Přejít na obsah

Fabia III


schimmer

Doporučené příspěvky

fufal: Díky! No je to tak. Můj roční nájezd činí asi 9-10 tis.km a většina jízd je po okresních cestách v okolí menšího města. Na dálnici a na delší cestu se vydám jen párkrát do roka. Když hodnotím mou bývalou Fabii s motorem HTP 44 kW, byl tento motor, jak už jsem psal, velmi pružný a pro účely mých jízd dá se říct ideální. Nevýhoda byla při dálniční jízdě v rychlostech nad 110 km/h, kde spotřeba rapidně narůstala. To bylo zčásti vyřešeno u těchto motorů v posledních letech výroby, ale já jsem měl kus z roku 2008. Motor 1.0 MPI, který mám v Citigo je v tomto naprostor odlišný. Když jsem jel v létě mezi Frýdkem-Místekem a Brnem a zpět, tak jízda na dálnici při rychlosti 130 km/h, někdy i o kousek výš, se spotřebou v průměru 5,2 l/100km. Což je opravdu krása. A citigo jelo v pohodě, klidně se s ním dá i v těchto dálničních rychlostech předjíždět a neztrácí dech. Samozřejmě musí být rozjeté na určitou rychlost. Při jízdě padesátkou v obci, za kterou pak následuje prudký kopec, může být trošku problémem, který mě ze začátku u nového auta trochu zaskočil (zejména ale díky mé zkušenosti s HTP, kde jsem jel na pětku již od padesátky a motor i na tento stupeň dobře zrychloval i v kopcovité krajině). U těchto třílitrů 1.0 je zkrátka nutné se naučit v krajině s kopečky trochu víc pracovat s řadící pákou a pak se i tento motor svému řidiči odvděčí relativně slušným zátahem. A navíc, jak jsem již také psal, motor opravdu s kilometrovým nájezdem ožívá a naučí se být i pružnější.

Takže jak jsem si včera ve Fabii III s motorem 1.0 44 kW ověřil, člověk se ho ani v tomto autě nemusí obávat. Samozřejmě je určen pro řidiče mého typu, tedy klidné, jezdící spíše na spotřebu a spíše sami nebo ve dvou, ale myslím si, že i cesta ve čtyřech lidech by nebyla takový problém, což se mi potvrzuje i v Citigo. Chtěl bych si porovnat časem ještě obě výkonové varianty, tedy 44 a 55 kW, ale, jak uvádějí redaktoři Světa motorů, rozdíl mezi nimi je celkem malý a údajně by devět z deseti řidičů ani nepoznlo, kterou verzi řídí. První dva převody jsou naprosto shodné, jinak zpřevodované jsou až poslední tři a výkonová křivka a křvka točivého momentu je až do 4500 otáček naprosto shodná. A do tak vysokých otáček se mnoho řidičů ani nepodívá. Takže podle Světa motorů je ten příplatek 18 tis. za variantu 55 kW a za pár změněných řádků v řídící jednotce příliš mnoho. Když už připlácet, tak rovnou 34 tis. za motor TSI. Ale to už je zas jiná kapitola a osobně bych pro mé účely raději volil klasickou atmosféru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahorag: Přesně jak říkáš, naprosto s tebou souhlasím! Když srovnám bývalé Polo 40kW, současnou FII 51kW a atmosféru 4vál Polo 63kW, tak mezi 40kW a FII moc rozdíl není, jen trochu více živosti u FII, nic však zásadního. Odměnou je hlavně nižší spotřeba a do města neznám lepšího povozu :kol-47: Polo s 63kW je ještě o trochu více živější, jde dobře už v nízkých otáčkách, spontánnější předjíždění bez většího předvídání terénu, má větší maximálku, to vše rovno ale vyšší spotřeba. Polo 40kW průměrně pod 6l/100km nešlo ani omylem, FII za 5,5-6l a Polo 63kW obyčejně také přes 6l/100km, vše při stejném režimu jízdy na stejných úsecích. Ani jedno auto, co se týká motoru, nebylo pro ostudu. S plánovanou výměnou FII už to holt bude TSI, kdy mě velmi láká FIII s 81kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fufal:  Tak ty přeplňované motory mě trochu odrazují. Jízda je s nimi samozřejmě příjemná, jsou pružné a dá se s nimi jezdit i úsporně, takže v tomto směru je např. ten nový motor TSI 66 kW pro Fabii III asi naprosto ideální. Ale přece jen, když odhlédnu od problémů, které měl minulý motor 1,2 TSI 63 kW s rozvody, (u tohoto nového 66 a 81 kW už snad jsou tyto věci vyřešeny), tak obecně si myslím, že na ty kratší jízdy je přece jen ten atmosferický tříválec vhodnější. Rychle se zahřívá, nedochází k usazování, je jednodušší a servisně méně náročný. A samozřejmě zde hraje roli i ten cenový rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ten samý problém. Jezdím většinou krátké pojížďky po městě, minimum po okreskách a k tomu je atmosféra mnohem vhodnější. V práci ale máme všechno OII 1.8TSI, se kterou jezdím stejným způsobem a roky bez problémů. Firemní auta mají natočeno od 50tkm do 300tkm. Za celou dobu jezdí všechny jen pojížďky po městě a krátké jízdy do 30km po okreskách. Občas do 150km po dálnici. To všechno bez dostatečného prohřátí motoru a bez dochlazování turba po jízdě a motorově jsou všechny auta OK! Takže tímhle se uklidňuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fufal: Takže asi by se toho člověk neměl tak bát, v tom případě by tam tím limitujícím faktorem byla hlavně vyšší cena auta s motorem TSI. Já s jedním vozem najedu tak do 50 tis.km (zhruba 5 let po dobu úvěru nebo leasingu) a pak ho vyměním zase za nový, takže v tomto případě by to bylo asi úplně bez problémů. Mě by stačil určitě i ten 66 kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak říkáš... já auta měním taky tak. Prostě jen zohledním, že mám v autě motor s turbem a budu víceméně v klidu. To mě spíš děsí start-stop, co ti, když si ho po nastartování nedeaktivuješ, na každé křižovatce chcípne motor. Tuhle kombinaci turba se start-stopem mi hlava prostě nebere. Marketing a EU normy převládly nad rozumem a technikou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidíš, ted mi připomínáš start-stop a já si až nyní uvědomuju, že včera jsem ani nezaznamenal, že tam nějaký je a to jsem s autem na křižovatkách občas zastavil, leda, že by ho prodejce deaktivoval, jak mi auto přivezl. Na ten start-stop jsem vůbec nepomyslel. Taková hrůza to zas nebude, asi vždy deaktivovat po nastartování, to nebude tak obtěžující.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vám kluci závidím, že máte takhle jasně dané své cesty a víte, co přesně si koupit :) ale co ti (třeba já), který jezdí tak nějak všechno a ročně najede cca 20 000 km? :D na jednu stranu si nedovedu představit, že bych se furt po dálnici ploužil 110 kmh s MPI, na druhou stranu cena za TDI je šílená. Pro mne asi ideál ten TSI 81 kW :) akorát že do práce teď jezdím 5 km tam a 5 km zpět :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahorag: Pokud nastartuješ, deaktivuješ a jedeš, tak to bude OK. Pokud ale při jízdě co chvíli zastavíš s vypnutím motoru, že musíš ven z auta, musíš pak znovu deaktivovat a ne vždy si na to vzpomeneš. Pak je to na obtíž, než pro nějaký efekt. Nedávno jsem jel 60km přes vesnice z Č.Třebové do Pardubic a auto se S-S mi cestou zhaslo motor asi 30x. Zajímalo by mě, co na tak časté startování časem řekne technika s tím související? Baterie z toho bude mít v zimě fakt radost.

Editováno: , autor: fufal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tak hlavně Start/stop se aktivuje až ve chvíli, kdy je zahřátý motor, proto tedy potom pro baterie není tak obtížné startování auta ani v zimě. Technika je tomu trochu přispůsobená, ale samozřejmě neříkám, že to vydrží 300 000 km městského provozu. Ale už s tím auta jezdí docela dlouho, mají najeto spousty km a zatím jsem si nikde nevšiml, že by s tím byl nějaký větší problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterie dávají ke S/S silnější a myslím, že i alternátor. Ačkoliv jízda s tím není nijak obtěžující a řidič to za chvíli ani nevnímá, přesto bych pro klid na duši byl raději bez S/S :kol-34:. Fakt škoda, že to nejde deaktivovat natrvalo

Editováno: , autor: fufal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vám kluci závidím, že máte takhle jasně dané své cesty a víte, co přesně si koupit :) ale co ti (třeba já), který jezdí tak nějak všechno a ročně najede cca 20 000 km? :D na jednu stranu si nedovedu představit, že bych se furt po dálnici ploužil 110 kmh s MPI, na druhou stranu cena za TDI je šílená. Pro mne asi ideál ten TSI 81 kW :) akorát že do práce teď jezdím 5 km tam a 5 km zpět :D

20 000 určo TSi, TDI Ti bude pít krev regenerováním DPF(jako mne to už doslova sere a naftu už nechci nikdy vidět) a na Tvých trasách se 1,0 stejně jako 1,2 zahřívá obstojně a vyrovnaně díky ohřívané vodě ve svodech.To TDI se nezahřeje v nynějších teplotách ani po 10ti km. 1,0 má tuto zahřívací proceduru snažší, protože jede v otáčkách proti TSI, na druhou stranu je menší "styčná" plocha právě se svody. Ovšem když to TSIčko proženeš 2x do týdne na výlet, tak se nepodělá. Mému bývalému povozu, TSI Roomster, pomáhalo překrytí chladiče z poloviny clonou a prvních pár metrů bez puštěného klimatiku. Co jezdíme na testovací jízdy, tak se TSI 81 kw i s puštěným topením ohřívá po asi 4 km na plnou teplotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

start/stop je vypinatelny pro konkretni jizdu, ale zkousel jsem to a startuje to nabrnk, upa v poho, urcite bych se toho nebal..

co se tyka auta-uviidme az bude v lednu premiera fabie combi a pak se uviidi... pokud budou v lete 2015 prodavat predvadecky za nejake slusne penize tak asik asik... jeste se uvidi jak na tom bude auto s REALNOU spotrebou... prece jen jezdit za 7.5l LPG je neco jinyho nez za 6.5l BA..barva je mi vcelku jedno.. vcera jsem videl bileho rapida a byl tak zas...ny ze nevim co kdo vidi na bile barve..takze bila asik nee :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... byl jsem dneska v salonu poresit nejake věci ohledne nového auta .. tak jsem mohl konecne kouknout na F III vevnitř... a překvapil mě materiál palubky ... protože na rozdíl od rapida, kde jsou tvrdé plasty terčem posměchu doteď, tak u fabie to zminuje málokdo... čím to, že u Rapida to vadilo .. a u FIII to nějak nevadí? . )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Marousek- bohužel nejde, zkoušely se i přemostění a diagnostika pak hlásí chyby.

 

to Tragedie_v_JZD Protože jsou novináři zvláštní sorta lidí... Zároveň měla dobíhající Fabka kromě activu palubku tak z jedné pětiny vypěněnou a Rapid nic. Nakonec má právě Fabka nevypěněnou a je to good. Ovšem kvalitou vzhledu je to paráda na rozdíl od jiných značek a člověk si fakt musí šáhnout je-li to pravda s tím psaním o tvrdé palubce.

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V návodu se nachází spousta odpovědí na zde položené otázky a je to velmi zajímavé počtení :) Kupříkladu část o systému start/stop:

 

Běh motoru je nutný např. z následujících důvodů.

Motor ještě nedosáhl teploty potřebné pro fungování systému.

Stav nabití akumulátoru je příliš nízký.

Spotřeba elektrického proudu je příliš vysoká.

Vysoký výkon klimatizace, resp. topení (vysoké otáčky ventilátoru, velký rozdíl

mezi požadovanou a skutečnou teplotou interiéru).

 

Dále také je tam informace, že na automatickém zrcátku není vidět žádný senzor, protože je za sklem, nebo že auto, co má CH a LH má na přepínači polohu Auto...

Editováno: , autor: Aleš Veigend
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...