Jump to content

Kontrolka chladící kapaliny


boureanuz
 Share

Recommended Posts

Nečítal som celé vlákno napíšem len svoju skúsenosť:

1.začala svietiť kontrolka už ma to rozčulovalo raz svietila píp píp píp raz nie vybral som vyrovnávaciu nádržku vyčistil octovou vodu benzínom.Pomohlo asi na 2 týždne potom znova .

2.Kúpil som novú nádržku ale rozmyslel som si to a vypustil radšej vodu z chladiča.Takže výmena G 12 + preplach a čuduj sa svete kontrolka zhasla.(: Nemrzku som si nariedil 50:50 s destilovanou vodu.

Voda tam bola už veľmi dlho určite viac ako 5 rokov len sa sem tam dolievala nemrznúca alebo voda.Ak nemám prdnuté tesnenie pod hlavou dúfam že to vydrží dlhšie ako 2 týždne.:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja ten dratik povazujem za vtipne docasne riesenie. Vtipne, ze to takmer nevidiet, takze na STK to prejde, ale docasne preto, ze co sa moze pokazit sa aj pokazi a predpokladam, ze nikto si nevsimne zrazu stupanie teploty CH.K. Predpokladam, ze minutka nevsimania si bude vela a motor bude plakat. Preto ja tam planujem v blizkej dobe dat ubastlene kapacitne meranie hladiny, ktoreho vystup bude simulovat spravanie bezneho meraca. Este sa zamysliet odkila tam dovediem napajanie, nech to je napajane iba pocas nebu motora a kde to bude najvhodnejsie umiestnit, nech to nie je zbytocne tepelne, ani vodou namahane. V podstate ked RJ meria odpor kvapaliny, tak ho meria dakym privadzanym napatim... zmeriam multimetrom napatie, ktore to ma, prud, ktory tam ide a ak to ma aspon 2V a 2mA, tak by sa to dalo napajat priamo zo svojho vedenia! :punk:

Link to comment
Share on other sites

před 38 minutami, Malta napsal:

proč teploty? To čidlo je hladinové ne? Nebo je to myšleno že bude málo vody a začne vařit? ... asi jo, že :)

Na varenie vody som ani nepomyslel, ale na dlhodobe teploty v priestore motora co ja viem 60-80C. Niektore suciastky by to nemuseli zniest.

 

před 3 hodinami, Wittmann napsal:

no a když už bastlit, není to lepší opravit?

Najpravdepodobnejsie je, ze je prasknuty blok motora, alebo jeho tesnenie. To uz sa oplati robit aj s inymi opravami. Ak vsak clovek nechce riskovat, ze mu praskne chladic a on si vsimne az vysoku teplotu zvysku chladiacej kvapaliny, je podla mna lepsie bastlit, ako kazde dva tyzdne az 2 mesiace menit nadrzku pre rovnaku funkcnost. ....Aj ked pri obcasnej vymene nadrzky sa olej postupne dostava von zo systemu chladenia a pri zbastlenom rieseni nie.

Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, AppleCinaNoNameCina napsal:

Najpravdepodobnejsie je, ze je prasknuty blok motora, alebo jeho tesnenie.

ale v tom případě už nemáš, co ztratit a klidně to můžeš překlemovat. Nedělal bych z toho žádnou vědu, pokud není někde nějaká díra, stačí kapalinu zkontrolovat jednou za měsíc. No a pokud zapomeneš, tak to při nejhorším "jen" uvaříš - pára vylítne pojistkou a je to - těsnění pod hlavou už nezničíš. Dřív se tyhle kontrolky nedávaly vůbec a také se jezdilo.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hele chlapi, takze staci odpojit konektor a zdirky propojit dratkem a zaizolovat? Ja uz na to taky m*dam, tesneni meneny, nadobka asi 3ti, samozrejme proplachovano cisticem chladici kapaliny, ale proste se to porad vraci a ja uz nemam nervy to po ranu poslouchat... 

 

Nic jineho delat nemusim, ze?

Edited by Wyder
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 months later...

Hezký den, mám pro Vás malý tip.

 

S tímto problémem jsem se mordoval docela dlouhou dobu. Napřed to byl nějaký olej v nádobce a brousila se hlava. Za pár let na to jsem přišel na to, že olej v nádobce v malém množství nijak nevadil a závada byla úplně jinde. Dráty od čidla mají druhý konec v budících palubní desky na takovém ne zrovna moc inteligentním jemném konektoru. Po letech se konektor postupně vyklepal a zrovna kablík od expanzky jako první, je to myslím nějaký úplně krajní pin (cca. 16, hned vedle je imo). Pak začal odcházet imobilizer atd..... Stačilo jen opatrně přepájet piny mikropájkou. Ani jsem budíky nerozdělával. Oprava za hodinku i s montáží a auto zase jezdí už pět let bez pípání. Jinak tam žádný mechanický spínač není. Jen dva plechy měřící odpor. Při menším množství kapaliny svítí nedostatek, při prázdné nádobce ječí teplota motoru.

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
V 6. 4. 2021 na 13:46, Pepernicka napsal:

Hezký den, mám pro Vás malý tip.

 

S tímto problémem jsem se mordoval docela dlouhou dobu. Napřed to byl nějaký olej v nádobce a brousila se hlava. Za pár let na to jsem přišel na to, že olej v nádobce v malém množství nijak nevadil a závada byla úplně jinde. Dráty od čidla mají druhý konec v budících palubní desky na takovém ne zrovna moc inteligentním jemném konektoru. Po letech se konektor postupně vyklepal a zrovna kablík od expanzky jako první, je to myslím nějaký úplně krajní pin (cca. 16, hned vedle je imo). Pak začal odcházet imobilizer atd..... Stačilo jen opatrně přepájet piny mikropájkou. Ani jsem budíky nerozdělával. Oprava za hodinku i s montáží a auto zase jezdí už pět let bez pípání. Jinak tam žádný mechanický spínač není. Jen dva plechy měřící odpor. Při menším množství kapaliny svítí nedostatek, při prázdné nádobce ječí teplota motoru.

 

V 6. 4. 2021 na 13:46, Pepernicka napsal:

Hezký den, mám pro Vás malý tip.

 

S tímto problémem jsem se mordoval docela dlouhou dobu. Napřed to byl nějaký olej v nádobce a brousila se hlava. Za pár let na to jsem přišel na to, že olej v nádobce v malém množství nijak nevadil a závada byla úplně jinde. Dráty od čidla mají druhý konec v budících palubní desky na takovém ne zrovna moc inteligentním jemném konektoru. Po letech se konektor postupně vyklepal a zrovna kablík od expanzky jako první, je to myslím nějaký úplně krajní pin (cca. 16, hned vedle je imo). Pak začal odcházet imobilizer atd..... Stačilo jen opatrně přepájet piny mikropájkou. Ani jsem budíky nerozdělával. Oprava za hodinku i s montáží a auto zase jezdí už pět let bez pípání. Jinak tam žádný mechanický spínač není. Jen dva plechy měřící odpor. Při menším množství kapaliny svítí nedostatek, při prázdné nádobce ječí teplota motoru.

Tento pan ma uplnu pravdu,mne to pomohlo. Diky za info

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...