Přejít na obsah

Štart-stop systém-vypnutie?


foter

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...

Zajimalpo by mne, co by se stalo kdyby se ten vypinac start-stop spojil natvrdo, byl by porad sepnuty ??  vadilo by to ??

 

Zkusim jsem sednozut do vozu, stiknul tlacitko, drzel a pak teprve nastartoval, startop se vypnul, porad jsem ho drzel a pohoda, pak vypnul motor, stale drzel, zkusil jsem znova nastartovat, zase se vypnul.

Tak mne napada proc by nesel spinac proklemovat aby byl porad sepnuty ??  nebo si z neho vyvest draty na kolebkovy vypinac a tim si to spinat natvrdo, nebo prepnout zase zpet do funkcnosti ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste mne napadlo tam dat casove rele, ktere by treba po 3s po nastartovani sepnuti spinace zase uvolnilo. A tak mne zajima jak se dostat ke tlacitku start-stop, jak uvolnit ten panel s tlacitky abych to cele nerozlamal. http://www.ebay.com/sch/i.html?isRefine=true&_sop=15&_from=R40&_sacat=0&_nkw=relay+delay&rt=nc&LH_BIN=1&_mwBanner=1&rt=nc&redirect=mobile

 

nebo tady to:

 

http://www.ebay.com/itm/251679163561?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak mi to nedalo a dnes jsem vytáhl ovládací panel s tlačítkem start/stop. Zjistil jsem si piny, které jsou tlačením tlačítka spínány. Tyto piny jsem proklemoval. Při zapnutí zapalování tlačítko svítí tzn. start/stop systém je vypnut. Zkusil jsem auto nastartovat a start/stop systém byl pořád vypnut. Zítra zkusím auto projet a jsem zvědav jestli se motor vypne.

Kdyby se i motor vypnul našel jsem velmi jednoduché zapojení, které nahradí stlačení tlačítka při otočení klíčkem v zapalování. 

Jedná se např. o toto zařízení: http://www.pohoda.ok1kvk.cz/web/index.php/krouek-elektroniky/400-555-startstop-s-asovym-zpodnim-vypnuti

Ještě uvidím jak s případným napájením tohoto zařízení, bud´ v záruční době budu používat 9V baterku abych se nemusel na 12V systém napojovat a tím pádem zasahovat do vozidla nebo se někde tajně napojím, no ještě uvidím.

Tak si myslím, že by to mělo fungovat ...

Co myslíte ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky sem si rikal ze bych to proklemoval, ale Ferda si mysli ze jednotka casem nahlasi chybu start/stop systemu.  Tak dej vedet co to casem udela.  Jako ten system mne denne leze neskutecne na nervy.
Bohuzel mam firemni vuz, takze prachy na deaktivaci nedostanu a platit to ze sveho moc nechce. Ppokud mi to nevydrzim dam tam zpozdovani rele. Jen jsem linej si tam nekam tahnout 12V.  Ale uz to rele jsu asi na ebay objednat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by zařízení fungovalo na principu klopného obvodu, my by jsme potřebovali off-on-off, tzn. že zařízení z vypnutého stavu otočením klíčku převede do on na nějakou dobu a potom opět vypne do off, nyní by ss byl vypnut

 

a

 

pak by si měl po paralélním zapojení zařízení na tlačítko opětovným stlačením opět zapnout.

Tot´moje teorie ... pouze aplikace klopného obvodu.

Editováno: , autor: tomasz.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono existuje multifunkční spínací relé pracující v rozmezí 12 - 240V (opravdu), nemám SS ale pokud funguje tlačítko tak že po startu zmáčknu je SS vypnutý a pokud zmáčknu znovu tak je zapnutý tak je to jednoduchá volba.

Na relé navolím zpožděné vypnutí tzn. po přivedení napětí relé zapne a po nastavené době (např 5sec.) zase vypne a tak zůstane dokud do něho znovu nepřijde napětí. Když do něho přivedete proud z volné pojistky č. 48 (volná pozice spínaná zapalováním) tak po nastartování na třeba 5 sec. sepne a jako zmáčkne tlačítko, deaktivuje se SS, pokud na něj potom máčknete ručně znovu tak se zase aktivuje žejo....

V podstatě se prohodí fce :-)

 

Mám přes to relé udělané zapínání světel na Fabii, jen mám nastavenou funkci zpožděné zapnutí, tzn. nastartuji a po 10 sec. se zapnou světla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja myslim ze se o tom celem tady tak nejak bavime.  Ja to udelam takto: Mam objednane casove rele,  Postup, dostat se k tlacitku Startop. Ze spodu je konektor, Bud rele pripojim do vypojeneho konektoru, cimz ale znemoznim funkcnost tlacitka nebo se k tomu pripojim paralene, coz ma urcitou vyhodu.

 

Postup zapojeni a funkcnosti viz muj obrazek.

 

Casove rele se mozna bude i prodavat cele zapouzdrene. Tohle je za 30,- z ebay

post-79848-0-80648700-1438851295_thumb.j

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a pokud to chcete mit cele efektni tak muzete pouzit dva obvody s relatkama a zapojit viz obrazek.  pokud to pripojite paralelne k vypinaci tak efekt bude nasledujici

 

Po zapnuti zapalovani po 3s se stiskne tlacitko (pekne uvidite jak se po sepnuti zapalovani po 3s rozviti)  a za dalsi 2s se tlacitko uvolni.   (behem jizdy pak muzete tlacitkem provadet volbu.

 

Efekt je stejny jako by jste sedli do auta otocili klickem a nasledne na 2 sec stiskli tlaciko a ovolnili,  :)

 

 

post-79848-0-39094200-1439592356_thumb.j

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to co já jsem myslel je v podstatě obdobné jak píše bicista, konkrétně já mám Elko CRM 91H, návod zde, pro tento účel ale zbytečně moc multifunkční a drahé

http://www.elkov.cz/klientska-zona/navody/elko-ep-sro-9853/18078

 

Pro Vaši potřebu by vyhovovala funkce "B"

 

Pokud se SS vypne za předpokladu že k zapnutí zapalování dojde se sepnutým tlačítkem bude to fungovat, pokud je nutné nejdříve zapnout zapal. a potom teprve kliknout na tlačítko budou nutné dva ks, tzn. že první zpozdí to druhé, viz. bicistovo schéma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak abych se tam mohl paralelne s tim rele nejak dostat a zaroven nikde nic nepajel na originalni kabely, vyrobil jsem si prechodku mezi origo kabelem a tlacitkem. V pohode to tam jde zapojit

roztece pinu sedi. Clovek to pak da lehce do puvodniho stavu. Jinak spinany piny jsou 3 a 10

 

Viz foto.:

post-79848-0-77378600-1438867839_thumb.j

post-79848-0-48277100-1438869234_thumb.j

post-79848-0-87864600-1438869243_thumb.j

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak tenhle modul by mel umet to same jako ty spojeny dva samostatne.  Tj  v nastavenym casu sepne a v dalsim case zase vypne. Ma dva trimry.

 

http://www.ebay.com/itm/HOT-12V-Cycle-Delay-Module-Cycle-Relay-Switch-Relay-Module-Timing-Chip-Control-/231567901540?hash=item35ea85c364

 

Doplněno : tak toto je nevhodne, odskouseno, Je to cyklovač, tedy opakovaně vypina a zapina v nastavenem čase

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...