory plní limity vnějšího i vnitřního hluku, proto není nasazeno tlumení.

Na rychlejší ohřev motoru tento díl vliv nemá."

Editováno: , autor: myspulin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Moc mně překvapilo že izolace není a nástřik je jen základní barvou. Hned jsem psal do škodovky, kde mi odpověděli, že 1,4 izolaci nepotřebuje není totiž hlučná. Mají ji jen nafty. Cena je cca 3500,-. Jinak když přijíždím domů fakt mně neslyší :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Přesně jak říká Sranki. Izolace na kapotě je tam kvůli nafťákům a spíš kvůli izolaci tepla, ne hluku.

Sice jsem mimo mojí sekci, mám Octavii I., ale s tlumením kapoty mám svoji zkušenost. Mám dvoulitr benzín a tlumení jsem měl zespodu kapoty již z výroby. Myslím tím tu plstěnou deku, co se přicvakne ke kapotě. Minulý týden jsem v rámci tlumení Octy tlumil i kapotu. Zespodu jsem ji celou (fakt celou) podlepil pláty Dynamatu Xtreme (pro odstranění vibrací) a do těch volných míst mezi výstuhami jsem vlepil Sinus Live izolační pěnu DMS. Přes to jsem zpátky dal origo tlumení. A výsledek - jednoznačné plus. Zejména při vyšších rychlostech. Podotýkám, že před tím už jsem měl i tlumení z výroby na stěně mezi motorem a interierem. Kapota nebyla to jediné, co jsem tlumil. Moje zkušenost je ta, že všechno, co se polepí, aby se zabránilo vibracím, v kombinaci s tím, co pohlcuje zvuk, má smysl. Nejde o to, jak mě slyší lidi okolo. Jde o komfort při jízdě. Takže tlumit, tlumit, tlumit. Všechno, co může přenášet vibrace. Takže všechno. :palec2: :palec2: :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...