Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

200 tisíc vydrží jen hrstka těchto motorů, které budou provozovány v ideálním režimu. Většina do té doby bude v takovém stavu, že nebude rentabilní je opravovat. Důkaz pro to neexistuje, ale existuje spousta argumentů. Ty tu padly tisíckrát. 

 

Já když jsem si TSi koupil, taky jsem tyto argumenty nechtěl slyšet. A taky moje TSi špatně dopadlo. Měl jsem ho tak krátce, že jsem se ani nedočkal hrčení řetězu :(

 

mě fascinuje, jak ty víš jak ty motory se budou chovat při 200tis a sám ještě přiznáš, že nemáš jediný důkaz...

 

Ještě nedávno, tu padlo jak se ten motor nedožije 100tis a ty motory se v pohodě dožívají 100tis a nedá se mluvit/paušalizovat, že všechny umřou dřív - tak jak ty píšeš o 200tis km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně vím o více motorech, které se rozpadly, naopak jsem neslyšel zatím o jediném, který by bez zásadních potíží natočil 100 tisíc. Mělo by to být spíš naopak, což?

 

tvoje osobní zkušenost je nic vypovídající. Pokud bych já podle vlastní zkušenosti měl házet rozumy, závěry a rady na fórech, tak bych musel například říct, nikdo si nekupujte Seat, protože neznám nikoho v mém okolí ( cca 6 novodobých Seatů ), kdo by neměl závažný problém, ale neřeknu to, protože to je kravina vycházet z vlastní zkušenosti. Vzhledem k tomu, kolik se prodalo v celém koncernu motorů 1.2TSI, je velmi úsměvné tvrdit, že se motor nedožije bez problémů 100tis... Tím bych to ukončil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, sposta už se jich 100 000 km dožila - ale málokterej bez jakýhokoliv problému. Když to chceš opravdu vypovídajícím způsobem, spočítej si % podíl vysloveně funkční existenci motoru ohrožujících závad u TSi a "jednačtyři atmosky" - a dojdeš k poměru, že na jednu atmosku s nějakým fatálním problémem (zadření, propálení pístu, přeskočení rozvodů jinak než vinou nadměrně opotřebenýho = dlouho neměněnýho řemenu a podobný doslova likvidační závady) vyrobenou za stejnou dobu, po jakou se vyrábí TSI (neboli počínaje 3Q roku 2009) připadá minimálně 10 motorů TSI, u kterejch se během jejich provozu za stejnou dobu objevil nějakej problém.

 

A to už o ledasčem vypovídá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ber to tak, že existujou jistý budovy, který mají nad oknama nebo nad vchodem ceduli s nápisem "Autoservis" a dál tam mají jméno ŠKODA nebo další značky z VW koncernu. A v těch budovách pobývají po určitou část denní doby človíčkové, kteří taky umějí počítat a mluvit - a ti řeknou, že třeba za minulej týden měli v práci jen jednu atmosférickou fábuli, ale taky dalších šest s motorem TSI - a krom toho se na ně o pomoc obrátilo dalších několik automobilistů s "moderním downsizovaným, ale vysokovýkonným a doživotně spolehlivým" motorem TSI, namontovaným v jiným koncernovým plechovým přibližovadle. Celkově se ten poměr pohybuje opravdu kolem toho 1 : 10 "ve prospěch" modernějších pohonnejch jednotek s turbem - a nebere se do toho jen 1,2TSI, ale i ostatní koncernový agregáty - 1,4, 1,8 i 2,0 TFSI neboli všecky turbobenzíny s takzvaným "vrstveným" přímým vstřikem plus některý TDI.

 

O jejich životnosti a hlavně o jejich celkový pozáruční spolehlivosti mluví docela významným způsobem i fakt, že holandská pojišťovna Autotrust vyřadila tyhle koncernový agregáty z možnostií pojistit si v rámci komerčního pojištění motor ve svým autě proti závadě po ukončení záruky - asi se jim to nějak přestalo rentovat. A záruku koncern dává jen 24 měsíců, pokud si někdo připlatí další 2 roky, poskytuje mu je ne fabrika, ale samotnej prodejce "na vlastní triko"...

Kdo chce důkaz, má ho mít: http://www.autoforum.cz/technika/motory-tsi-od-vw-trapi-spotreba-oleje-pojistovna-uz-je-nepojisti/

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare,podle téhle tvojí logiky je nejporuchovější škodovka,servis na každém rohu,pořád mají co dělat ono jich jezdí u nás jaksi nejvíc,stejně jako je ve fábiích víc TSI než 1,4.A v tom odkazu se píše o 1,4 1,8 a 2,0,o 1,2 tam řeč není.Tím nechci říct,že 1,4 mpi není spolehlivá,samozřejmě je a 1,2 byl průšvich hlavně v začátku výroby,stejně jako htp.Já stejně počítám s tím,že rozvody doživotní nejsou.Tyhle žabomyší války o to,kdo ho má většího jsou k smíchu.Většina tady je s TSI spokojená,zrovna jako většina s 1,4.Je to jen o preferencích.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

příště bez těch jinotajů, kdo má pak číst...

 

zapomínáš na jedno podstatné ( když vezmu ten fakt, že zrovna tobě jakýkoliv technik cokoliv vyzvoní )

 

Z jaké doby ty TSI jsou ? Jenom aby se nezapomnělo, debata začla o novém TSI, protože ten týpek chce kupovat nové auto. A jak jsi sem hodil ten odkaz, tak i v něm se potvrzuje, že nové TSI ( s příchodem Rapidu ), nejsou nejhorší motory na světě jak se tu snažíte dokázat... ba naopak...

A jak už ti napsal Standa, oháníš se pojišťovnou, ale ten případ byl skrz spotřebu oleje a tím 1.2TSI netrpí, i je to v článku napsané - takže vypíchnutí tohodle článku v tomto vlákně nechápu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně vím o více motorech, které se rozpadly, naopak jsem neslyšel zatím o jediném, který by bez zásadních potíží natočil 100 tisíc. Mělo by to být spíš naopak, což?

Tak to ti musím vyvrátiť. Jeden taký kúsok máme doma už má dokonca cez 115tkm a bez problémov, jazdí sa na tom ako chceme a NO PROBLEM. Preto som v jednom príspevku napísal že TSIčko od rv 2012 by som už bral.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nejsem žádný týpek :kol-48:  a jestli něco vůbec bude protože jak počítám tak počítám tak furt je to ranec peněz tak je to  1,4 Ambition. Ne že by mne TSI nelákalo, finančně to vychází stejně , ale jelikož jsem si prošel problémy s HTP, o kterých jsem v době koupě nevěděl, potom jsem začal kdysi v minulosti studovat zde a taky mne to samozřejmně potkalo. (ventily u 40kw). Proto pokud takovou pro nás životní investici udělám tak sázím raději na potencionální jistotu 1,4 a holt dynamiku oželím. Chci zkusit něco jiného než HTP. Ale nebral bych to zas tak ortodoxně jako Ekkar. Tak ideální by bylo koupit si to i to a porovnat časem. Taky třeba i proto, že by se časem podle situace hodil i plyn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

A klidně i taková může bejt, protože tenhle motor si po městě může klidně brblat jen na skoro volnoběh.... Ale kdo by ho nechal tak trápit, že jo? To je prostě ta takzvaná ekologická metodika měření - kdy se na skutečný měření hází kabel, motor se změří na litrovou hodinovou spotřebu na brzdě v několika režimech votáček - a TAKZVANÁ SPOTŘEBA SE POUZE VYPOČÍTÁ podle normou daný rychlosti jízdy a příslušnejch převodovejch poměrů ... Reálnýho ovšem na těch údajích není ani zbla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravim,chcel by som vas poprosit o radu pri vybere motoru medzi 1.2 HTP 51kw, 1.2 TSI alebo 1.4. Planujem fabiu II, rok 2009+. Jazdit na tom budem tak 2x do mesiaca (na vikendy). 1 cesta cca 250 km z toho asi 80km dialnice zbytok okresky. Zatazenie auta bude male - 2 osoby. Aby som nemal zbytocne vydaje na udrzbu a vysoku spotrebu. Diky za kazdu radu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepíšeš, že aký máš rozpočet, akým štýlom jazdíš, ako budeš naložený. Každopádne na 13 tisíc a viac km ročne, pričom z toho 4160 km alebo viac je po diaľnici... no, tu už stojí za zváženie viac možností. Čisto z ekonomického hľadiska by sa ti asi najviac hodilo 1.4 TDI. Je to trojvalec s nepekným akustickým prejavom, ale pri tom tvojom nájazde s tým budeš tankovať tak raz za mesiac.

A k beznikákom: HTP na diaľnici už bude mať vyššiu spotrebu. Z benzínovej trojice je na tom najlepšie so spotrebou 1.2 TSI. Tu je ale problém s tým, že prvé ročníky boli problémové. Dá sa to vyriešiť kompletnou výmenou rozvodou, ale je to vec, s ktorou treba počítať. Mladšie ročníky sú zase drahé (preto tá otázka na rozpočet). A 1.4-ka je niekde medzi. Na diaľnici sa s ňou bude jazdiť lepšie ako s HTP, ale s priemernú spotrebu bude mať vyššiu.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- Služebně courám po městě s HTP, ideální a nenáročné vozidlo. Po městě celkem živé a spotřeba těžkou nohou kolem 8. Jak s ním, ale vyrazím na dálnici tak už je to ve vícero lidech opruz.

- Po okreskách a na dálnici naopak pěkně sviští TSI, velmi tichý a příjemný motůrek s pěknou dynamikou a spotřebou. Ale jak říká e1 starší jsou problémové a novější ještě drahé. Já osobně jsem měl bohužel problém i s novější verzí, zřejmě špatný kus.

- 1,4 16v bude takovej kompromis na město, okresky, dálnice. Není to sice žádné žihadlo, ale motor je nenáročný a celkem tichý. Pokud se drží otáčky na správném místě tak to jede pěkně. Spotřeba je sice oproti tsi větší cca o litr na 100, ale když si pohlídáš nohu na plynu tak je to ok.

- 1,4 tříválec TDI nemůžu soudit, neseděl jsem v tom, jenom zvenku slyšel...není to nic pro ucho pěkného :) takže pokud turbo motor tak radši TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepíšeš, že aký máš rozpočet, akým štýlom jazdíš, ako budeš naložený. Každopádne na 13 tisíc a viac km ročne, pričom z toho 4160 km alebo viac je po diaľnici... no, tu už stojí za zváženie viac možností. Čisto z ekonomického hľadiska by sa ti asi najviac hodilo 1.4 TDI. Je to trojvalec s nepekným akustickým prejavom, ale pri tom tvojom nájazde s tým budeš tankovať tak raz za mesiac.

A k beznikákom: HTP na diaľnici už bude mať vyššiu spotrebu. Z benzínovej trojice je na tom najlepšie so spotrebou 1.2 TSI. Tu je ale problém s tým, že prvé ročníky boli problémové. Dá sa to vyriešiť kompletnou výmenou rozvodou, ale je to vec, s ktorou treba počítať. Mladšie ročníky sú zase drahé (preto tá otázka na rozpočet). A 1.4-ka je niekde medzi. Na diaľnici sa s ňou bude jazdiť lepšie ako s HTP, ale s priemernú spotrebu bude mať vyššiu.

 

 

Rozpocet cca 5500 €. Styl jazdy kludny (ziadny zavodnik). Nalozeny skoro vobec, malo batoziny a 2 stihlejsie osoby.

Prave som myslel, ze sa pri tomto najazde kilometrov TDI moc neoplati. TSI podla toho co tu citam asi tiez nic.

 

- Služebně courám po městě s HTP, ideální a nenáročné vozidlo. Po městě celkem živé a spotřeba těžkou nohou kolem 8. Jak s ním, ale vyrazím na dálnici tak už je to ve vícero lidech opruz.

- Po okreskách a na dálnici naopak pěkně sviští TSI, velmi tichý a příjemný motůrek s pěknou dynamikou a spotřebou. Ale jak říká e1 starší jsou problémové a novější ještě drahé. Já osobně jsem měl bohužel problém i s novější verzí, zřejmě špatný kus.

- 1,4 16v bude takovej kompromis na město, okresky, dálnice. Není to sice žádné žihadlo, ale motor je nenáročný a celkem tichý. Pokud se drží otáčky na správném místě tak to jede pěkně. Spotřeba je sice oproti tsi větší cca o litr na 100, ale když si pohlídáš nohu na plynu tak je to ok.

- 1,4 tříválec TDI nemůžu soudit, neseděl jsem v tom, jenom zvenku slyšel...není to nic pro ucho pěkného :) takže pokud turbo motor tak radši TSI.

 

Diky za super odpoved - porovnanie :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

piše, že na tom  bude jezdit 2x do měsíce !!!!!

1,4 motor je otazka jaký a v jakem stavu sežene, jestli vubec tento motor sežene.... to už spíš sežene Htp... Tsi bych nebral z duvodu všeobecně známých, ale těch bude zase nejvíc... když to vemu kolem a kolem, šel bych do HTP..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2x do mesiaca, ale jedna cesta je 250 km. Tam a späť to už je 500 km, mesačne 1000 km, ročne 12 tisíc. Pôvodne som počítal cestu raz za 2 týždne, preto to bolo 13 tisíc km.
Čo sa týka 1.4 TDI, nevidím problém v tom, že tých kilometrov nebude tak veľa, lebo netreba riešiť problém s DPF pri jazdách v meste.
Okrem toho tu mám ešte 1.2 TDI a do uvedeného rozpočtu sa zmestí aj 1.6 TDI.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za me 1.4 , nějaký nájezd už tam je. A hlavně při změně nároků směrem nahoru se ten nákup ocení. Při event. prodeji to bude také plus. Ono pak litovat je pozdě, krok nákupu je nevratný. Otázkou zůstává zdali se dá něco slušného sehnat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...